Initial trimis de Darec
Unde gresim noi ca sunetisti ? Ca la noi melodia master nu se apropie de ceea ce e afara si sa nu ma luati va rog eu ca aia au scule ca aia sunt platiti etc etc etc. Vorbeam asa pentru dezvoltarea tehnicii noastre ca sunetisti... Vreau pareri. Sincer mie mi-au reusit trei melodii ca dupa master sa sune ca la ei ca la americani (comparatie am facut-o pe mai multe sisteme audio cu cd audio masterul meu - cd audio original de la ei acelasi gen de muzica dar a fost o nimereala zic eu o studiez ca sa pot sa o repet)
O problema zic eu e la alegerea sunetelor pentru negativ. Ne place sa furam tobe de la altii, din mp3 etc etc
Alta ar fi faptul ca incarcam prea mult cu instrumente negativele...
Voi ce ziceti?
Da,da ,da vesnica problema!:confused:
Am discutat asta pe multe forumuri straine si nici acum nu stiu 100% adevarul.Nici la afara nu obtin "cei ca noi" soundul pe care si-l doresc.Si unii au tone de scule si tot nu reusesc!
DE CE?
Ar fii mult de povestit.Parerea mea se rezuma la chestii simple,de baza (ca sa zic asa).Eu zic ca totul pleaca de la conceptia piesei.Daca piesa e conceputa bine ,va trebui sa sune din start bine iar la master doar sa o "ajuti" putin sa creasca.De trei ani de cand m-am apucat de treaba asta (adica de cand am trecut de pe banda,mini disc,casete ......pe calculator) am inregistrat in jur de 30 de piese de diverse genuri.Unele suna mai bine altele nu! Sunt facute pe aceleasi scule dar nu suna la fel!Am observat ca piesele la care am lucrat numai eu (orchestratie,aranjament,master, muzica ,text etc) nu suna asa de bine ca cele la care am lucrat impreuna cu 2 prieteni de-ai mei(un pianist si un chitarist amandoi foarte buni). Asta ar putea fii o parte din raspuns: "Unde's doi (sau trei) puterea creste"
Ca sunetist poate am mai gresit din cauza ca nu am monitoare profesionale (si ma chinui cu boxe normale ca sa zic asa),sau poate din cauza ca nu am facut o scoala special dedicata inregistrarilor audio.
Ne place sa furam tobe de la altii spui! In ce sens? Sa luam bucata cu totul sau ascultam un ritm anume si il executam (batem)
noi? Eu personal nu folosesc ritmuri gata facute niciodata.Mi le construiesc singur cap- coada (incerc sa le fac cat mai reale ca si cand le-ar bate un baterist)
Faptul ca incarcam, prea mult negativele e adevarat. De frica , ca nu or sa sune cum vrem bagam instrumente in prostie si de multe orui stricam.Eu incerc sa evit pe cat posibil.Mai e o chestie. Daca lucrezi cu vocalisti de cacat (sau in cel mai bun caz incepatori) trebuie sa bagi mai multe instrumente ca sa aiba piesa sustinere ca altfel iasa tot un cacat. Asa cum am spus la inceput : "sunt foarte multe de discutat pe tema asta"
Eu as fi multumit sa-mi sune piesele macar ca la Voltaj ( un ex).sa-mi sune ca afara e inca un vis indepartat.
A nu se uita ca afara o piesa poate trece prin 3 -4 studiouri pana sa ajunga in varianta finala.A nu se uita ca sunt oameni cu scoala si mai in varsta iar noi suntem niste"mucosi" care vrem sa facem p**a cat bocancu. Si in final...a nu se uita ca in Romania cu mici exceptii: "ne cam jucam de-a muzica"
Oricum asa de final spun ca pana la urma oamenii sunt cei mai importanti.Cea mai importanta calitate a unui sunetist este : sa auda bine! Daca aude bine si ii place meseria asta mai departe e vorba de gusturi.Faptul ca tu spui ca o piesa suna extraordinar nu e neaparat adevarat.Mie sau altuia poate sa nu ne placa.E chestie de gust.
Oricum pe vremuri era ceva mai simplu.Sunetistul inregistra,mixa si masteriza.In prezent el de cele mai multe ori si interpreteaza efectiv instrumente in melodii.sau scrie texte compune linii melodice etc.
Si acum chiar ca inchei:
"Intre un sunetist cu urechi bune dar cu aparatura mai slabuta si unul care are aparatura dar nu aude bine il aleg pe primul" dar mai e si varianta in care are si urechi si aparatura si poate mai au si vreo scoala.Astia sunt cei mai tari.Intrebare: Noi unde ne situam????