Pagina 1 din 1

sfat pt mastering

MesajScris: Sâm Sep 01, 2007 12:36 am
de sory81
vreau sa mai investesc ceva bani in aparatura de studio...in special ceva pt mastering... Vocile,instr.acustice,bass-ul le inregistrez cu un preamplificator.pe lampi-avalon 737sp si cu un microfon akg C414 XLII.Pentru mastering folosesc ceva plugin-uri...egalizatoare de la URS,mastering compresor de la PSP,L3 Multimaximizer...etc dar nu sunt multumit de sound-ul de la sfarsit...sunetul nu prea are caldura,frecventele inalte sunt prea taioase,mix-ul nu prea are 'punch'...putere...Poate imi da cineva un sfat... sa aleg intre un "Empirical Labs Fatso Jr. EL7",un "Tc.Electronic Finalizer96K" sau sa-mi iau pe rand....un egalizator si compresor de la "Drawmer"...sau poate are cineva alte variante...multumesc!

MesajScris: Mie Sep 05, 2007 2:44 pm
de Catalin Truta
Ce monitoare ai? Camera ii tratata acustic?

Estea-s primele investitii care sa fac intr-un studio de mastering.

Daca si numa daca cele doua de mai sus is in regula pentru aplicatii de mastering putem discuta despre procesoare. Oricum, ceea ce vrei sa-ti iei nu-s procesoare folosite in mastering, unde se folosesc procesoare stereo de mare precizie (cu potentiometre in trepte) si foarte transparente si muzicale, care au ca pret de pornire undeva in jur de 2000e. Daca ai banii astia poti sa te gandesti sa achizitionezi un eq sau un compresor analog, insa daca, repet, monitorizarea nu-i adecvata investitia nu-i facuta unde traba, imbunatatirea fiind mult mai evidenta in cazu unei monitorizari profesionale.

MesajScris: Vin Sep 07, 2007 12:21 am
de sory81
imi pare bine de cunostinta catalin si totodata salut pe toti...sunt nou pe forum...si ma bucur foarte mult ca exista,mai invat si eu cate ceva...,lucrez pe monitoare genelec 1029APM iar camera am incercat s-o tratez cat de cat acustic...camera de mixaj e cu burete,draperii lungi din catifea...iar cealalta camera cu vata minerala acoperit cu mocheta fooarte subtire...incat vata minerala sa-si faca efectul...deocamdata nu-i spatiul meu asa k nu am investit prea mult...Am vazut un egalizator si un compresor pe vacuum tubes de la millennia...sunt foarte scumpe dar cu ceva efort as reusi sa le iau.Ideea e daca se merita sa investesc asa mult,avand in vedere ca nu am mai lucrat cu asa ceva...doar cu plug-inuri...

MesajScris: Vin Sep 07, 2007 8:52 pm
de Catalin Truta
Genelecurile alea micute nu prea fac fata nici macar la aplicatii de mixing, asa ca in locu tau as investi in niste monitoare serioase, full range, in prima faza.

Blue Sky ProDesk ii un sistem excelent si costa pina in 1200e. Face fata la orice tip de aplicatii iar la pretu asta nu discuta cu nimic din categoria respectiva de pret spulberand sisteme care costa si dublu.

Camerele cu burete le stiu si io, de regula nu fac decit sa ofere iluzia unui tratament acustic, infundand sunetu. Probabil tu, avand speakere mici nu prea auzi problemele insa deindata ce bagi un sub in camera o sa inceapa sa faca in tate felurile daca sint probleme (in 90% din cazuri cam sint).

Sculele de la Millenia is foarte bune insa un pic cam pe partea clean-sounding, adica nu exact ceea ce ar avea nevoie cineva care nu foloseste procesare analogica la inregistrare/mixare, cum ii si cazu tau. In situatia asta (lucru in digital/plugin-uri) la mastering e foarte bine daca poti avea procesare analogica pentru a "rotunji" sunetu digital al mixului. API face atit un eq cit si un compresor de mastering, amandoua costa cite 2500$ si is scule de prima mana ca sunet, chiar daca nu-s cele mai flexibile. Exista de asemenea o firma daneza, Giraf Audio, care face scule de mastering pe tuburi la o calitate si pret exceptionale. Io personal Gyraf mi-as lua, is si mai simplu de adus (UE).

MesajScris: Mie Sep 12, 2007 10:01 am
de sory81
da...am facut ceva negative si intr-o sala mai mare(intr-o imprejurare) si le-am mixat pe genelecuri....intr-adevar nu prea faceau fata...probabil cat de curand o sa investesc in ceva monitoare.Cat despre produsele API am citit cate ceva si se vorbea frumos despre ele,chiar ma gandesc sa le cumpar...sau am vazut eq. si compr.de la Manley...poate o sa-mi iau mai intai egalizatorul Manley Massive Passive EQ si mult mai tarziu compresorul...imi place sa fac o investitie de durabilitate,sa nu le tot schimb mereu...multumesc mult pt. sfaturi!!!

MesajScris: Joi Sep 13, 2007 9:02 am
de Catalin Truta
Depinde foarte mult ce vrei sa faci cu procesoarele analogice. Ele nu-s la fel ca plugin-urile si ma refer indeosebi la Manley aici. Traba sa stii exact daca ai nevoie de o astfel de scula inainte sa faci investitia. Massive Passive e un eq respectabil insa nu e un eq versatil si, in mod cert, nu e adecvat oricarei situatii de mastering. El e "specializat" in corectii de banda larga (in special pe medii, uneori si pe inalte si aproape deloc pe joase) si adauga o anumita culoare specifica lui, care este foarte apreciata. Insa un astfel de eq trebuie utilizat intotdeauna impreuna cu un eq mai precis (Cranesong IBIS, de exemplu).

La fel si in ceea ce priveste Vari-Mu (compresoru de la Manley), care merge la unele genuri/mixuri, insa nu merge la altele, fiind mai potrivit pt rock dar nu intotdeauna (sau foarte "light") la dance.

API, pe de alta parte, au si culoare dar sint ceva mai precise, la fel si Gyraf-urile, io in asa ceva as investi in prima faza.

MesajScris: Lun Sep 24, 2007 1:21 pm
de sory81
da...aspectul asta n-ul cunosteam..ma refer la manley massive passive...In general lucrez muzica de genul pop,folc,clasic,cred ca s-ar potrivi procesoarele de la api-imi este mai avantajos sa le iau pt ca le cumpar din SUA si...deja le-am comandat!As mai avea o intrebare...in general se alege tipul de microfon in functie de preamplificatorul care il folosesti?si aici ma refer la avalon vt737...sunt microfoane anume...neumann,blue. etc. care scot cel mai bine in evidenta calitatile lui?

MesajScris: Mar Sep 25, 2007 7:39 pm
de Catalin Truta
Care modele le-ai comandat? Sa-ti fie de folos!

Avalonu fiind un preamp pe partea "clean", as alege un microfon de caracter (cu lampa), insa aici trebe musai tinut cont ca nu orice microfon va merge la orice voce.

MesajScris: Mie Sep 26, 2007 11:58 pm
de sory81
am comandat comp 2500 si eq5500...de pe mercenary,am un bun prieten care mi le cumpara...tot el mi-a trimis si avalon-ul...care l-am vandut azi...vreau sa-mi iau un preamp care sa-mi dea culoare mai multa{avand in vedere ca nu am un microfon pe lampa}ceva de genul Chandler Limited Germanium sau Great River ,fara comp si eq,doar preamp-ul{daca tot iau procesoarele de la api o sa le folosesc si pt voce}Multumesc mult pt timpul acordat pt sfaturi....

MesajScris: Joi Sep 27, 2007 1:13 pm
de Catalin Truta
Bravo. Great Riveru pare a fi un preamp excelent. Iesti in Botosani?

MesajScris: Sâm Sep 29, 2007 9:29 pm
de sory81
da Catalin...,sunt din botosani...

MesajScris: Dum Sep 30, 2007 2:55 pm
de Catalin Truta
in sau din? ;)

daca ierai prin Bucuresti as fi fost interesat sa facem niste teste cand iti vin "jucariile".

MesajScris: Dum Sep 30, 2007 8:54 pm
de sory81
locuiesc in botosani...si tot aici am un mic "studio"personal...dar daca ai trecere prin zona,cu mare placere te invit sa le testtezi...Si probabil ar mai trebui sa-mi iau inca o placa de sunet pt audio mixdown...adica...,dupa ce fac mixajul individual pe track-uri[pt.voce-dupa ce a fost trasa prin preamp,comr si egalizator analogic,sa mai bag pe channel:auto-tuner...,doar in cazul in care e nevoie-putin compresor cu un "ratio" mic, pt a mai taia din varfuri...,deEsser...,insert fx............iar mixajul orchestratiei sa fie facut-adica...,echilibrarea volumelor instrumentelor...panorarea corecta a instrumentelor...,egalizarea lor...etc]sa trec totul prin procesoarele de la API-bineinteles dupa un mixaj adegvat-prin alta placa de sunet cu convertorii ft buni si apoi intr-un laptop-de exemplu- pt masterizare.........adica un limiter si un dither....... asa gandesc eu...ca n-am mai lucrat cu procesoare analogice...astept sfaturi daca in cele de mai sus gresesc cu ceva..........acum lucrez cu un mackie onyx cu placa firewire pe el....

MesajScris: Lun Oct 01, 2007 9:45 am
de Catalin Truta
Multumesc pentru invitatie ;) n-am fost niciodata in Botosani.

Nu gresesti, in principiu ce zici ii de bun simt. Neaparat insa ai nevoie de o placa de calitate. In mediile profesionale pentru asa ceva nici nu se folosesc placi audio ci convertoare externe dedicate. In cazu in care n-ai bani de asa ceva mergi cel putin pe RME sau Lynx, altfel ii pacat de sunetu ala analogic sa fie capturat in "ceata". Sa stii insa ca convertoarele Lavry din seria Black is foarte accesibile ca pret, mai ales in state. Arunca o privire dupa iele( mercenary.com sau vintageking.com )
Ce limiter te-ai gandit sa folosesti?

MesajScris: Vin Oct 05, 2007 11:10 am
de sory81
deocamdata m-am gandit sa-mi iau RME fireface 800....mi-a placut foarte mult convertorul de la CRANE SONG HEDD 192....saaau PRISM SOUND ORPHEUS....dar banii astia.....am comandat preamplificatorul stereo MERCURY M72s....ma incantat...si pt ca pot trece si keyboard-ul,etc prin el... ca limitator probabil voi folosi Wawes L2 sau L3 Ultramaximizer

MesajScris: Vin Oct 05, 2007 12:49 pm
de Catalin Truta
fireface800 ii o scula buna, si io o am, insa personal as merge pe lavry sau benchmark, care is foarte accesibile ca pret.

Majoritatea inginerilor de mastering prefera L2 fata de L3. Personal nu-mi place nici unu, mi se pare ca suna plat, bidimensional. In nici un caz sa nu limitezi (atenuezi) mai mult de 2dB ca suge viata din muzica.

MesajScris: Mar Oct 09, 2007 11:59 am
de sory81
Lavry Engineering AD10 seria black nu l-am prea gasit...convertorul fiind disponibil mai spre sfarsitul anului....dar m-am uitat spre Lavry Blue 2 Channel A/D-doar 2 convertoare analog-digital dar nu stiu daca pot monitoriza(asculta)ceea ce inregistrez...proabil cu varianta Lavry blue 2 Channel A/D and D/A voi avea posibilitatea si de monitorizare dar ii cam scumpa....2500$ O alta problema ar fi conectarea la computer...probabil imi va trebui un card pc gen Lynx....n-am gasit imagini cu partea din spate a convertorului....poate ma ajuti in aceasta privinta...

MesajScris: Sâm Oct 20, 2007 8:09 pm
de Catalin Truta
AD10 inca n-o aparut, creca abia in noiembrie apare, iar seria blue ii un pic mai scumpa si traba sa fii foarte atent ce ai nevoie (pentru ca exista multe variante la blue), sa nu te trezesti ca cumperi si dupa ce vine scula o sa trabuiasca sa mai cumperi inca ceva.

Tu o sa ai nevoie probabil de o iesire D-A pentru a trimite semnalu din calculator in lantu analogic (cele doua procesoare API), o intrare A-D, pentru a aduce semnalu inapoi in calculator, plus inca o iesire D-A pentru a putea trimite semnalu permanent in monitoare ca sa poti lucra, indiferent daca procesezi analog sau nu, cu alte cuvinte iesirea pentru monitorizare.

Deci ai nevoie de o scula care sa-ti deie 4 canale D-A si 2 canale A-D (adica doua stereo D-A si unu stereo A-D).

Ar merita sa te uiti si la Mytek, si la Lynx, seria Aurora, care is niste convertoare mai accesibile cu multe canale.

Dincolo de asta oricum o sa ai nevoie de o interfata audio (gen RME), care sa poata trimite si receptiona semnalu digital catre si de la convertoare. Pe total s-ar putea sa iesi cam scump insa daca te preocupa suficient de mult calitatea semnalului merita.

Ar mai exista si o interfeta pe firewire de la Metric Halo, cu 8 intrari/iesiri, parca, care are convertoare peste ceea ce se foloseste in placile audio, insa din pacate nu are driveri de windows, si am intales ca tu lucri sub windows. Pentru utilizatorii de mac interfetele Metric Halo reprezinta un etalon de calitate.

MesajScris: Dum Oct 21, 2007 12:51 am
de sory81
tocmai de asta mi-a fost putin "frica"sa investesc in lavry blue...si totodata ma costa prea mult sa iau varianta AD-DA...asa ca am dat comanda de o apogee rosetta 200 cu cardul firewire...am ascultat si testele de pe http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/89615-rosetta-vs-fireface-b-test.html...postate de tine pe pro-audio si sincer mi-a placut apogee in special cum se comporta pe frecv. inalte...suna mai "curat" decat RME...Am facut un test pe piesa a doua si anume: "with it own clock"...ea fiind nemixata am pus pe ea un compr.si un egalizator(am impin putin exagerat inaltele)si apoi le-am comparat...era evident ca suna mai bine apogee...trupe nu prea inregistrez(de ex sa am de tras tobe)ci mai mult artisti solo sau diverse grupuri care ii inregistrez pe rand pt un control sau un mixaj mai bun+orchestratia(eventual ceva chitari acust.sau elctr.pe negativ cantate de un "meserias" sa sune mai viu,mai prof...)iar pt coruri am mackie-le onyx sau roland-ul vs-2400...iar in 2saptamani sper sa-mi vina sculele...am un proiect bun la care lucrez cu o solista din rep.Moldova...probabil o sa atasez o piesa lucrata pe noile scule pt o parere...

MesajScris: Dum Oct 21, 2007 9:35 am
de Catalin Truta
Insa rosetta are numa 2 canale ADDA, ceea ce ii un handicap, adica o sa mai ai nevoie de un convertor ca sa asculti in monitoare.