De ce nu suna si la noi ca in afara?

Totul despre tehnologia sunetului

Mesajde dadius » Mar Mar 11, 2003 10:37 am

............deci din toate aceste cauze nu suna la noi ca afara?

:) :) :) :p
Spune-mi ce muzică asculţi, ca să îţi spun câţi sunteţi de mulţi!
Avatar utilizator
dadius
 
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iun 16, 2002 11:00 pm

Mesajde Darec » Mar Mar 11, 2003 1:29 pm

Initial trimis de Pizzi
In primul rand pentru Darec: nu are rost sa-ti mai raspund la mesaje, nici macar tu nu-ti sustii ideile. Treci de la o parere la alta. Pentru n3aGabitz si MasterGz: aveti dreptate, dar eu ma refeream la cifra de afaceri si de artistii promovati si de succesul acestora. Acum ceva timp MTV USA a facut un clasament bazat pe mai multe criterii. In clasament erau prezentati cei mai de succes producatori de hip hop din state. Erau 4 si Dre nu era printre ei. Erau Timbaland, P.Diddy, Dupri, Neptunes. :t


Io zic sa o lasam asa. Noi vorbim de tehnic, tu vorbesti de comercial, cifra de afaceri ... doua planuri cu totul diferite...


Pentru dadius...
Ideea de la care am pornit cand am facut acest subiect a fost ca sa vedem de ce tehnic nu ajungem ca ei... Ca mentalitate ne stim neajunsurile, si zic eu , le-am putea depasi intr-un mixaj, dovedind ca suntem profesionisti ca sunet , nu urechisti.

Despre asta vorbea si MasterGz... Ca mentalitate ca si cultura muzicala suntem in urma dar de ce nu ne iese tehnic ceva ca la ei in momentul in care incercam sa lasam cultura noastra in urma, incercam sa ne detasam de ea? Pur si simplu tehnic, nu altceva PIZZI, tehnic omule...
Darec
 

pentru PIZZI

Mesajde n3aGabitz » Mie Mar 12, 2003 7:58 am

frate,

tocmai din punct de vedere financiar, DRE este acum iar sub lumina reflectorului de la achizitia lui 50 Cent. Anul trecut a fost ptr The Eminem Show. Intelegi? Nu stiu clasament ai citit tu nu stiu unde. ai poate a fost pe o perioada de 6 luni sau mai putin. Nu poti produce constat ceva, intelegi? atunci tot ce ai face ar fii un cliseu. Consider ca FIIND aici in SUA, sunt totusi la curent cu ce producator e mai in top? nu CREZI? The Neptunes sunt F BUNI, dar ce fac ei este un clisheu, asculta orice hit indiferent de artist produs de ei, asculta beat-ul (drums) si vei vedea ca este acelasi patern de bass si snare, asta o stiu toti cei care se ocupa sau nu cu asta, si le place hip hop-ul aici. intelegi? Daca erau asa grozavii Neptunes erau nominalizati la sectia de producer of the year nu? Dar nu au fost in skimb Dre a fost, fiindca nu conteaza numai cantitatea ci si calitatea! Nici timbaland nu a fost, nici p.diddy.

Iar despre P.diddy iti mai pot spune ceva, el nu intra in studio si se aseaza la drum machine si face un beat. el are oamenii lui cu cara a facut contract si s-au inteles sa il treaca ca co-producer. este rar cand diddy face cu mana lui ceva, dar nu asta e job-ul lui. el e producator doar ca titlu, nu ca si producatorul in sensul de a face un negativ.

pace
Avatar utilizator
n3aGabitz
Junior Member
 
Mesaje: 1048
Membru din: Lun Oct 29, 2001 12:00 am

Re: pentru PIZZI

Mesajde Pizzi » Mie Mar 12, 2003 8:42 am

Initial trimis de n3aGabitz
frate,

tocmai din punct de vedere financiar, DRE este acum iar sub lumina reflectorului de la achizitia lui 50 Cent. Anul trecut a fost ptr The Eminem Show. Intelegi? Nu stiu clasament ai citit tu nu stiu unde. ai poate a fost pe o perioada de 6 luni sau mai putin. Nu poti produce constat ceva, intelegi? atunci tot ce ai face ar fii un cliseu. Consider ca FIIND aici in SUA, sunt totusi la curent cu ce producator e mai in top? nu CREZI? The Neptunes sunt F BUNI, dar ce fac ei este un clisheu, asculta orice hit indiferent de artist produs de ei, asculta beat-ul (drums) si vei vedea ca este acelasi patern de bass si snare, asta o stiu toti cei care se ocupa sau nu cu asta, si le place hip hop-ul aici. intelegi? Daca erau asa grozavii Neptunes erau nominalizati la sectia de producer of the year nu? Dar nu au fost in skimb Dre a fost, fiindca nu conteaza numai cantitatea ci si calitatea! Nici timbaland nu a fost, nici p.diddy.

Iar despre P.diddy iti mai pot spune ceva, el nu intra in studio si se aseaza la drum machine si face un beat. el are oamenii lui cu cara a facut contract si s-au inteles sa il treaca ca co-producer. este rar cand diddy face cu mana lui ceva, dar nu asta e job-ul lui. el e producator doar ca titlu, nu ca si producatorul in sensul de a face un negativ.

pace


Ok, recunosc eu am vorbit de cifra de afaceri. hai sa incheiem dicutia asta aici. Pe tine te stiu. Ti-am ascultat si piesele si stiu ca esti in State si ca esti la curent cu tot ce se asculta pe strazi de aceea nu te voi contrazice. Uite kiar acum ascult Dre.
Pace :t
Today is the last day that I'm using words...
Avatar utilizator
Pizzi
Junior Member
 
Mesaje: 121
Membru din: Mie Mar 05, 2003 12:00 am

Mesajde Pizzi » Mie Mar 12, 2003 8:46 am

Si ca fapt divers. Stiu cum suna Neptunes. Kiar imi plac, mai ales Pharrell Williams. Si pot spune ca ma pricep si eu la tobe (drums) si beat machine si alte cacaturi d'astea atata timp cat lucrez intr-un studio nu? Ca fapt divers.... gata am incheiat discutia. :t
Today is the last day that I'm using words...
Avatar utilizator
Pizzi
Junior Member
 
Mesaje: 121
Membru din: Mie Mar 05, 2003 12:00 am

marfa

Mesajde n3aGabitz » Mie Mar 12, 2003 8:54 pm

nu am stiut ca lucrezi in studio. nu am vrut sa te desconsider, dar am vb mai explicit si ptr cei care nu lucreaza in studio-uri (ca noi) sau care nu prea se ocupa cu asa ceva.

pace
Avatar utilizator
n3aGabitz
Junior Member
 
Mesaje: 1048
Membru din: Lun Oct 29, 2001 12:00 am

Mesajde Darec » Joi Mar 13, 2003 1:43 am

Initial trimis de Pizzi
Si ca fapt divers. Stiu cum suna Neptunes. Kiar imi plac, mai ales Pharrell Williams. Si pot spune ca ma pricep si eu la tobe (drums) si beat machine si alte cacaturi d'astea atata timp cat lucrez intr-un studio nu? Ca fapt divers.... gata am incheiat discutia. :t



Ma, fara sa te superi, si daca vrei sa ne spui, in ce studio lucrezi ? Ca poate ne cunostem si noi nu stim...
Darec
 

Re: marfa

Mesajde dadius » Joi Mar 13, 2003 8:20 am

Initial trimis de n3aGabitz
nu am stiut ca lucrezi in studio. nu am vrut sa te desconsider, dar am vb mai explicit si ptr cei care nu lucreaza in studio-uri (ca noi) sau care nu prea se ocupa cu asa ceva.

pace


Gabi. Astia de pe Home Recording cam toti lucram intr-un studio. (in cel mai rau caz la noi acasa)Nu cred ca e vreunul pe acest forum care sa nu lucreze macar intr-un studio improvizat daca nu mai bine! Altfel ce motiv ar avea sa intre aici si sa scrie nu?
Spune-mi ce muzică asculţi, ca să îţi spun câţi sunteţi de mulţi!
Avatar utilizator
dadius
 
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iun 16, 2002 11:00 pm

Mesajde Pizzi » Joi Mar 13, 2003 10:59 am

Ai dreptate dadius. Daca cineva de p'aci nu a lucrat sau nu lucreaza intr-un studio profesional, oricum are unul improvizat acasa. Pentru Darec. Am lucrat la K1 si acum colaborez cu cineva intr-un studio. Studioul nu are o denumire anume. Este improvizat intr-o garsoniera. Cam atat. :t
Today is the last day that I'm using words...
Avatar utilizator
Pizzi
Junior Member
 
Mesaje: 121
Membru din: Mie Mar 05, 2003 12:00 am

Mesajde Darec » Joi Mar 13, 2003 11:37 am

Initial trimis de Pizzi
Ai dreptate dadius. Daca cineva de p'aci nu a lucrat sau nu lucreaza intr-un studio profesional, oricum are unul improvizat acasa. Pentru Darec. Am lucrat la K1 si acum colaborez cu cineva intr-un studio. Studioul nu are o denumire anume. Este improvizat intr-o garsoniera. Cam atat. :t


Insemna ca nu ne stim. Am avut doar tangential, ca sa spun asa, legatura cu K1. I cunosc pe Fornea (cine nu il stie, nu?), pe Dani, si am un prieten care lucreaza acum cu ei (Adi korekt). Merci oricum. Aveam impresia ca ne stim si nu stiam de unde. Uite, Dadius avea o oferta de la Fornea de lucru. Tu esti mai in masura sa ii spui ce e pe acolo.
Darec
 

Mesajde dadius » Joi Mar 13, 2003 12:17 pm

Initial trimis de Darec
Uite, Dadius avea o oferta de la Fornea de lucru. Tu esti mai in masura sa ii spui ce e pe acolo.


aveam pe dracu'.:D Am gasit un anunt pe net cu o preselectie inainte de craciun.Cand am vazut eu anuntul preselectia trecuse.Am zis sa iau totusi legatura cu ei pe mail.Am discutat de cateva ori cu unu' Daniel Alexandrescu.Nimic de zis .....a vorbit foarte frumos cu mine......a ramas sa stabilim o data cand sa ne intalnim. tot l-am sunat si m-a tot aburit pana m-am plictisit eu.

Si end of story.


PS. Cu Pizzi am discutat deja.El a lucrat acolo ceva mai demult.
Spune-mi ce muzică asculţi, ca să îţi spun câţi sunteţi de mulţi!
Avatar utilizator
dadius
 
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iun 16, 2002 11:00 pm

Re: Re: De ce nu suna si la noi ca in afara?

Mesajde soulviasound » Mar Apr 15, 2003 11:24 am

"Unde's doi (sau trei) puterea creste"


Uite aici o consider eu buba (pe lange cele cu sample-uri sau synth-uri care nu suna tocmai cum trebie) de nu vor sa iasa piesele "ca afara".
Prima regula in a fi profesionist este de a sti lucra in echipa si de a accepta parerea altora ba mai mult in a o lua in considerare, ori la noi sunt pre multi destepti care "sunt cei mai buni" si nu pot sa accepte sa se bage unul care are mai putini ani la activ de cat el.
Bine-nteles ca urechea se educa dar daca pustiu nu a putut sa puna mana pe scule atat de repede ca si el si studiaza la greu documentatii si ascultand cele doua sound-uri(cele de-aici si cele de-afara) mai gaseste cate un bug azi , altul maine si tot asa.
Stau si ma intreb oare muzica apartine numai artei ..., si imi dau seama ca nu este asa.Apartine mult stiintei.Oare armonia de care ne spune atatea domnul Fourier a fost sesizata de marii muzicieni?Da este adevarat ei au sesizat-o auditiv dar cei ce faceau instrumentele erau meseriasii si stiau cum sa dimensioneze totul pt. a iesi pachetul de armonice final .Dincolo in toata echipa aia, exista ca si pe vremuri un meserias de instrumente, adica cel care face sound design-ul, ori ala nu invarte de knob-uriile synth-uli pana vede ce iese, ala stie exact cum va suna daca relese-ul ADSR-ului frecventelor are val. 64.Ei dupa ce obtine sample-ul respectiv, ii face o analiza spectrala si ii vede toate armonicele sunetului respectiv, iar dupa ce le stie trece la "facerea" urmatorului sample din melodie pt. a le imbina perfect si a exista o armonie perfecta in melodia respectiva.La noi unde se face asa ceva.
A zis cineva de sound-ul baietiilor de la Voltaj ca mai merge.Da mai suna cumva ca baiatul ala de la butoane adica Boby stie ce inseamna sa fii profi si daca observati e printre singurii din peisajul muzicii romanesc care stie sa faca un concert pesudo-live cu synth-uriile lui.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde soulviasound » Mar Apr 15, 2003 11:32 am

scuze ca nu va-m salutat,ca-s nou pe-aici.salutare la toti
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Probleme Gogule

Mesajde Lemmy » Joi Dec 30, 2004 4:43 am

Ba ratatule, daca vrei sunet adevarat incearca sa asculti Brian Transeau (BT) de ex si ai sa intelegi ce inseamna sunet, nu fraieri d'astia gen MTV sau TEO
Lemmy
Junior Member
 
Mesaje: 30
Membru din: Joi Iun 05, 2003 10:48 am
Localitate: bucuresti

Mesajde soulviasound » Joi Dec 30, 2004 1:56 pm

Lemmy scrie:Ba ratatule, daca vrei sunet adevarat incearca sa asculti Brian Transeau (BT) de ex si ai sa intelegi ce inseamna sunet, nu fraieri d'astia gen MTV sau TEO


Daca sunt asa de ratat eu sau altul de pe aici de ce nu ne demonstrezi tu cum realizezi un sound "BT" cum ii zici. Problema e ca idioti ca tine ma fac sa cred ca traiesc intr-o tara de oameni incapabili si lenesi care sunt buni in papagal si in nimic altceva. Dar in peisajul asta exista si oameni demni de respect iar probabil ce vezi tu la MTV sunt roadele unor oameni care stau frumos si muncesc, nu jignesc oamnenii pe net doar ca si-a spus omu parera. Ca nu iese ca si BT-ul tau, asta probabil ca din cauza unor "neterminati" ca tine care ajung la putere si care f** tot ce altii incearca sa cladeasca astfel incat banul nu mai iese pentru a putea investi in calitate idiotule. Cred ca ti-as mai scrie de nu ai putea duce da deja ma simt eu penibil. Imi pare rau ca m-am aprins asa da esti.. nu mai am cuvinte
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde AttilaA » Vin Dec 31, 2004 6:25 pm

De ce nu suna la noi ca dincolo?
Dupa umila mea parere sunt 2 factori:
1.Factorul hardware
2.Factorul software

La factorul hardware as trece tot ce tine de scule, si aici ma refer si la scule izoterice care se gasesc in cele mai mari studiouri, incepind de la microfoane si terminand la cabluri, ca de, noi ne comparam soundul tras cu un Behringer B1 cu productiile de milioane de dolari.Iar de procesoare si effecte ce sa mai vorbim, majoritatea dintre noi se rezuma doar la calc.Este adevarat ca sunt in rominia studiouri care la capitoul scule sar putea compara cu cele de dincolo, dar la acele studiouri exista doar factorul software pt care nu suna ca dincolo.
La factorul software as trece tot ce tine de pregatirea celor implicati in productie.Si aici ma refer si la compozitie din punct de vedere muzical, pt ca nu poti sa separi calitatea sunetului de continut.Productiile care compozitional sau apropiat de cele de dincolo sunt cele care au fost copiate sau inspirate.Restul au o amprenta care suna romineste(Nu este un lucru rau, baieti de la ozone au dat lovitura, si cu toate ca daca asculti pe viva, piesele dinainte de ei si ce de dupa suna mult mai plin chiar si dupa procesarile de la tv, asta nu ia impiedicat pe baieti sa vinda peste 1 milion de albume).
Apoi intervin si muzicieni care cinta in aceste proiecte.As putea sa zic din experienta mea, ca acei putin straini cu care am avut privilegiul sa colaborez pe departe au fost mai buni decit aceia din tara cu care am colaborat si aici nu voi zice nume.Chiar la capitolul vocal daca suntem acolo, este socant cit de bine poate suna un amarat de sm58 in fata unei persoane care nu numai ca stie sa cinte, dar are si voce pt asta.
Un alt factor care este important este cel al inginerului de sunet.Asta bineinteles ar fi o tema lunga, dar la noi in tara in primul rind nu sunt ingineri de sunet care sa fi facut o scoala pt asta.De unde sa mai vorbim de experienta?Cred ca momentan la noi in tara asa zisi ingineri de sunet sunt inca la capitolul experimentare, ceata sa zicem, ca de , meseria se fura , nu se invata,dar daca nai de unde so furi?Dincolo cel putini cei mai buni ingineri de sunet ajung cei care au fost asistenti ai altor ingineri de sunet timp de ani de zile, timp in care au furat cunostinte ce sa putut pe linga scoala care au facut-o.Eu cred ca asta este o meserie care se da de la o generatie la alta, la care fiecare generatie mai adauga ceva bun.La noi fenomenul acesta exista de cit?10 ani?De la cine sa furam meserie?De la cei care sonorizau inainte showurile sedintelor de partid?
Apoi intervine si factorul financiar.La un studiou din State timpul "stas" de mixare a unei piese cu perspective este de aprox o zi, cu pauze cu tot.Asta ar insemna cel putin 2 saptamini pt mixarea unui album.Costurile la noi a unei astfel de producti sar ridica la atit de mult incit profiturile ar fi minime dupa parerea mea.Doua saptamini intr un studio din Bucuresti.Cit ar costa asta?Si aici vorbim doar costurile de mixaj.Desigur dincolo asta nu e o problema daca discul se vinde in peste 500 de mii de exemplare, productii cu care ne comparam noi.Deci pe scurt avem dincolo:scule, 2 saptamini pt mixat, ingineri de sunet cu experienta cu discuri de platina mixate in spate, producator.Aici avem comp+plugins, pseudoingineri de sunet cu lipsa de experienta care incearca sa fure meserie de pe net, max 1 saptamina de mixaje.
Apoi intervine ultima faza,cea a masteringului, care dincolo sunt facute de legende ale ingineriei audio care au pina si inventii si inovatii in electronica ,scule modificate, camere special proiectate pt acustica care permite evaluarea corecta a unei productii, nemaivorbiind de experietna a sute de albume masterizate, de experienta care au acumulat-o trecind prin toate fazele unei productii (asistent, inginer de sunet, producator citeodata,inginer mastering)si nu in ultimul rind talentul lor.
Si noi stam in fata compului si te intrebi de ce nu suna artistul care falseaza de pica tavanul, de ce nu suna Behringer B1ul care lai bagat intr un ultragain si ala saracu intr un terratec ca de, tocmai tiai upgradeuit Creative Liveu, de ce iti crashuieste Cubaseul care ti lai luat de pa Kaaza, si mirindu te in acelasi timp in care citesti de pe net o pagina care explica ce face butonul gain de pe behringer ultragain sau ce inseamna procesarea paralela.

Aparitia DAWurilor a facut ca pt multi dintre noi visul de a face muzica sa devina realitate.Dar de la acest vis pina la a suna ca dincolo, este ceva mai mult decit un Cubase sau Fruityloops luat de pe Kaaza si niste documentatii despre compresoare de pe net.

Nu vreau sa supar pe nimeni cu ce am scris mai sus.Si eu printre altele ma numar printre acei visatori care spera sa sune ca dincolo ca multi alti de pe acest forum.Dar nu pot sa trec pe linga oglinda si sa nu vad totusi realitatea.

Toate cele bune si un an nou frumos sa aveti cu toti!
AttilaA
Junior Member
 
Mesaje: 7
Membru din: Lun Iul 05, 2004 10:18 pm
Localitate: Timisoara

Ma bag shi eu ca musca'n lapte......

Mesajde puiu » Dum Aug 28, 2005 9:26 am

Cre' ca ati observat ca ne-am abatut de la topic shi am ajuns sa ne facem idioti shi sa comparam Dre cu Timbaland.
Asta este problema romanului - nu critica constructiv.
Ia apucativa shi trimiteti piesele de la unu la altul shi criticati la obiect: Bai frate mai ridica gainu' la voce; vezi ca ai compresat cam mult shi suna cam spart....etc. Sau va e frica ca va furati ideile unu' la altu' ? :calm:

Daca criticati constructiv(ca cei din afara) o sa iasa treaba ca afara.....

La noi daca trage vocea un solist mai de marca....vine cu preseturile pt. voce pe disc....Ia sa ne trimitem noi preseturi pt. diferite efecte shi sa ni le criticam...... ca pe alte scule suna altfel...nu?

Hai sa fim frati ca daca suntem dusmani pierdem painea in favoarea celor de afara. Cati solishti am auzit spunand ca shi-au tras vocile in Germania sau in Italia.....

Yo cred ca asta ar fi problema noastra shi o putem solutiona f ushor pe forum.....Eu unul nu intru pe forum sa-mi descarc nervii, ci sa invat cate ceva de la cei mai experimentati ca mine....Shi slava domnului sunt destui.
Dar pe forum ce gasesc: Niste tipi...toba de sunet...care au ce sa te invete....care se mascaresc ca-n Vitan in targ.

Cu scuzele de rigoare.......PUIU
Avatar utilizator
puiu
Junior Member
 
Mesaje: 43
Membru din: Dum Sep 19, 2004 11:00 pm

Mesajde lupo17 » Dum Noi 27, 2005 1:43 am

in toata disputa asta (a carei nervozitate o inteleg pe deplin --> nici eu nu am pretentia ca STIU raspunsul cu certitudine, eventual, pe bajbaite, il intuiesc...insa numai teoretic), imi aduc aminte de o vorba a lui Blaise Pascal:"putina stiinta te indeparteaza de Dumnezeu, multa stiinta te apropie"...unde in cazul nostru Dumnezeu=Masterul Perfect si Absolut (si care, la fel ca si Dumnezeu, NU poate fi atins).
Mai departe cu permisiune voastra as dori sa pastrez analogia (cu gust religios...de altfel, asa e omul, cand stiinta nu-i mai poate oferi raspunsuri, se indreapta spre metafizica)
Muzica este o arta absoluta, cel putin din 2 perspective (atata vad eu acum, or mai fi si altele..) 1- e absolut imateriala; 2- e Matematica . [punct]
"La inceput a fost Cuvantul..."
in cazul nostru IDEEA (si aici se afla raspunsul la problema: de ce ne incarcam piesele cu atatea synthuri,efecte,fitze,etc); odata, ce ti-e limpede ideea si ai mai apucat s-o cizelezi un pic pe-o chitara (ar fi bine venita o prima inregistrare in ideea de ciorna/schitza), iar apoi -stick to it-, de cele mai multe ori, in procesul de "codificare"/digitalizare(editare,aranjare,sequencing,mixing, etc) m-am intalnit cu situatii de moment in care "surprinzator"/pe neasteptate o anumita combinatie de synth+efecte suna bestial (momente cu adevarat fantastice...levitatie...Instant Karma...etc) dar care ma duc hath departe de IDEEA primordiala...(eventual salvezi, sample, preseturi, etc, si o sa faci ulterior o alta varianta...) revino la linia impusa de IDEEA initiala (trebuie sa-mi salvez musai postul asta, pt. ca in teorie sunt bun de gura da' in practica uit mereu lectia asta!)
Apoi,
cum zice in "scriptura", "Sfantul" Bob Katz, in "Scrisoarea Sa catre" audiofili:
"Masteringul e arta compromisului"
nu poti avea pretentia ca se vor auzi toate trackurile la fel, unele vor trebui sa aibe prioritate, Vocea va trebui sa aibe intotdeauna prioritate, iar vis-a-vis de voce, asta e deja o alta stiinta separata (prezenta, contur, reverb, s.a.m.d), insa ma gandesc la un anumit (software) EQ (inca neinventat...cred...) caruia sa-i spun regulile de prioritati ale trackurilor, si care reguli sa poata fi putin modificabile de-a lungul derularii piesei, adica daca la inceput am considerat ca prioritar un pian, mai apoi in detrimentul pianului respectiv a urcat ca prioritate un synth (de ex.),
Cred ca piesa trebuie sa fie vie, sa respire, odata asamblata, sa aibe propria viata...
Pana la inventarea unui astfel de meta-EQ, singura solutie e sa ultra automatizezi mixerul, adica sa asculti si rasasculti (cu Automation ON si degetele pe knoburile trackului/auditie) piesa de zeci de ori...
INSA,
aici intervine mizerabila limitare a organismului uman impreuna cu toate simturile sale,printre care si auzul...
exact la fel, prin analogie (mirosul), nu poti mirosi 5 parfumuri, unul dupa altul si apoi sa ai pretentia ca poti sa faci vreo comparatie intre ele...
la fel, la a 30-a ascultare a piesei, in cap piesa a devenit un fel de pasta, ba mai mult, cu cat ma voi concentra mai mult pe anumite aspecte, cu atat mai mari sansele sa gresesc in raport cu acele aspecte, e ca draqu...aici chiar nu vad nici o solutie decat eventual acest "Meta-EQ" (oare n-ar trebui sa-mi patentez ideea asta?) in care de la bun inceput (pana n-am apucat sa-mi obisnuiesc urechile cu piesa) sa-i bag setul de reguli pe care softul sa le urmeze, si eventual ulterior sa mai aduc niste mici retushuri de automatizare.
Sunt convins ca si voi ati patit la fel ca si mine, si anume, cand sunt departe de computeroi (pe strada, de ex.) imi vin ideii bune (privitoare la o anumita succesiune de effecte, sau la anumiti parametri ai vreunui synth, la combinatii insert/send, etc),idei pe care le vad clar, cristal, insa daca ma pun la computeroi, toate se duc naibii pe aratura...de ce? pt. ca ma pierd in 7000 de detalii!...ar fi trebuit sa notez (cumva) ideea atunci cand mi-a venit...
ok, cred ca am scris destul pt azi, ma intereseaza f. mult parerile vostre care sunt convins ca vor fi mult mai "tech" decat abordarea mea, care e mai mult ideologica, insa indiferent (chiar si daca va fi considerata idioata...nu ma deranjaza) de abordare, subiectul, cel putin pt. mine e de maxima importanta si merita toata atentia (cred ca e cel mai lung post pe care l-am scris vreodata)

PS.nu inteleg ce aveti toti cu "Voltaj"? mie personal chitara aia distors mi se pare de tot kktu', ca de altfel si synthurile alea "tibidibidip", super-tehno, in combinatie cu distoriile alea scurte...sa ma dea pe spate, frate...pe bune mi se pare putin cam mega-kitchos...ma rog...degustibus...
Avatar utilizator
lupo17
Junior Member
 
Mesaje: 7
Membru din: Joi Dec 23, 2004 12:00 am

Mesajde BladeHH » Dum Dec 24, 2006 9:27 pm

Nu prea am citit ce atzi scris mai in posturile astea............... dar parerea mea despre acest subiect e doar una .................... " Nu avem acel talent si a cea capacitate de a ajunge la acea performantza` ... " vorba aia .... " Asa sunt nascuti... au chestia asta` ca dar de la El ... " ... intelegetzi ce vretzi de aici........... uite un exemplu..... ganditziva la Streetbal` ............. deci cum se joaca in America si cum se joaca aici ... ! :|:|:| Suntem niste oameni cu totul diferiti................................ asta e parerea mea... nu conteaza sculele sau ce se foloseste...................

Cam atat...
bafta...
BladeHH
Junior Member
 
Mesaje: 4
Membru din: Dum Sep 03, 2006 12:42 pm
Localitate: Baia Mare

Mesajde kant emir » Dum Dec 24, 2006 9:57 pm

Nu prea am citit ce atzi scris mai in posturile astea

pai atunci de ce iti dai cu parerea, te-a poftit cineva, a insistat cineve, te-a tras oarecine de mana sa vii sa scrii?
Nu avem acel talent si a cea capacitate de a ajunge la acea performantza`

acel si cu cea ca sa ajungem la acea
intelegetzi ce vretzi de aici.

nu cred ca vrei sa afli ce am inteles eu

concluzia - m-am bagat umpic in vorba doar asa, pentru ca nu e pe-aici niciun moderator sa te traga de maneca si sa observe ca te bagi inutil in seama, lasand sa se inteleaga un singur lucru: noi, romanii, suntem najpa, n-avem ce ne trebe ca sa facem ce fac EI

ei, amice:
lasa arhimandritului
toata grija schitului


bucura-ti inima ca e sarbatoare, ca e pace si liniste in tara, ca intram in Europa (adica da, ne fofilam printre EI), ca avem, si noi, datini si colinde triste si frumoase, si avem si colinde vesele si frumoase - ce tot atata home recording soi ca nu suna la noi ca le EI? poi ce, noi suntem EI? nu, deci e normal sa fie altfel (cred ca, dintr-o anumita perspectiva, suna mai mijto la noi decat la EI; cu nitica bunavointa poti gasi si aceasta perpectiva, deci bucura-te in avans!)

module, sterge linistit ce-i alaturi de subiect, n-o fi suparare

Craciun vesel tuturor
"... deasupra-i cer de stele" si legea morala din mine
kant emir
 
Mesaje: 9782
Membru din: Joi Noi 18, 2004 12:00 am

Mesajde Catalin Truta » Lun Dec 25, 2006 12:36 am

Nici vorba ca ne lipseste talentul. Avem destul, slava Domnului!

Trebuie sa incetam cu tampeniile astea ca noi sintem romani si sintem prosti. Dimpotriva, sintem romani si avem multi oameni geniali. Ganditi-va de unde au plecat americanii si cum au ajuns unde au ajuns.

Marii ingineri impatasesc o extraordinara dragoste pentru muzica. Asta este factorul fundamental.

In al doilea rand vanzarea produsului. Pentru ca sa-l poti vinde el trebuie sa sune competitiv, de aici intreaga filozofie a productiei la americani.

Noi inca nu dispunem de suficienti bani ca sa avem toate sculele care le au ei, insa putem cistiga experienta chiar cu ce avem fiecare in acest moment.

Cei care se plang pot sta linistiti ca nu vor ajunge nicaieri, cei care au intr-adevar rezultate vor merge mai departe si, in timp, datorita acestor rezultate, isi vor completa arsenalul din ce in ce mai mult. E simplu, mecanismul e acelasi oriunde, cunosc ingineri de mastering din strainatate (chiar din State) care merg pe acest principiu si el functioneaza(!)
Avatar utilizator
Catalin Truta
Junior Member
 
Mesaje: 143
Membru din: Lun Noi 27, 2006 12:00 am

Mesajde Chupakabra117 » Mie Ian 03, 2007 10:00 pm

Deschideti larg ferestrele studioului, si o sa inceapa sa se auda masinile, pietonii, cainii latrand, pasarelele ciripind ... exact cum se aude afara :)
Chupakabra117
Junior Member
 
Mesaje: 34
Membru din: Lun Noi 22, 2004 2:08 pm
Localitate: Bucuresti

Mesajde FLOOD_MUSIC » Joi Ian 25, 2007 3:44 am

Eu zic sa il intrebam pe serban ghenea ca sa nu ne fie greu la traduceri :D daca datzi de el sa imi zicetzi si mie cum atzi facut.

http://www.mhlabs.com/metric_halo/news/ghenea.shtml

http://shopping.yahoo.com/p:Serban%20Ghenea:1927121538:page=discography:b=21?sort=date
FLOOD_MUSIC
Junior Member
 
Mesaje: 18
Membru din: Mar Ian 23, 2007 2:10 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde paulclape » Joi Ian 25, 2007 9:08 pm

Salutare tuturor!!!
N-am indraznit sa intru in joc pana acum, dar am citit parerile voastre despre acest subiect, intr-adevar
interesant, iar asta m-a determinat sa ma bag si eu in seama.
Nu incerc sa dau un raspuns dilemei ci doar sa-mi exprim opinia.
Parerea mea e ca americanii (sau oricare altii) nu au un sunet mai bun, ureche muzicala mai buna sau solisti
mai buni ci: simplu ei sunt americani, iar noi romani))))))))).Adica:
Nu poti scoate dintr-un american sufletul, filling-ul si sa-ti faci transplant.Totul este o chestie de gust.
Eu nu vreau sa cred ca romanii au gusturi proaste, iar in ceea ce priveste solistii vocali sa nu uitam ca
Romania are sclipiri (ca de instrumentisti nu ne ajunge site-ul sa-i enumeram).Oricat de mult te-ai stradui sa faci
o piesa hip-hop, rock sau swing, ea are suflet romanesc.Asa ca nu te stradui sa o faci ca americanii fiindca
nu reusesti.
Hai sa trecem 10 minute peste monotonia romaneasca cu care ne intalnim oriunde (in tara) si sa fim americani
(sau ce vreti voi), dupa care sa ascultam o piesa romaneasca (pura si bine interpretata, chiar si cu un
mastering modest).Va parea deosebita (daca suntem realisti).La noi, din pacate, problema e 'intruchiparea melodiei'
(asa cum e privita de norod,narod),adica cat de bine arata gagica (tipul) si cat de bine imita pe 'cutare X'.
Hai sa NE facem muzica romaneasca (MUZICA, text, mastering) si sa dam frau liber fanteziei si sufletului romanesc.
Hai sa nu ne mai ascundem si sa nu mai copiem pe nimeni si sa fim NOI.
Totul in domeniul asta e o chestie de gust.as vrea sa dau un exemplu comparativ:
Nu stiu la cati romani le va place friptura de caine a chinezilor.Parca mai bune sunt sarmalele noastre chiar
daca nu sunt in foi de vita sau mai stiu eu ce variante......
In ceea ce priveste muzica si teoria ei cred ca putem mai mult decat Lam,Fa,Sol.Am si o propunere:sa ascultam jazz
si dupa ce o sa-l intelegem cu siguranta ne vom schimba impresia despre genurile de muzica comerciala pe care eu
indraznesc sa o numesc "muzica nascuta moarta" (un fel de avorton).Imi cer scuze daca am suparat pe cineva,
e o simpla opinie.Bafta multa si: ASCULTATI MUZICA ______ E CEL MAI BUN STUDIU.
paulclape
Junior Member
 
Mesaje: 10
Membru din: Joi Sep 11, 2003 6:49 pm
Localitate: ROMANIA,Medias

Mesajde Catalin Truta » Vin Ian 26, 2007 12:27 am

Foarte interesant ce spune paulclape.

Sa nu uitam insa ca romanii sint prea putin preocupati, din pacate, de radacinile lor romanesti (subiectul in sine este colosal, habar nu are lumea) si fac muzica de factura afro-americana (si nu numai ei, toata lumea a copiat curentele de acolo). Ca nu le iese asa, e adevarat in mare masura. Sau asa-numita muzica latino-americana. Deci aici se iau in calcul parametri in care genurile respective se misca.

Le-au inventat americanii, asta inseamna ca ei au stabilit regulile. Vrei sa faci acel gen, trebuie sa le respecti.

Daca esti un artist genial si faci o muzica originala, eventual experimentala, e cu totul altceva iar constrangerile respective nu mai exista (vezi Klaus Schulze, David Parsons, David Hykes etc). Insa in momentul cand tu faci R'n B trebuie sa ai in vedere elementele care fac acel gen sa fie ceea ce este. Ori din moment ce muzica a devenit un proces "industrial" e firesc sa fie multi parametri tehnici de luat in calcul. Asa e si in cinema, de exemplu, nu poti ignora etapele procesului de productie si tehnologia implicata.
Avatar utilizator
Catalin Truta
Junior Member
 
Mesaje: 143
Membru din: Lun Noi 27, 2006 12:00 am

Mesajde 120dB » Mar Feb 06, 2007 8:04 am

inainte de toate probeleme astea cu hardware software orice ati zice, nunteleg un lucru: de ce trebuie sa fim ca strainii? cu ce ajuta asta omului de rand care nu se imbogatzeste din productie mc sau cantat? nar fi mai bine sai lasam pe americani sau cineori fi sasi faca ce fac ei mai bine, noi sa facem ce stim noi, sa incetam sai copiem si sa pastram traditia si sunetul romanesc. asa vom fi si noi mai mandri, alti or sa ne respecte, cui ii place sasculte cui nu sasculte ce vrea. mie unu imi place sunteul romanesc si nu las schimba pentru nimic in lume. inca o data, as fi mult, mult mai fericit sa vad un val de artisti mandri si fericiti ca fac ceea ce fac si ii lasa pa alti sa fie ei. daca ajungi sa consideri doar de ce nu suna si muzica romaneasca ca afara, fara suparare, nu meriti sa iti pui ca faci muzica romaneasca in primu rand! dute in hollywood si incearca sa make it big si daca ajungi mare sa nu spui ca esti roman ca nu asta reprezinti. iar daca ajungi o curva la coltu strazi, vino inapoi in tara si baga volumu tare la taxi, vita de vie, parazitii si mai ales o manea si APRECIAZA!!!!

ps. ca intotdeauna aceiasi poveste cu romanii. ne iubim enorm de mult si in acelasi timp ne uram si mai mult. o identitate speciala, no stricatio....
man made beer.
god made weed.
who do you trust?
Avatar utilizator
120dB
Junior Member
 
Mesaje: 67
Membru din: Sâm Aug 23, 2003 11:00 pm

Mesajde retxed » Mar Feb 06, 2007 3:00 pm

Uite de ce muzica romaneasca nu suna ca in afara!Din cauza celor care ne sugereaza sa apreciem manelele,mai nou cei din alte tari dar si unii romani cred ca muzica populara romaneasca este reprezentata prin manea.Adica domnu` 120db sa fiu mandru ca sunt roman pe cand in muzica pe care vrei tu sa o apreciem nu se vorbeste corect romaneste,se canta exclusiv despre smecheri si bautura?Oamenii educati nu asculta asemenea muzica!Iar muzica pe care oamenii educati o asculta este facuta de oameni educati.Cand o sa faca manele unul care nu vorbeste in dezacorduri o sa ascult si eu!
E bine sa apreciezi muzica adevarata populara si sa faci ceva original dar atat timp cat avem mentalitatea asta soundul nostru nu o sa ajunga la nivelul celui de afara,desigur sunt si unele exceptii...
retxed
Junior Member
 
Mesaje: 87
Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am

Mesajde Catalin Truta » Mar Feb 06, 2007 3:20 pm

Chestia e complet deplasata intrucit manelele nu sint si nu au cum sa reprezinte muzica romaneasca. Ele sint muzica TIGANEASCA, ceea ce nu intra in discutie aici, pentru ca romanii sint una iar tiganii alta.
Avatar utilizator
Catalin Truta
Junior Member
 
Mesaje: 143
Membru din: Lun Noi 27, 2006 12:00 am

Mesajde retxed » Mar Feb 06, 2007 3:43 pm

Romanii sunt tigani, tiganii sunt romani, nu se mai face diferenta in tara noastra intre aceste doua etnii..Nu am nimic cu tiganii,sa asculte manele cate vor compuse de oameni care nu au nici macar clasele primare..Era vorba despre romanii care asculta manele care au uitat de muzica populara romaneasca si era vorba despre educatia romanilor,educatia asta face ca o piesa sa sune bine sau rau ,ca in romania sau ca in afara.
Oricum soundul romanesc evolueaza vizibil...

Offtopic:in nici un caz rromi nu mai sunt o minoritate la noi in tara,dupa un studiu universitar facut aici in tara s-a estimat ca in 2050 in Romania numarul rromilor o sa fie egal cu numarul romanilor.Ei castiga foarte mult teren prin muzica dar se pare ca nimeni nu vede chestia asta.Sa nu se inteleaga ca am ceva cu rromi,chiar cunosc cativa care pot fi exemple.
retxed
Junior Member
 
Mesaje: 87
Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am

Mesajde Catalin Truta » Mar Feb 06, 2007 8:54 pm

Ba se face, dincolo de o anumita inconstienta se face.

Eu nu cred ca o sa ajunga ei asa de departe insa sigur ca ramine de vazut. Iar termenul de rrom este aberant intrucit nu se pot pronunta doi de R unul dupa celalalt :P Numele lor a fost si este: tigani.

Eu unul cred ca romanii vor evolua mult, am toate motivele sa cred asta, si situatia se va schimba, desi, sigur ca nu peste noapte.
Avatar utilizator
Catalin Truta
Junior Member
 
Mesaje: 143
Membru din: Lun Noi 27, 2006 12:00 am

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Home Recording

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori