Mixaj & Mastering

Totul despre tehnologia sunetului

merita discutat subiectul asta

da
37
100%
nu
0
Niciun vot
 
Voturi totale : 37

Mesajde Michele » Mie Dec 29, 2004 6:56 am

Apropo Michele eu te sfatuiesc sa nu-ti corelezi pct. de 0 VU cu +4dBu cum este in standardul international, eu zic sa-ti calculezi tu acest pct. in functie de modul tau de lucru (sincron sau asincron) si de headroom-ul pe care-l detii. Nu este incarligata situatia deloc.


Ciao Soulviasound.
Cred ca nu ne-am inteles unul pe altul.
Nu sunt nicidecum tipul care bat un cui la 0VU si ma tin cu dintii de el. Mi-ar fi mila de dintii mei si desigur si de aparat.
Fiecare dintre noi ,cand lucreaza, stabileste un punct imaginar pe afisaj, in jurul caruia ridica nivelul in functie de situatie si de ceea ce vrea sa scoata din aparat.
Relatiile 0VU=+4dbu (1,23V) , 0VU=+6dbm(1,55V) sau 0VU=-10dbv(0,32V) nu le-am stabilit nicidecum eu. Nu mi-as permite . Ele au fost stabilite la nivel mondial de AES impreuna cu EBU cand s-au gandit sa faca putina ordine. Datorita acestor standarde, ne pica noua astazi mult mai usor sa folosim intr-un lant audio, aparate de la diferiti producatori.

Ce avantaj mi-ar aduce faptul ca l-as calibra eu la un alt nivel? Ajunge sa stiu care este headroomul aparatului. Din contra. Il las acolo pentru a avea o imagine mult mai clara in tot lantul audio.
Pot lucra cu nivelul mult peste 0 Vu (daca am destul headroom) precum sub 0 Vu.
Important este sa-mi dea afara ceea ce asteapta urechea.

Pe curand
Michele
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde soulviasound » Joi Dec 30, 2004 1:22 pm

Michele scrie:Ciao Soulviasound.
Cred ca nu ne-am inteles unul pe altul.
Nu sunt nicidecum tipul care bat un cui la 0VU si ma tin cu dintii de el. Mi-ar fi mila de dintii mei si desigur si de aparat.
Fiecare dintre noi ,cand lucreaza, stabileste un punct imaginar pe afisaj, in jurul caruia ridica nivelul in functie de situatie si de ceea ce vrea sa scoata din aparat.
Relatiile 0VU=+4dbu (1,23V) , 0VU=+6dbm(1,55V) sau 0VU=-10dbv(0,32V) nu le-am stabilit nicidecum eu. Nu mi-as permite . Ele au fost stabilite la nivel mondial de AES impreuna cu EBU cand s-au gandit sa faca putina ordine. Datorita acestor standarde, ne pica noua astazi mult mai usor sa folosim intr-un lant audio, aparate de la diferiti producatori.

Ce avantaj mi-ar aduce faptul ca l-as calibra eu la un alt nivel? Ajunge sa stiu care este headroomul aparatului. Din contra. Il las acolo pentru a avea o imagine mult mai clara in tot lantul audio.
Pot lucra cu nivelul mult peste 0 Vu (daca am destul headroom) precum sub 0 Vu.
Important este sa-mi dea afara ceea ce asteapta urechea.

Pe curand
Michele


Pai ti-am zis si eu ca astea sunt niste standarde dar daca baietii care fac echipamentul ar tine cont de ele as fi multumit si eu. Acum sunt in fuga dupa sarbatori am sa-ti explic ce castigi tu jongland cu pct de o VU in cazul in care nu ai destul headroom si mai mult ca sigur banii pe care ii detinem noi nu ne permite destul headroom. Ai tu headroom de +36 dBu ca sa-ti permiti sa lasi pct. de o VU la standardul AES/EBU ? Tu de obicei cum lucrezi? sincron sau asincron ? Daca da atunci imi retrag cuvintele si nu am nimic in potriva cu acest standard.
Mai vb
an nou fericit si tie
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde soulviasound » Joi Dec 30, 2004 1:37 pm

AudioSiS scrie:In legatura cu 0.775V si ca ea este in functie de rezistenta(impendanta). Fiecare output anume are un standard de impendanta, sa-ti da un exemplu banal: daca tu conectezi un semnal de inalta impendanta( o clapa) la intrare de microfon(xlr) trebe' sa-i dai mai mult gain pentru ca ai connectat o iesire de high Z la o intrare de low Z, dar daca o bagi la intrare de line nu mai ai aceasta probleme , ele incadrandu-se in acelas standard.
Ce parere ai de ProTools?


salutare. este foarte logic ce zici si asta ziceam si eu cu exceptia ca gain-ul nu este numai pentru ce ai zis tu. Este sa castigi dinamica. In cazul in care nu este adaptare la impedanta din gain nu vei face altceva decat sa urci pct. de zgomot. o soulutie la neadaptare de impedanta este sa sumezi semnalul si asta o poti face usor trimitand pe o subgrupa crede-ma ca vei fi mai multumit decat sa dai din gain. Ia gandeste-te ca esti intr-o situatie live (stiu ca aici pe forum este vorba de studio da nu strica informatie in plus) si probabil ai o neadaptare la impedanta pe un mic. Daca tu vei urca gain-ul ai o sansa foarte mare sa-ti intre in reactie mai repede decat daca tu ai trimite pe o subgrupa si ai insuma semnalul. Inca o data. Gain-ul nu este neaparat pentru neadaptare la impedanta. Da este adevarat ca ajuta in foarte multe situatii dar eu ti-am explicat cum as face.
Ce zic depsre pro tools? Un soft puternic datorita hardware-ului cu care lucreaza dar avand in vedere ca nu este singurul nu pot sa zic ca este un zeu. A devenit un standard in digital audio cred ca si din cauza promovarii. Mai ar fi SaDie care este iara foarte ok dupa parerea mea dar daca nu s-ar pune problema banilor as alege solutii gen SSL, Neve, Nagra, recordere cu viteze de 30/15 pe benzi de jumatate de inch si avioane de-astea dar nu-mi permit asa ca fac research in digital.

Numai bine
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde Michele » Vin Dec 31, 2004 5:07 am

[/QUOTE]Posted by AudioSiS
sa-ti da un exemplu banal: daca tu conectezi un semnal de inalta impendanta( o clapa) la intrare de microfon(xlr) trebe' sa-i dai mai mult gain pentru ca ai connectat o iesire de high Z la o intrare de low Z, dar daca o bagi la intrare de line nu mai ai aceasta probleme , [quote]

Ori am inteles eu gresit ori exprimarea ta este superficiala. Nu o spun nicidecum cu rautate.Vreau doar sa evit neintelegerile.
Eu am inteles cam asta:
Leg o clapa pe intrarea de linie si voi avea un nivel al semnalului de x dbu. Las gainul neschimbat si schimb intrarea de linie cu cea de mic.(xlr) si cu acelasi semnal voi avea un nivel mai mic (x dbu-y db).Pentru a obtine acelasi nivel al semnalului va trebuii sa ridic gainul cu ydb.
Am inteles bine?
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde Michele » Vin Dec 31, 2004 6:58 am

Tu de obicei cum lucrezi? sincron sau asincron ?


Scuze Soulviasound.
Mai exact, la ce te referi tu cand spui sincron sau asincron? Intreb pentru a evita neintelegerile.

Acum sunt in fuga dupa sarbatori am sa-ti explic ce castigi tu jongland cu pct de o VU in cazul in care nu ai destul headroom


Ma intereseaza pe bune.Vorbesc serios. Fara gluma....


gain-ul nu este numai pentru ce ai zis tu. Este sa castigi dinamica.


In chestia cu gainul si castigul de dinamica, logica mea (spun: A mea. Poate gresesc...!) este urmatoarea:

BANDA DE DINAMICA se defineste ca fiind diferenta dintre cel mai ridicat si cel mai scazut punct al semnalui.
Asadeci luam ca exemplu un semnal care initial are o banda de dinamica de 40db. Presupunem ca varfurile semnalului ating -20dbr. Prin urmare minimul se va situa la -60dbr.
Acum daca ridicam gainul cu 25db vom obtine:
Granita superioara a dinamicii se va situa la -20dbr+25db= +5dbr, iar cea inferioara la-60dbr+25db=-35dbr.
Sectiunea de gain consta (in afara de desimetrizare, separare galvanica, inversare de faza, lo cut filter...etc) intr-un amplificator si ca orice amplificator el amplifica cu un anumit factor care-l manevrezi prin potentiometrul de gain, tot ceea ce este semnal, mic sau mare inclusiv zgomotul de fond.
Logic, ca urmare a unui astfel de proces , rezultatu este cu totu altul decat o marire a dinamicii. Pentru faptul ca banda noastra de dinamica, actual, se situeaza intre +5dbr si -35dbr nu am modificato cu nimic. Este tot 40db.
Ceea ce am obtinut in urma acestui proces nu este de a marii dinamica, ci de a muta banda initiala de dinamica intr-o plaje superioara a benzii de dinamica permisa de aparatul respectiv.
Marirea benzii de dinamica se poate realiza prin intermediul expanderului.
Daca am gresit, rog din suflet a fi corectat.

Pe curand.
Michele
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

gain

Mesajde AttilaA » Vin Dec 31, 2004 4:01 pm

Citat: "In legatura cu 0.775V si ca ea este in functie de rezistenta(impendanta). Fiecare output anume are un standard de impendanta, sa-ti dau un exemplu banal: daca tu conectezi un semnal de inalta impendanta( o clapa) la intrare de microfon(xlr) trebe' sa-i dai mai mult gain pentru ca ai connectat o iesire de high Z la o intrare de low Z, dar daca o bagi la intrare de line nu mai ai aceasta probleme , ele incadrandu-se in acelas standard."

Dupa umila mea parere lucrurile stau tocmai invers.In cazul exemplului dat impedanta nu are nici o legatura cu gainul, dinpotriva daca bagi o clapa intr o intrare preamplificata si dai mai mult gain ai toate sansele sa arzi preampul, si asta nu din cauza impedantei diferite ci din cauza nivelului de tensiune mult mai mic pe care il scoate un microfon fata de o clapa.De acea ai pe mixere pad gen -20 db sau asa ceva.

Citat: "salutare. este foarte logic ce zici si asta ziceam si eu cu exceptia ca gain-ul nu este numai pentru ce ai zis tu. Este sa castigi dinamica. In cazul in care nu este adaptare la impedanta din gain nu vei face altceva decat sa urci pct. de zgomot. o solutie la neadaptare de impedanta este sa sumezi semnalul si asta o poti face usor trimitand pe o subgrupa crede-ma ca vei fi mai multumit decat sa dai din gain."

Cred ca nu am inteles bine imi cer scuze.Adica daca nu exista adaptare la impedanta, amplificarea care se obtine din preamplificare este doar al zgomotului de fond?Mas mira sa fie asa.Daca insumezi semnalul insumezi si zgomotul de fond, cam tot acolo esti, plus ca mai introduci si zgomotul de fond produs de componentele electronice de la un alt etaj de amplificare (subgrupa).Singura solutie pe care o vad este o adaptare la impedanta.Dar poate nu am inteles eu bine si in acest caz imi cer mii de scuze.

"Protools ...A devenit un standard in digital audio cred ca si din cauza promovarii"

Dupa parerea mea Protools a devenit un standard din urm. motive:
1.Portabilitate a proiectelor de pe un sistem Protools pe altul
2.Efecte cu latenta foarte mica fara sa incarce sistemul (din cauza DSP)
3.Pluginuri calitative care sau programat exclusiv pt ea
4.Stabilitatea cu ceva timp in urma fata de celalalte solutii DAW de pe piata
5.Multi ingineri de sunet care au iesit de pe bancile scolilor ca DAW sau familiarizat cu protools

Oricum la noi in tara din cite am observat exista mituri si legende cind e vorba despre protools.Des auzi afirmatii gen "De acea suna dincolo ca acolo se lucreaza pe PT...".Singurul lucru ce imi doresc de pe sisteme PT sunt unele pluginuri, capabilitatea Sidechain, si DSP uri.La capitolul editare si MIDI dupa parerea mea PT este chiar mai slab decit alte sequencere.Si in ultima vreme stabilitatea unor sisteme concurente a ajuns cel putin la nivelul PT daca nu mai stabile.

Va doresc la toti un an nou fericit cu sanatate, plin de realizari si succese, si fie ca in anul care vine sa sunam toti ca dincolo :D!
AttilaA
Junior Member
 
Mesaje: 7
Membru din: Lun Iul 05, 2004 10:18 pm
Localitate: Timisoara

Mesajde AttilaA » Sâm Ian 01, 2005 3:25 pm

Scuze am uitat aici:
6. Integrarea fata de alte sisteme DAW cu alte echipamente classice din studiouri precum si solutii complete audio video cu sisteme Avid, firma care detine Digidesign si care la rindul lor sunt un fel de standard in domeniul prelucrarilor video.
AttilaA
Junior Member
 
Mesaje: 7
Membru din: Lun Iul 05, 2004 10:18 pm
Localitate: Timisoara

Mesajde soulviasound » Mie Ian 05, 2005 10:30 am

Michele scrie:Scuze Soulviasound.
Mai exact, la ce te referi tu cand spui sincron sau asincron? Intreb pentru a evita neintelegerile. Michele


La multi ani Michele!

Balansat sau nebalansat.


Michele scrie:Ma intereseaza pe bune.Vorbesc serios. Fara gluma....
Michele


Ok. Avand grija ca mix-ul sa nu intre in cllip de-alungul A/D e in zadar daca intra in clip de-alungul consolei sau a unui preamp sau procesor. Porturiile balansate au RMS-u de +4dBu cu referinta la 0,775 volti adica 1,23 volti, dar din pacate nu toate echipamentele au egal acel +4dBu si poate fi o alegere proasta. Voi folosi termenul de RMS ca pct de 0 VU cu 20dB sub 0dBFS.
Cam toate consolele profesionale au punctul de clip pe +24dBu sau mai mult dar de multe ori folosim console cu un pct de clip la +20dBu. Asta e un impediment major mai ales cand folosesti in cascada doua amplificari. Pentru a evita efectul creat de echipamentele de tip solid state pct. minim de clip trebuie sa fie cu 6 dB mai mare decat potentialele varfuri ale programului. Multe amplificatoare operationale sau circuite solid state introduce distorsiuni nasoale inainte sa atinga pct. de clipp atunci cand trec din clasa A in clasa AB. Asta inseamna ca pct. de clip al tau va trebui sa fie cel putin la +30dBu (aproximativ 24 de volti) daca pct de 0 VU este este +4dBu. De aceea echipamntele bazate pe tub-uri (300 volti B+ si headroom de cel putin 30dB) sunt preferate fata de astea cu tranzistoare. La benzile analogice cu un pct. de 0 VU la +4dBu si cu un headroom de +20dBu obtii un headroom rezonabil, diferenta dintre varfuri si RMS fiind de 14dB peste 0 VU. Curba de saturatie a armonicelor 2, 3 produse de benzi nu sunt atat de usturatoare pentru urecehe ca si distorsiuniile echipamentelor solid state. Bun dar noi nu lucram cu benzi acum. Adaugand 20dB (diferenta dintre varfuri si RMS) la +4dBu obtii +24 dBu pct de clipp. Daca tu adaptezi o iesire balansata la o intrare nebalansataatunci pct de clipp se reduce cu 6dB. Chiar daca consola sau preampu intra in clip la +30dBu mai raman cei 6 dB in plus al echipamentelor de tip solid state. De-aia ai sa gasesti la Avalon, Milenia, Neve, SSL, Manley sau alte preampuri un pct. de clipp la +37dBu adica 55 volti ! Dar noi nu avem banii astia Michele. De-aici in colo cred ca intelegi de ce +4dBu fixati de AES/EBU ca pct de 0 VU nu e pentru tarisoara asta asa saraca. In situatia asta sfatul meu este sa-ti calibrezi toate VU-metrele din sistem la 0dBu sau chiar -4dBu

Michele scrie:In chestia cu gainul si castigul de dinamica, logica mea (spun: A mea. Poate gresesc...!) este urmatoarea:

BANDA DE DINAMICA se defineste ca fiind diferenta dintre cel mai ridicat si cel mai scazut punct al semnalui.
Asadeci luam ca exemplu un semnal care initial are o banda de dinamica de 40db. Presupunem ca varfurile semnalului ating -20dbr. Prin urmare minimul se va situa la -60dbr.
Acum daca ridicam gainul cu 25db vom obtine:
Granita superioara a dinamicii se va situa la -20dbr+25db= +5dbr, iar cea inferioara la-60dbr+25db=-35dbr.
Sectiunea de gain consta (in afara de desimetrizare, separare galvanica, inversare de faza, lo cut filter...etc) intr-un amplificator si ca orice amplificator el amplifica cu un anumit factor care-l manevrezi prin potentiometrul de gain, tot ceea ce este semnal, mic sau mare inclusiv zgomotul de fond.
Logic, ca urmare a unui astfel de proces , rezultatu este cu totu altul decat o marire a dinamicii. Pentru faptul ca banda noastra de dinamica, actual, se situeaza intre +5dbr si -35dbr nu am modificato cu nimic. Este tot 40db.
Ceea ce am obtinut in urma acestui proces nu este de a marii dinamica, ci de a muta banda initiala de dinamica intr-o plaje superioara a benzii de dinamica permisa de aparatul respectiv.
Marirea benzii de dinamica se poate realiza prin intermediul expanderului.
Daca am gresit, rog din suflet a fi corectat.
Michele


Da Michele, asa stiu si eu definitia dinamicii si nicidecum nu ma refer la tarie.
Uite cum mi se pare logic mie. Luam fictiv un semnal cu - 105 dBr limita de jos si -5dBr cea de sus. Eu ii dau un gain sa urce la 0dBr. Varfuriile care au fost la -5dBr vor urca la 0dBr si ce ce era la -105dBr urca la -100 dBr. Bun, si ce facem cu ce a ramas intre -105 si -100 ? Doar nu e aer, nu e neaparat zgomot ci un plus de semnal. Dinamica semnalului va fi acum de 105 dBr fata de 100 cat era cu gain-ul pe default. Dinamica nu o cresti doar prin a "intinde" ceva cu expanderul poti sa o cresti si adaugand ceva. Asa vad eu lucruriile. Si nu te gandi neaparat la un program musical complex. Ia pur si simplu o captare de microfon. O sa-mi zici ca, bine ma da sunetul cel mai slab era la -105 si a urcat la -100. Eu te intreb. De unde sti tu ca sunetul cel mai slab este -105 si nu este limitat de echipament ? E clar michele ca aici exista mai multe cazuri si sunt situatii in care nu am eu cum sa cresc dinamica din gain dar daca ar fi cum zici tu de ce nu se foloseste pur si simplu un fader de volum pentru treaba asta. Eu zic sa nu ne strofocam noi de subiecte de-astea ca sunt convins ca si tu stii ce obtii din gain si eu stiu doar interpretariile sunt diferite. Sunt subiecte mai captivante decat astea.
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde soulviasound » Mie Ian 05, 2005 10:52 am

AttilaA scrie:Citat:
Citat: "salutare. este foarte logic ce zici si asta ziceam si eu cu exceptia ca gain-ul nu este numai pentru ce ai zis tu. Este sa castigi dinamica. In cazul in care nu este adaptare la impedanta din gain nu vei face altceva decat sa urci pct. de zgomot. o solutie la neadaptare de impedanta este sa sumezi semnalul si asta o poti face usor trimitand pe o subgrupa crede-ma ca vei fi mai multumit decat sa dai din gain."

Cred ca nu am inteles bine imi cer scuze.Adica daca nu exista adaptare la impedanta, amplificarea care se obtine din preamplificare este doar al zgomotului de fond?Mas mira sa fie asa.Daca insumezi semnalul insumezi si zgomotul de fond, cam tot acolo esti, plus ca mai introduci si zgomotul de fond produs de componentele electronice de la un alt etaj de amplificare (subgrupa).Singura solutie pe care o vad este o adaptare la impedanta.Dar poate nu am inteles eu bine si in acest caz imi cer mii de scuze.


Imi cer scuze ca nu-ti raspund dar imi dau seama ca nu are rost. Pentru sufletul tau iti recomad sa incerci ce am zis eu.
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde Michele » Joi Ian 06, 2005 6:01 pm

soulviasound scrie:La multi ani Michele!

Balansat sau nebalansat.




Ok. Avand grija ca mix-ul sa nu intre in cllip de-alungul A/D e in zadar daca intra in clip de-alungul consolei sau a unui preamp sau procesor. Porturiile balansate au RMS-u de +4dBu cu referinta la 0,775 volti adica 1,23 volti, dar din pacate nu toate echipamentele au egal acel +4dBu si poate fi o alegere proasta. Voi folosi termenul de RMS ca pct de 0 VU cu 20dB sub 0dBFS.
Cam toate consolele profesionale au punctul de clip pe +24dBu sau mai mult dar de multe ori folosim console cu un pct de clip la +20dBu. Asta e un impediment major mai ales cand folosesti in cascada doua amplificari. Pentru a evita efectul creat de echipamentele de tip solid state pct. minim de clip trebuie sa fie cu 6 dB mai mare decat potentialele varfuri ale programului. Multe amplificatoare operationale sau circuite solid state introduce distorsiuni nasoale inainte sa atinga pct. de clipp atunci cand trec din clasa A in clasa AB. Asta inseamna ca pct. de clip al tau va trebui sa fie cel putin la +30dBu (aproximativ 24 de volti) daca pct de 0 VU este este +4dBu. De aceea echipamntele bazate pe tub-uri (300 volti B+ si headroom de cel putin 30dB) sunt preferate fata de astea cu tranzistoare. La benzile analogice cu un pct. de 0 VU la +4dBu si cu un headroom de +20dBu obtii un headroom rezonabil, diferenta dintre varfuri si RMS fiind de 14dB peste 0 VU. Curba de saturatie a armonicelor 2, 3 produse de benzi nu sunt atat de usturatoare pentru urecehe ca si distorsiuniile echipamentelor solid state. Bun dar noi nu lucram cu benzi acum. Adaugand 20dB (diferenta dintre varfuri si RMS) la +4dBu obtii +24 dBu pct de clipp. Daca tu adaptezi o iesire balansata la o intrare nebalansataatunci pct de clipp se reduce cu 6dB. Chiar daca consola sau preampu intra in clip la +30dBu mai raman cei 6 dB in plus al echipamentelor de tip solid state. De-aia ai sa gasesti la Avalon, Milenia, Neve, SSL, Manley sau alte preampuri un pct. de clipp la +37dBu adica 55 volti ! Dar noi nu avem banii astia Michele. De-aici in colo cred ca intelegi de ce +4dBu fixati de AES/EBU ca pct de 0 VU nu e pentru tarisoara asta asa saraca. In situatia asta sfatul meu este sa-ti calibrezi toate VU-metrele din sistem la 0dBu sau chiar -4dBu



Da Michele, asa stiu si eu definitia dinamicii si nicidecum nu ma refer la tarie.
Uite cum mi se pare logic mie. Luam fictiv un semnal cu - 105 dBr limita de jos si -5dBr cea de sus. Eu ii dau un gain sa urce la 0dBr. Varfuriile care au fost la -5dBr vor urca la 0dBr si ce ce era la -105dBr urca la -100 dBr. Bun, si ce facem cu ce a ramas intre -105 si -100 ? Doar nu e aer, nu e neaparat zgomot ci un plus de semnal. Dinamica semnalului va fi acum de 105 dBr fata de 100 cat era cu gain-ul pe default. Dinamica nu o cresti doar prin a "intinde" ceva cu expanderul poti sa o cresti si adaugand ceva. Asa vad eu lucruriile. Si nu te gandi neaparat la un program musical complex. Ia pur si simplu o captare de microfon. O sa-mi zici ca, bine ma da sunetul cel mai slab era la -105 si a urcat la -100. Eu te intreb. De unde sti tu ca sunetul cel mai slab este -105 si nu este limitat de echipament ? E clar michele ca aici exista mai multe cazuri si sunt situatii in care nu am eu cum sa cresc dinamica din gain dar daca ar fi cum zici tu de ce nu se foloseste pur si simplu un fader de volum pentru treaba asta. Eu zic sa nu ne strofocam noi de subiecte de-astea ca sunt convins ca si tu stii ce obtii din gain si eu stiu doar interpretariile sunt diferite. Sunt subiecte mai captivante decat astea.


La multi ani Soulviasound.

Sunt putin cam presat de timp insa voi revenii curand.
O intrebare:
Care este dinamica care ti-o doresti tu? (Dinamica care te-ar face pe tine multumit)

Pe curand
Michele
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde soulviasound » Vin Ian 07, 2005 11:06 am

Michele scrie:La multi ani Soulviasound.

Sunt putin cam presat de timp insa voi revenii curand.
O intrebare:
Care este dinamica care ti-o doresti tu? (Dinamica care te-ar face pe tine multumit)

Pe curand
Michele


Salut. Eu cred ca tu ma intelegi gresit. Bine-nteles ca un prgram musical rare ori ajunge la o dinamica de 14-16 dB. De obicei aceasta dinamica se invarte intre 5-10 dB si la pasajele soft ajunge si la o diferenta de 16 dB intre nivelul cel mai tare si nivelul cel mai jos si tine de nivel macrodinamic. Dar eu nu ma refer la dinamica unui program musical, eu ma refer la o simpla inregistrare. Vreau ca ea sa poata fi captata intr-o banda dinamica cat mai mare si nu-mi spune ca nu intelegi asta ca nu cred. Asta vor toti. Ori fara echipament adecvat nu obti o dinamica buna. Daca ma intrebi dinamica care m-ar multumi la un aparat as spune ca ar fi dinamica recorderelor pe benzi de juma de inch cu viteze 30-15. Este aproape aceasi dinamica cu aceea a MDM cu convertoare foarte bune pe 24 Bit doar ca este de x ori mai transparent iar imprimariile digitale suna mai rau din cauza raspunsului liniar in frecventa care descopera neliniaritatea lantului audio (asta e doar un motiv). Plus un secret dragut al benzilor este acela de compresie. Nu intelege ca-s fan inrait al benzilor. Sunt adeptul unui sitem hybrid doar ca imi place sa stiu ce castig si ce pierd. Daca imi cer numere nu pot sa-ti dau, dar pot sa-ti spun ca mi-as dori ca dinamica sa mi-o exprime in functie de F-weight nu de A-weight si atunci ti-as da si numere dar pana atunci. Poti compara o imprimare facuta cu un MDM NAGRA cu o imprimare facut cu Delta 1010 sau vre-un MDM ieftin. Nu. Deci cred ca intelegi la ce ma refer cand zic ca vreau dinamica si nu tarie. Vb
Numai bine
Avatar utilizator
soulviasound
Junior Member
 
Mesaje: 111
Membru din: Dum Apr 13, 2003 11:00 pm

Mesajde Michele » Dum Ian 09, 2005 9:13 am

soulviasound scrie:Salut. Eu cred ca tu ma intelegi gresit. Bine-nteles ca un prgram musical rare ori ajunge la o dinamica de 14-16 dB. De obicei aceasta dinamica se invarte intre 5-10 dB si la pasajele soft ajunge si la o diferenta de 16 dB intre nivelul cel mai tare si nivelul cel mai jos si tine de nivel macrodinamic. Dar eu nu ma refer la dinamica unui program musical, eu ma refer la o simpla inregistrare. Vreau ca ea sa poata fi captata intr-o banda dinamica cat mai mare si nu-mi spune ca nu intelegi asta ca nu cred. Asta vor toti. Ori fara echipament adecvat nu obti o dinamica buna. Daca ma intrebi dinamica care m-ar multumi la un aparat as spune ca ar fi dinamica recorderelor pe benzi de juma de inch cu viteze 30-15. Este aproape aceasi dinamica cu aceea a MDM cu convertoare foarte bune pe 24 Bit doar ca este de x ori mai transparent iar imprimariile digitale suna mai rau din cauza raspunsului liniar in frecventa care descopera neliniaritatea lantului audio (asta e doar un motiv). Plus un secret dragut al benzilor este acela de compresie. Nu intelege ca-s fan inrait al benzilor. Sunt adeptul unui sitem hybrid doar ca imi place sa stiu ce castig si ce pierd. Daca imi cer numere nu pot sa-ti dau, dar pot sa-ti spun ca mi-as dori ca dinamica sa mi-o exprime in functie de F-weight nu de A-weight si atunci ti-as da si numere dar pana atunci. Poti compara o imprimare facuta cu un MDM NAGRA cu o imprimare facut cu Delta 1010 sau vre-un MDM ieftin. Nu. Deci cred ca intelegi la ce ma refer cand zic ca vreau dinamica si nu tarie. Vb
Numai bine


Ciao Soulviasound.

Nu. Nu ma refeream la o astfel de conjunctura, in care obiectul atentiei este un "semnal suma". Ma refeream la semnalul unui instrument (sau a unei surse sonore cu dinamica mare) preluat prin mic.
Tocmai exemplul care-l dadusei tu intr-un post anterior.
Ia spre exemplu doua Neumann U87ai ( Bune destul. Nu?). Ca preamp de exemplu Manley Dual Mono Microphon Preamp ( Pe tuburi. Nu?)si trage o orchestra sinfonica pe o banda magnetica. Care este dinamica care vrei ( sau reusesti) sa o pui pe banda fara sa folosesti compresie si expandare?

In paralel ia si situatia in care in aceleasi conditii tragi o vioara.

Pe curand.
Michele
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde Michele » Sâm Oct 01, 2005 4:30 am

buna.
dupa 9 luni - de la ultimul post - astept inca..... sa fiu lamurit cum pot castiga dinamica prin gain fara a procesa semnalul.
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde drag » Lun Mai 08, 2006 3:10 pm

Michele sau Michel (esti fatí¤ sau bí¤iat)? Gain si dinamicí¤ sint ca apa si uleiul...uití¤ compresia de bandí¤, decompreseazí¤ programul prin inversarea valorilor de compressie in ratio, threshold, attack si release... pot sí¤-ti trimit niste valori eficace dací¤ te intereseazí¤!
drag
Junior Member
 
Mesaje: 15
Membru din: Lun Mai 08, 2006 1:59 am
Localitate: CANADA

Mesajde Michele » Mar Mai 09, 2006 2:56 am

Michele sau Michel (esti fatí¤ sau bí¤iat)? Gain si dinamicí¤ sint ca apa si uleiul...uití¤ compresia de bandí¤, decompreseazí¤ programul prin inversarea valorilor de compressie in ratio, threshold, attack si release... pot sí¤-ti trimit niste valori eficace dací¤ te intereseazí¤!



Ciao Drag.
Cred ca nu ai inteles problema. Este vorba de un semnal cu o banda de dinamica (existenta) bine definita, banda care "ar putea" fi marita prin intermediul unui preamp. Asadeci fara expandare. ?????
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde RMS » Mie Mai 10, 2006 11:01 am

Michele scrie:Ciao Drag.
Cred ca nu ai inteles problema. Este vorba de un semnal cu o banda de dinamica (existenta) bine definita, banda care "ar putea" fi marita prin intermediul unui preamp. Asadeci fara expandare. ?????


Sal Michele, uite si raspunsul pe care il asteptai de 9 luni si la care nu am raspuns pana la postul asta, care m-a facut sa inteleg ce ai inteles tu prin "castig dinamica din Gain", (eu zic ca era destul de intuitiv ce vreau sa zic si sper ca nu ai deschis discutia asta doar asa de dragul discutiei) acum imi este clar ce intelegitu dar tot nu stiu cum sa ma exprim mai bine. Cum naiba putei crede ca as fi zis ca poti redimensiona dinamica cu ajutorul unui preamp, chiar si sa ma fi exprimat gresit. Dreaq, normal ca nu poti mari o dinamica de rahat unui semnal cu ajutorul unui preamp. Tin sa cred ca nu ma-m tampit inca atat de rau. E vorba pur si simplu de castigul de ambianta in cazul unor conditii tehnice favorbaile. Acum daca vrei, o luam si babeste numa' sa concretizam odata discutia asta care sincer o vad fara sens. Ai un microfon bun care sa zicem depaseste banda dinamica a preampului cu setarea de gain default pentru o impedanta de mic. Pragul lui de sensibilitatea depaseste in dBR pragul preampului. Daca preampul are destul headroom incat tu sa ridici gain-ul din pozitia default, atunci vei putea capta cu acel preamp si nivelel foarte joase (ambianta) captate de microfon care pana tu sa ridici gain-ul eraiu limitate de pragul de jos al preampului, si sunt al naibi de sigur ca stiai de cand lumea faza asta, si discutia dintre noi s-a bazat cred pe o exprimare gresita (nu mai stiu cum m-am exprimat si nu am chef sa ma mai uit) si chiar daca greseam in exprimare nu cred ca-si avea rostul o astfel de discutie. Sunt chestii mult mai interesante de discutat decat sa ne invartim in jurul cozii. Si asa in domeniul asta exista foarte multi frustrati si fixisti incat sa mai discutam in contradictoriu si pe niste subicte fara sens. Admit ca fiecare dintre noi sa aiba tot felul de opinii, fiecare cu conceptiile lui bune sau rele, dar daca tot vrem sa discutam la nivel high end hai sa nu ne dam in cap pe niste chestii de 2 lei, macar ne dam in cap pe treburi seriose. Am eu multe alte defecte decat faptul ca nu stiu ce face un preamp, mai bine imi dai acolo ca nu supar deloc sa-mi deschizi mintea in sectorul in care este inchisa. Vb si sper sa ma fi inteles de data asta ce am vrut zic, ca mai bine nu scriam lol.
Vb
Numai bine
(nu mai stiu parola la user soulviasound)
RMS
Junior Member
 
Mesaje: 14
Membru din: Mie Feb 22, 2006 5:47 pm
Localitate: ro

Mesajde Michele » Vin Mai 12, 2006 3:18 am

Ciao RMS.
Draga George crede-ma te rog ca intentia mea nu era nicidecum de a ne da in cap pe teme de 2 lei. Parerea mea este ca forumul acesta nu este nicidecum pentru teme high end din simplul fapt ca sunt poate doar doua sau trei persoane printre noi care pot discuta la un nivel high end. (eu nu ma cred in stare) Ce rost are sa insiram pagini intregi de stiinta pe care o inteleg doar trei persoane? Dar cat de bine ar prinde celor de pe forum daca stiinta aceasta am face-o pe intelesul tuturor?
Tinand cont ca pe forum majoritatea sunt amatori, intentia lor este de a intelege si afla cat mai multe informatii in domeniu. Daca ai fi afirmat ca prin gain se aduce dinamica semnalului cat mai aproape de dinamica semnalului initial ( respectiv dinamica semnalului acustic de preluat ), atunci nu as fi avut nimic de spus. Tu vorbeai despre un CASTIG DE DINAMICA. Oricare dintre noi ar intelege ca din putin faci mai mult. Eu nu vroiam sa se inteleaga asa ceva si pentru asta era nevoie de explicatii. Asadeci tin sa mentionez din nou (nu pentru tine ci pentu noi cei incepatori) ca la aceea banda de dinamica , pentru faptu ca este limitata jos de zgomot de fond sau orice alt tip de semnal neutil iar sus de presiunea sonora maxima a sursei respectiv surselor acustice, i se poate mari banda de dinamica doar prin procesarea semnalului(expander-gate). Eu doar atata stiam si crezand ca tu vezi situatia dintr-un alt unghi de unde poate se vede mai mult, i-mi doream sa mai prind si eu vre-o invatatura. Nu a fost cu rautate. Sunt sigur ca ai trait si tu destule momente cand din discutii ti s-a aprins beculetul spunand : "aha!... uite ca la asta nu m-am gandit" si te-ai bucurat ca ai mai invatat ceva. Eu credeam ca este vorba despre ceva de care nu m-am prins pana acuma.

Ti-ar place sa scri pagini intregi la care toti de pe forum ti-ar raspunde cu:
"Da. Ai dreptate. Asa este."
Cred ca ar fi plictisitor.

Si acum pe bune:
Daca treci pe la Fagaras mi-ar face placere sa bem o sticla de vin impreuna. Cand vi?

Numai bine pentru toata lumea
Michele
In a-7-a zi a facut Dumnezeu drogurile si de atunci.....nu s-a mai auzit nimic de El.
Michele
Junior Member
 
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Mar 13, 2004 5:40 am
Localitate: Fagaras

Mesajde RMS » Vin Mai 12, 2006 10:35 am

Michele scrie:Ciao RMS.
Draga George crede-ma te rog ca intentia mea nu era nicidecum de a ne da in cap pe teme de 2 lei. Parerea mea este ca forumul acesta nu este nicidecum pentru teme high end din simplul fapt ca sunt poate doar doua sau trei persoane printre noi care pot discuta la un nivel high end. (eu nu ma cred in stare) Ce rost are sa insiram pagini intregi de stiinta pe care o inteleg doar trei persoane? Dar cat de bine ar prinde celor de pe forum daca stiinta aceasta am face-o pe intelesul tuturor?
Tinand cont ca pe forum majoritatea sunt amatori, intentia lor este de a intelege si afla cat mai multe informatii in domeniu. Daca ai fi afirmat ca prin gain se aduce dinamica semnalului cat mai aproape de dinamica semnalului initial ( respectiv dinamica semnalului acustic de preluat ), atunci nu as fi avut nimic de spus. Tu vorbeai despre un CASTIG DE DINAMICA. Oricare dintre noi ar intelege ca din putin faci mai mult. Eu nu vroiam sa se inteleaga asa ceva si pentru asta era nevoie de explicatii. Asadeci tin sa mentionez din nou (nu pentru tine ci pentu noi cei incepatori) ca la aceea banda de dinamica , pentru faptu ca este limitata jos de zgomot de fond sau orice alt tip de semnal neutil iar sus de presiunea sonora maxima a sursei respectiv surselor acustice, i se poate mari banda de dinamica doar prin procesarea semnalului(expander-gate). Eu doar atata stiam si crezand ca tu vezi situatia dintr-un alt unghi de unde poate se vede mai mult, i-mi doream sa mai prind si eu vre-o invatatura. Nu a fost cu rautate. Sunt sigur ca ai trait si tu destule momente cand din discutii ti s-a aprins beculetul spunand : "aha!... uite ca la asta nu m-am gandit" si te-ai bucurat ca ai mai invatat ceva. Eu credeam ca este vorba despre ceva de care nu m-am prins pana acuma.

Ti-ar place sa scri pagini intregi la care toti de pe forum ti-ar raspunde cu:
"Da. Ai dreptate. Asa este."
Cred ca ar fi plictisitor.

Si acum pe bune:
Daca treci pe la Fagaras mi-ar face placere sa bem o sticla de vin impreuna. Cand vi?

Numai bine pentru toata lumea
Michele


Sal,
Hai ca ne-am inteles acum si-ti dau si dreptate. Termenul de castig a venit tocmai de la gain, dar e conceput sa castigi semnal. In fine. Ar fi tare frumos sa existe un loc in care sa se discute pro in roamania poate macar de placerea de a primi niste sfaturi pertinente. Stiu ca esti modest, dar sa fim seriosi, esti un om care se poate discuta la un nivel pro si asta nu insemna ca nu ai ce sa mai inveti, eu am inca ce sa mai invat destul, nu am o experienta vasta, dar mai prind cate ceva de pe forum-uri de-afara si de la oamenii cu care mai vb. Am fost de sarbatorile de Paste in Fagaras, dar a fost destul de scurta vizita si am avut o tentativa si sa urc pe la Sambata pe-acolo. Am sa vin si-n vara si poate ma tin si de cuvant :D
Numai bine
RMS
Junior Member
 
Mesaje: 14
Membru din: Mie Feb 22, 2006 5:47 pm
Localitate: ro

Mesajde dadius » Sâm Mai 13, 2006 2:10 am

@Off topic cu scuzele de rigoare :)
Oameni buni! Cu toate,ca in ultima vreme,poate las impresia ca nu verific acest forum sa stiti ca nu e deloc asa. Din decembrie anul trecut(de cand am ADSL) citesc si verific tot. Faptul ca nu ma mai ocup (din pacate) de inregistrari ,ma face sa scriu sau sa intervin foarte rar insa. Ma bucur sa vad ca sunt printre noi oameni care discuta la un nivel ridicat, cu toate ca eu inteleg prea putin din aceste discutii si sunt sigur ca nu numai eu. DannyMix(Darec) a facut un site care avea tinta in principal discutii la un nivel profi.Acolo poate sunt discutii mai profi dar eu nu am mai urmarit in ultima vreme. Am sa va reamintesc insa ca de cand am pus pe picioare sectiunea "Home Recording" pe fanclub.ro, intentia a fost sa discutam chestii pe intelesul tuturor. Mi-ar fi placut ca dupa toti anii astia sa ajungem mai multi la un nivel profi dar nu a fost sa fie Sunteti voi cativa care ati reusit si imi ridic palaria in fata voastra. Sigur mai sunt si altii in Romania dar nu vin pe forumul nostru din diferite motive. Cu toate astea se pare ca aceasta sectiune este destul de vizitata fata de alte forumuri de sine statatoare, ca sa zic asa. Faptul ca face parte din acest mare portal,care este fanclub.ro,este de mare ajutor sunt sigur. Anyway, vreau sa zic ca puteti discuta despre orice si la ce nivel vreti fara nici o problema. Cine stie poate participa la discutii ,cine nu.....asta e! Acest loc sper sa ramana in continuare un loc in care sa se discute liber despre inregistrari audio de orice forma.

Va transmit tuturor respectele mele si ma retrag.
Spune-mi ce muzică asculţi, ca să îţi spun câţi sunteţi de mulţi!
Avatar utilizator
dadius
 
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iun 16, 2002 11:00 pm

Mesajde drag » Vin Iul 07, 2006 10:21 pm

daca vrei sí¤ Ïnregistrezi un ansamblu acustic, deci vrei sí¤ mentzii o dinamicí¤ ridicatí¤, tu nu vei face apel la echipament cu lí¤mpi si nici la tipurile de Newmann de care vorbesti. In principiu folosesti cea ce se chiamí¤ solid state de voltaj de 95v cu microfoane fen DPA care deci incarcí¤ membrana si se umflí¤ depí¤rtindu-se de plací¤ la o buní¤ distantzí¤ cea ce-ti permite tzie hi spl. Nu trebuie sí¤ ai zgomot de fond, nu e bine sí¤ tragi pe bandí¤ analogicí¤, mergi in rezolutzie cit mai mare, si calculeazí¤ la room 1 bit = 4dB, deci 16 bits= 64 dB...nicidecum suficient.

Cea ce m-i se pare plat e faptul cí¤ se invirtesc niste cifre care nu prea au de a face cu munca de inginer de sunet in fatza materialului sonor, ci mai mult cu tech care calibreazí¤ niste componente. Cred cí¤ ar fi MUULT mai interesant dací¤ s-ar vorbi despre plasare microfoanelor, alegerea lor, tipul de gain necesar pe instrumente VOCEA, tobele... dupí¤ aia vorbesti de mix, si mai dupí¤ aia de pre si mastering. Nuuu???
drag
Junior Member
 
Mesaje: 15
Membru din: Lun Mai 08, 2006 1:59 am
Localitate: CANADA

Mesajde dadius » Sâm Iul 08, 2006 11:14 am

drag scrie:. Cred cí¤ ar fi MUULT mai interesant dací¤ s-ar vorbi despre plasare microfoanelor, alegerea lor, tipul de gain necesar pe instrumente VOCEA, tobele... dupí¤ aia vorbesti de mix, si mai dupí¤ aia de pre si mastering. Nuuu???


Ai dreptate. Ar fi foarte interesant. Mai interesant ar fi de stiut cum se poate "trage" o trupa cu putine scule si sa sune bine? Nu uitati ca suntem pe un forum de Home Recording, deci nu toata lumea are posibilitati sa aleaga microfoane. De foarte multe ori inregistrezi cu ce ai sau cu ce gasesti pe la unul sau pe la altul.
Spune-mi ce muzică asculţi, ca să îţi spun câţi sunteţi de mulţi!
Avatar utilizator
dadius
 
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iun 16, 2002 11:00 pm

Mesajde drag » Sâm Iul 08, 2006 5:02 pm

dací¤ te uitzi pe thread-ul "mastering din interior", explic cum se poate crea un mic studio home rec cu echipament mai mult decit adeqvat.
In general un band acustic si semiacustic se poate inregistra in true stereo cu 2 MXL990...sub pretzul í¤sta nu mai existí¤ microfon ok!
SM58 nu este bun pt asa o aplicatzie, nu merge decit pe voci si instrumente cu range asemí¤ní¤tor vocii. Sfatul meu este de a privilegia SM57 care este sensibil la fel cu 58 dar constructia compartimentului capsulei face din el un microfon mai versatil si care in plus rí¤spunde bine si pe voci.
Pt true stereo e necesar un mic (pereche) f sensibil si poate fi omni sau cardioid in functzie de tehnica de plasare folosití¤. Preamplificatorul prezent in unití¤tzi Fostex + algoritmii de convertizare fac nenecesarí¤ utilizarea unui outboard. Alte companii precum Yamaha, Korg, Akai,etc nu au sunet asa natural la rezolutzii gen 20bits/48.
In cazul in care vrem efect de GAIN, prezentzí¤, closeness, atunci existí¤ solutzia lí¤mpilor, sau preamp+comp la achizitzie.
Vocile romanesti (generalizare!!) cultural, seamí¤ní¤ cu corsii, grecii, turcii, voci fí¤rí¤ armonice precum extrema Louis Armstrong, Joe Cocker, etc.
In acest caz, utilizarea overdriveului de lampí¤ nu va fi muzical, el creind mai mult un fuzz in vocal. INCERCATZI Sí„ CINTATZI MAI INCET in fatza microfonului, in felul í¤sta vocea devine mai intimí¤, se poate bí¤ga gain, se aude un pic saliva, inregistrarea devine mai texturatí¤.

O altí¤ problemí¤ este achizitzia a tot ce este la extremele bandei passante: sibilence, cinele, aer, tobí¤ mare si bas!
drag
Junior Member
 
Mesaje: 15
Membru din: Lun Mai 08, 2006 1:59 am
Localitate: CANADA

Anterior

Înapoi la Home Recording

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron