valoarea gunoiului, gunoiul valorii si alte atacuri

parca urmand sirul de slove, ce-a tale ganduri samanara...

then let me explain (cum zicea clasicul alice cooper)

Mesajde gaga » Mie Ian 08, 2003 10:02 am

trecand peste cacatul in scaldatoare pe care l-a remarcat butulica (lutza mica :D ) sa te invatz cum e cu velazquez fiindca neavand ce face mi-am mai amintit una alta (kik m-a acuzat ca ash avea memorie si btw, ca sa fiu offtopic, ALO, REGIA.. DE UNDE FAC ROST DE "PARISUL VESEL"??? dau ceva beri)
si amintindu-mi am mai rasfoit si ca sa nu cazi in pacatul semidoctzilor pe care incep sa-i urasc din ce in ce mai tare, lasa-ma sa precizez urmatoarele:

- velazquez a influentat mari pictori, nu numai prin ce zici tu (planuri duble apar si la bosch si la multi, desigur viziunea sa asupra obiectelor este caracteristica) ci taman prin forma si culoare.

- de exemplu:

*la goya, obiectele si luminozitatea poarta amprenta tablourilor lui v. si daca privesti anumite tablouri de la distantza stralucirile vadesc asemanarea, desigur tushele folosite fiind diferite. oricum goya/velazquez este un caz cunoscut.

*flamanzii de care zici, poate ma insel (vermeer si vanii si care or mai fi), am senzatia ca puteau fi cel mult influentati de velazquez, eu in acest moment nu vad alta legatura intre pictorul spaniol si scoala flamanda, belgiana sau olandeza... daca ai argumente shoot, eu mai caut (azi poate o sa am vreme de google :D )

* realismul lui v. se deosebeste clar de ceea ce se intamplase pana atunci (ma rog, zic realism general, nu mai iau curentele la puricat, renastere & stuff, zicem realism conventional la ceea ce imita natura). reiau: v. a interpretat natura si de aceea se poate spune ca este precursor, in portretistica nu era ni'ca de inventat, el a fost primul care a acordat mediului inconjurator o (sa zicem) dumnezeiasca tusha, pomul velazquezian este real, dar nu este realitate... de aici te duce gandul la tot ce a urmat? impresionishti, postimpresionishti, toata cohorta care s-a sprijinit pe gigel velazquez?

*acum imi scremeam creierii sa-mi amintesc ce tablouri ale lui Whistler erau influentate de v., desigur cele in care apar personaje feminine si aici nu mai este iar vorba de ce zici tu ci de reprezentarea unei atitudini prin pozitia corpului, imprumutata vizibil din tablourile lui v.

* aaa, gata, stiu, la Manet (altul "acuzat de velazquezism), apare ceea ce zici tu, existand tablou (sau tablouri) cu respectivele imagini din oglinda. in fapt imprumuturile impresionistilor nelimitandu-se la viziunea spaniolului ci si la "copierea" stilului, in sens de folosire a formei, a conturului obiectului principal (chip, trup, grup) fatza de peisajul inconjurator.

* in genere impresionismul este opera lui velazquez, acum stau si ma intreb cine l-a influentat pe acesta :con: (stiu, google, da' mai incolo)

* una din legaturile intre v si respectivii impresionisti este redarea naturii si personajelor, animalelor, etc.

* nu mai rascolesc in sacul cu amintiri exact tabloul si ce anume din el este imprumutat, pt. asta exista documentatie. subliniez doar ca fara v. probabil am fi avut un alt impresionism (si post-impresionism, evident :D)

gata cu asta, despre parerea mea vis a vis de anumite tablouri si personaje cubiste/surrealiste :bleah: intr-un alt episod. in linii mari chiar cred ca unii si-au batut joc (cum o chema pe aia din state? micutza picasso din romania? de cacat)

mai precizez doar ca cele de mai sus sunt pareri personale bazate pe fapte reale si in mare masura in afara de amintiri decrepite din muzeul de arta al romaniei, pe revistele "Mari Pictori" si pe discutii cu persoane interesate de subiect.

(omu' asta nu-si eclipseaza contemporanii???? carturare, carturare, de la asta m-ai starnit )
gaga
 
Mesaje: 18663
Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde onk » Mie Ian 08, 2003 2:49 pm

buey cum le stiti voi pe toate, iluminatzilor stilisti, si partea cu birfa cand incepe, a? ca asta e subiect de radioshantz nu de ce facetzi voi de obicei ca intratzi in discutzii dalea de nici macar galerie nu se poate face de pe margine, monopolistilor... sau macai incercatzi in saraca limba romana, sa pricep si io cate ceva pe scurt, ca nu se stie, nimeresc la frun party si dau si io un nume de pictor, un nume de tablou si un curent si gataaa... o sa spuie toti ca is cultivata, nu?
Avatar utilizator
onk
 
Mesaje: 1841
Membru din: Joi Dec 13, 2001 12:00 am

Mesajde aphextwinz » Mie Ian 08, 2003 3:23 pm

multe din picturile lui velazquez infatzisheaza aspecte sociale (viatza de curte , portrete), tablouri cu unul sau mai multzi oameni, planurile nu sunt numai duble (dubla era natura :p), ci chiar multiple, multzimea la velazquez e foarte bine structurata, imi place amestecul (aparent zic io) de curteni cu oameni de rand, soldatzi, personaje princiare intre cameriste shi bufoni etc. nu uita ca velazquez a fost portetist la curte, asha ca nu minimaliza aceasta importanta parte a creatziei sale.

privind influentzele, cred ca faci mici confuzii istorice.
velazquez a conversat cu rubens, (rubens era pe pozitizie de "maestru" shi velazquez de "invatzacel"), la initziativa acestuia, velazquez a vizitat italia pentru a vedea pe viu, operele de arta mult laudate de rubens. de asemenea, am citit undeva vis-a-vis de culori, nuantze shi modul de observatzie a naturii o comparatzie intre velazquez shi caravaggio. plus ca se gasesc asemanari chiar in interiorul shcolii spaniole, potzi sa-l acuzi pe goya ca l-a avut pe velazquez ca sursa de inspiratzie insa nu cred ca potzi sa-mi argumentezi ca un el greco sau un murillo s-ar fi inspirat din velazquez, mai ales ca shi-au inceput cariera artistica nitzelush inainte :D

impresionishtii sau Whistler au avut mult mai multe surse de inspiratzie la dispozitzie asha ca mi se pare hazardat sa-l consideri pe velazquez buricul pamantului.
din cate shtiu in Quattrocento, maeshtrii florentini descopereau redarea tridimensionalitatzii (Giotto) shi rolul conturului in portretistica (e un nene care il cheama ceva de genu Fabiano/Fabrizzino, imi scapa acum)

later edit: am avut doua typos
aphextwinz
Junior Member
 
Mesaje: 2126
Membru din: Lun Iul 30, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde gaga » Mie Ian 08, 2003 6:09 pm

1. taman in tablourile cu viatza sociala se intalneste ce ziceam mai sus, amestecarea personajelor cu natura intr-un mod unic. in sensul in care realismul izbitor cu care sunt facute personajele contrasteaza, unu: cu structura cateodata diforma (nu respecta proportiile corpului uman); doi: discordanta aparent unica dintre natura prezentata, sa zicem postimpresionist (exacerbez ca sa sustin ideea). mai pe scurt is chestii care nu se pupa, sar din tiparele realismului clasic de pana atunci.

2. am zis eu ceva de rubens? acum ca tot ai zis, prin v. la pictura moderna, se face de multe ori referire la rubens. caut si revin.
n-am zis de el greco si murillo ni'ca, first, nu pot fixa bine temporal niste pictori sau lucrari (nu tiu minte cifrele, na), second: I love el greco, e stramb diform si mi se pare ca a facut parte din cei care au pus caramizi pe drumul catre o estetica a uratului (alaturi de velazquez shi goya, de exemplu). cu punctul 2 am vrut sa zic ca: you have no point here.

3. apropos de caravaggio (thx, u r a good reminder). sunt asemanati for shure pentru personaje, lumini, diferentele intre ei fiind evident: backgroundul (gamiash in ea de engleza ca ratez limba romana) - vezi peisaj vs culori inchise, tenebroase, si echilibrul lui caravaggio care deseneaza omul ca pe om si pomul ca pe pom (daca o avea fun pom, io nu tiu minte, afexeaza googleul).
btw, pe gustul meu caravaggio picteaza mai bine caii :D
din nefericire gasesti mai multi cai la velazquez, c'est la vie

4. nu buricul pamantului ci reprezentativ. si asta este recunoscut si argumente-s slove scrise de multi altii, umila mea persoana nu ar fi indraznit sa faca asemenea afirmatii. adevarul e ca daca multi iti arata "uitee, asta seamana cu ailalta", poti sa te uiti mult si bine la dali (sa zicem) si sa nu vezi bustul invizibil sau sa nu stii ca e al lui voltaire :D

nota 10 ca ai zis impresionishtii sau whistler.
p'orma mai e o chestie, impresionistii is cei mai cunoscuti si apreciati, mercantil sau nu, de aia am auzit atatea de ei, asta nu face din mine o persoana culta, am gasit in carti niste curente in pictura (nu-mi amintesc acu' acu) de care n-am auzit in viatza mea, da banui io ca e tot un mod de a despica firu-n jdemii al artei moderne (ai dracu masoni). cercetam.

==============
pe aceasta cale tin sa salut toti forumistii de care nu avui vreme azi, in aceast moment fiind prima secunda (sa zic asha simbolic) libera. oarecum ;P
gaga
 
Mesaje: 18663
Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde aphextwinz » Mie Ian 08, 2003 6:28 pm

1. totushi dupa cum am aratat, culoarea tablourilor sale nu este atat de neobishnuita, ci tocmai structura tablourilor sale

2. ai zis de influentzele lui velazquez in pictura flamanda shi chiar spaniola (bine, ai zis numai de goya), eu tocmai tzi-am demonstrat contrariul

3. peisajul este probabil o influentza de la el greco, horror vacui, care se traduce prin necesitatea de a umple spatizul gol. el greco, deshi shi-a facut shcoala in italia, spre batranetze a inceput sa-shi "umple" tablourile, probabil de aici a preluat shi velazquez ideea

4. reprezentativ in realismul spaniol alaturi de el greco shi goya. in pictura sau arta, hmm, nu cred ca avem atata rabdare shi timp sa discutam de ce este reprezentativ intr-un caz atat de general

5. eh, cred ca de la filmu' cu rowan atkinson mi se trage :p

6. impresionishtii formeaza glia din care a crescut mai mult de jumatate din pictura sec XX, probabil de aia ai auzit de ei des.
aphextwinz
Junior Member
 
Mesaje: 2126
Membru din: Lun Iul 30, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde gaga » Mie Ian 08, 2003 6:48 pm

1. pai cam asta ar fi ideea, got it. si ca sa stii si tu, pentru acea structura trebuie sa te sprijini pe coloristica, ea subliniaza efectele formelor, lumini si umbre, etc. deci nu merge una fara alta.

2. iar nu ai priceput, textual am zis: "eu in acest moment nu vad alta legatura intre pictorul spaniol si scoala flamanda, belgiana sau olandeza." ceea ce nu inseamna ca a influentat ci din contra, ca eu nu stiu despre nici o legatura intre scolile respective (atat de asemanatoare dar atat de diferite) si velazquez (pictorul spaniol = velazquez daca nu te-ai prins)

3. divaghezi, goya umple spatiul in stilul lui caravaggio mai degraba, structura personajelor dpdv al luminozitatii si pozitiei trupurilor is un imprumut.
ca tot divaghezi, la batranete a luat-o razna si a inceput sa picteze ciudateniile alea terne, cu forme greu lizibile, parca a pictat chiar pe peretii balamucului ceva deshertic cu un soi de caine. si de aici se trage influentza lui goya in pictura moderna, asta e alta poveste si sprijina ceea ce subliniam ca de la velazquez incoace nu mai exista originalitate
desigur, exagerez putin si goya nebunu era original. da' pe bune ca impresionistii au avut la indemana nenumarate surse de inspiratie (cum avem noi netu' de exemplu) si de aia pixu originalitate

5. stiu, e rusinos sa auzi de un pictor de exceptie, dupa parerea mea, intr-un film cu mr. bean (rusinos pt. mine vreau sa zic)

6. sau mai mediatizati. daca impresionistii is putin originali, astia de dupa pot doar incerca sa fie, fara sa vrea, chiar si numai din studiu tot imprumuta. e ca in muzica. de aia asculta unii minimalishti or sumthing, incearca cu disperare sa fie originali :D
gaga
 
Mesaje: 18663
Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde aphextwinz » Mie Ian 08, 2003 6:58 pm

1. okay, daca vrei sa fie ca tine bine, orice are legatura cu culoarea intr-un tablou ca pana la urma a picta inseamna a arunca culori pe o hartie :rolleyes:

2. "flamanzii de care zici, poate ma insel (vermeer si vanii si care or mai fi), am senzatia ca puteau fi cel mult influentati de velazquez" deshi nu shtii sigur, ai o directzie preponderenta spre care inclini balantza :)

3. a) nu divaghez, pe vremea lui el greco, horror vacui era la moda, el a spart tiparu' in pictura spaniola, daca nu era el greco, poate ca shi velazquez ar fi pictat decoru' in tonuri sumbre, intunecate (mai ales ca shi velazquez a batut italia) b) te cam hazardezi cu originalitatea, culori shi tonuri a la caravaggio, fundal a la el greco, s-a cam dus shi velazquez, sa zicem ca de la altamira nu mai exista originalitate? lol, io zic ca shi velazquez a avut elementele lui shi goya shi multzi altzii dupa el. nu sesizezi multe subtilitatzi (nu zic ca le sesizez io :D), fii mai precauta in afirmatzii de tipu' asta

5. neah ... depinde (varsta, pictor, a cata oara auzi de el ;) )

6. io zic sa mai studiezi shcoala impresionista. daca te-ai obishnuit numai cu tablourile celebre furate prin filme sau cu copertzi de nush' ce reviste, io zic sa mai cautzi sa mai vezi shi altele. shtii cum e? ca atunci cand unii, in disperarea de a shtii tot, cer altora sa le arate minimalist stuff shi dupa aia zic, hah, ii shtiu shi pe ashtia :D
aphextwinz
Junior Member
 
Mesaje: 2126
Membru din: Lun Iul 30, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde gaga » Joi Ian 09, 2003 6:03 pm

1. inexact: anumite tipuri de culori pe hartie, carton, panza, canvas, ziduri, sticla..........................
"a picta inseamna a arunca culori pe o hartie " e o definitie proprie, nu? e proasta

2. da mah gigicontra, si dupa aia am zis ca nu stiu legatura intre v. si flamanzi, inclin in capu' tau,

3. a) velazquez, el greco si goya au multe in comun ca stil. si omule, velazquez si el greco au fost contemporani, divagand poti doar presupune care pe care s-a influentat. goya sigur a ciupit de la amandoi.

b) deasemenea si caravaggio (macar ai invatat sa-i scri numele) a fost contemporan, baga-l in ciorba de mai sus, daca vrei gashca aia a influentat impresionistii dar cel mai mult i-a influentat velazquez. ia cata prin cartile tale ca in "mari pictori" ale mele asa zice.

6. am sa o fac, de fapt am facut-o dar din lipsa de memorie nu-i localizez pe toti in secunda in care ar trebui.
iar aia care cred ca pot sti chiar tot is nebuni... stiu io unu; :j
curiosii pastreaza ce le place, pseudoautodidactzii dau des in epatari jalnice, daca sunt descoperitzi, of course ;D
gaga
 
Mesaje: 18663
Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde aphextwinz » Joi Ian 09, 2003 7:13 pm

1. ca de obicei te pierzi in detalii a) nu era o definitzie (sunt curios cum defineshti tu o definitzie) b) elementul esentzial erau culorile (despre ele se vorbea) nu suportul. vorbim vorbe ca de obicei.
3. a) afirmatzie tipica diletantzilor. studiaza viatza shi opera lui el greco shi velazquez shi ai sa te prinzi de ce am zis io "nitzelush inainte"
b) ironie fada shi eclipsata de un "scri". de asemenea imi doresc ca singura gresheala in redarea numelor sa fie la nivelul consoanelor dublate, decat sa incurc fizicienii cu rasele de cai sau alte asemenea minunatzii. ramane aceeashi observatzie ca la a). Daca ai dat un google mic shi ai observat o oareshcare contemporaneitate (ma refer la vietzile lor exclusiv) nu itzi sprijini ideea pe asta. Imi inchipuiam ca din "Mari pictori" vorbeshti. Acolo nu scrie de "horror vacui" LOL. Alaturi de "Enciclopedia personaliatzilor", "Dilema" shi alte publicatzii formeaza suportul cultural al tineretului din ziua de azi :rolleyes:
6. manifeshti complexe de inferioritate. am sa tzin minte sa itzi vorbesc onomatopeic sau in cuvinte cu putzine silabe shi despre teme cotidiene. nu intentzionez sa itzi distrug fragilul echilibru psihic cu epatarile mele :D
aphextwinz
Junior Member
 
Mesaje: 2126
Membru din: Lun Iul 30, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde gaga » Joi Ian 09, 2003 7:28 pm

1. curiosii mor repede. cand definesti ceva, caracteristicile obiectului/fenomenului, etc. definit trebuie sa fie ceva real. restul trece in categoria metafora, cum inteleg ca ai facut tu cu nedefinitia ta.

3. de ce nu-mi spui tu de ce ai zis nitelush inainte?

b) greseala de tastare, te iei aiurea in tramvai. ca si incurcatul, nu era incurcat, aminteste-ti ca am amestecat doua nume de fizicieni, apoi in alt post am facut referire la haflinger. memoria a inceput sa-ti joace feste.
nu era nevoie de google ca sa stii ca aia au trait si pictat cam pe atunci, desigur, am verificat cu google, asta nu inseamna ca tre' sa te dai tu mare, cum ziceam la a), argumenteaza tu de ce ai zis asa.

enclopedia pixunalitatilor si mari pictori nu-s in aceeasi ciorba. da' deloc, una spicuieste franturi bune de pus pe net din una, alta, cealalta aprofundeaza viata si creatia pictorilor, cu biografii complete, influente, explicarea celor mai importante opere. te-ai cacat pe tine aici ca de obicei. sper ca tu, nediletant, sa nu ai prin geanta/biblioteca, fun numar din mari pictori sa te faci de ras :rolleyes:

6. atac gratuit la persoana, vorbesti despre velazquez din amintirea a trei tablouri ii faci o caracterizare, apoi fuga la carti, google, preteni.... asta ce complex e mr ioshtiutot?
epateaza cat vrei, pentru echilibru psihic labil exista tofelu de pastile, ma descurc eu, tu vezi de tzopaiala ta ca o sa ajungi sa incurci istoria cu pictura si fizica si matematica si am auzit ca la spitalu'9 nu te lasa sa manjeshti tablouri pe pereti.
gaga
 
Mesaje: 18663
Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde aphextwinz » Joi Ian 09, 2003 7:49 pm

1. am sa mor repede, babo. n-am de gand sa fac radacini in lumea asta. dupa cum greu ai priceput nu era o definitzie, era o "metafora" ca tot itzi place tzie cuvantul, care incerca sa itzi arate cat de triviale sunt afirmatziile tale de tipul "culoarea face/culoarea drege"

3. nu am dispozitzia de a itzi furniza biografii online shi nici nu ma intereseaza scuzele tale (probabil o faci pentru cei care citesc acest thread :p). shi despre viatza shi creatzia pictorilor potzi gasi pe net (ai shi recunoscut de altfel). informatziile din mari pictori sunt 80% banalitatzi (daca ai termen de comparatzie). iar paginile cu influentze sunt la fel de aberante ca cele de pe allmusic. asha ca scuteshte-ma cu bravada, shi baga mare un google, cauta sarguincios (shtiu ca potzi) shi verifica-ma tu

6. ai grait bine. vorbesc despre velazquez din amintire. nu din revistutze/dexuri/enciclopedii/google-uri avute la indemana numai pentru a reushi a intretzine o discutzie shi a fi bagat in seama.
aphextwinz
Junior Member
 
Mesaje: 2126
Membru din: Lun Iul 30, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde stefan » Vin Ian 10, 2003 12:57 am

Bai, dana, afex, m-ati zapacit, nici nu ma mai obosesc sa citesc mesajele. Se va termina oare cu un mare "VELASQUEZ SUX" al danei? Sau "MURILLO SUX"? Sau "IMPRESIONISTII SUX"? Who cares? Pe-acolo, oricum...

Anyway, dana, sa stii ca "Mari pictori" sunt un fel de quick reference for people who need to act snubbish sau asa ceva, sunt niste prezentari mult prea din avion, cu fraze pompoase gen "obiectele si luminozitatea etc.". Mai bine-i ziceau "Impress your friends with your knowledge of art" sau asa ceva, in genul "Impress your friends...", oricum. Un prieten povestea cum a gasit pe net studii despre picturi, despre Gioconda, alea alea, lasa tu "Marii pictori", pune mana pe google, sau pe Virtual Museum of Arts, ce-o fi.
subpolar homesick fane

"This here post might offend you some
If it doesn't it's because you're dumb"
stefan
Junior Member
 
Mesaje: 2282
Membru din: Dum Feb 24, 2002 1:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesajde eyewitness » Vin Ian 10, 2003 11:04 am

bah carturari doxati(fane si aphex)
acu ca mai putem schimba vreo vorbulita doua hai sa vi le zic pe-ale mele debarasat de cele 38 de grade atat ca temp cat si ca tequila
1/ nici nu ma gandeam ca n-o sa veniti cu argumente si paraargumente la ce am afirmat. foarte detaliate, foarte documentate asa cum sta bine unor carturari de vaza...da vorba aia "si io tot curva sunt da nu stiu sa vorbesc asa frumos ca voi".
2/ dragos: a/ definitia ta despre cubism este in mare parte aproape de cea universal acceptata numa ca un lucru esential l-ai omis. ai mentionat "un obiect poate fi intzeles numai daca este prezentat din mai multe puncte de vedere simultan " in realitate un obiect este fragmentat in mai multe parti si dupa aia fiecare fragment se analizeaza bla,bla cum ai spus tu. oricum definitiile sunt mult mai numeroase dar in esenta asta e.
b/ mea culpa cu braque. ma gandeam la cezanne care nu poate fi incadrat la cubisti. in madrid , la muzeul regina sophia ,2 sali imense sunt dedicate lui picasso,dali si juan gris (asta chiar a fost najpa). in ghidul muzeului nu se pomeneste de cezanne nici macar ca promotor al ideii care mai tarziu fu denumit cubism. interesant nu?
3/ fane: ai inteles gresit. mai devreme sau mai tarziu aproape toti pictorii au pictat pt malai. fie el rembrandt sau michelangelo sau picasso sau cine vrea muschii tai. noi ca palmasi privitori sau critici ii incadram in curente dar ei cand pictau nu se gandeau ce sunt sau nu mergeau pe strada spunand "bah io sunt cubist si va sparg la nas". curentele in pictura cel putin incepand cu sec xix personal le consider o moda. a venit cezanne cu o chestie de simplificare a naturii, cubulete fara zorzonele, fragmentare si ce si-a zis picasso " mama ce mishto ideea hai s-o aplic si io si eventual s-o dezvolt" si a facut-o. scopu , in ultima instanta, a fost tot banu . o idee noua ,daca prinde hop si lozu. ca ulterior a venit apollinaire(daca zici tu dragos te cred) sau mai stiu io care si a zis "bah astia-s cubisti sau piramidisti" asta e cu totu altceva dar nimeni n-a pictat ca sa i se atribuie curentul. si atunci de ce pictau? de amoru artei? antrenament? io zic ca deschideau un drum nou pt o noua piata. da danutze sunt mercantilist dar pana la codita totu tot la ban se rezuma, nu? lumea e f receptiva la schimbari , la nou. un inventator care pune in practica o idee o face in ultima instanta pt malai, un creator de moda la fel ca n-o sa plece cu colectia de primavara in valiza acasa sa i-o dea lu obeza de nevasta-sa, un pictor picteaza ca sa expuna si sa vanda nu sa-si burduseasca podu casei cu propriile creatii. mai faci o guernica pt amoru artei da mai faci si-un pepene langa un fazan pe-o tava ca din ce pana mea sa-ti cumperi panze ,pensule si alte vopsele sau sa-ti platesti intretinerea?
de asta dragul meu fane ...life is simple , adica in final se rezuma la bani.
Avatar utilizator
eyewitness
 
Mesaje: 19220
Membru din: Lun Aug 05, 2002 11:00 pm

Mesajde stefan » Sâm Ian 11, 2003 1:06 am

Mai ochila, in tot sec. XIX pictorii care castigau malai erau aia mai mediocri, alde Meissonier, Bouguereaux, si alti academisti, de care nu se mai vorbeste azi deloc. Exact aia care imbratisau gusturile oficiale, aia mai conservatori. Uite o sa ma interesez, dar ma indoiesc ca alde Manet, Renoir, Monet, Cezanne, Van Gogh, etc. au murit bogati (sau macar fara datorii). Un exemplu mai indepartat: Vermeer era muritor de foame, vindea tablouri pe preturi de nimic, unele au fost gasite la macelari, etc. Snobismul asta cu dat jdemilioane pe tablouri a explodat in secolul XX, cred ca dupa razboi, chestie pe care Picasso nu o putea anticipa, poti sa fii sigur, pentru ca el stia cum o sfarsisera Manet, Renoir, etc. (ma rog, Renoir a murit dupa 1900, la fel si Monet, dar cred ca ai prins ideea). Impresionistii aveau malaiul asigurat daca pictau ca academistii, dar n-au vrut? Vezi, au ales directia contrara malaiului.

Detaliile conteaza, Dane, nu poti simplifica lucrurile chiar asa incat sa ajungi mereu la bani. Fiecare are niste pareri mai speciale la care tine si care sunt generale, tocmai detaliile sunt importante pentru a decide aplicabilitatea/plauzibilitatea.
subpolar homesick fane

"This here post might offend you some
If it doesn't it's because you're dumb"
stefan
Junior Member
 
Mesaje: 2282
Membru din: Dum Feb 24, 2002 1:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesajde eyewitness » Sâm Ian 11, 2003 9:29 am

fane din ce se intretineau pictorii in general? din ce bani isi cumparau vopsele,pensule,panze ? din ce bani mancau? din ce bani se imbracau? cu ce bani se duceau la curve? pictau sa se intretina. ca unii castigau mai mult si aveau si de-un mertan sau altii nici macar de-o dacie n-aveau asta e cu totu altceva. dar,ma repet stiu, in ultima instanta pictau sa scoata niste bani.
Avatar utilizator
eyewitness
 
Mesaje: 19220
Membru din: Lun Aug 05, 2002 11:00 pm

Mesajde stefan » Dum Ian 12, 2003 12:38 am

eye, din moment ce aveau multe alte modalitati de a se intretine (devenind avocati, juristi, pictori academisti/oficiali), de ce alegeau o chestie care stiau ca nu e banoasa si din care se chinuiau sa se intretina?

E ca si cum ai zice: de ce se fac oamenii cersetori? Pentru ca sa faca bani!
subpolar homesick fane

"This here post might offend you some
If it doesn't it's because you're dumb"
stefan
Junior Member
 
Mesaje: 2282
Membru din: Dum Feb 24, 2002 1:00 pm
Localitate: Bucuresti

una repede..

Mesajde gaga » Lun Ian 13, 2003 1:14 pm

fane

- velazquez cu "z"
- n-ai dreptate cu "Mari pictori", reciteste (si o sa afli si din ce-si cumpara vopsele van gogh)

ochila, ti-am mai explicat

- unii nu pictau PENTRU
- pe unii ii intretineau rude, amante, etc
- io nu-s doxa mah? bineeee ;P

afex

- recunosc cativa ani gresiti la goya/el greco/velazquez, e ca tine, ai avut dreptate
- anyway velazquez apare CEL MAI DES ca sursa se inspiratie, chiar in enciclopedia doxatilor. fara mishto

aaaa, ma grabesc, mai aveam de zis, in alta viatza maybe :mad:
gaga
 
Mesaje: 18663
Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Re: una repede..

Mesajde stefan » Mar Ian 14, 2003 12:32 am

Initial trimis de dana
fane

- velazquez cu "z"


Ce vrei, eu n-am pretentia ca-s perfect :D. Eu mai si gresesc; sincer, habar n-am de ce-am scris cu "s". A, si daca tot pomenisi, e Diego Velazquez Silva numele complet.


- n-ai dreptate cu "Mari pictori", reciteste (si o sa afli si din ce-si cumpara vopsele van gogh)


Ba eu zic ca da, si am parcurs ceva din revistioare. Nu am zis ca nu e interesanta seria, am zis ca are limitarile ei.

Cu Van Gogh, cred ca am o carte cu biografia lui acasa, in colectia aia, zi sa-i zic... Cred ca e o sursa mai buna. Btw vezi ca Giorgione a fost practic primul peisajist din pictura moderna (ca sa zic asa), si da, am aflat-o din "Mari pictori".


Legat de originalitate, ca sa dau un exemplu (si daca iar raspunzi cu un post de juma de pagina cu fizica te bat, repet, e un exemplu), Einstein a construit teoria relativitatii pornind de la ecuatiile lui Maxwell si incercand sa le impace cu mecanica lui Newton. La fel cum relativitatea nu s-a nascut ca Venus din spuma marii, ci a fost rezultatul unui "standing on the shoulder of giants", asa si pictura impresionista s-a raportat la trecut, fapt care mie mi se pare normal.

E o confuzie legata de notiunea de originalitate aici: fiecare creatie noua din orice domeniu este un amestec de elemente mostenite de la cei dinainte si de aport propriu al noii generatii. Si Velazquez a avut influentele lui, stai linistita. Daca nu te raportezi la cei dinaintea ta, risti sa faci din nou ce au facut ei sau mai putin, ceea ce este inutil, daca vrei sa realizezi cu adevarat ceva trebuie sa duci totul mai departe. Nu exista originalitate fara raportare la trecut, e un paradox, dar eu zic ca asa e.
subpolar homesick fane

"This here post might offend you some
If it doesn't it's because you're dumb"
stefan
Junior Member
 
Mesaje: 2282
Membru din: Dum Feb 24, 2002 1:00 pm
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Carte

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori