Pagina 1 din 3

Mari descoperiri si inventii ce urmau sa schimbe lumea

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 1:50 pm
de SOD
fac threadu asta ca un soi de protest la adresa celor de la discovery( si din patriotism),care au dat acum vreo saptamana un documentar despre pionieratul aviatiei.si cand s-a ajuns la inventarea motorului cu reactie,din canci Coanda.inventator a fost prezentat un francez.e corect?

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:05 pm
de onk
nu m-am prins cam care ar fi ideea threadului astuia, dar itzi pot certifica faptul ca in romania coanda e mai cunoscut ca "ANRI COANDA" (pronuntia franceza a lui HENRY. desi il cheama Henri Coanda. sa fie cumva urmatoarele motive:
1. idiotenia profesorilor cand prezinta efectul coanda?
2. capacitatea nemaipomenita a romanilor de a se caca pe valorile nationale?
3. faptul ca a studiat in frantza si tot acolo a lucrat si si-a prezentat inventziile? si normal ca facandu-se cunoscut acolo i s-a deviat si numele.
apropo, cine a fost prezentat in locul lui, mai tii minte?

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:14 pm
de SOD
ce nu intelegi mai onkoaso-focoaso?eu thread despre inventii si descoperiri.
daca mai dau documentarul ,il notez pe ala cum il cheama si-ti zic.dar sa stii ca nici macar nu s-a pomenit de Coanda al nostru.

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:20 pm
de onk
da ma, nu eram sigura daca nu cumva is offtopic in cazul in care raspund la coanda. ce sarishi asa?
"fac threadu asta ca un soi de protest la adresa celor de la discovery...."

sau daca e un thread cu inventicí£... :o peace man.

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:21 pm
de Oribilul Mosh
Eu nu ma voi referi la Coanda si la motorul sau. Nu e o descoperire esentiala pentru omenire.
Iar threadu..se refera la mari descoperire ce aveau sa schimbe lumea.

Pai cea mai mare descoperire care a schimbat lumea...este fara doar si poate ....electricitatea . De fapt nu a descoperit-o nimeni....ca ea a existat din totdeauna...dar omul si-a dat seama foarte tarziu cam ce si cum...si la ce ajuta.

Pai bai fratzilor..ce va faceatzi voi fara electricitate ? Stateatzi ca niste primitivi in pestera ...in loc sa statzi pe forum si sa va punetzi atatea intrebari ! :p
Ce faceai ,nene SOD fara electricitate ? Te duceai la vanatoare de elefantzi...in loc sa vii la munca la "House of live music" . :p

Asa ca..asta e cea mai mare descoperire. Rodul muncii a sute de oameni..pe parcursul a sute de ani !

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:27 pm
de onk
Nascut la 7 iunie 1886, Bucuresti - decedat 25 noiembrie 1972, Bucuresti.
Om de stiinta , inventator si constructor de avioane, pionier al aviatiei cu reactie si al mecanicii fluidelor.


Henri Coanda a absolvit liceul "Sf. Sava", din Bucuresti, si Liceul Militar, din Iasi, devenind, in 1905, ofiter de artilerie. In 1909, a absolvit Scoala Superioara de Aeronautica, din Paris. A urmat cursuri de specializare la cateva universitati europenedin Charlottenburg, Lií¨ge si Paris. A fost ales membru al Academiei Romane si a primit titlul de Doctor honoris causa, al Institutului Politehnic din Bucuresti.
In anii 1905-1906, a conceput machete de rachete si o macheta de avion cu un motor racheta cu combustibil solid. Celebrul inginer Gustave Eiffel (1832 - 1923) si savantul Paul Painlevé (1863 - 1933) l-au sprijinit pe Henri Coanda sa construiasca un banc mobil, de incercari, montat pe o locomotiva, si un dispozitiv original, de inregistrare a fenomenelor aerodinamice, din jurul aripilor groase.
La 16 decembrie 1910, la Issy les Moulineaux, cu ocazia celui de-al doilea Salon International de Aeronautica, de la Paris, Coanda a prezentat si pilotat primul avion cu reactie, din lume, realizat de el (biplanul "Coanda").

Prin aceasta inventie, Henri Coanda a intrat in istoria aviatiei mondiale si ca pionier al aviatiei cu reactie.
Datorita activitatii sale creatoare, in domeniul aviatiei, a fost angajat de Uzinele de Avioane din Bristol, unde a conceput si construit, in anii 1911 - 1914, cateva tipuri de avioane, printre care si avionul denumit "Bristol - Coanda", cu remarcabile calitati, pentru acei ani.
In anul 1914, Henri Coanda a inventat tunul fara recul, pentru aviatie, care nu suprasolicita structura avionului, in timpul tragerii.
In anul 1934, Henri Coanda a obtinut, in Franta, brevetul pentru inventia "Procedeu si dispozitiv pentru devierea unui fluid intr-un alt fluid". Noul fenomen fizic descoperit de Henri Coanda - "Devierea unui jet plan de fluid ce patrunde in alt fluid in vecinatatea unui perete convex" - a fost denumit "efectul Coanda". Utilizarea practica a "efectului Coanda" a fost inceputa de descoperitorul sau, care a inventat si brevetat in 1935, in Franta "Aerodina lenticulara" (discul zburator), precum si alte inventii ("Dispozitiv pentru imbunatatirea randamentului motorului cu combustie interna", "Frana de recul pentru armele de foc"). Aflandu-se la baza a numeroase aplicatii, [/b]"efectul Coanda" este, fara indoiala, certificatul de nastere a mecanicii fluidelor[/b], o noua ramura a tehnicii. Cercetarile din numeroase tari, printre care si Romania, au condus la multe utilizari practice ale "efectului Coanda" - propulsia si sustentatia vehiculelor aeriene, imbunatatirea turbinelor cu gaze, amplificatoare cu fluide, aparate pneumatice, amortizoare de zgomote etc.


Inventator prolific, cu peste 250 de inventii brevetate, Henri Coanda a conceput si realizat aparate de ochire, pentru avioanele militare, vagoane de beton, cisterne de beton, pentru transportul pe calea ferata, rezervoare de beton, subansamble si elemente pentru case prefabricate (inca din 1918), o instalatie solara, pentru desalinizarea apei de mare. In anul 1971, a infiintat, in Bucuresti, Institutul de Creatie Stiintifica si Tehnica...





intr-adevar MOSHULE ORIBIL cxare esti, de ce sa vorbim de Coanda, de ce sa ne deranjeze ca discovery il arunca la gunoi....asa e, moshule.....ej marfa....

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:31 pm
de SOD
onkoaso-focoaso,brava!de trei ori brava pentru faza cu discovery!ai o bere in frigider la mine!sa treci s-o iei!

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:36 pm
de onk
ai ma sod-ule ca nu pentru adevar am zis-o, ci pentru ca a facut Sava, ca mine, d-nul Coanda.....;)

deloc intamplator, ma intalnesc saptamanal cu numele si activitatea acestuia, la jobu de acasa. am dat cu copy/paste finca era mai cuprinzator si mai explicit mesajul. si moshu... m-a lovit, pe bune.

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:37 pm
de Oribilul Mosh
Ok..daca o sa bagam vreo 50 de posturi despre Coanda...o sa vina Dicovery si o sa-l recunasca..iar pe noi o sa ne premieze !

N-am zis ca nu e inventator. Dar am vorbit despre o alta descoperire..cea a curentului electric ! Care e problema ?
Sau e thread "Coanda" ?

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:38 pm
de onk
Initial trimis de Oribilul Mosh
Eu nu ma voi referi la Coanda si la motorul sau. Nu e o descoperire esentiala pentru omenire.



tu ai zis-o

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:42 pm
de SOD
bine mosh,atunci da-i bataie cu electricitatea.sau aia e tot ce stii?vorbe frumoase?atata poti?

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 2:48 pm
de Oribilul Mosh
Cum adica ? Ce vrei sa spui ?
Ce sa mai spun despre elctricitate ?

Da...numai vorbe frumoase stiu,spre deosebire de tine care stii si vorbe urate !

Il mai amintesc si pe Edison...care a inventat becul. Daca nu era el...acum SOD si-ar fi luminat frumosul apartament cu lumanari si cu faclii.

Si sa nu uitam..o mare inventzie a paleoliticului.....plugul cu brazdar de fier ! :D A usurat f. mult munca oamenilor de atunci...care si-au putut ara mai lesne ogoarele.

Si-l mai amintesc si pe celebrul om de pe hartia de 100 $ ....cel care a inventat paratrasnetul. Este acelasi ....care a semnat declaratzia de independentza a SUA...la 4 iulie 1776 ! :p


PS : voi vorbitzi de Coanda...si protestatzi in continuare...poate va aude cineva !

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 3:04 pm
de onk
ok, ok, pace, cred ca o luam razna...
reluam: coanda trebuia reabilitat, nu protestam, da nu trebuia sa-i inimalizezi importantza..
iar ce vrei tu sa scrii in continuare... ok. :o

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 3:08 pm
de Oribilul Mosh
OK !

Hai..daca va vad asa desteptzi..povestiti-mi si mie despre Coanda al vostru ! Ce a facut Coanda si ce a facut Aurel Vlaicu ?

Vlaicu ce a mai inventat ? ....ca mi se pare ca e mai important decat Coanda al vostru. Nu degeaba..l-au bagat astia pe bancnota de 500 000 ! :p

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 3:22 pm
de SOD
Aurel vlaicu este pionerul aviatiei romanesti,ma!A construit avion cu motor cu elice,aripi duble,carlinga pentru o persoana.A fost primul pilot roman.
Iar Coanda nu e al meu si al onkoase, ci e si al tau bai omule.e al Romaniei!

electricitate

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 3:28 pm
de SOD
ce parere ai moshule?

Electricitate in Egiptul antic

De mai bine de 25 de ani in discutie teza ca in Egiptul antic ar fi fost cunoscuta electricitatea. Anume ca la constructia piramidelor acestea a r fi fost luminate in interior cu ajutorul curentului electric. Teza a fost pentru prima oara emisa de catre un inginer in electronica norvegian si apoi cu adevarat emisa de catre Peter Krassa si Rainer Habeck. Acestia considera ca si dovada incontestabila a acestui lucru faptul ca in nici unul din culoarele piramidelor sau in cele peste 400 camerele de mormant subterane, nu au fost descoperite urme de fum pe pereti sau tavane. Interesant este faptul ca pereti camerelor de mormant sunt perfect prelucrati iar pereti de cele mai multe ori pictati cu o maiestrie desavarsita. Din cunostintele general acceptate egiptenilor le stateau la dispozitie, in acel timp, faclii, lumanari si lampi de ulei. Acestea toate mijloace pentru a produce lumina fac fum si mai ales consuma si oxigen. Alte teorii considera ca lumina a fost proiectata in interiorul camerelor de mormant cu ajutorul oglinzilor dar pot foarte usor sa fie desconsiderate din start. In sustinerea tezei ca egiptenii puteau sa fi cunoscut curentul elecric vine si descoperirea asa numitei baterii din Bagdad. Si ca o ultima dovada sunt considerate desene de pe peretii unui templu subteran din Dendera. Pe acestea este infatisat un con sustinut de o coloana. La capatul mai subtire al conului in acesta intra ceva asemanator unui cablu care in interior se incolaceste ca un sarpe.
In intregime toata aceasta reprezentare arata foarte asemanator cu ceea ce noi azi numim un bec electric. Dar a considera ca prin aceasta dovada pentru teza este adusa este putin pra mult. Iar daca atunci cum au ajuns egiptenii la astfel de cunostinte? Prin cercetare proprie sau au fost cumva invatati? De catre cine?
Totusi faptul ca nu exista urme de fum pe peretii camerelor mortuare este foarte discutat. Se pune de buna seama intrebarea de ce nu se vad urme de fum lasate de turistii din secolele trecute. Sa nu uitam faptul ca piramidele sunt o atractie turistica inca din secolul 17. Pe de alta parte o lampa cu ulei care are un fitil foarte scurt nu face aproape de loc fum. Si totusi urme de fum exista in piramide, dar unii au vrut sa nu le vada pentru a putea sustine aceasta teorie. Un alt contraargument este faptul ca asa zisa lampa apare in mai multe forme care difera usor.

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 3:40 pm
de Oribilul Mosh
Dupa cum am spus si pe subiectul dedicat egiptenilor din vechimi......aia erau desteptzi rau de tot. Ceva s-a intamplat cu ei..pe parcursul istoriei....si ramane ca acel ceva sa il elucidam noi,forumistii. Dar pe subiectu ala...nu aici ! :p

Ma bucura sarguintza cu care scrie SOD. Pacat ca peste 7 zile tre' sa se retraga,asa cum mi-a declarat ieri. :cry:

Alte mari inventzii : hartia si sticla ! Descoperite de chinezi ..respectiv....hmmmm....nu stiu cine a descoperit sticla.
Din ce se prelucreaza sticla ?

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 3:48 pm
de SOD
din siliciul extras din nisip.si sunt o droaie de tipuri de nisip,unele mai speciale ca altele.si o gasca de metode de prelucrare.oricum ,in vechime,sticla se facea din nisip incins la peste 1300 grade(parca asa),in cuptor de lut.

hmmmmmm

MesajScris: Lun Sep 09, 2002 6:11 pm
de Joao
din cate stiu eu fenicienii au scos sticla.
Practic insa sticla a fost scoasa defulgerele ce loveau pamantul.

Faza cu plugul din paleolitic e discutabila,tinand cont ca civilizatia umana este considerata din ce in ce mai putin liniara.Adica s-ar fi dezvoltat mai multe civilizatii simultan,fiecare cu aceleasi descoperiri,chiar daca la intervale de putine mii de ani(nu aveau legaturi intre ele).
Despre electricitatea din egipt stiu ca s-au descoperit niste pile electrice in mormintele faraonilor.

despre coanda:este posibil ca francezul sa fi facut primul avion cu reactie cu combustibil lichid,inaintea lui Coanda,care avea solid.Dar oricum al nostru a facut primul avion cu reactie clar!

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 8:30 am
de baixinho©
Am citit mai demult in nu stiu ce almanah. Cica un nene care lucra la o fabrica de hartie s-a dus la munca obosit rau de tot si a gresit compozitia hartiei, urtand sa puna nu stiu ce substanta. Patronul fabricii si-a pus mainile in cap cand a vazut ca pe noul model de hartie nu poti sa scrii absolut nimic si, mai mult, ca cerneala este "astrasa" de respectiva hartie. Asa s-ar fi descoperit, cica, sugativa. Acu', nu stiu daca este chestie autentica sau poveste si nici daca are vreo legatura cu subiectul aici de fata. Oricum, imi asum responasibilitatea celor scrise in cazul in care primesc vreun avertisment. :)

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 8:39 am
de KickAss
Cea mai mare inventzie a tuturor timpurilor este fara doar si poate ROATA. Bine, dupa aceea ar veni si roata dintzata.

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 9:55 am
de onk
nush dak ar trebui subiect nou, gen "reabilitarea romanilor ajunsi celebri...mari inventatori, bla...bla..."
dar reiau:

Marele savant Nikola Tesla a fost roman (1856-1943),

Era istro-roman din Croatia de origine si il chema Nicolae Teslea, devenit cetatean american.

* descoperitorul campului magnetic invartitor (simultan cu italianul Galileo Ferraris, 1847-1897).
* Inventatorul sistemului bifazat de curent electric alternativ
*Constructorul:
generatoarelor electrice,
transformatorului electric de inalta frecventa
etc.
*In atomistica, a cercetat fisiunea nucleelor atomice

Inventia fenomenului "camp electric invartitor" se naste in 1882 la Budapesta, dar imediat, in baza unei recomandari, Teslea pleaca la Paris, unde este angajat la "Compania continentala Edison". Aici, modifica dinamo-masina Edison. In cadrul aceleiasi companii, construieste centrala electrica Strasbourg. Din 25.000$ promisi pentru asta, nu primeste nimic

In 1885 Edison ii promisese un premiu de 50.000$ daca defectiunea unui vapor este indepartata in timp util plecarii vasului. Nava pleaca la timp, dar premiul se pretinde a fi fost o gluma. Nici alte gratificatii promise, de exemplu pentru perfectionarea generatoarelor si motoarelor electrice Edison nu i se acorda.
Edificat asupra conduitei lui Edison, Teslea va lucra de acum inainte pe cont propriu.

Teslea Nicolae, Teslea, romanul din Banat: "Voi face lumina electrica, adica lumina, voi face asta miscand o bucata de fier in fata unui fir de arama"

In noiembrie 1933, recent emigrat in SUA, Albert Einstein afla de cercetarile lui Tesla asupra fisiunii nucleare si cauta sa-l cunoasca.

La 13 martie 1885, un incendiu distruge laboratorul lui Teslea din New York.
Catastrofa il lasa sarac la batranete pe Teslea, fara mijloace financiare, s-a mutat intr-o modesta camera de hotel. Dar si in aceste conditii precare el isi continua cercetarile.

In primavara lui 1898, Teslea demonstreaza public dirijarea prin radio, la mare distanta, a unui vas fara echipaj. Experientele au fost efectuate in largul marii, in apropiere de New York.

In 1899, Teslea construieste la Colorado un mare post de radio, cu o putere de 200 kw, si realizeaza transmisii prin telegrafie fara fir, de peste 1000 km, face sa se aprinda lampile orasului de la distanta, obtine tensiuni de 12 milioane de volti.

Edison si Teslea au fost propusi impreuna sa imparta premiul Nobel pentru fizica pe 1915, ca unii ce-si inchinasera viata pentru descoperiri si realizari tehnice utile omenirii. Teslea a refuzat premiul, din cauza animozitatilor din trecut. Dar era in 1916, si premiul pe acel an nu a mai fost acordat, din cauza razboiului mondial...
Nicolae Teslea moare la New York, in noaptea de 7-8 ianuarie 1943 si este inmormantat la 12 ianuarie. O covarsitoare personalitate care a marcat doua secole prin geniul sau.
la Belgrad exista un mare muzeu tehnic "Nikola Tesla", la noi, fostul "Muzeu Coanda" din casa parinteasca a savantului a fost desfiintat, din dispozitia Elenei Ceausescu.

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 12:34 pm
de onk
post modificat, intrucat Rolf si-a modificat pozitia.
salut, Rolf!

vezi nota de subsol

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 12:43 pm
de Rolf
Mda, Edison e celebru pentru magarii si chitrosenii....

Un alt mare neindreptatit pe care doresc sa-l reamintesc este Nicolae Paulescu (1864 - 1931), descoperitorul insulinei (denumita de el pancreanina). Premiul Nobel i-a fost suflat de doi canadezi, care au facut prima lor comunicare legata de insulina dupa ce Paulescu o facuse deja pe a 5-a. Daca Vuia, Poenaru, Coanda sunt controversati, si evident ca fiind romani pierd gloria in fata americanilor sau francezilor, Paulescu este evident descoperitorul insulinei. Din pacate nici pina astazi nu s-a recunoscut greseala. Paulescu este totusi sustinut prin traditie de scoala medicala italiana si spaniola, unde este considerat descoperitorul insulinei.

Un articol pe larg despre Paulescu.
Un articol mai scurt, dar care explica concis cauzele incurcaturii cu Premiul Nobel. Este al 4-lea articol pe pagina. Mult mai jos este si un scurt articol despre Grigore Antipa.


In domeniul zborului trebuie amintiti alti doi locuitori ai spatiului romanesc de astazi: Conrad Haas si Hermann Oberth.

Conrad Haas a fost austriac, nascut la Viena la 1509. Prea multe detalii exacte despre viata sa nu se cunosc. Dupa ce Transilvania a fost anexata Imperiului Austro-Ungar, Haas a fost trimis (se pare la 1551) ca artificier la Sibiu, fiind desemnat comandantul artileriei garnizoanei Sibiu. A decedat la 1579. Abia in 1963 a fost descoperit la Sibiu un manuscris al sau de 282 pagini, Kunstbuch (Manual Tehnic), scris intre 1529 si 1569. Mai mult de 2/3 din manuscris este dedicat studiului rachetelor. Manuscrisul contine si schema unei rachete in 2 trepte si a uneia in 3 trepte. Se pare ca a efectuat si experiente incununate de succes, lansind, la Sibiu, o racheta in 3 trepte. Combustibilul folosit a fost praful de pusca (descoperit cu mult inainte de chinezi). Toate studiile sale s-au pierdut, racheta trebuind sa fie 'redescoperita'.

Fragment din jurnalul lui Conrad Haas. Data de 1529 este data inceperii manuscrisului, experimentul descris avind loc mult mai tirziu.Click unde scrie mare click here.
Scurta biografie. Aici manuscrisul ar fi avut 450 pagini, nu 282. Contine link catre schitele rachetelor cu 2 si 3 trepte, pe la jumatatea articolului.
Aici manuscrisul are 282 pagini, si nu se stie exact daca si unde au avut loc experimente. Atentie: .pdf!

Mai multe legaturi cu Romania a avut Hermann Oberth. Nascut la Sibiu la 1894, a facut liceul la Sighisoara si Facultatea de Fizica la Heidelberg (Germania). Este considerat parintele zborului cosmic, unul dintre cei trei pionieri ai astronauticii, alaturi de rusul Tiolkovski si americanul Goddard. Toti trei au efectuat cercetari asemanatoare si au ajuns la aceleasi rezultate independent, si in aceeasi perioada de timp. Si-a luat doctoratul la Cluj in tema rachetelor interplanetare. A descoperit principiile zborului cosmic. A publicat 4 carti de astronautica de-a lungul vietii. S-a stabilit la Feucht, linga Nurenberg, unde s-a deschis si Muzeul Hermann Oberth (la 1971). La 1935 a reusit sa lanseze, la Medias, o prima racheta cu combustibil lichid. Aici exista si o casa memoriala, deschisa la 1994. A decedat la Feucht, la 1989.

Biografie mai pe larg, dar concisa (cu data decesului gresita).
Fragmente dintr-un interviu din 2000 cu Dumitru Prunariu, despre Hermann Oberth. Prunariu a fost premiat chiar de Oberth in 1984.
Biografie scurta in engleza.
Biografie mai lunga, tot in engleza.
Fragmente din jurnalul lui Oberth dupa publicarea celei de-a doua carti, Caile navigatiei spatiale.

Aici se afla o cronologie interesanta a evenimentelor legate de astronautica, unde sunt pomeniti si Haas si Oberth.

Io am incercat sa-i prezint cit mai pe scurt, pentru amanunte accesati cu incredere linkurile. Daca in ce-i priveste pe cei doi nemti se gasesc multe situri straine cu informatii, despre Paulescu nu pomeneste aproape nimeni, in conditiile in care cercetatorii care au luat Nobel-ul au folosit cercetarile sale, dar nu au pomenit nicaieri despre asta. Asta ca sa ma alatur si io strigatelor de protest ale lui SOD.

onk, am bagat si descrieri, chiar in textul linkului.

Am atasat si o poza legata de postul lui KickAss.

Nota: acest mesaj a fost sters si re-postat, de aceea apare acum dupa postul lui onk. Multumesc!

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 2:08 pm
de gaga
Doar o vorba satz mai spun, apropos de coanda... mama mea a invatzat la scoala de motorul cu reactie inventat de francezul henry coanda. asta pentru ca ceea ce a facut/muncit si mai ales brevetat s-a intamplat in acea tzara, Frantza adica.
Idem si exemplol onkoasei cu Tesla.

Deci nici vorba de reabilitat acesti domni care mai mult decat sigur ca pe plaiuri mioritice ar fi inventat motorul fara reactzie..

Mosh, nu stii de ce e tare coanda? Pai fara inventzia lui coanda aliosha ajungea mai greu acas': cu avionu' cu elice sau cu barca.
De aia.

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 2:15 pm
de onk
da-i dreq, nu-i asa? ca au inventat in alta tara. mda ca toti altii. ceilalti. niste nenorociti. da problema ta CARE E? ca tu ai tot timpul o problema. sa zicem ca vorbim despre oameni care au ajuns nu ca mine desi s-au nascut in acelasi loc.
auz, avui ieri intre 18 si 24 o "sedinta spirituala" in sensul de discutii crancene pana la caderea de pe scaun. printre altele am auzit de un tip care in suedia a facut ce-a facut si a inventat nush ce si nu l-a sponsorizat aia ca avea cetatenie romana. si atunci a plecat acasa. de mandrie? nush. da cica a avut o aparitie la tv, de curand, si daca n-o fi murit si azi o mai trai. a mai vazut cineva emisiunea sa-mi confirme?

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 2:18 pm
de gaga
da problema ta CARE E?


esti paranoica ai o problema de intrebi tot timpul daca am o problema?

am vrut sa dau un later edit la postul de mai sus, ca e tot legat de henry coanda si romani da' acu' las post spre amintire.
ziceti ca e terfelit? ia ascultati (sau cititi) versuri din "omu' cu shobolani" ca mi-am amintit acum:

"Incep sa cred ca viata e o fata toanta - o toanta / Facuta sa ma simt ca Henry - ca Henry Coanda" :con:

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 2:22 pm
de onk
lasí£......

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 2:47 pm
de KickAss
Alta mare magarie facuta de Edison a fost cand Tesla descopera curentul alternativ iar Edison pe cel continuu. Edison s-a dat si cu curu de pamant doar doar o discredita curentul alternativ. A omorat cateva zeci de oi ca sa demonstreze ca AC poate omora prin electrocutare, ca si cum amperajul din curentul continuu ar da viatza. In final, se pare ca nici incendiul nu e tocmai chestie clara.

MesajScris: Mar Sep 10, 2002 2:57 pm
de KickAss
Daca tot ati inceput cu biologie sa nu uitam de Palade. A primit un premiu Nobel pentru medicina pt. decoperirea ribozomilor din ARN. Alt mare american.

Dar, de Ana Aslan inventatoarea Gerovitalului ce mai avetzi de carcotit? Asta-i a noastra. Totusi, Gerovitalul a com fost inlocuit cu spirulina. LOL.

Delaliile le dau Googalistii. Eu n-am nici timp si nici chef sa caut.