Scris: Mar Oct 27, 2009 3:50 pm
impartim impartim. ce dracu prietenul la nevoie se cunoaste
Fanclub Forum - Locul de intalnire al fanilor
http://forum.fanclub.ro/
Care e aia?
kant emir scrie:poi ce ma-ntrebi pe mine? tu ai adus cartile in discutie, nu eu
Ciuhandru scrie: Daca imi demonstrezi, pe baza Noului Testament, ca nationalismul este intrinsec in crestinism, sau macar compatibil cu acesta, ai un bax de bere de la mine.
Eu am adus nu cartile, ci o singura carte.
Luand-o logic, daca vrei sa demonstrezi ca X este incompatibil cu Y, este de ajuns sa te concentrezi asupra unui singur termen din cei doi.
eliana scrie:1. se postuleaza in crestinism ca orice stapanire (guvernare, conducere existenta) este "de la Dumnezeu". deci crestinul datoreaza ascultare legilor si regulilor ce izvoresc de la acestia.
eliana scrie:2. se aminteste obligatia crestinului de a se ruga (de a sustine, si cere ajutorul lui Dumnezeu), pentru popor (natiune) si conducatorii acestuia.
Ciuhandru scrie:
Poti sa-mi indici exact locul din NT unde se aminteste aceasta "obligatie"?
1Tim.2:1-2 Vă indemn dar, inainte de toate, să faceţi rugăciuni, cereri, mijlociri, mulţămiri pentru toţi oamenii, pentru impăraţi şi pentru toţi cei ce sunt inălţaţi in dregătorii, ca să putem duce astfel o viaţă paşnică şi liniştită, cu toată evlavia şi cu toată cinstea.
Romani 13:1 Oricine să fie supus stăpanirilor celor mai inalte; căci nu este stăpanire care să nu vină de la Dumnezeu. Şi stăpanirile care sunt, au fost randuite de Dumnezeu.
hitler? stalin? musolini? nebanuite sunt caile domnuluicăci nu este stăpanire care să nu vină de la Dumnezeu
eliana scrie:este o diferenta intre a te supune unei guvernari, si a nu incerca sa o inlaturi, si a putea sa schimbi modul in care aceasta functioneaza, imbunatatind modul de guvernare, etc.
eliana scrie:eu nu cartesc impotriva sistemului, ci a deciziilor si rezultatelor sale.
ciuhandru scrie:NS scrie: Iar multi crestini, care-si confunda religia cu prostia,
kant emir scrie:Pai cum sa nu-l iubesti pe Steinhardt, cand vezi ce limpede le judeca si ce frumos le spune pe nume?
un crestin autentic, specie care dupa cum ti-am mai spus este mai numeroasa decat ar crede unii.
kant emir scrie:prietene,
Ciuhandru scrie:.
Fraza e clara si regimurile totalitare, adaugandu-i si Rom. 13, cer credinciosilor sa le dea ascultare si respect. Iar multi crestini, care-si confunda religia cu prostia, sar si ei sa le aprobe: "e text!".
Stii ce spui tu acum? Ca de fapt comunismul a fost bun, dar prost aplicat. Suna cunoscut?
N. Steinhrdt:
Imposibilul.
Acesta ni se cere.
Altminteri nu incape nici scăpare, nici ieşire, nici beatitudine. (Şi nici liniştea măruntă.)
Adagiul juridic nu se aplică in viaţa morală: dimpotrivă, c 'est á l'impossible qu'on est tenu. Preceptul de drept (á l'impossible nul n'est tenu) are o valabilitate strict limitată in domeniul sinalagmatic.
Atata doar că există două feluri de imposibil: există imposibilul imposibil şi există imposibilul posibil. Imposibilul imposibil — cel fizic — nu are deloc o importanţă şi e lipsit de semnificaţie. Exemplul dat de vechii jurişti — deşi astăzi nu mai are haz — e cat se poate de concludent: nu te poţi obliga prin contract să mergi in lună. Desigur, nici nu vrea să spună mare lucru. Dar nu asta ţi se cere. Ţi se cere altceva. Nu ţi se cere de a merge in lună. Ţi se cere — şi-i cu totul altceva — luna de pe cer. Şi de preferinţă albastră.
Atata timp cat nu ieşim din posibil, din contabilitate, nu putem nici concepe, nici pretinde paradisul.
Ce puteam face? intreabă executorul ordinelor date de un regim tiranic. Ce puteam face? intreabă ostaşul care a primit o misiune strigătoare la cer. Nimic, fireşte, nu puteau face nimic. Şi nici nu trebuie osandiţi că n-au făcut nimic, că s-au supus şi au executat. De aceea şi sunt procesele de la Nürenberg o greşeală şi o ruşine. Ceva totuşi puteau face — şi fără risc: puteau să nu săvarşească păcatul de prostie, puteau adică să nu facă exces de zel, ci dimpotrivă: să execute agale şi-n silă, să mai amane niţeluş, să transforme lenea in virtute, s-o ia incetişor de tot. Asta puteau — şi din păcate mulţi n-au făcut-o.
Iar dacă vreunul ar fi vrut (şi ar fi putut) să fie sfant sau erou sau creştin, tocmai asta făcea: imposibilul. Nu executa, fie ce-o fi! (Şi unei acţiuni care transcende şi rupe monotonia vieţii automate este de presupus că Dumnezeu nu i-ar fi răspuns prin nepăsare.) S-ar putea ca definiţia eroismului şi sfinţeniei să nu fie decat aceasta: să faci imposibilul posibil. Nu poţi — om de pe stradă — călca pe lună sau pe Marte, dar luna de pe cer poţi s-o cucereşti: ajunge să faci ceva ce este cu neputinţă in cadrul prudenţei temătoare şi logicii afierosite contabilităţii. Executarea negrăbită, şireată, reticentă a ordinelor tiranice, bunăoară, ţine de imposibilul posibil şi de libertatea de a refuza. Legile lumii, aşadar, nu-s o piedică totală pe calea ce merge spre paradis: sunt doar o piedică mai grea ce poate fi inlăturată prin reconsiderarea noţiunii (superficial examinată) de imposibilitate.
toti avem pretentia ca suntem oameni care merita mai mult,
oamenii intelgenti si toleranti si buni sunt cam rari.
Eu votez cu... ?
Traian Basescu
Sorin Oprescu
Mircea Geoana
Crin Antonescu
Gigi Becali
Hunor Kelemen
C.V. Tudor
eliana scrie:nationalismul care vede poporul ca buric al pamantului nu il inteleg pana la capat
alterego scrie:Agitatul Vadim oricat de interesante ar fi unele puncte de vedere pe care le are
alterego scrie:Un ungur despre care nici nu ar trebui sa scriu pentru ca din start nu are ce cauta printre candidatii la presedintia Romaniei...
alterego scrie:Deci...?
viXen scrie:eu sunt de acord cu ungurul la presedintie!! data trecuta l-am votat pe Gyorgy Frunda desi unii erau sa ma stranga de gat ca cica e mare afacerist si a facut blaturi cu padurile.