ideea de 12 tonuri distincte nu e aiurea,ghionoiul a zis bine, e vorba de "patternuri"
dar dpdv muzical mi diez fa diez si bemol etc(ca tonalităţi) sunt acelaşi lucru.
eu la asta mă refer cand zic că tonalitatea e frecţie.
iar asta cu mintea omului care rezonează doar la anumite frecvenţe e iarăşi trasă de păr.de fapt, e vorba de interval, intervalul trebuie păstrat, tocmai de aceea poate interpreta un bariton o linie de soprană.
Colegule, daca explicatiile pe care le-ai debitat vin de la un fizician, trebuie sa recunosc ca m-ai dezamagit rau...
fizica e un domeniu atat de vast, şi din fericire acustica mă interesează prea puţin, başca nu-s fizician.
ghinoiule, formula lui galilei nu-i o băşină, insă se poate aplica numai intr-un interval limitat de viteze, şi nu pentru orice corpuri.
arta in schimb nu este o formulă.
şi voi plecaţi de la o premiză falsă - că muzica atonală conţine tot spectrul de frecvenţe posibile.nu-i aşa.
liszt a compus pentru pian, o bagatelă fără tonalitate.
cum vine asta?
şi la fel, există o grăma de variaţiuni pentru pian atonale.
ce inseamnă atonal - adică nu se pleacă de la aşa zisa terţă majoră sau minoră(n-am un portativ ca să arăt da deh) ci fiecare notă are importanţa ei.
muzica tonală face doar economie la diezi şi bemoli.
şi apropo de wikipedia, am văzut la nu'ş ce concert de berg(muzică atonală - ct pt vioară) pe partitură un becar, din moment ce e muzică atonală, ce draci inseamnă becarul ăla acolo?
mă rog. eu recunosc că-n ceea ce priveşte teoria muzicală sunt antitalent,bată sau cum vreţi, dar vă las pe voi să-mi explicaţi şi să-mi arătaţi că mă inşel.
pe scurt, din semiton in semiton sunt 12 note posibile.indiferent de caţi bemoli sau dieji sunt trecuţi inainte pe portativ tot cu 12 sunete distincte avem de-a face.
aşadar, ce aduce nou tonalitatea?
exceptand economia de diezi bemoli şi becari(practic orice astfel de semn schimbă tonalitatea compoziţiei, pentru că intr-o compoziţie riguros _tonală_ nu ar trebui să existe acele semne) şi serviciul pe care-l faci interpretului nu văd care-ar fi beneficiile muzicii aşa zis tonale.
deja am lungit-o rău de tot,in orice caz,intr-o tonalitate riguroasă nu avem decat 7 note, pentru că intervalele dintre note sunt fixate, semitonurile sunt pe poziţii fixe.,orice alteraţie schimbă tonalitatea chiar şi pentru o singură notă.
ce să ne mai complicăm cu asta? avem 12 tonuri şi le folosim pe ălea.