Richard Wagner

cea mai culta dintre ele, asa numita muzica clasica

Moderator: ghionoiul

Mesajde AlexN » Mar Iul 26, 2005 3:16 pm

Nu e rau deloc cu ungurii! Dar am impresia ca si la astia trebuie sa dai restart din cand in cand, nu?

Tare Tristanul de aseara!... Normal, cine n-ar fi vrut sa fie inauntrul Teatrului!...

Apropo, cine e nenea "samuraiul" ala, eu parca n-am mai auzit de el pana acum. Dar daca un corean canta Wagner, de ce n-ar dirija un japonez?
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mar Iul 26, 2005 3:24 pm

Ascult Bartok Radio de o ora jumate si inca nu s-a intrerupt, ca sa nu mai zic ca e stereo. Mai ca-mi vine sa nu mai plec acasa :D
Nici eu n-am auzit de samurai, si nici nu pot spune nimic despre el deocamdata. E clar ca n-a facut nimic altceva decat sa dea tempoul, altfel orchestra a cantat superb si fara el.
Samsungul e altceva, l-am mai ascultat si in anii trecuti si stiu ce-i poate pielea lui cea galbena, iar aseara nu s-a dezis.
M-am uitat in fuga peste pozele de la Bayreuth. Am ramas si eu surprins de ambianta perfect citadina a locului, intrucat traiam si eu cu impresia ca Festspielhausul e undeva, pe o colina, rupt de lumea noastra. Am mai remarcat de asemenea ratele, flamingii si o lebada neagra. Deh, sangele apa nu se face...
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Pelerinaj la Bayreuth

Mesajde AlexN » Mar Iul 26, 2005 3:49 pm

Pelerinaj la Bayreuth

...si care incepe cu un drum, exagerat de lung si de ocolit cu RE-ul (Regional Express). Si, ca de obicei, in tren nu prea auzi vorbindu-se germana. Destul de firesc, caci germanii adevarati merg cu masinile sau cu ICE-ul (Intercity Express). In mod ciudat, linia ferata Nürnberg-Bayreuth nu este electrificata! Sina este excelenta iar trenurile care circula pe ruta asta, desi high-tech, sunt motorizate pe “carbuneâ€Â
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde AlexN » Mar Iul 26, 2005 3:50 pm

[...continuare]

Obiectivul urmator: Haus Wahnfried. In fata casei se afla bustul lui Ludwig al II-lea. In interior am putut face poze doar in primele doua incaperi, dar ce incaperi!... Din camera de muzica veneau acorduri wagneriene, mai precis din Amurgul zeilor... Holul adaposteste figurile eroilor si pianul lui Wagner. Iar intrarea mea in camera de muzica a coincis cu muzica zorilor din actul I!... Absolut colosal!... Lucrul asta m-a emotionat profund, nu-mi venea sa cred... Era un CD exceptional, doar “negativulâ€Â
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Impresii dupa festival

Mesajde ghionoiul » Lun Aug 01, 2005 4:04 pm

De Tristan am zis la momentul respectiv. Lohengrin mi s-a parut peste Tristan ca interpretare, datorita faptului ca Wagner a garnisit opera din belsug cu scene corale, plus sonoritati ample de orchestra, iar corul si orchestra de la Bayreuth vor canta multa vreme de acum inainte aproape perfect, indiferent de seconhenzii ce se vor mai perinda pe post de solisti. Performanta acestora a fost relativ decenta, Peter Seiffert (Lohengrin) s-a incalzit pe final, Telramund a fost civilizat si cam atat. Dar de la Bayreuth am alte pretentii.

Olandezul l-am ratat cu ocazia unui eveniment rar si notabil, pe care nu puteam sa-l scap: s-a organizat o seara de fotbal cu colegii de serviciu :D Mai ales ca aceasta combinatie de muzica a la Meyerbeer cu condensarea fortata intr-un act a la Leoncavallo nu ma putea convinge sa renunt la seara de fotbal (sunt cam rau... :rau2: )

Tannhauser a fost mult mai bun. In afara ansamblului condus magistral de Christian Thielemann, Stephen Gould a fost un Tannhauser reusit. Si el s-a incalzit mai greu (astia ar trebui sa cante toti un act in culise inainte de inceperea spectacolului !), dar deja in actul 2 era la parametrii proiectati de Wagner, iar monologul din actul 3 i-a iesit excelent. Roman Trekel a fost un Wolfram de calitate, Ricarda Merbeth nu a fost rea in Elisabeth, dar mai mult mi-a placut Venus (Judith Nemeth). Momentul astral a fost finalul operei, cu intrarea pelerinilor, care mi-a dat mult-asteptatele "furnicaturi Wagner".

Parsifal a fost cireasa de pe un tort cam saracut si acru. Mos Pierre, care inca mai poate la 80 de ani, a condus din nou un Parsifal de zile mari. Asta desi Alfons Eberz a fost aproape jenibil in principalul rol secundar al operei (ala care da titlul :D ), iar Kundry am vazut si mai de soi decat Michelle de Young. Insa Robert Holl a fost exceptional ca solist al "concertului pentru Gurnemanz si orchestra", cum l-a numit colegu (apropo, stiati ca Holl i-a fost elev lui Hans Hotter ? ==D ) De cor si orchestra nu mai zic, ca e redundant. La sfarsitul fiecarui act am putut audia, ca bis, cate un minunat cor de "boo"-uri, sustinut de Corul Spectatorilor Platitori Oripilati de Regia de Cacao a lui Christoph Schlingensief. Inclusiv la sfarsitul actului I, cand prin traditie nu se aplauda la Bayreuth !

Eh, sa speram ca la anul o sa fie mosul (interpretat de vreo 40 de ani incoace de Wolfgang Wagner) mai darnic cu noi.
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Lun Aug 01, 2005 4:58 pm

Ei, sa nu exageram totusi cu Olandezul... O fi el opera italiana cantata in germana, dar leit-motivul furtunii depaseste cam tot ce se scrisese pana atunci. E adevarat insa ca un leit-motiv nu poate da media unei lucrari, dar macar pentru atat tot merita ascultat :n: Mie mi se zbarleste intotdeauna parul cand il aud intonat, parca si vad nava cu panze rosii infruntand furtunile... Curat imagine romantica!
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mar Aug 02, 2005 8:44 am

Am si spus doar ca sunt rautacios cu Olandezul, ce vrei, m-am dus si eu o data la fotbal, trebuia cumva sa inacresc strugurii, nu ? :)
Oricum, ideea e ca, in afara de uvertura care e splendida, si de extraordinara scena cu olandezi si norvegieni, in rest opera e saracuta, tributara la greu stilului operei franceze mai ales. Acuma e adevarat ca noi judecam dupa standardele cu care Wagner ne-a obisnuit in Inel, fata de care Olandezul e chiar jigarit, dar evident ca daca comparam cu opere create concomitent, Olandezul da clasa. Exemplul cel mai concludent e Nabucco.
In aceeasi ordine de idei nu pot sa nu remarc acelasi stil obosit italo-francez care domina cam tot actul II din Tannhauser. Muzicalitatea specific wagneriana mai razbate pe ici pe colo prin aria Elisabetei, intrarea oaspetilor la Wartburg sau temele din finalul actului, insa totul e grefat pe structura franceza de tip "grand opera". Iar sextetul sau septetul ala, cand toti sunt siderati de isprava lui Tannhauser, daca-l canti in italiana, poti sa pariezi linistit ca e din vreo opera eroica de Verdi (celebrul cvartet din Rigoletto e cu mult mai onest si mai reusit). Noroc ca se intoarce roata si Wagner se scoate cu varf si indesat in actul 3, unde numai aria lui Wolfram mai aminteste de stilul italian, insa chiar si asa melodia e incomparabil mai nobila.
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Mar Aug 02, 2005 9:37 am

Adevar graiesti tu cu actul al doilea din Tannhauser, cu adevarat plictisitor! Iar partea aia multi-voce spre final... :bash: In fine, cum ai spus si tu, trebuie judecat in contextul operei de la momentul respectiv, cand pentru o lucrare ca Tannhauser s-a ales Wagner cu rosii aruncate in cap de catre francezi... Oricum, la Olandez as mai aminti si aria Olandezului din primul act, nu e rea deloc.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde colegu » Sâm Aug 06, 2005 1:04 pm

ajunsei si eu pe la bairoit fix dupa o furtuna..
2 craci cazute in aranjamentul florar din fata teatrului(la care am ajuns din prima,indicatoarele din germania sunt extraordinare)parcari goale si frunze nematurate..insa o curatenie deplina.

am vazut bustul lui wagner,din bronz,decolorat ca orice statuie...mi s-a parut o mare porcarie,nici macar omul wagner nu merita o statuie asa jalnica.
figura cabalina a cosimei nu m-a interesat,nici n-am cautat-o

am ascultat olandezul...jenant,mi s-a facut sila.
festivalul a cazut total.dirijori si solisti de 3 lei...afara de bulez...si de john wegner,caruia numa roluri secundare i se dau...
de ce nu wotan?de ce nu wolfram?hans sachs?

sunt dezamagit
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde AlexN » Mar Aug 09, 2005 9:32 am

Pai de aia erau frunzele nematurate, ca ai ajuns dupa furtuna :n:

Da, asa cum am povestit deja, si eu am fost dezamagit de Festspielhaus-ul fizic. Insa am fost entuziasmat de Bayreuth-orasul. Este un loc in care mi-ar placea cu adevarat sa traiesc... Iar Wahnfried-ul mi s-a parut o experienta cu adevarat deosebita...

PS: Statuile alea nu mi s-au parut chiar atat de rele... Oricum, mi-au placut mult mai mult statuile din Wahnfried ale eroilor. ;)
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde alina_cucu » Vin Aug 26, 2005 2:22 pm

nu vreau sa fiu "rasista" din punct de vedere cultural, dar daca un neamt primeste rosii in cap de la un francez, pentru un act de cultura, stim cu totii cine are dreptate,nu?
alina_cucu
Junior Member
 
Mesaje: 20
Membru din: Mar Iun 21, 2005 1:45 pm
Localitate: romania, cluj

Mesajde Faune » Sâm Aug 27, 2005 7:11 pm

AlexN scrie:Ghionoiule, ieri voiai sa spui sampling de 48 kHz, nu 480 kHz, da? Nu de alta, dar nu pricep cine si de ce ar vrea sa faca o esantionare a semnalului audio cu o frecventa de 480 kHz!... Asta ar insemna ca se pot reda frecvente pana la 240 kHz (conform teoremei lui Nyquist), ...


Kotelnikov!

http://ieee.orbita.ru/Sampl_Theorem_Conf.htm
Avatar utilizator
Faune
Junior Member
 
Mesaje: 19
Membru din: Joi Aug 25, 2005 11:00 pm

Mesajde AlexN » Lun Aug 29, 2005 12:44 pm

Faune, si ce vrei sa spui? Ca sovieticul Kotelnikov a dat teorema inaintea lui Nyquist? Tot asa cum savantul rus Popov a facut prima transmisiune radio inaintea lui Marconi? Si tot asa cum Adamov a trait inaintea lui Adam?

Uite un citat din Wikipedia, enciclopedie apartinand porcilor de capitalisti:

"The theorem was first formulated by Harry Nyquist in 1928 ("Certain topics in telegraph transmission theory"), but was only formally proven by Claude E. Shannon in 1949 ("Communication in the presence of noise"). Kotelnikov published in 1933, Whittaker in 1935, and Gabor in 1946."
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Lun Aug 29, 2005 12:54 pm

Bre, voi sunteti sariti de pe fix sau va prefaceti ? Credeti ca intereseaza pe careva dintre oamenii normali care nu au alta vina decat ca le place Wagner cine a descoperit primul teorema lu peşte prăjit ? Ia hai, on topic urgent, ca va spun lu tata !
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde ghionoiul » Mar Sep 06, 2005 9:17 am

Tocmai am ascultat pe radio Bartok un medalion Wolfgan Windgassen, care a inclus si monologul din actul 3 din Tannhauser, continuat fara oprire pana la finalul operei. In afara de un Windgassen superb s-au mai putut auzi Fischer-Dieskau in Wolfram si Birgit Nilsson in Venus. Un adevarat regal, chiar si asa scurt cum a fost. Fragmentul a fost extras dintr-o inregistrare din 68, cu Otto Gerdes si Deutsche Oper Berlin.
Desi Tannhauserul de la Bayreuth 2005 a fost printre "realizarile de exceptie" de anul asta, distanta fata de ceea ce am ascultat azi e uriasa. E vorba de cantitatea si calitatea "furnicaturilor Wagner" care te incearca ascultand o productie sau alta.
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Mar Sep 27, 2005 7:46 pm

despre fanii parsifal numa p?reri na?pa
a?a,am vazut 2 productii video la parsifal,la una nu mai tin minte ce s-a intamplat dar la cea mai recenta(levine,waltraud meier,siegfried jerusalem etc..) tin minte perfect.

partea vocala.meier pronunta consoanele foarte apasat,mai ales t-ul si sch-ul iar cu partitura destul de tipata a lui kundry rezultatul e o varza.
siegfried jerusalem n-a fost si nici nu va fi un heldentenor adevarat.vocea lui mie mi se pare de pampalau,iar 2 alea arii care sunt frumoase - wie dünckt si nur eine waffe... le stalceste si le strica oribil.
deci personajele acestea nu mi-au placut deloc,si va inchipuiti plictiseala din actul 2 dupa ce maestrul klingsor si floricelele au terminat ce-au avut de zis..
cand am auzit cum zbiara meir parsifal weille am incremenit..

dupa mine cel mai frumos suna martha mí¶dl!

celelalte personaje au fost okei,desi ma asteptam la mai mult de la kurt moll in rolul lui gurnemanz,amfortas a fost la inaltime,dar din pacate e un obscur si nu i-am retinut numele..
ei,acum unde vreau sa ajung,la finalul actului 1,se lasa cortina si incep personajele sa iasa sa culeaga aplauze...
bineinteles grosul s-a dus la parsifal si kundry(eh,tot mai deschide gura pentru 2 fraze) la actul 2 aceeasi poveste,si la actul 3,culmea aceeasi poveste...
pai cum frate,lumea in sala doarme?kundry doar rage de doua ori,ii spala picioarele(ma rog,mimeaza) lu parsifal,mai se tavale pe jos de 5 ori jumate si la sfaarsit,gurnemanz obosit dupa ce-a trudit toata opera culege nici 2/3 din cate aplauze culege kundry pentru 2 replici.
iar amfortas si titurel parca nici n-au miscat.trebuia sa-i ia de mana parsifal ca sa zica si publicu ceva....

ma asteptam ca la kurt moll(ca-i mai cunoscut)sa curga cu urale,dar fata de waltraud meier a fost nimic! :(
am avut impresia ca sunt eu prost si culmea,kundry si parsifal au interpretat fara greseala,dar impresia s-a risipit la sf. actului 3 unde e negru pe alb ca kundry scoate 2-3 tipete.

mi s-a luat cu publicul de la MET obisnuit sa aplaude numa tenoru si soprana,ce mama dracu aia cred ca joaca soliter in timpu spectacolului...

acum sa revin la o superba productie parsifal - knappertsbusch - bayreuth 1951!!
desi publicul larg prefera 1962-ul,care are un tempo mai rapid si pe hans hotter,pe mine ma captiveaza inregistrarea din 51.
solistii sunt prima mana,george london - amfortas,ludwig weber - gurnemanz(asta da!il surclaseaza si pe hotter si pe cine vreti voi)hermann uhde,windgassen,mí¶dl,stolze etc..
kna conduce excelent da e cam lasat balta de alamuri,iar corul florilor din actul 2 e o varza grosolana,de fapt wilhelm pitz - chorus master-ul e muci,intrucat nici un cor nu a sunat asa cum trebuie.
pe total orchestra pare slaba pe alocuri - instrumentele de suflat si cateodata corzile suna slab - poate ca e de la inregistrare.insa in mod paradoxal,solistii (si mai ales gurnemanz) salveaza orchestra,si nu invers.kna parca e mai dedicat aceste inregistrari decat a fost in 62,unde parca a dat rasol pe alocuri.dar mi se pare trist sa fii lasat balta de orchestra si de inginerii de sunet,si de publicul care se foieste interminabil pe scaune.
pana acum am ascultat 6 parsifaluri complete iar asta e pe primu loc alaturi de karajan(care are solisti mai slabuti,dar are sunetul ddd si orechestra ascultatoare)
pe cand inca un kna la bayreuth....
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde AlexN » Joi Oct 06, 2005 9:19 am

Trebuie sa-i dau dreptate Colegului: o avea Hotter ce voce o avea, dar la capitolul pronuntie este dezastru! Un adevarat horror! Noroc ca la Wagner totul este prea maretz pentru ca un simplu cantaret sa poata strica muzica... :n:
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Joi Oct 06, 2005 12:19 pm

In primul rand ca nu mi se pare ca pronuntia lui Hotter este atat de ingrozitoare pe cat sustineti voi. Eu disting relativ clar cuvintele, fara ca sa fiu un fin cunoscator de germana. E drept, Hotter nu indeplineste standardul stabilit de Wagner prin celebra sa cerinta adresata cantaretilor: "Gut aussprechen, kindern !", dar, cum zicea si Alex, sunt multe alte lucruri care pot strica un spectacol Wagner decat pronuntia unuia ca Hotter.
Mai degraba m-as lega de faptul ca vocea lui Hotter, minunata dealtfel, nu e cea mai reprezentativa pentru basul wagnerian, in ciuda faptului ca artistul s-a consacrat ca "mare cantaret de Wagner". Probabil ca a "obtinut" acest calificativ perseverand in a interpreta preponderent Wagner si prea putin altceva. Eu il percep pe Hotter mai apropiat de bariton profund decat de bas, dar un bariton cald, oarecum italian. Chiar mi-a amintit in unele momente de timbrul catifelat al lui Dan Iordachescu. Privind prin discografia lui, m-am mirat sa gasesc atat de putina opera extra-germana. Am vazut ca exista Don Carlos, unde nu ma indoiesc ca a facut un Filip superb, dar ma asteptam la un Iago, la un Escamillo, Marele Preot din Samson, poate chiar un Boris. Sunt curios sa ascult acum lieduri de Brahms cu el, am vazut ca erau disponibile la un moment dat A-)
Intr-adevar, in Wagner performanta lui este clar sub a lui George London, ca si sub cea a lui Ferdinand Frantz, dar e oricum un Wotan acceptabil. Am vrea noi sa mai cante azi la Bayreuth o voce de bas ca Hotter, dar din pacate vin numai distrusi (poate cu exceptia lui Alan Titus, ultimul Wotan de la Bayreuth).
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Sâm Oct 08, 2005 11:49 am

pronuntia lui hotter nu e jalnica,e execrabila...
la ora actuala john wegner este de departe cel mai bun wotan - pacat ca nu i se da rolul.. vocea lui aduce cu a lui franz ferdinand dar este net superioara.asta dupa parerea mea.
sigur,la wagner nu poate strica un personaj prost interpretat valoare operei,da numa sa nu fie vorba de wotan,orice numai wotan nu,sau siegmund in scena 1 din valchirie, siegfried in actul 3 din siegfried..si atat
poate erda sa fie nasparlie,loge sa fie vai de el,si pana si brünhilde poa sa fie interpretata mai slabut.
dar nu wotan.
iar hotter in rolul lui wotan mi se pare o ofensa adusa isusi partiturii..
ascultati o opera intreaga cu hotter si va lecuiti..un bariton mai rau nu am auzit.

hotter intruchipeaza un wotan alcoolic,leganandu-se pe picioare,mancand litere,un soi de rege mihai fomfait si rablagit,un ramolit.
pana si gottlob frick e mai acatarii decat hotter.

hotter interpreteaza wagner ca si cum ar fi opera italiana,fiecare vocala o impinge la extrem,si culmea, tocmai acolo unde putea face o impresie frumoasa - in superba arie a lui gurnemanz du siehst das ist nich so - nu-i capabil sa tina nota mai mult de 5 secunde ..ca sa nu mai pun ca nu se intelege o boaba din ce spune.
ce dictie putea sa aiba alexander kipnis ori ludwig webber...ehe...

chiar nu inteleg ce vad atat de spectaculos wagnerienii la acest hotter..
mie personal imi face sila..
pacat de inelul lui clemens krauss,caci in actul 3 din siegfried windgassen face minuni...si pentru solti si bí¶hm e prea batran.
e suficient un hottar ca sa strice totul. sictir. :D
cred ca si samuel ramey ar face fata unui rol wagner mai bine decat hotter...
da de,ce face marketingul...la fel sta treaba si cu nilsson,numa ca respectiva chiar canta bine ;)
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde AlexN » Lun Oct 10, 2005 10:25 am

Pe mine ma mira altceva: Hotter, german fiind, pronunta mai prost decat Domingo! Iar Domingo a fost acuzat ca are o pronuntie deficitara, cand vine vorba de germana... Se vede ca respectivii nu l-au ascultat mai intai pe Hotter...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde colegu » Lun Oct 10, 2005 10:44 am

criticii de wagner au de multe ori ochelari de cal,si nu prea-si permit tupeul sa se lege de "monstrul sacru" hotter...
multi judeca o interpretare dupa numele care apar pe coperta..daca e hotter e musai buna,daca e solti la fel...
tot aici intra si windgassen si nilson...
dar toti acestia,spre deosebire de hotter au avut si pase bune..
ce-a fost in capul lui solti cand a renuntat la george london ca sa-l puna pe vax albina hotter in valchirie si siegfried..

iar pronuntia lui domingo este chiar okei.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Lun Oct 10, 2005 3:40 pm

Bre, o fi cum ziceti, mie Hotter mi-a devenit simpatic din momentul in care am vazut inversunarea colegului impotriva lui :D
Oricum, chestia cu marketingul care face minuni nu e chiar asa... daca era asa auzeam si io de Hotter inainte sa-l bage colegu in discutie... si nu numai in discutie, si in alte parti ~p
Nu se poate nega ca omul are si calitati, nu numai milionul de defecte pomenite aici, dar, dupa cum am mai spus, avand in vedere profilul sau vocal, e destul de greu de inteles insistenta lui Hotter de a canta Wagner intr-una
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Mar Oct 11, 2005 8:34 am

cum greu de inteles?
hai ma ca doar hotter era un guru!castiga bani nu canta moca :P
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Mar Oct 11, 2005 9:33 am

Asa, uitasem de John Wegner, intr-adevar e un bas meserie, poate l-om vedea in Wotan odata, ca-s chiar curios.
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Mar Oct 11, 2005 11:48 am

din pacate wotan nu i se prea da,da la bayreuth e cam eternul klingsor de ceva vreme :)..
eu s-in amfortas l-as vedea
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Vin Oct 21, 2005 4:49 pm

AM reusit in sfarsit sa ascult cap-coada Walkiria cu Solti, cea mult hulita de coleg. Cred ca inainte de a arunca cu rosii stricate in Hotter (nu mai reiau tema, am spus deja ce aveam de spus pe tema Hotter-Walkiria), trebuie remarcate multe alte lucruri pozitive. In primul rand, filarmonica vieneza sub bagheta lui Solti ridica foarte sus stacheta pentru orice orchestra care vrea sa faca Wagner de calitate. Sigur, exista inregistrari vechi de excelenta tinuta orchestrala (Moralt), dar care au dezavantajul unui sunet de cacao. Din ce am ascultat in ultimii ani, numai orchestra de la Bayreuth cu Adam Fischer fac ceva comparabil.
Apoi James King e absolut fantastic. Din pacate eu nu am auzit de inregistrari cu King in Siegfried. Credca batea la poponeata si pe mama lu Windgassen, colt cu Domingo. Pur si simplu nu-mi inchipui (ca de ascultat vreodata nici atat) un tenor de Wagner mai bun decat James King.
Restul interpretilor nu sunt la acelasi nivel, nici n-aveau cum, dar Birgit Nilsson e oricum remarcabila. Asa, ca sa-i dau oleaca de satisfactie colegului, pacat ca finalul operei il gaseste pe Solti cantand Wagner, iar pe Hotter cantand Verdi... Dar tot Solti are ultimul cuvant :D
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Sâm Oct 22, 2005 9:50 am

da,imi place si mie james king dar parca suna mai bine pentru bí¶hm....sau poate ca sunetul e mai bun acolo,desi e live
totusi,in materie de siegmund nimic nu se compara cu günther treptow.pacat de sunetul mizerabil din inregistrarea cu furtwí¤ngler,dar si el si ferdinand fac din valchirie o minune...acest treptow are o voce atat de calda,si este singurul lucru care ma face sa nu sterg acea interpretare de pe hard(orchestra se aude penibil,si asta din cauza inregistrarii - de obicei inregistrarile vechi redau mai bine vocalul)
nici max lorenz nu suna rau,da sunetul de calitate electrecord din anii 80(adica ceva gen phillips '33 :D)nu-l arata la adevarata valoare.

tempo-ul ales de solti e nitel mai lent decat al lui bí¶hm...cu vreo 20 de minute doar.
nu-i cine stie ce.dar parca ar merge putin mai rapid..
orchestra e la inaltime..dar sunt multe momente unde totul pare un soi de colaj.
am spus,per total mi se pare cea mai nasoala valchirie ever.
la siegfried,avand in vedere ca hotter e prezent si pentru krauss si pentru solti,dar la krauss windgassen este etalonul,solti e invins si de aceasta data.
aurul rinului si finalul il salveaza pe solti,ancora nu mai trebuie s-o spun cine e :D
totusi,in siegfried percutia la solti suna admirabil(din cate am remarcat in anumite momente)
per total tot inelul cu solti e un must pentru orice wagnerian.(mai putin cei ce-l urasc pe hotter,in cazul acesta se accepta derogarile)
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Mar Noi 01, 2005 1:01 pm

Gunther Treptow este un Siegmund ireprosabil. Nu mi se pare la nivelul lui James King, dar asta nu este ceva care sa i se poate reprosa, deci e ireprosabil :D
E adevarat ca Treptow e foarte cald, si nu e o caldura de tip italian, ca la Hotter, ci una nobila, wagneriana. Dar King e mai mult decat cald, e puternic. Forta personajului sau pare ingradita doar de premonitia ca Wotan nu-i va permite sa mearga pana la capat. Siegmundul lui King e ca un hardware extrem de puternic, ale carui performante sunt ingradite doar prin soft. Desi Treptow face unul din cei mai buni zigmunzi ever, in cateva momente cruciale precum Ein Schwert verhiess mich der Vater sau in rascolitorul strigat Wí¤lse, Wí¤lse nu presteaza la nivelul lui King, care e absolut naucitor.
Am vorbit aici de inregistrarea lui Treptow cu Moralt, unde calitatea sunetului vocal e acceptabila. Nu l-am ascultat cu Furtwangler.

By the way, Gunther o fi ceva neam cu Kurt ? A-)
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Mie Noi 09, 2005 7:13 pm

ghionoi,king canta si pentru bí¶hm si pentru solti,zi cinstit,unde suna mai fain?
aa,si pentru bí¶hm nu canta hotter :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Joi Noi 10, 2005 4:49 pm

Parca la Solti e mai in forma, dar drept sa-ti zic e cam insesizabila diferenta dpdv al cantului lui King. Mai degraba as remarca ceva diferente de "environment", cum ar fi ca orchestra lui solti suna ceva mai bine, sau ca rysanek e o idee mai bazata ca regine crespin. Nu am o preferinta clara intre cele 2 versiuni ale Siegmundului lu King, insa oricare dintre ele e peste Treptow.
Apropo de comparatia Bohm-Solti, remarc faptul ca, in ciuda sonoritatii mai bune in varianta solti (datorata atat calitatii orchestrei, cat si calitatii tehnice a inregistrarii de studio), inregistrarea lui bohm are acel farmec live pe care nu-l poate avea nici o inregistrare de studio, oricat de perfectionata (stia celi ce stia...)
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Filarmonica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori