Richard Wagner

cea mai culta dintre ele, asa numita muzica clasica

Moderator: ghionoiul

Mesajde colegu » Vin Mai 13, 2005 9:30 pm

de fapt sfarsitul wagner l-a tras de par tare de tot...adica tot trebuia sa se ajunga la ragnarok(cum ar veni gí¶tterdammerung - cu umlaut hehe),cu toate ca aurul a fost recuperat de catre fecioarele rinului....
oricum daca wagner a vrut valhala in flacari atunci asa a fost sa fie..
si adevarul e ca aceasta transpunere in opera a unor secvente din mitologia nordica nici nu se putea mai reusita.

bai ce chestie,acum ascultam valkiria(ma rog,actul 3 catre final) sub bagheta lui clemens krauss avandu-l drept wotan pe hans hotter...si dupa ce ca hotter nu-i prea potrivit pentru despartirea dureroasa,la un moment dat se aude un harjait care seamana a tras apa...
asta mi-a facut o ciuda enorma...
tocmai in scena aia superba....nici acum nu-mi vine sa cred...si inginerii de sunet ce-au patit.ca doar sidiul e masterizat si remasterizat..
eu in locul lu wotan ma intorceam catre gigel si-i bagam sulita intre ochi!!
sau mai bine il chemam pe donner sa-l bage in pamant cu ciocanu :D

grohaielile astea din timpul spectacolelor sunt mai rele decat telefoanele mobile,daca au probleme respiratorii sa le dea aia de la opera pastile de supt si sa prevada la scaune si centuri de siguranta sa nu se mai hatzane toti gigei..taman in scenele interesante...
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde colegu » Vin Mai 13, 2005 9:59 pm

apropo de inelul de la mezzo...n-am prins decat rheingold-ul si valkiria,apoi ce s-a candit rds ca nu mai am eu nevoie de mezzo....au scos canalu si au bagat o porcarie ceva legat de muzica - musicmax,gigimax nu stiu cum...sa crap de ciuda...
iar ieri tocmai ce au scos tvr culturalu si-a bagat un program romanesc cu 3 in coada..nu i-am retinut titlu...
bine,ca si cretinii de la tvr cultural - colcaie de opere cu wagner si nu dau decat un vax albina de concert la ora 11 noaptea..si in timpul zilei o freaca cu emisiuni de toata jena!

sa revin la inel,rheingoldul a fost superb,mai ales tipatul nibelungilor(al doilea)
ei, si aveam o promisiune de niste dvd-uri cu respectiva inregistrare...a picat...mama ce ciuda am avut...
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Ludwig al II-lea

Mesajde AlexN » Dum Mai 15, 2005 4:49 pm

In 1864 un barbat, care pana astazi i-a fermecat pe oameni, a intrat in lumina puterii: regele Ludwig al II-lea. Generatii de monarhisti si de anarhisti s-au interesat de el si toti l-au iubit. De ce? “Regele basmelorâ€Â
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde colegu » Dum Mai 15, 2005 5:51 pm

dupa umila mea parere acel rege era un banal pampalau de care maestrul wagner n-a intarziat sa se foloseasca ;)
un conducator de tara nu e in nici un caz boem,e un om pragmatic.si nu pot decat sa-l apreciez pe wagner si mai mult - pt ca a fost omul care i-a intrat pe sub piele - de ce n-au fost altii?
wagner nu era in nici un caz prost, si cred cu convingere ca sentimentele lui cele mai oneste fata de acel pampalau erau dispretul si iarasi dispretul!
saracul rege n-avea nici o vina,el era un melancolic incurabil care n-avea nici o treaba cu conducerea unui neam!
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Mie Mai 18, 2005 2:52 pm

Bun. Toti cei care bantuim pe aici suntem fani Wagner si il ridicam in slavi. Cam plicticos, asa ca m-am decis sa fiu gica-contra si sa vorbesc despre ce NU imi place la iubitul meu Wagner. Dupa indeluuuungi cautari :yD am gasit o scena din Siegfried - aia in care Mime si Wotan fac concurs de cimilituri.
Parerea mea e ca scena sufera ca realizare dramatica. E excesiv de lunga, actiunea e statica - adica de fapt nu exista, ca atare si muzica e cam in suferinta (asta da contopire a muzicii cu actiunea scenica !). Singurele momente care mai tin atentia treaza sunt leitmotivele care insotesc, la momentele potrivite, logoreea celor doi.
Ca sa nu mai vorbesc ca Mime isi inchipuie ca o sa-l incuie pe inteleptul Calator cu un chestionar de doi bani, la care si un nibelung de gradinita stia sa raspunda. :rolleyes:
Fara sa ma strofoc prea tare, cred ca pot gasi vreo 5-6 scene pe la Verdi pe care le ascult cu mai multa incantare.
Sigur, Wagner mai schioapata si in Olandez sau Lohengrin, dar acolo trec cu vederea, pentru ca sunt creatii mai timpurii, pe care trebuie sa le comparam cu gaunosenia operei italo-franceze ce domina epoca, si fata de care Olandezul e o eruptie a lui Krakatau. Ca sa-l citez pe un ilustru coleg, trebuie sa judecam prin comparatie, nu ? Or scena din Siegfried nu o mai compar cu Norma de Bellini, ci cu restul Tetralogiei !

Ce parere aveti ?
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

am voie sa fiu foarte sincera?

Mesajde sol » Mie Mai 18, 2005 3:12 pm

Am vazut un film despre Wagner - cu Richard Burton - si mi-am clarificat trairile in raport cu magnificul unic pe regn. M-am sfiit sa postez la filme doua faze din cartoons, aici si acum ar fi on-topic: cand aud Wagner m-as ascunde dupa un pom ca pantera roz si ma zbarlesc ca papusile de Craciun de pe banda lui Santy cand li se arata paiangul. Lungimi de unde diferite la emisie si receptie, educatia ajuta dar nu face minuni.
Avatar utilizator
sol
Junior Member
 
Mesaje: 520
Membru din: Vin Apr 22, 2005 11:00 pm

Mesajde AlexN » Mie Mai 18, 2005 3:13 pm

Stii prea bine de ce a introdus Wagner atata redundanta in Tetralogie. Evident, nici mie nu-mi place... nimanui nu-i place, probabil ca nici interpretilor :yD Dar nu mai putem modifica asta acum, nu? Dar cum acum 100 si ceva de ani era de neconceput o reprezentare continua a Tetralogiei, trebuia sa se reaminteasca cumva publicului ce s-a intamplat inainte. Evident, azi n-ar fi o problema: dai o cautare pe internet si gasesti cate rezumate vrei. Dar pe vremea lui Wagner internetul nu exista nici macar in cea mai bolnava imaginatie...

Mie nu-mi place altceva: comportamentul Brünnhildei in Gí¶tterdí¤mmerung. E greu de inteles cum o femeie atat de inteligenta s-a lasat pacalita si antrenata in acel complot josnic. Aceste secvente ale libretului au fost destul ridiculizate de-a lungul timpului si pe buna dreptate. Oricum, libretul wagnerian este mult mai bun decat ce-a avut Verdi la indemana in mod normal.

Solaris: fii buna te rog si explica-ne si noua ce vrei sa spui. Nu mai folosi atatea metafore, nu mai incerca sa faci atata pozie... Am tot respectul pentru parerile tale, dar atunci cand le inteleg!...

Filmul l-am vazut si eu si l-as mai vedea de doua ori!!! M-a emotionat profund, ca si vizita pe care am facut-o de curand la Neuschwanstein, castelul de basm al lui Ludwig al II-lea. Pe toti peretii sunt pictate scene din legendele medievale ale lui Tannhí¤user, Lohengrin, Siegfried, Parsifal...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mie Mai 18, 2005 3:29 pm

Alex, eu nu am pus sub semnul intrebarii intentiile lui Wagner in ceea ce priveste desfasurarea actiunii sau creionarea personajelor. De aceea nu ma deranjeaza nici ca Brunhilde se comporta banal de josnic, ca orice om atins de microbul razbunarii, nici ca pitulicea padurii il trimite pe Siegfried la moarte. Am contestat doar realizarea dramatica. Cum am zice azi, Wagner nu poa' sa-si certifice Siegfried-ul cu ISO 9001, pentru ca nu realizeaza ce si-a propus sub un control end-to-end al calitatii ~p

Libretele lui Verdi nici nu merita pomenite. Poate doar cu exceptia celor scrise de Boito.

Si mie mi-a placut jocul lui Richard Burton, dar filmul mi s-a parut un pic tras de par. Mai bine realizat mi s-a parut filmul "Verdi", asta apropo de antiteza Verdi-Wagner :)
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Mie Mai 18, 2005 5:52 pm

Pai tocmai, eu n-am zis ca n-ai dreptate in ceea ce priveste redundanta din Tetralogie (caci acel episod Mime-Wanderer de care pomenesti este introdus tocmai in scopul maririi redundantei), am spus numai la ce s-a gandit Wagner. Ca nu s-a gandit prea bine, asta e alta problema...

Ceea ce am zis eu despre personaje are sens atunci cand vrei sa privesti si partea dramatica a creatiilor sale, nu doar partea muzicala. Muzica e desavarsita, libretele nu sunt intotdeauna desavarsite.

Spre deosebire de tine, mie mi se pare de o mare importanta studiul libretelor. Numai astfel poti patrunde si mai bine muzica, poti face acea atat de importanta corelatie intre orchestra si psihologie. Daca mi-a placut ceva la varianta Moralt de pe Karadar, atunci este claritatea partii vocale: pot sa disting ceea ce se spune in germana. Nu inteleg tot, evident, dar e deja un pas inainte.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde colegu » Mie Mai 18, 2005 8:51 pm

alexn,se merita inelul lui moralt?
nu de alta da perioada aia e cam jalnica...
si din "cast" lipseste max lorenz...

adevarul e ca e nasol de tot ca unele inele au sunetul atat de naspa :(
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Joi Mai 19, 2005 8:31 am

AlexN scrie:Muzica e desavarsita, libretele nu sunt intotdeauna desavarsite.

Tocmai ti-am dat un exemplu in care nici muzica nu e desavarsita, exact pentru ca este intr-o atat de stransa legatura cu libretul.

AlexN scrie:Spre deosebire de tine, mie mi se pare de o mare importanta studiul libretelor.

Nu "spre deosebire", ci "spre asemanare" :) Si eu gasesc ca e necesara o buna cunoastere a libretului pentru a te bucura pe deplin de arta dramatica a lui Wagner. Cand am suficient timp pentru a-l dedica exclusiv ascultarii lui Wagner, fac acest lucru cu libretul in mana. Cunoscand deja actiunea pe de rost, folosindu-ma de putinele mele cunostinte de germana, imbunanatite cu cateva cuvinte cheie - Speer, Wurm, verfluch etc. - aproape ca inteleg in totalitate libretul. Evident, nu as reusi acest lucru fara textul scris in fata. Asa ma pot bucura si de realizarile poetice exceptionale ale lui Wagner, care exploateaza la maximum muzicalitatea speciala a limbii germane. De exemplu, sunt versuri intregi in care aproape toate cuvintele incep cu o singura litera (W, Z, H...)

Fir-ai sa fii, Alex, ce-mi faci ! Incepusem sa-l critic si eu putin pe taica Wagner, si m-ai adus de iar il laud ! ;b
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Mie Mai 25, 2005 4:50 pm

am facut rost de un film extraordinar,regizat si dirijat de herbert von karajan - das rheingold,editat de celebrul brend "deutsche gramophone"

absolut superb,thomas stewart in rolul lui wotan!la fel ca in inelul lui bí¶hm unde nu
apare hans hotter(spre bucuria mea :D) ci theo adam(de o longevitate vocala extraordinara - apare si in inelul lui janowski tot in rolul zeului chior)

punerea in scena este clasica,pe stewart rolul il prinde excelent!atata tot ca in loc de ochiul lipsa,actorul tine ochiul inchis...e acceptabil,mai ales ca in alte interpretari mai vezi un wotan cu banderola de pirat pe un ochi,in timp ce e costumat cu papion si sulita de 2 metri :D
din pacate in unele momente se observa ca materialul video a fost inregistrat fara sunet,mimica unora nu se suprapune cu partea vocala..cei drept n-am observat asemenea erori la zoltan kelemen,peter schreier sau brigitte fassbaender.
eternul mime - gerhard stolze ofera o culoare extraordinara inelului!
dezamagirea mea e provocata de scena 1,unde fecioarele rinului arata naspa si nu se prea vad(bine ca nu-s grase)iar calitatea video este slaba...noroc ca apare alberich si se mai distinge ceva!
scena intai seamana putin cu cea din aurului rinului sub bagheta lui james levine(cea din 1990) desi in varianta lui karajan fecioarele rinului efectiv inoata prin apa..

superbe sunt coborarea si iesirea din nibelheim.precum si cetatea valhalei - un nor urias modelat! costumatia lui donner e putin mai avangardista,si din pacate lipseste si barba rosie!
o prezenta agreabila este si freia interpretata de jeannine altmeyer!
din pacate,nu este un set complet!
inca o data trebuie sa mentionez autoritatea lui stewart!un wotan cu adevarat puternic si impunator...nu unul bleg...
blegeala lui wotan este specifica amurgului zeilor,tocmai de aceea nu l-a mai bagat wagner in scena,ca sa nu fie de tot rasul..
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde colegu » Lun Mai 30, 2005 9:46 pm

nu fac topic separat cu fiso lu wagner asa ca postez aici..
am pus mana pe niste uverturi si poeme simfonice plus o opera..dar nu despre opera vreau sa vorbesc..
ei,uverturile lui siegfried wagner aduc mult cu simfoniile(plus poemele simfonii) lui alexander scriabin...au trait in aceeasi perioada amandoi asa ca nu stiu care din care s-a inspirat.
cert e ca muzica lui siegfried e complet independenta de cea a tatalui sau.
si cum muzica lui scriabin imi place in mod deosebit,asta nu inseamna decat ca d-abea astept sa fac rost de alte lucrari d-ale mult prea obscurului siegfried wagner!
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde AlexN » Mar Mai 31, 2005 10:35 am

Tare ma tem ca de fapt Siegfried Wagner a avut mult de suferit datorita umbrei uriase a tatului sau. Cand esti fiul lui Wagner si mai ai si proasta inspiratie sa devii tot compozitor (in loc de inginer, de exemplu), presiunea exercitata asupra lui trebuie sa fi fost enorma. Pe de o parte, unii poate se asteptau sa continue munca glorioasa a lui taica-su, iar altii poate ca se asteptau sa produca o noua revolutie in muzica, la fel precum a facut parintele sau. Desigur, mai trebuie sa fi fost si altii care sa-i fi contestat vehement valoarea.

Oricum ar fi, e dificil sa reusesti sa te dezvolti in umbra unui stejar precum RW si sa ai alaturi o mama precum Cosima care l-a adorat pe Richard si opera sa... Ma intreb cum de Siegfried n-a clacat psihic.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mar Mai 31, 2005 2:17 pm

Apropo de Wagner cantat in alte limbi, odata am ascultat un fragment din Othello de Verdi cantat in nemteste. Erau cateva pasaje unde, daca n-as fi stiut ca ascult Othello, puteam sa pun pariu ca e Wagner ! Nu cred ca as risca astfel de confuzii ascultand Wagner in italiana (lucru pe care dealtfel nici nu mi-l doresc, mai bine ascult o saptamana intreaga numai Bellini si Donizetti ;f ). Oricum, ideea e ca fiecare opera reusita trebuie ascultata in limba originala. Nu-mi inchipui Wagner cantat nici macar in engleza sau olandeza, nici Boris Godunov in germana sau Oedip in italiana.
In schimb Lucia di Lamermoor merge la fel de bine in orice limba a pamantului ~p
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Mar Mai 31, 2005 2:34 pm

Lucia di Lamermoor merge cel mai bine cu sonorul inchis, iti spune eu... Ca de altfel majoritatea repertoriului italian...

As face aici totusi o exceptie: Rossini. Uverturile lui sunt surprinzator de interesante si complexe, lucru ciudat la un italian. Proabil si din cauza asta Wagner ii purta o oarecare stima.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mar Mai 31, 2005 4:21 pm

Alex, n-as zice ca uverturile lui Rossini sunt complexe, dupa cum nici n-as deschide thread separat, asa ca fac o mica divagatie aicisha :)
Sunt interesante, ce-i drept, pentru motivul ca muzica e de o spontaneitate uluitoare chiar si pentru un italian, iar orchestratia e brilianta. Se zice ca, daca scapa pe jos foaia de hartie in timp ce compunea, Rossini prefera sa inceapa o noua uvertura decat sa-si aplece fizicul... Ascult intotdeauna cu placere uverturi de Rossini - ca divertisment, e adevarat, dar tot cu placere se cheama ca e. Cat despre continutul operelor in sine... ce sa mai zic, opera italiana :yD
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Mar Mai 31, 2005 7:24 pm

Despre continutul operelor lui Rossini nu pot discuta, stii bine ca eu n-am rabdarea de a asculta opera italiana. Pur si simplu inchid radioul, sunetul linistii e mai placut decat lalaiala aia fara noima care se zice ca e "arta".

Asa e, uverturile lui Rossini sunt sclipitoare, sunt spuma sampaniei. Cand am spus complexe m-am referit doar la orchestratie. Continutul nu sunt sigur ca si exista...

Tot incerc sa iau de pe Karadar si Siegfried, evident ca am mari dificultati tehnice. Am ascultat cat am luat pana acum, dar nu mai stiu ce sa cred. La Walkiria mi-a placut mult interpretarea, caci era o germana clara si foarte expresiva. Acum insa, Mime din Siegfried mi se pare cam ciudat... si parca si Siegfried are o voce cam ciudata... Tie cum ti se pare?
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde colegu » Mar Mai 31, 2005 7:58 pm

rossini e super tare,superba coloana sonora din the rabbit of seville!!!excelenta !!!
la fel ca si coloana din uat's opera doc!!
maestrul bugs bunny - za true briunhilde!!

va recomand deosebit de calduros aceste desene animate clasice!!
revenind la rossini,barbierul e chiar fain...de fapt as putea spune ca e exact pe dos,muzica lui rossini are momente placute si sferturi de ora obositor de neinteresante...
despre wilhelm tell nu pot spune decat ca nu poate fi catalogata la o prima auditie dar sincer n-am chef s-o aud a doua oara... :D
ce,numa pe seama lu wagner sa se faca glume :)))))
da una peste alta,uverturile lui rossini sunt extrem de "colorate"
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde colegu » Vin Iun 03, 2005 4:15 pm

hans hotter in sus,hans hotter in jos..inelul lui solti e cel mai tare,e cel mai beton.etc..etc... cam astea sunt parerile ascultatorilor de pe net..
hans hotter pt clemens krauss,pronunta in loc de Loge - Hohe.
ca sa nu mai spun ca in finalul valchiriei parca e beat!mananca litere,parca ar scuipa cuvintele din stomac..
dar pentru krauss wolfgang windgassen suna excelent!iar in actul 3 din siegfried duetul cu birgit nilsson merita toti banii..
totusi hotter nu suna rau deloc in parsifal,rolul de gurnemanz ii vine excelent de bine,comparativ cu rolul de wotan,care dupa parerea mea se potriveste ca nuca-n perete...
iarasi,dupa umila mea parere,sa te rezumi la inelul lui solti si sa ai impresia ca ai ascultat valchiria - mare greseala.
dar sa lasam inelul...
ce parere aveti de tristan?
povestea e fumata demult,nu ma prea intereseaza actiunea care-i cam banala..
eu unul numeam opera kurwenal si isolda,tristan are prea putine lucruri de zis..
de fapt,doar isolda simplu :D.
finalul,nillson si bí¶hm,se apropie de perfec?iune..
este impresionant cum numa pe 3 sidiuri incape o opera atat de frumoasa..
oricum,la capitolul tristan nu am ascultat decat 3 variante full(bí¶hm,karajan,bernstein)asa ca nu ma pot pronunta chiar in cunostinta de cauza..
uitasem ceva,cum se face ca tocmai versiunile care-mi plac nu prea il constin pe celebrul hans hotter :D
eu unul am un fix cu omul asta :) e prea over-rated.

aa,era sa uit,donner tre sa fie cantat de tenor sau bariton?
observ ca in inelele dinainte de 60 de obicei apare un bariton iar apoi un tenor,original cum ar trebui sa sune? eu l-as pune contra-alto :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde colegu » Vin Iun 03, 2005 4:25 pm

in loc de erda,erda,ewige weib hotter pronunta in genul
irdae,irdae,eige schwein!...
o fi si sunetu de vina,nu zic nu,ca doar e din 53 discu,da asta e prea de tot,plus ca respectiva erda ii raspunde normal...
iar windgassen suna asa curat incat singura concluzie logica e ca hotter e beat turta :) o fi de la inel :D
sau si-au batut joc de el inginerii de sunet :D...
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Vin Iun 03, 2005 4:39 pm

M-a zapacit de cap colegu asta cu hans hotter al lui...
Bre, nu-ti place, da-i ignore, ce atata tam-tam ?! :dir: Ca sa nu mai zic ca nici n-are cine te combate. Eu nu l-am ascultat in viata mea, asa ca n-am nimic de zis.

colegu scrie: eu unul numeam opera kurwenal si isolda,tristan are prea putine lucruri de zis..


haha, pai Kurwenal toata opera nu stie sa zica altceva decat "Tristan, mein held, mein Tristan, treuester held, Held der Helder, du heldischer Tristan, mein Herr..." Inchipuie-ti cum ar fi sunat scena lui de dragoste cu Isolda ~p
...care dealtfel e sublima, nu se compara cu nici o scena de dragoste din nici o opera, piesa de teatru, film, roman sau carte de colorat...
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Vin Iun 03, 2005 7:16 pm

E o aberatiune fara seaman ceea ce spui tu, Colegule. Dar nu-i mai bine "Kurwenal si Brangí¤ne"? Ca tot vorbim de servitori...

Nu stiu de unde si pana unde este Kurwenal un personaj principal in viziunea ta. Tristan apare in toate actele, Tristan are un rol absolut criminal, Tristan merita toata gloria. Evident, alaturi de Isolde...

Spui ca actiunea este plictisitoare. Corect! Mare lucru nu se intampla... Poate ca de aia e mai bine sa asculti doar muzica, nici n-ai nevoie sa vezi ce e pe scena. Caci este cea mai mare creatie muzicala a tuturor timpurilor...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde colegu » Sâm Iun 04, 2005 12:37 pm

ba nu-i nici o aberatie,e propria mea parere :D
izolda e extraordinara!pe tristan il gasesc mediocru.
putea kurwenal sa spuna si hoiho si numai atat,tot imi place mai mult partitura lui decat a lui tristan...
la fel ca-n parsifal,parsifal e eclipsat total de gurnemanz,klingsor si amfortas...iarasi,propria parere..
Ca sa nu mai zic ca nici n-are cine te combate.

cum nu,nu spunea alexn ca recomanda inelul lui solti?
sau se referea la inelu lui solti fara valchirie :)...
da poate ca nu vrea sa ma combata pt ca o fi de acord cu mine :D
"Tristan, mein held, mein Tristan, treuester held, Held der Helder, du heldischer Tristan, mein Herr..."
si-a batut joc wagner de textele lui kurwenal ,servitorul,dar i-a dat o partitura excelenta...
spre deosebire de trambitasul din inceputul operei,care spune un text fain si atat!

apropo de interpreti de wagner,cel mai penal personaj negativ actual(klingsor,alberich etc..) mi se pare günther von kannen...
iar o surpriza placuta bryn terfel!bariton excelent...
la capitolul tenori endrich wottrich parca se apropie de un jess thomas...parerea mea :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde AlexN » Sâm Iun 04, 2005 4:51 pm

Din Inelul lui Solti am ascultat doar fragmente dintr-o inregistrare de studio. Nu stiu daca discutam de aceeasi versiune. Din Walkiria nu am ascultat mare lucru, nici macar nu stiu daca e cu Hans Hotter al tau sau nu! Prin urmare, nu ma pot pronunta... Birgit Nilsson si Wolfgang Windgassen sunt insa sublimi!

La capitolul personaje negative, l-as recomanda pe Tom Fox. L-am vazut si in Parsifal (Klingsor) si in Tannhaeuser (Biterolf). Pot spune ca are fatza :yD In fine, a reusit aproape sa scoale sala in picioare. De entuziasm!
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Lun Iun 06, 2005 8:21 am

Nu stiu daca Beckmesser se pune ca personaj negativ :yD
Dar tipul care l-a jucat pe nea Sixtus in ultimul Meistersinger montat la Bayreuth (in 2002 pare-mi-se) a fost absolut senzational. Trebuie sa fii un mare cantaret, cu excelente calitati vocale, ca sa poti sa imiti la perfectie pe unul care nu stie sa cante. Cealalta varianta ar fi sa fii insuti unul dintre aia :) Atat de reusit a fost nea Caisa asta in Beckmesser, incat radeam singur ca prostu' in fata radioului.
Problema e ca nu-mi mai amintesc numele lui. Poate ma ajuta cineva din public...
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Wagnerfest! Tannhäuser

Mesajde AlexN » Lun Iun 06, 2005 12:52 pm

E vremea sa discutam despre Wagner!!!

02/06/2005 – Bayerische Staatsoper - Tannhí¤user!!!

Conducerea muzicala: Zubin Mehta
Regia: David Alden
Decoruri: Roni Toren
Costumatia: Buki Shiff
Coragrafia: Vivienne Newport

Landgraf Hermann: Kurt Moll
Tannhí¤user: Robert Gambill
Wolfram von Eschenbach: Martin Gantner
Walther von der Vogelweide: Ulrich ReíŸ
Biterolf: Tom Fox
Elisabeth: Camilla Nylund
Venus: Waltraud Meier

Das Bayerische Staatsorchester
Der Chor der Bayerischen Staatsoper


http://www.bayerische.staatsoper.de/c.php/spielplan/vorstellung.php?id=64&termin=2532&dom=dom1&l=de

O sala plina, desi era deja a doua reprezentatie. Pentru prima, desi am vrut sa cumpar bilet cu doua saptamani inainte, n-am mai gasit. De data asta insa, am avut un loc in picioare ceva mai bun decat la Parsifal.

Surpriza cea mare a inceput o data cu uvertura: regia. Ca de obicei, regia... In timpul uverturii pe scena s-a putut vedea o alegorie care nu mi-e clar deloc ce reprezenta. Sa fie oare istoria lui Tannhí¤user, cel ce a plecat din mijlocul Minnesí¤nger-ilor deoarece nu se impaca cu vechile canoane artistice? Greu de spus. Pe scena era o adunatura grotesca: Tannhí¤user purtand o valiza, Venus intr-o rochie de seara bantuind locul, un pelerin trece purtand un bolovan mai mare decat el (asta am inteles pana si eu: era un simbol al pacatului), o fiinta verde (probabil vreun demon de-al lui Venus), un cavaler in armura ce defila asemenea unui robot, un mormant din care Venus scoate pe cineva... mai erau si alte personaje, dar mi-e imposibil sa-mi amintesc ce faceau.

Mai interesant mi s-a parut cand trebuia sa inceapa baccanala propriu-zisa: s-a renuntat la balet (ceea ce mie mi se pare o idee foarte buna). Scena dintre Venus si Tannhí¤user a avut loc mai degraba intr-un decor casnic. In “grotaâ€Â
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Lun Iun 06, 2005 1:54 pm

IIiiiii-hhhhaaaaaaaaaa ! Super-hiper-mega-regie ! ~p
Nu iti pare rau ca n-ai prins iar un loc de-ala ca la Parsifal ? ;a

Am vazut mai demult un film dragut la televizor, in care era vorba despre punerea in scena a lui Tannhauser la "Opera Europa" (o institutie fictiva, desigur), cu o echipa eterogena, de toate natiile, apucaturile si orientarile sexualei. Dupa ce ca si asa unul tragea hais si altul cea, la urma sindicatul masinistilor si cortinierilor declara greva, facand practic imposibila desfasurarea premierei. In aceste conditii, solistii (pe care in cele din urma dirijorul inzestrat cu o rabdare de mucenic reuseste sa-i aduca la un numitor comun) hotarasc sa prezinte opera "in concert", in fata cortinei, iar pelerinii defileaza printre randurile de scaune in stal. Evident, totul e un succes colosal.
Ma intreb daca nu cumva o greva spontana a masinistilor de la Bayerischer Staatsoper nu ar fi facut un serviciu ceva mai mare lui Wagner...

AlexN scrie: Trebuie remarcata lipsa Fecioarei Maria unde ar fi trebuit sa se roage Elisabeta

Pai n-ai vazut ca acuma se feresc astia ca dracu de tamaie sa mai afiseze simboluri religioase ? Chipurile sa nu zgandare sensibilitatile religioase ale altora...
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Lun Iun 06, 2005 2:43 pm

Bun si locul in care vezi scena, crede-ma ca merita sa le vezi pe Waltraud Meier si Camilla Nylund indiferent de regie!!!

In rest, Dumnezeu cu mila... eu nu pricep arta asta a regiei contemporane. Mi-am luat un "program", am dat 5 euro pe el (cat un bilet super-scump la Opera Romana). De fapt e ditamai cartea cu tot soiul de lucruri legate de Wagner si Tannhí¤user. Printre altele sunt si niste reproduceri ale scenei din timpul reprezentatiilor pariziene (186x). Sa vezi acolo, taica, decoruri!!! Asa da!

Filmul de care spui l-am vazut si eu de vreo 2 ori. In fine, l-am vazut mai mult ca era vorba despre o lucrare de Wagner, caci in rest nu mi s-a parut o capodopera...

Cat priveste simbolurile religioase, atunci ar fi bine sa taie si libretul la Tannhí¤user. Mai bine sa taie de tot partea vocala, sa lase doar muzica. Poate asa nu mai e vorba deloc de crestinism...

Andreas Schmidt - el a fost Beckmesser in Meistersinger in 2002 la Bayreuth.
http://www.bayreuther-festspiele.de/Anfangsseite/Deutsch.htm
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Lun Iun 06, 2005 2:55 pm

Da, intre timp mi-am lasat degetele sa zburde libere pe tastatura, iar ele s-au asezat firesc si atemporal in forma de google. Rezultatul a fost acelasi: Andreas Schmidt. Este taticul Beckmesserilor !
(Pe cat punem pariu ca acush-acush apare colegu cu un stra-strabunic Beckmesser ?)
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Filarmonica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator