Richard Wagner
Moderator: ghionoiul
La drept vorbind, dupa zeci de ani de festival, cu ce se mai poate veni nou? Poate ca si membrii orchestrei s-au plictisit sa cante an de an aceleasi lucruri... o fac si ei ca sa castige un ban de buzunar in vacanta, dar entuziasm nu cred ca mai au de mult Iar montarile, daca nu sunt socante si teribiliste, risca sa le repete pe cele de acum n-spe ani... eu zic ca ani buni de-acum inainte nu mai e nimic de asteptat de la festivalul asta... de altfel, si-a cam trait traiul, si-a mancat malaiul... n-ar fi rau daca i-ar mari intervalul la 4 ani, ca altfel isi da duhul de batranete
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
-
Ciuhandru - Burghez monarhist
- Mesaje: 1394
- Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
- Custom user title: Burghez monarhist
Ciuhandru scrie:La drept vorbind, dupa zeci de ani de festival, cu ce se mai poate veni nou? Poate ca si membrii orchestrei s-au plictisit sa cante an de an aceleasi lucruri... o fac si ei ca sa castige un ban de buzunar in vacanta, dar entuziasm nu cred ca mai au de mult Iar montarile, daca nu sunt socante si teribiliste, risca sa le repete pe cele de acum n-spe ani... eu zic ca ani buni de-acum inainte nu mai e nimic de asteptat de la festivalul asta... de altfel, si-a cam trait traiul, si-a mancat malaiul... n-ar fi rau daca i-ar mari intervalul la 4 ani, ca altfel isi da duhul de batranete
Ciuhandrule, asta e parerea ta si numai a ta. Daca ti se pare tie ca a canta Wagner o data pe an este ceva care te poate plictisi, nu stiu ce sa mai zic... Sincer de la tine nu ma asteptam la un asemenea comentariu, chiar daca stiu ca nu te omori deloc dupa Wagner.
Revenind la spectacol, n-am putut sa ascult decat putin, mai precis pana la aria Olandezului, inclusiv. Recunosc ca am fost destul de emotionat, mai ales ca n-am mai ascultat Olandezul Zburator de muuuulta vreme si Wagner are destule inventii cromatice ca sa iti faca parul maciuca pe spinare Atat cat mi-a permis calitatea scazuta a radioului la care am ascultat, orchestra mi s-a parut ok iar interpretarea expresiva la partile de furtuna. Pe Senta n-am apucat s-o ascult, dar Olandezul John Tomlinson mi-a placut.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Un act de noutate, de improspatare a unei atmosfere mucegaite si blazate, de curaj si, pana la urma, de umor, ar fi reprezentarea in festival si a operelor sale de tinerete, "Rienzi", "Zanele" si "Das Liebesverbot". De ce acestea nu se canta niciodata? E cumva un capitol rusinos din biografia maestrului, care trebuie ignorat si ascuns? E absurd. (Ca si cum n-am accepta din Beethoven decat lucrarile de la op. 50 in sus, sau din Mozart numai KV-urile peste 350). Dar si in aceasta privinta, proverbiala lipsa de umor germanica isi spune cuvantul...
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
-
Ciuhandru - Burghez monarhist
- Mesaje: 1394
- Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
- Custom user title: Burghez monarhist
Alex, dacă sunetul radioului tău e de cacao, atunci se explică de ce ţi-a plăcut Tomlinson... La mine s-a auzit un moşulică decrepit, cu o voce de căminul cultural din Chiţcăul Toncii. Iar tenori mai buni ca Eberz găseam garlă la Opera Romană...
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Da, ar fi ceva sa auzim si operele de tinerete. Totusi pe mine nu ma prea entuziasmeaza aceasta intreprindere pentru ca n-am nici un chef sa aud opera italiana in versiune Wagner junior. Uvertura la Rienzi este foarte interesanta la inceput, dar dupa ce incepe sectiunea aceea mediana... prefer sa dau stop la player. Nu e vorba de nici o rusine, e vorba de evolutie. Wagner a avut si el nevoie de ceva ani pana sa-si descopere adevarata menire si modul cum o poate desavarsi.
Muzica lui de maturitate are destule sa ne ofere si nu cred ca o viata de om este suficienta pentru a o epuiza (dpdv al continutului ma refer)... Asa ca lasa wagnerienii sa se bucure de Bayreuth, ca ei nu se plictisesc aproape niciodata cand vine vorba de idolul lor!
Muzica lui de maturitate are destule sa ne ofere si nu cred ca o viata de om este suficienta pentru a o epuiza (dpdv al continutului ma refer)... Asa ca lasa wagnerienii sa se bucure de Bayreuth, ca ei nu se plictisesc aproape niciodata cand vine vorba de idolul lor!
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Un Rheingold care mi-a placut, Fricka mi s-a parut super (tare de tot "Wotan, Gemahl, erwache!"), la fel si nibelungii. Christian Thielemann a pus foarte bine accentul pe alamuri. Parca mai putin mi-a placut vocea Wotan-ului (Falk Struckmann), desi n-as putea spune de ce.
Din explicatiile date la radio, se pare ca e inscenarea cu uzina.
Din explicatiile date la radio, se pare ca e inscenarea cu uzina.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Wagner a avut si el nevoie de ceva ani pana sa-si descopere adevarata menire si modul cum o poate desavarsi.
Muzica lui de maturitate are destule sa ne ofere si nu cred ca o viata de om este suficienta pentru a o epuiza (dpdv al continutului ma refer)
ma scuzi,da asta e un post cam patetic.
sunt de acord cu ciuhandru, ar fi de preferat ca festivalul wagner sa fie o data la cel putin 4 ani.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
colegu scrie:sunt de acord cu ciuhandru, ar fi de preferat ca festivalul wagner sa fie o data la cel putin 4 ani.
Asa-mi place mie, sa fiu patetic. Iar parerea nu mi-o schimb.
Slava Domnului ca Bayreuth-ul nu tine cont de parerile voastre.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
de aia sunt asa la moda inregistrarile actuale de la bairoit,pt ca snobii fug dupa hans hotter nu dupa sunet DDD
in ultimii ani nici inelu n-a fost pe la bairoit,alaturi de cantareti,rienzi,libesferbot si zane...
in ultimii ani nici inelu n-a fost pe la bairoit,alaturi de cantareti,rienzi,libesferbot si zane...
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Din fericire orchestra de la Bayreuth şi-a revenit, imediat ce a pus Thielemann bagheta pe ea. Prestaţiile de pană acum din Inel sunt excelente. Cu excepţia lui Kwangchul Yun, un Hunding grozav, şi oarecum a lui Falck Struckmann, un Wotan ceva mai convingător in Walkiria decat in Rheingold, restul soliştilor variază intre mediocritate (Linda Watson - Brunhilda) şi jenibil (evident, Endrik Wottrich in Siegmund).
N-am apucat să ascult Siegfried, am apucat doar să-i aud pe comentatorii de la RRM extaziaţi de prestaţia lui Mime. Dar tot ei erau in freză şi după vibrato-urile de mierlă beată ale Lindei Watson, aşa că n-aş pune mare bază.
N-am apucat să ascult Siegfried, am apucat doar să-i aud pe comentatorii de la RRM extaziaţi de prestaţia lui Mime. Dar tot ei erau in freză şi după vibrato-urile de mierlă beată ale Lindei Watson, aşa că n-aş pune mare bază.
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
"Endrik Wottrich in Siegmund"
asta precis mi-ar fi placut.cred ca mai ales in duetul cu brunhilda
asta precis mi-ar fi placut.cred ca mai ales in duetul cu brunhilda
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Nu stiu, dar mie Isolde nu mi-a placut deloc... De asemenea si Brunnhilde, nici ea nu m-a prea extaziat.
In rest, desi sunt adversarul inrait al montarilor moderniste, imi pare totusi rau ca Lars von Trier a renuntat la proiectul Tetralogiei. Am citit un articol despre acesta (o sa-l caut ca sa-l recomand si aici) si m-a facut mai mult decat curios. Cred ca ar fi fost o montare corecta dupa multele rataciri din ultimii ani. In plus, se pare ca viziunile regizorului de film in ceea ce priveste o montare de opera ar fi adus pe scena ceva nemaivazut.
Din Aurul Rinului de anul acesta (Tankred Dorst) am vazut doar o poza publicata in ziar, mai precis scena din deschidere cu Fetele si Alberich. Trebuie sa recunosc ca, desi mai tarziu apare si hidrocentrala, tabloul infatisat era foarte interesant, chair iti dadea senzatia ca te aflii in albia raului, sub apa. Din pacate, costumatia Fetelor Rinului i-ar fi taiat orice pofta chiar si unui nibelung...
In rest, desi sunt adversarul inrait al montarilor moderniste, imi pare totusi rau ca Lars von Trier a renuntat la proiectul Tetralogiei. Am citit un articol despre acesta (o sa-l caut ca sa-l recomand si aici) si m-a facut mai mult decat curios. Cred ca ar fi fost o montare corecta dupa multele rataciri din ultimii ani. In plus, se pare ca viziunile regizorului de film in ceea ce priveste o montare de opera ar fi adus pe scena ceva nemaivazut.
Din Aurul Rinului de anul acesta (Tankred Dorst) am vazut doar o poza publicata in ziar, mai precis scena din deschidere cu Fetele si Alberich. Trebuie sa recunosc ca, desi mai tarziu apare si hidrocentrala, tabloul infatisat era foarte interesant, chair iti dadea senzatia ca te aflii in albia raului, sub apa. Din pacate, costumatia Fetelor Rinului i-ar fi taiat orice pofta chiar si unui nibelung...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Nina Stemme in Isolde a fost singura prezenţă feminină remarcabilă la Bayreuth anul ăsta (oarecum şi Evelyn Herlitzius in Kundry). Robert Dean Smith a fost şi el bun in Tristan. Dacă favoritul lui colegu - Kurwenal - nu ar fi fost măcelărit de Hartmuth Welker, chiar ar fi fost o distribuţie splendidă. Din fericire Kurwenal e chiar un rol de umplutură, aşa că n-a trebuit să suport prea mult tortura
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Am vazut recent cateva poze de la Tetrologia de anul acesta de la Bayreuth, regia Tankred Dorst. De asemenea, ceva poze se gasesc si pe site-ul oficial, chiar daca trebuiesc privite cu lupa. Pot sa spun, in sfarsit, ca asta e un spectacol pe care mi-ar placea sa-l am in colectia de DVD-uri, sper sa apara cat mai curand! Dorst a facut treaba excelenta, in sfarsit o combinatie corecta de modernism si detalii "clasice". Nibelungii arata bestial, varful muntelui de asemenea, Siegfried are infatisare de salbatic al padurii, etc. Keep up the good work!
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
păi pune-le şi tu pă un fetepeu ceva, sau ataşează-le acilea să le vedem şi noi
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Pozele frumoase nu pot, ca erau intr-o revista pe care n-am mai cumparat-o. Iar cele de pe site-ul oficial le gasiti la
http://www.bayreutherfestspiele.de/Anfangsseite/Deutsch.htm
desigur.
http://www.bayreutherfestspiele.de/Anfangsseite/Deutsch.htm
desigur.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
problema e că pe saitu ăla de 3 lei nu găsesc nicio poză.
m-am dus la fotos da acolo nu-i nimic de soiul ăsta.
aş fi recunoscător dacă ai posta uri-ul exact , nu ce apare in adress baru explorărului
m-am dus la fotos da acolo nu-i nimic de soiul ăsta.
aş fi recunoscător dacă ai posta uri-ul exact , nu ce apare in adress baru explorărului
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Da, e cam aiurea site-ul, remarc si eu acum cand am incercat sa-ti trimit un link mai exact. Deci, te duci pe Spielplan, dupa aia alegi o opera (Rheingold de exemplu) si o sa vezi ca sus de tot, pe bara de titlu, sunt niste poze miiiiiici. Faci click pe pozele astea miiiici si o sa vezi ca ti le arata mai mari, impreuna cu alte poze. Succes!
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
repet, saitu e de 3 lei, m-am chinuit 30 de secunde ca să reuşesc să văd o poză din valchirie.
tot imi deschide aiurea mesaje javascript cum că saitu e făcut să meargă cu freimuri şi mă tot trimitea la pagina principală.
pe de altă parte, observ că drăcia de copac din casa lu hunding s-a metamorfozat in stalp de telegraf căzut la pămant.
in spatele ferestrelor se vede luna
imi place montajul ăsta
mai ales zigfrid care-i bărbatu maimuţă - jumate păr, cealaltă jumătate nu prea se vede.
http://www.bayreutherfestspiele.de/Besetzung/2006/Bilder/P2_W06_Gross.jpg
asta de mai sus e cea mai penală poză - remarcaţi supleţea lui kundry? kundry o fi? sau poate că o fi klingsor deghizat..
că dacă era personaj auxiliar e prea de tot..
una peste alta personajele principale arată bine, mai ales amfortasul(presupun eu, că cundry n-are cum să fie)
tot imi deschide aiurea mesaje javascript cum că saitu e făcut să meargă cu freimuri şi mă tot trimitea la pagina principală.
pe de altă parte, observ că drăcia de copac din casa lu hunding s-a metamorfozat in stalp de telegraf căzut la pămant.
in spatele ferestrelor se vede luna
imi place montajul ăsta
mai ales zigfrid care-i bărbatu maimuţă - jumate păr, cealaltă jumătate nu prea se vede.
http://www.bayreutherfestspiele.de/Besetzung/2006/Bilder/P2_W06_Gross.jpg
asta de mai sus e cea mai penală poză - remarcaţi supleţea lui kundry? kundry o fi? sau poate că o fi klingsor deghizat..
că dacă era personaj auxiliar e prea de tot..
una peste alta personajele principale arată bine, mai ales amfortasul(presupun eu, că cundry n-are cum să fie)
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Sa revenim la lucrurile importante.
Am ascultat Schwarzschwannenreich de Siegfried Wagner. Pana acum e conform asteptarilor: deoarece mai nimeni nu-i rosteste numele, era greu de asteptat la cine stie ce revelatii din partea lui. Nici macar n-as putea spune ca e un epigon al lui tatane-su, chiar daca la prima auditie pare si el sa fi folosit principiile leit-motivelor. Pur si simplu lipseste in medie magia, lipseste acea melodie atat de ciudata, atat de nepamanteana si atat de actuala (cel putin mie asa mi se pare si acum, dupa aproape 200 de ani!!!) a lu' al batran.
Mi s-a parut pe undeva ca motivica din Schwarzschwannenreich aduce cu motivul lebedei din Lohengrin, ceea ce ar avea oarecum logica... avand in vedere ca tot de ceva lebede e vorba, chiar daca negre (nu cunosc libretul, nu stiu despre ce e vorba).
Pe de alta parte, partitura vocala mi s-a parut foarte asemanatoare declamatiei wagneriene. In medie e o lucrare placuta si care in orice caz suna muuult mai bine decat orice behaiala italiana. Daca e sa-l pun pe undeva prin clasament, trebuie sa-l plasez totusi dupa Mussorgski si R. Strauss. Ceea ce e un loc mai mult decat onorabil, din punctul meu de vedere
Am ascultat Schwarzschwannenreich de Siegfried Wagner. Pana acum e conform asteptarilor: deoarece mai nimeni nu-i rosteste numele, era greu de asteptat la cine stie ce revelatii din partea lui. Nici macar n-as putea spune ca e un epigon al lui tatane-su, chiar daca la prima auditie pare si el sa fi folosit principiile leit-motivelor. Pur si simplu lipseste in medie magia, lipseste acea melodie atat de ciudata, atat de nepamanteana si atat de actuala (cel putin mie asa mi se pare si acum, dupa aproape 200 de ani!!!) a lu' al batran.
Mi s-a parut pe undeva ca motivica din Schwarzschwannenreich aduce cu motivul lebedei din Lohengrin, ceea ce ar avea oarecum logica... avand in vedere ca tot de ceva lebede e vorba, chiar daca negre (nu cunosc libretul, nu stiu despre ce e vorba).
Pe de alta parte, partitura vocala mi s-a parut foarte asemanatoare declamatiei wagneriene. In medie e o lucrare placuta si care in orice caz suna muuult mai bine decat orice behaiala italiana. Daca e sa-l pun pe undeva prin clasament, trebuie sa-l plasez totusi dupa Mussorgski si R. Strauss. Ceea ce e un loc mai mult decat onorabil, din punctul meu de vedere
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
acuma se ştie că domnul fi-so lui richard era mai preocupat de poveştile fraţilor grimm decat de "miturile răsuflate ale romantismului", da chiar ciuhandrule, te bagi şi tu la opera asta?
in plus de asta din pedeve muzical siegfried nu aduce mai nimic nou, asta nu inseamnă că nu-i frumos, ba da, dar cand il ai drept tată pe ştiţi voi cine e cam greu să mai faci valuri după ce-a trecut ditai ţunamiul.
zic eu, fără a fi prea duri cu fi-so wagner, se poate trece lejer la categoria şi alţii , că şi-aşa sunt compozitori grămadă şi incă pe atat.
in plus de asta din pedeve muzical siegfried nu aduce mai nimic nou, asta nu inseamnă că nu-i frumos, ba da, dar cand il ai drept tată pe ştiţi voi cine e cam greu să mai faci valuri după ce-a trecut ditai ţunamiul.
zic eu, fără a fi prea duri cu fi-so wagner, se poate trece lejer la categoria şi alţii , că şi-aşa sunt compozitori grămadă şi incă pe atat.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
[quote="colegu"]acuma se ş]
Tinand cont ca onorabilii frati Grimm erau ei insisi romantici, de ce nu? Nu cred c-as avea rabdare s-o ascult cap-coada, dar ceva selectiuni as fi chiar curios s-aud.
Tinand cont ca onorabilii frati Grimm erau ei insisi romantici, de ce nu? Nu cred c-as avea rabdare s-o ascult cap-coada, dar ceva selectiuni as fi chiar curios s-aud.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
-
Ciuhandru - Burghez monarhist
- Mesaje: 1394
- Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
- Custom user title: Burghez monarhist
Eu zic ca poti sa asculti tot, avand in vedere ca nu e lunga, e cam cat un mic dejun de-al lui al batran. In plus de asta, suna foarte placut, poti sa-i dai drumul si sa-ti vezi mai departe de treaba si sa ciulesti urechile cand e ceva care te intereseaza in mod deosebit. Din pacate, cel putin Schwarzschwannenreich n-are nici pe departe agresivitatea lui al batran sau a lui R. Strauss. E o lucrare "domestica", dar intr-un fel pozitiv, as zice eu.
Pai Fratii Grimm tot cu folclor s-au ocupat, deci... acum ca nu e legenda Nibelungilor, nu mai conteaza. Important e ca nu e Traviata.
Pai Fratii Grimm tot cu folclor s-au ocupat, deci... acum ca nu e legenda Nibelungilor, nu mai conteaza. Important e ca nu e Traviata.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
un alt motiv pentru care inelul lui solti/ştern este detestabil.
pe langă motivul cel mai pertinent - hans hotă, cum de curand mi-am tras sistem audio stereo altec lansing, am zis să-i mai dau o şansă maghiarului cu cohorta din viena.
am inţeles, stereo, dar asta parcă e prea de tot, zici că se mută sunetul de la o boxă la alta, este extrem de enervant, şi nici să dai mute la o boxă, pentru că rişti să nu-l mai auzi pe zigfrid care cantă la boxa dreaptă, dacă anulezi cealaltă boxă il pierzi pe mime.
acuma eu imi dau seama ce-a vrut să facă vasilică cu chestia asta, să ne dea nouă ţeapă cum că e inregistrare live, cum că vexi dom'de drama e incă acolea, şi bla bla.
penibil este atunci cand se incearcă efectul de mişcare al caracterelor.
acu bine, că nu-i vina lui ştern la capitolul ăsta, ci a inginerilor de la decca. asta e bila lor neagră.
nu credeam că un sistem audio mai performant poate da o senzaţie mai proastă decat o singură boxă răpănoasă.
acuma sunt eu carcotaş, că de multe ori sunetul este suficient de mono ca să nu fie supărător. acuma spre exemplu siegfried sună-n cornul magic, logic că boxa din dreapta urlă de te doare capu, aia din stanga tace malc.
acuma e invers, semn că siegfried s-a mişcat niţel de la dreapta la stanga. dar nu, sunetul revine pregnant in boxa dreaptă. păi să se hotărască dom'le windgazăn odată .noroc că balaurul se aude in ambele boxe, care'va'să'zică atat de mare e că-i predutindeni.
prevăd că inelul lui solti n-o să mai aibă viaţă lungă pe hard
pe langă motivul cel mai pertinent - hans hotă, cum de curand mi-am tras sistem audio stereo altec lansing, am zis să-i mai dau o şansă maghiarului cu cohorta din viena.
am inţeles, stereo, dar asta parcă e prea de tot, zici că se mută sunetul de la o boxă la alta, este extrem de enervant, şi nici să dai mute la o boxă, pentru că rişti să nu-l mai auzi pe zigfrid care cantă la boxa dreaptă, dacă anulezi cealaltă boxă il pierzi pe mime.
acuma eu imi dau seama ce-a vrut să facă vasilică cu chestia asta, să ne dea nouă ţeapă cum că e inregistrare live, cum că vexi dom'de drama e incă acolea, şi bla bla.
penibil este atunci cand se incearcă efectul de mişcare al caracterelor.
acu bine, că nu-i vina lui ştern la capitolul ăsta, ci a inginerilor de la decca. asta e bila lor neagră.
nu credeam că un sistem audio mai performant poate da o senzaţie mai proastă decat o singură boxă răpănoasă.
acuma sunt eu carcotaş, că de multe ori sunetul este suficient de mono ca să nu fie supărător. acuma spre exemplu siegfried sună-n cornul magic, logic că boxa din dreapta urlă de te doare capu, aia din stanga tace malc.
acuma e invers, semn că siegfried s-a mişcat niţel de la dreapta la stanga. dar nu, sunetul revine pregnant in boxa dreaptă. păi să se hotărască dom'le windgazăn odată .noroc că balaurul se aude in ambele boxe, care'va'să'zică atat de mare e că-i predutindeni.
prevăd că inelul lui solti n-o să mai aibă viaţă lungă pe hard
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Pentru a demonta mitul răsuflat al Inelului cu Noihold, vă spun că am reascultat Raingold şi că in mare m-am cam plictisit. Soliştii sunt mediocri, orchestra e plină de bunăvoinţă şi cam atat, iar sunetiştii sunt stagiari. Intr-adevăr, sunt momente bune pe care Neuhold le face cu orchestra - cateva "creşteri" şi climaxuri - dar orchestra, deşi are forţă pentru Wagner, nu are "legarea" intre compartimente care se vede la orchestrele mari, legare cu atat mai necesară la amplitudinea sonoră a lui Wagner. Plus că puţinele momente unde orchestra pare să sune cu adevărat bine sunt făcute praf de sunetişti.
In rest interpretarea e plată. Punct.
In rest interpretarea e plată. Punct.
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
dacă nu era london cu siguranţă că john wegner este _WOTAN_.
finalul valchiriei este cel mai frumos pe care l-am ascultat.
un alt caracter superb este şi alberich, deşi rolul ăsta e considerat al lui neidlinger interpretarea lui oleg este la fel de valabilă.
cand risipeşte doner ceaţa - alt moment sublim.
problema sunetiştilor e că sunetul este sărac in volum, insă per total au făcut o treabă remarcabilă mai ales că-i vorba de o inregistrare live.
per total soliştii nu pocesc limba, se inţelege ce spun, niciunul nu incearcă să acapareze microfonul. din fericire nu avem concert pentru hotă brijit nilson + windgazăn şi orchestră.
de multe ori soliştii ăşta prea "rated" tind să supradramatizeze părţile lor vocale.
acuma sunt gusturi şi gusturi.
finalul valchiriei este cel mai frumos pe care l-am ascultat.
un alt caracter superb este şi alberich, deşi rolul ăsta e considerat al lui neidlinger interpretarea lui oleg este la fel de valabilă.
cand risipeşte doner ceaţa - alt moment sublim.
problema sunetiştilor e că sunetul este sărac in volum, insă per total au făcut o treabă remarcabilă mai ales că-i vorba de o inregistrare live.
per total soliştii nu pocesc limba, se inţelege ce spun, niciunul nu incearcă să acapareze microfonul. din fericire nu avem concert pentru hotă brijit nilson + windgazăn şi orchestră.
de multe ori soliştii ăşta prea "rated" tind să supradramatizeze părţile lor vocale.
acuma sunt gusturi şi gusturi.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Mie "Amurgul Zeilor" imi place la nebunie, mai ales ultima parte.
N-am stiut ca Siegfried-fiul lui Wagner a scris si el opera. E prima oara ca aud asta.
In privinta "behaielii" operei italiene...credeam ca sunt singurul care nu agreaza muzica de opera italiana.
Sunt lucruri frumoase si acolo, pe la Verdi, pe la Rosini, Pucini....dar muzica italienilor au ceva fundamental in comun:bravura si declamatia de Circ.
Asta e sentimentul pe care-l am in fata muzicii italiene, ca vizionez un circ cu muzica pe alocuri frumoasa, sau cel putin placuta, dar numai pe alocuri.
Nu-mi place nici o opera italiana in integralitate.
Traviata, de ex., care e o opera reusita, dupa actul 1... mai sunt putine de vazut in celelalte acte. Vorbarie multa, sentimentalism de doi bani - tatalui eroului principal i se inmoaie inima in fata durerii "Prostituatei de lux"-cum o considera, si incepe scena lacrimogena in care dialogurile mi se par penibile.
Apoi tipetele din final, inteleg ca este uman sa suferi si sa disperi dar chiar si asta se face cu mai multa discretie.
Chiar si in fata mortii unii oameni au o anume discretie.
Niciodata nu se va vedea acest melodramatism la Mozart sau Wagner.
Exista o demnitate anume pe care muzica mare o reflecta indiferent de ce subiect trateaza.
La italieni nu am simtit acea "demnitate", poate nu sunteti de acord cu mine dar eu asa simt muzica de opera italiana.
Daca exista un compozitor italian adevarat, atunci acela este Paganini.
Dintre italieni, doar el se apropie de Mozart in ce priveste puritatea si finetea discursului muzical, bine, lasind la o parte lucrurile pe care le-a adus noi in tehnica violonistica.
Deci ramin la Mozart si Wagner in opera, ascult italienii mai rar, doar pentru diversivitate. Altfel, lucruri frumoase, se gasesc peste tot. Chiar si in Romeo si Julieta de Gounod, exista o anume poezie, desi de multe ori muzica ma duce cu gandul la Johan Strauss...
Mai e Carmen de Bizet.Ii placea mult lui Brahms care spunea ca n-ar da-o pe toata muzica compozitorilor cu M - Masenet, Mascagni si care mai erau in epoca.Mi-a placut si mie mult Carmen candva, dar ascultind intr-o anumita perioada in exces operele lui Mozart, nu mi-a mai placut la fel ca inainte, cu toata frumusetea ei evidenta si incontestabila.
A propos, am ascultat Idomeneo, intr-o inregistrare din 1977 cu o englezoaica in rolul Elektra. Fabulos! A fost decorata pina si de regina Elisabeta a Angliei si a primit nu stiu ce titlu de noblete. Nu am mai vazut asemenea expresivitate muzicala si actoriceasca la nici o soprana. Englezoaica trebuie ca are acum vreo 70 de ani, nu-i retin numele dar am DVD-ul.
N-am stiut ca Siegfried-fiul lui Wagner a scris si el opera. E prima oara ca aud asta.
In privinta "behaielii" operei italiene...credeam ca sunt singurul care nu agreaza muzica de opera italiana.
Sunt lucruri frumoase si acolo, pe la Verdi, pe la Rosini, Pucini....dar muzica italienilor au ceva fundamental in comun:bravura si declamatia de Circ.
Asta e sentimentul pe care-l am in fata muzicii italiene, ca vizionez un circ cu muzica pe alocuri frumoasa, sau cel putin placuta, dar numai pe alocuri.
Nu-mi place nici o opera italiana in integralitate.
Traviata, de ex., care e o opera reusita, dupa actul 1... mai sunt putine de vazut in celelalte acte. Vorbarie multa, sentimentalism de doi bani - tatalui eroului principal i se inmoaie inima in fata durerii "Prostituatei de lux"-cum o considera, si incepe scena lacrimogena in care dialogurile mi se par penibile.
Apoi tipetele din final, inteleg ca este uman sa suferi si sa disperi dar chiar si asta se face cu mai multa discretie.
Chiar si in fata mortii unii oameni au o anume discretie.
Niciodata nu se va vedea acest melodramatism la Mozart sau Wagner.
Exista o demnitate anume pe care muzica mare o reflecta indiferent de ce subiect trateaza.
La italieni nu am simtit acea "demnitate", poate nu sunteti de acord cu mine dar eu asa simt muzica de opera italiana.
Daca exista un compozitor italian adevarat, atunci acela este Paganini.
Dintre italieni, doar el se apropie de Mozart in ce priveste puritatea si finetea discursului muzical, bine, lasind la o parte lucrurile pe care le-a adus noi in tehnica violonistica.
Deci ramin la Mozart si Wagner in opera, ascult italienii mai rar, doar pentru diversivitate. Altfel, lucruri frumoase, se gasesc peste tot. Chiar si in Romeo si Julieta de Gounod, exista o anume poezie, desi de multe ori muzica ma duce cu gandul la Johan Strauss...
Mai e Carmen de Bizet.Ii placea mult lui Brahms care spunea ca n-ar da-o pe toata muzica compozitorilor cu M - Masenet, Mascagni si care mai erau in epoca.Mi-a placut si mie mult Carmen candva, dar ascultind intr-o anumita perioada in exces operele lui Mozart, nu mi-a mai placut la fel ca inainte, cu toata frumusetea ei evidenta si incontestabila.
A propos, am ascultat Idomeneo, intr-o inregistrare din 1977 cu o englezoaica in rolul Elektra. Fabulos! A fost decorata pina si de regina Elisabeta a Angliei si a primit nu stiu ce titlu de noblete. Nu am mai vazut asemenea expresivitate muzicala si actoriceasca la nici o soprana. Englezoaica trebuie ca are acum vreo 70 de ani, nu-i retin numele dar am DVD-ul.
- Buddha
- Junior Member
- Mesaje: 54
- Membru din: Dum Mar 25, 2007 9:13 pm
- Localitate: Oriunde in alta parte
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori