corect,aici ai dreptate...
din fericire,dupa ce brunhilda s-a facut scrum in flacari am putut sa remarc superba orchestra sub bagheta lui boulez - un final excelent interpretat remarcabil - poate cel mai frumos pe care l-am ascultat..
nici rasol dar nici schleppend.
de fapt tempourile alese de boulez sunt super,deseori rapide,si de aici apar si gafele brunhildei sau ale lui zigfrid care efectiv nu-s in stare.
din pacate aceasta madam jones e cea mai nasparlie brunhilda,comparabila doar cu hildegard behrens,care in inelul lui sawallisch are o prestatie extrem de patetica.
la capitolul montaj,muntele e okei,ce nu-s okei sunt costumele..
pur si simplu nu se pupa..ce cauta ditai sulitoiul asortat la costum cu cravata.
cred ca nuca-n perete sade mai bine.
daca tot ne bagam picioarele in indicatiile lui wagner macar sa o facem total..
as prefera un inel in care hagen si gunter sunt gangsteri,in costum armani si cu mitraliere d-alea clasice cu incarcator cilindric.
daca pe fetitele rinului le trimit in hidrocentrala macar sa le costumez ca atare,cu costum de scafandru sau mai stiu eu cum.
raingoldu nu-i asa pretentios,nibelungii sunt okei in costume de mineri.
cred ca mult mai bine ar iesi opera in costumele initiale,e vorba de mitologie nordica,nu de revolutia industriala,de epoca clonarii sau mai stiu eu ce..
de parca n-ar exista si opere moderne.
insa e foarte clar ca exista unii care vor sa iasa in evidenta cu ceva.din punctul meu daca orchestra si solistii isi fac treaba pot trece peste micile imperfectiuni,dar cand brunhilda nu se lasa pana nu ne arata ca e jalnica,iar zigfrid tantalau ,ei bine atunci avem o probelma.
montajul asta cu patris shero e okei,fata de tristanul cu levine,unde pur si simplu nu exista decor(dupa ce ca si opera e saraca in actiune)...de fapt exista dar e absolut banal..
iar tot intr-un tristan,de data asta cu mehta,actiunea se petrece pe un vapor de croaziera,cu sucuri si scaune pliante..si sa vezi acolo nuca-n perete cand apare tristan cu spuma de ras pe obraz si cu ditai pieptaru de zale
discrodantele astea nu conduc decat la un rezultat - regizorul/producatoru sau uateva e prost cu acte-n regula.
in parsifalul cu barenboim ai impresia ca esti in razboiul stelelor,iar in inelul cu el parca esti in matrix...
baremi acolo se pupa ochelari de soare cu geaca de piele si sulitoi de sticla.
da ditai fracu,cu mansetute,si gulere indoite si albite,papion si pantofi cristian dior + ditai sulitoiul: asta arata teribil.
low cost - corect,intra mai multi bani in buzunarele interpretilor..
chiar asa,saracele fecioare ale rinului mai joaca si dezbracate (vezi covent garden).da e okei,avand in vedere ca arata decent spre frumos.
din fericire madam jones nu-si permite luxul asta(nu de alta da cre ca atucni chiar iese toata lumea afara) si pe langa asta e mult mai bine platita.
apropo de inelul de la covent garden cu pappano la pupitru,acolo pur si simplu decorurile parca-s luate dintr-o pictura de kandinski - n-au absolut nici o treaba cu opera.
a ca iar mi-a traznit o idee,ce cata un copac in ditai viloiu(actu I din valchirie),n-avea oare hagen destui bani ca sa plateasca un gigel sa-l scoata..
si unde mai pui ca in aceeasi sufragerie mai e si o baltoaca cu vreo 3-4 buruieni pe langa...
ei bine,chestiile astea chiar ca-s penibile.
bafta maxima.