Romantismul
Moderator: ghionoiul
47 mesaje
• Pagina 2 din 2 • 1, 2
da corect, bruch e mai mult romantic, dar eu tot la categoria clasici il bag,adică un fel de hiper clasicişti.
nu de alta dar mai bun e statutul de cel mai tare dintre clasici, decat un soi de bolovanul de pe varză dacă e să-l compar cu contemporanii lui
nu de alta dar mai bun e statutul de cel mai tare dintre clasici, decat un soi de bolovanul de pe varză dacă e să-l compar cu contemporanii lui
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
[quote="colegu"]da corect, bruch e mai mult romantic, dar eu tot la categoria clasici il bag,adică]
Rasul mi-l provoaca nu categorisirea lui Bruch ca un clasic, ci afirmatia ca e "apogeul clasicismului, impreuna cu Brahms". Hai sa fim seriosi, Colegule! Cu ce poate bietul Bruch sa o ia inaintea lui Haydn, Mozart sau Beethoven?
Rasul mi-l provoaca nu categorisirea lui Bruch ca un clasic, ci afirmatia ca e "apogeul clasicismului, impreuna cu Brahms". Hai sa fim seriosi, Colegule! Cu ce poate bietul Bruch sa o ia inaintea lui Haydn, Mozart sau Beethoven?
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
-
Ciuhandru - Burghez monarhist
- Mesaje: 1394
- Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
- Custom user title: Burghez monarhist
fiecare inţelege apogeul in felul lui, aşa cum probabil şuman, mendelson, berlioz sau mai ştiu eu cine sunt mai marii romantismului, aşa cum moţart e cel mai tare clasic sau şostakovici cel mai bengos modernist.
după părerea mea, haydn şi moţart sunt de apreciat pentru că au evoluat şi au imbunătăţit barocul, au schimbat placa, dar n-au avut timp să perfecţioneze respectiva placă, betoven la fel, a plecat de la clasicism şi de mană cu şubert şi mai ştiu eu cine s-au apucat de romantism, dar l-au lăsat in coadă de peşte, brahms a plecat pe urmele lor şi a dus respectivul clasicismo-romantism la cotele cele mai ridicate(mă rog, treceţi peste ideea asta de subiectivism)
iar după brahms s-a cam rupt firul, pentru că nu mai era nimic de imbunătăţit(iarăşi sunt subiectiv)
clasicismo-romantismul nu mai prezenta interes, mai ales după apariţia neoclasicismului lui proko,stravinski etc..
romantismul de provenienţă lisztiană s-a mai cosmetizat niţel după spoiala adusă de wagner(scuzaţi expresia), care-l cam fumase pe berlioz, de aici a fost scindat in 3 direcţii de soiul bruckner mahler ştrauss, şi apoi s-a impotmolit din nou. pe urmele lui mahler au mai călcat şi şosta sau chiar pettersson, iar acum einar englund sau aulis sallinen.
toate curentele astea nu sunt chiar atat de clar delimitate, e aiurea să zici că romantismul datează de la 1823, primăvara,pană la 1910, septembrie 17.
poate că cei mai mulţi romantici, secolul xx i-a văzut, şi asta şi datorită lui mahler,ştraus,sibelius sau rahma.
tocmai de asta e greu să zici care-i apogeul, aşa eu la baroc il văd pe respighi ca varf al piramidei.
după părerea mea, haydn şi moţart sunt de apreciat pentru că au evoluat şi au imbunătăţit barocul, au schimbat placa, dar n-au avut timp să perfecţioneze respectiva placă, betoven la fel, a plecat de la clasicism şi de mană cu şubert şi mai ştiu eu cine s-au apucat de romantism, dar l-au lăsat in coadă de peşte, brahms a plecat pe urmele lor şi a dus respectivul clasicismo-romantism la cotele cele mai ridicate(mă rog, treceţi peste ideea asta de subiectivism)
iar după brahms s-a cam rupt firul, pentru că nu mai era nimic de imbunătăţit(iarăşi sunt subiectiv)
clasicismo-romantismul nu mai prezenta interes, mai ales după apariţia neoclasicismului lui proko,stravinski etc..
romantismul de provenienţă lisztiană s-a mai cosmetizat niţel după spoiala adusă de wagner(scuzaţi expresia), care-l cam fumase pe berlioz, de aici a fost scindat in 3 direcţii de soiul bruckner mahler ştrauss, şi apoi s-a impotmolit din nou. pe urmele lui mahler au mai călcat şi şosta sau chiar pettersson, iar acum einar englund sau aulis sallinen.
toate curentele astea nu sunt chiar atat de clar delimitate, e aiurea să zici că romantismul datează de la 1823, primăvara,pană la 1910, septembrie 17.
poate că cei mai mulţi romantici, secolul xx i-a văzut, şi asta şi datorită lui mahler,ştraus,sibelius sau rahma.
tocmai de asta e greu să zici care-i apogeul, aşa eu la baroc il văd pe respighi ca varf al piramidei.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Diferentele sunt uneori insezizabile. In Concertul din Aranjuez , o parte pare clasica, alta e scrisa in cel mai pur stil clasic. Cu atat mai dificil in a cauta precursori.
Putem include scolile nationale in dichotomia clasic-romantic ? Muzica actuala de film , daca o putem cataloga in vreun fel, are un romantism mostenit, insasi din natura si scopul compozitiei. Ce inseamna ? Ca ne-am intors la romantism ?
Corectie : " o parte pare clasica, alta e scrisa in cel mai pur stil romantic "
Putem include scolile nationale in dichotomia clasic-romantic ? Muzica actuala de film , daca o putem cataloga in vreun fel, are un romantism mostenit, insasi din natura si scopul compozitiei. Ce inseamna ? Ca ne-am intors la romantism ?
Corectie : " o parte pare clasica, alta e scrisa in cel mai pur stil romantic "
- ploiesteanu
- Junior Member
- Mesaje: 10
- Membru din: Lun Oct 09, 2006 6:22 pm
- Localitate: ploiesti
Nu văd nici o dihotomie intre clasicism şi romantism. Pur şi simplu sunt două curente succesive, romantismul nu ar fi putut exista fără clasicism. Dihotomie mai există intre clasicişti şi romantici, dar nu e cazul aici, unde suntem cu toţii oameni serioşiploiesteanu scrie:Putem include scolile nationale in dichotomia clasic-romantic ?
Deci şcolile naţionale n-au nici o treabă cu o dihotomie care nu există. Ele au apărut in vremea romantismului, e şi normal ca sincronizare istorică, deoarece in vremea aceea (după 1848) au inceput să se manifeste curentele naţionaliste in toată Europa. Totuşi unele şcoli naţionale, care s-au mişcat mai greu, au mai prins romantismul doar de coadă - vezi şcolile nordice, colegu iţi dă mai multe detalii decat poţi duce. Oricum, şcolile naţionale care se respectă (ruşii, nordicii) au o intindere de timp care acoperă 2-3 curente incepand cu romantismul tarziu, pană la stadiul in care elementul "naţional" cam dispare cu totul, respectand dealtfel tendinţa generală a Europei de azi.
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
In Europa da, poate, in schimb una scrie Villa Lobos , altceva, Aurel Stroe sau Darius Milhaud. Diferentele vin din mostenirea culturala 90%. Il putem include pe Vangelis printre viitorii asa zisi "clasici" ai muzicii actuale? Sau ramane un facil in fata lui Francis Poulenc?
- ploiesteanu
- Junior Member
- Mesaje: 10
- Membru din: Lun Oct 09, 2006 6:22 pm
- Localitate: ploiesti
in niciun caz, vangelis chiar nu are nicio treabă cu ideea de compozitor "clasic"..
există compozitori electronici, dar de factură modernă(kaija saariaho, arne nordheim etc..) vanghelis e mai degrabă un electronist al romantismului, aş spune şi niţel banal, dar asta nu contează prea mult.
există compozitori electronici, dar de factură modernă(kaija saariaho, arne nordheim etc..) vanghelis e mai degrabă un electronist al romantismului, aş spune şi niţel banal, dar asta nu contează prea mult.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
forme muzicale romantice
Salutare ! Sunt nou pe forum si as avea nevoie pana maine daca ma poate ajuta cineva de un referat despre formele muzicale romantice. Multumesc anticipat.
- pedrovl
- Junior Member
- Mesaje: 2
- Membru din: Lun Noi 27, 2006 11:07 am
- Localitate: Romania
Pai e simplu: citeste cele cateva zeci de pagini de pe acest forum, inclusiv thread-urile care nu au nume cu directa legatura cu romantismul (ca nu se stie cum gasesti vreo referire la romantism pe ele), si iti poti face un referat
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Imi pare rau daca s-a perceput gresit ceea ce am solicitat. era doar o problema de urgentza la care doream sa raspund prompt eu fiind muzician dar atat de ocupat incat pana maine nu am timp pentru a elabora cateva pagini despre formele muzicale romantice(miniatura, lied, poem simfonic....). Din acest motiv descoperind acest forum m-am gandit ca exista pasionati cu ceva mai mult timp liber decat am eu (din pacate) si care sa ma fi putut ajuta in acest demers. eu insumi pot oferi suficienta documentatie celor care doresc informatii despre lucrari, compozitori, promitand insa a nu face comentarii daca vreodata cineva interesat imi va solicita acest lucru.
multumesc.
multumesc.
- pedrovl
- Junior Member
- Mesaje: 2
- Membru din: Lun Noi 27, 2006 11:07 am
- Localitate: Romania
Pedro, nu e nimic rău in a face comentarii, mai ales dacă nu sunt făcute cu răutate. Eu chiar am fost sincer, sunt intr-adevăr măgulit că un profesionist vine să ne ceară nouă ajutorul. Din păcate nu i-l putem oferi, pentru că suntem bieţi amatori care discutăm a l'oreille. Iar de la comentarii n-o să se abţină nimeni - de-asta e forum, aşa am ajuns să schimbăm idei, nu tăcand politicos.
Incă o dată imi pare rău că nu-ţi pot fi de folos, şi sper să fii in continuare activ pe aici nu doar impins de necesităţi presante.
Incă o dată imi pare rău că nu-ţi pot fi de folos, şi sper să fii in continuare activ pe aici nu doar impins de necesităţi presante.
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Eu cred ca Pedro nu s-a referit la comentariile noastre, ci la faptul ca n-are chef sa faca comentarii muzicale, in sensul de lucrari.
Oricum ar fi, si eu sper sa mai treci pe aici si sa mai stam de vorba
Oricum ar fi, si eu sper sa mai treci pe aici si sa mai stam de vorba
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
in primul rand bun venit, in al doilea rand, dacă voiai să ai succes in demersul tău, era mai indicat un id/nick de genul feminin (vezi acelaşi tip de post in topicul cu bruno walter)
nu că probabilitatea de-a te face cu un referat făcut de noi ar fi fost mai mare, dar s-ar fi strans niţel mai multe posturi.
adică să avem pardon, e totuşi forumul fanclub, nu e-referate.ro, e-naşpa.ro sau e-guvernare.ro, eventual e-gugăl.rro. şi cum zicea şi ghionoiul, noi suntem destul de "ohr"elişti.
asta nu inseamnă că nu putem fi luaţi şi in serios, eu unul n-am să mă apuc să-ţi scriu in locu-ţi referatul, dar dacă vrei, poţi cita cat vrei din posturile mele, care-s sub incidenţa gnu fdl
nu că probabilitatea de-a te face cu un referat făcut de noi ar fi fost mai mare, dar s-ar fi strans niţel mai multe posturi.
adică să avem pardon, e totuşi forumul fanclub, nu e-referate.ro, e-naşpa.ro sau e-guvernare.ro, eventual e-gugăl.rro. şi cum zicea şi ghionoiul, noi suntem destul de "ohr"elişti.
asta nu inseamnă că nu putem fi luaţi şi in serios, eu unul n-am să mă apuc să-ţi scriu in locu-ţi referatul, dar dacă vrei, poţi cita cat vrei din posturile mele, care-s sub incidenţa gnu fdl
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
47 mesaje
• Pagina 2 din 2 • 1, 2
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator