Teorie muzicala

cea mai culta dintre ele, asa numita muzica clasica

Moderator: ghionoiul

Mesajde Ciuhandru » Lun Dec 04, 2006 4:30 pm

AlexN scrie:Muzica, ca arta in general, nu. Dar teoria muzicala, da.

Ei bine, din punctul meu de vedere, ca profan, teoria muzicii are cu muzica acelasi raport ca si un program de sala la "Parsifal" cu "Parsifal" vazut pe viu.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde AlexN » Lun Dec 04, 2006 4:46 pm

M-ai intrebat "Muzica este o stiinta?" Nu vad legatura cu raspunsul tau...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Lun Dec 04, 2006 4:51 pm

AlexN scrie:M-ai intrebat "Muzica este o stiinta?" Nu vad legatura cu raspunsul tau...

Reformulez: dpdv-ul meu, ca profan, intre "teoria muzicii (stiinta)" si "muzica (arta)" este exact acelasi raport ca intre un program de sala la "Parsifal" si opera in sine. Pentru un mozartian, toata teoria muzicala din lume nu va adauga o iota in plus la valoarea lui Mozart, dupa cum nici pentru un fan al belcanto-ului nu va scadea nimic din Bellini. Sau, in cazul tau, ma indoiesc foarte ca studiul gamelor minore va arunca o alta lumina asupra lui Wagner.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde AlexN » Lun Dec 04, 2006 4:58 pm

De acord, nu te contrazic, dar nu vad unde vrei sa ajungi...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Lun Dec 04, 2006 5:03 pm

AlexN scrie:De acord, nu te contrazic, dar nu vad unde vrei sa ajungi...

Nicaieri. Mi-am exprimat o parere.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde Mihai Voicu » Lun Dec 04, 2006 10:49 pm

Eu sper sa depasim acest "flame" nefondat. Nici eu nu incerc sa reduc arta muzicala la ecuatii matematice, la fel cum nu poti reduce un roman la gramatica limbii in care este scris. Totusi, majoritatea scriitorilor de succes au folosit intuitiv tehnici de succes, chiar daca ele insele nu sunt suficiente pentru a crea o opera de arta.

Lucruri precum "plantele sunt influentate pozitiv de muzica armonica" mi-ar placea sa le explic insa mai stiintific decat "si lor le place". La fel, limitele regulii/matematicii in muzica mi-ar placea sa le stiu iarasi, unde se termina regula si unde incepe arta. Abia cand vom afla maximul pe care il poti genera printr-un program pe calculator vom avea limita peste care incepe arta.

Relativ la sunetele sinusoidale care "plac":
Amplitudinea oricarui oscilator elastic este data de o sinusoida cu timpul. Asta explica faptul ca orice este sinusoidal suna "natural" iar ce nu este sinusoidal suna ne-natural, posibil periculos.
La un al doilea nivel, orice corp solid are o frecventa de rezonanta, la care unda devine stationara. La celelalte frecvente unda sinusoidala se reflecta cu schimbare de faza, dar ramane cat de cat naturala "pe bucati mari". Zgomotul cred ca este un sunet foate departe de a se descompune in sinusoide (asta ar fi sustinut prin complicata codificare mp3 a aplauzelor).
De exemplu un sunet sinusoidal pe bucati care isi schimba faza foarte des cred ca ar fi un zgomot ingrozitor. Ar insemna ca noua unda ajunge sa se opuna undei initiale, rezultand un fel de forfecare a materialului (de exemplu a senzorilor urechii).
De aici s-ar putea sa vina si o limitare a muzicii. Poate nu orice are sens logic/pattern ca si codificare poate fi si ne-dureros urechii. Asta e unul din lucrurile pe care as vrea sa le inteleg. La fel cum nu poti face poezie clasica fara rime... Dar totusi poti face poezie fara rima, dar si aceea are niste cerinte de ritm...

Vreau sa inteleg, de ce si cum ne place muzica. Cat si care pot afla si de unul singur. Vreau sa inteleg de ce folosim in general 8 note din gama, dar folosim modern si 12, dar n-am putea oare sa le folosim pe toate ?

Eu sunt nerabdator sa aflu si "teoria muzicala" cu "solfegii", tonica, subtonica, medianta, subdominanta, dominanta, supradominanta, sensibila dar in lipsa de asta incerc sa inteleg cu metodele care-mi sunt mai accesibile. Sa nu credeti ca nu am cautat, problema este ca e foarte greu sa gasesti informatii relevante despre asta. Faptul ca "animalele" de mai sus au un nume spune ca cineva chiar le-a studiat si are o parere despre scopul si folosul lor. Eu insa n-am gasit mai mult decat numele...
Mihai Voicu
Junior Member
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar Noi 28, 2006 7:57 pm
Localitate: Bucharest

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 9:22 am

Mihai Voicu scrie:Vreau sa inteleg, de ce si cum ne place muzica.

Prietene, iti doresc succes! Am insa vaga banuiala ca tie iti place "teoria matematica si fizica a muzicii" mai mult decat "muzica".

Si apropos: toate cele 12 note ale unei game s-au folosit din plin cu mult inainte de a se naste Schoenberg (Bach iti spune ceva?).
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde ghionoiul » Mar Dec 05, 2006 9:23 am

Mihai Voicu scrie:Vreau sa inteleg, de ce si cum ne place muzica. Cat si care pot afla si de unul singur.
Mă]de ce[/i] ne place muzica... celor cărora ne place, evident, că sunt mulţi cărora muzica de orice fel nu le spune nimic.

Mihai Voicu scrie:Vreau sa inteleg de ce folosim in general 8 note din gama, dar folosim modern si 12, dar n-am putea oare sa le folosim pe toate ?
Mihai, dacă] Eu sunt nerabdator sa aflu si "teoria muzicala" cu "solfegii", tonica, subtonica, medianta, subdominanta, dominanta, supradominanta, sensibila dar in lipsa de asta incerc sa inteleg cu metodele care-mi sunt mai accesibile. Sa nu credeti ca nu am cautat, problema este ca e foarte greu sa gasesti informatii relevante despre asta. Faptul ca "animalele" de mai sus au un nume spune ca cineva chiar le-a studiat si are o parere despre scopul si folosul lor. Eu insa n-am gasit mai mult decat numele...[/QUOTE]Păi dragă Mihai, aici pe forum tot ce putem face pentru tine e să discutăm problema. Am discutat pe pagini intregi, sunt convins că ai citit. Din păcate n-am cum să exemplific sonor pe un forum de discuţii. Eu teoria muzicală am invăţat-o de la un profesor dotat cu pian, care pană una-alta incă rămane cea mai eficientă metodă, dovadă că şcolile elementare de muzică incă nu au introdus invăţămantul la distanţă :D
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 10:01 am

[quote="ghionoiul"] la Mozart fiecare notă]
Pai, Ghionoiule, asta e democratia: idiotul e egal cu geniul si pagubasul cu hotul neprins, ca doar un vot au si unul si celalalt :D (Dar asta fie zis in treacat, ca sa nu m-acuze Nenea Alex ca-i deviez "teoria" spre "practica".)
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde AlexN » Mar Dec 05, 2006 11:07 am

Mihai, inclusiv sinusoida ta cu schimbari de faza poate fi exprimata ca suma de sinusi. De fapt asta e frumusetea analizei Fourier, orice semnal poate fi exprimat ca fiind o compozitie de functii ortogonale (functiile sinusoidale sunt un exemplu de functii ortogonale).

Zgomotul cel mai zgomot, care in literatura de specialitate se numeste "zgomot alb", are un spectru constant S(f)=c (unde c e o constanta), pana la frecvente infinite. Asta inseamna ca el este o suma de sinusoide, de aceeasi amplitudine si a caror frecvente acopera toate frecventele posibile. In domeniul timp, un astfel de zgomot se poate reprezenta ca un impuls Dirac.

Explicatia de ce creierul prefera anumite secvente de note nu cred ca poate fi data doar cu ajutorul matematicii. Matematica se opreste aici: frecventa lui do_x este de doua ori mai mica decat cea a lui do_(x+1). Iar notele sunt dispuse dupa o gama logaritmica. Mai departe este insa domeniul neuro-psihiatriei ca sa gaseasca o explicatie DE CE e astfel creierul construit. Sunt convins ca explicatia exista si va fi gasita intr-o zi. Eu unul sunt foarte curios s-o aflu.

Apropo, ce profesie ai?
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 11:20 am

AlexN scrie:Mai departe este insa domeniul neuro-psihiatriei ca sa gaseasca o explicatie DE CE e astfel creierul construit. Sunt convins ca explicatia exista si va fi gasita intr-o zi. Eu unul sunt foarte curios s-o aflu.

Explicatia e foarte simpla: pentru ca asa l-a construit Dumnezeu. De ce l-a construit asa, nici toata neuro-psihiatria din lume nu va fi vreodata in stare sa explice. Dar aveti rabdare: vom muri si vom afla.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Mar Dec 05, 2006 1:48 pm

De unde şi varza sonoră care rezultă...

nu care rezultă, ci care poate rezulta, e mult mai greu să compui atonal şi in acelaşi timp să eviţi "varza".
lui şí¶nberg ii iese bine intr-unele compoziţii, lui webern la fel. dar prea puţine compoziţii faine, in comparaţie cu grosul cacofonic.
ca să nu mai pun că maestrul rautavaara reuşeşte printr-o compoziţie cacofonică ca structură să emuleze soundul lui bruckner - ceea ce e mare lucru.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 1:52 pm

[quote="colegu"]nu care rezultă]
Asta din cauza ca "atonalismul" si "varza" sunt intim legate. Iar acele compozitii care evita "varza" o fac nu datorita, ci in ciuda atonalismului: intre doua lucrari atonale, oricare, mai ascultabila e cea care face concesii tonalismului.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde Mihai Voicu » Mar Dec 05, 2006 2:27 pm

Sinusoida cu schimbari de faza se va aproxima cu eroare mult mai mare dupa suma a primelor n sinusoide din analiza Fourier. Probabil creerul nu poate procesa prea multe. Oare se pune tot regula 7 plus sau minus 2 armonici ?

De profesie sunt Informatician si am facut Matematica, de unde si o oarecare "deformatie" :)

Intrebarea pe care v-o pun, mai ales celor care au experienta si pasiune in muzica...nematematica:

Cum putem fi siguri ca scara cu 12 intervale nu pierde alte note interesante cu care s-ar putea scrie alte simfonii divine ? De ce nu 15 intervale, sau 100 ?
Mihai Voicu
Junior Member
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar Noi 28, 2006 7:57 pm
Localitate: Bucharest

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 2:34 pm

Mihai Voicu scrie:Cum putem fi siguri ca scara cu 12 intervale nu pierde alte note interesante cu care s-ar putea scrie alte simfonii divine ? De ce nu 15 intervale, sau 100 ?

Pentru ca intre doua note consecutive nu mai exista nici o alta nota care sa sune diferit de vecinele ei. De exemplu, intre do si do diez nu este nici o alta nota pe care urechea s-o perceapa diferit.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde AlexN » Mar Dec 05, 2006 2:38 pm

Te-as contrazice, Ciuhandru. Vrei sa spui ca notele (hai sa zicem un semiton) sunt separate exact la limita rezolutiei urechii umane? Atunci de ce un instrument suna dezacordat? Daca ar fi cum spui tu, atunci orice acordaj ar suna "normal". Numai ca nu e chiar asa...

Uite, o sa fac mai incolo niste do-uri dezacordate, sa vedem daca le percepem sau nu.
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 2:45 pm

AlexN scrie:Uite, o sa fac mai incolo niste do-uri dezacordate, sa vedem daca le percepem sau nu.

Do-urile alea dezacordate nu mai sunt do-uri, ci eventual do diez, sau mi, sau fa... dar nu sunt sunete care nu apartin gamei. Nu exista nici un sunet care sa nu apartina intervalului [do(i)...do(i+1)]
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde ghionoiul » Mar Dec 05, 2006 2:56 pm

Ciuhandru, te inşeli. Intre do şi do# mai există şi alte sunete pe care urechea le poate percepe distinct. Problema e că aceste sunete pur şi simplu zgarie urechea. Nu e vorba de frecvenţa in sine. Dar dacă am decis că do are să zicem 260 Hz iar do diez are 290 (scuze dacă nu sunt riguros, e vorba de idee), atunci tot ce e intre e "străin" şi ne enervează. A, bun, poate suna "util" in vreo compoziţie cacofonică de-a colegului, dar in muzica tonală, normală, n-are ce căuta.
Evident, nu e nici o problemă dacă reacordăm do la 270 Hz, o să sune bine, iar frecvenţa de 290 Hz, care inainte era un do# OK, acum ne va enerva.
Deci urechea poate percepe, dar creierul nu poate accepta ;)
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Mar Dec 05, 2006 2:57 pm

chitara mea e dezacordată că aşa vreau eu, deci eu n-am la-ul la 110 herţi.
in schimb intervalele sunt aceleaşi - astea dau senzaţia de dezacrodaj - intervalele schimbate.
cu alte cuvinte in funcţie de prima notă iţi poţi da seama dacă e vreo problemă cu restul notelor sau nu.
de fapt nici muzica clasică nu operează numai cu 12 tonuri. există de exemplu vibrato-ul, care se simte mult mai pregnant pe sunetele joase.
eu sunt convins că puteau să iasă simfonii super mese şi dintr-o gamă cu 11 note, 15 note sau chiar 35 de note.

edit: insă ultima variantă ar fi extrem de greu de interpretat pe instrumentele clasice cu corzi(viori, viole, violoncele, chitare, mandoline )
are şi degetul uman o grosime şi nu poate fi poziţionat pe grif precis, ar trebui ca fiecare vioară să vină cu şubleru de rigoare.
iar la chitare să poziţionezi barele despărţitoare dintre tastiere extrem de apropiate.

in schimb, pianul n-ar avea nimic de suferit de pe ruma gamei cu 35 de tonuri :)
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 2:59 pm

[quote="ghionoiul"]Ciuhandru, te inş]
Ok, mea culpa, aveti dreptate. Dar atunci dezacordajul depinde doar de prima nota. Pot construi o gama care sa sune bine plecand de la un do dezacordat, asa cum spune Colegul.

Corecteaza-ma daca gresesc: odata ce am stabilit frecventa lui do la o valoare arbitrara, frecventele celorlalte note din gama rezulta automat din niste raporturi aritmetice.

Pianul poate ca n-ar avea de suferit, dar urechile noastre da...
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde ghionoiul » Mar Dec 05, 2006 3:19 pm

Ciuhandru scrie:Corecteaza-ma daca gresesc: odata ce am stabilit frecventa lui do la o valoare arbitrara, frecventele celorlalte note din gama rezulta automat din niste raporturi aritmetice.
Absolut corect

Ciuhandru scrie: Pianul poate ca n-ar avea de suferit, dar urechile noastre da...
Iarăşi corect. Păi asta e esenţa sistemului tonal - 12 note ! Dacă pui 28 in loc de 12 nu mai e sistem tonal iar urechea se revoltă. Bine, că şi cu doar 12 note poţi avea o atonalitate enervantă, darămite cu ţişpe...
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 3:26 pm

Mihai, intrebarea de ce 12 note si nu 15 sau 100 e pana la urma irelevanta. Sistemul chinezesc este pentatonal, iar cel al bosimanilor este probabil mono-tonal. Intrebarea relevanta ar fi: de ce numai in sistemul tonal cu 12 note s-au putut manifesta Mozart, Brahms sau Rahmaninov?
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde ghionoiul » Mar Dec 05, 2006 3:32 pm

Mozart nu era prea preocupat de inovaţie, ce-a invăţat de la ta-su era bun şi pentru el. O intrebare şi mai relevantă ar fi: de ce pană şi ţicnitul de Schí¶nberg, care a vrut să revoluţioneze muzica (şi a reuşit, numai că revoluţia lui e cam moartă ), s-a limitat tot la 12 note şi nu a avut nevoie de mai multe ?
Răspunsul stă tot in raporturile dintre ureche şi creier.
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 3:35 pm

[quote="ghionoiul"]Mozart nu era prea preocupat de inovaţ]
Adica in proiectul dupa care am fost creati. Prin urmare, atonalitatea este nenaturala si cei care spun ca au delicii ascultand cacofonii mint sau sunt anormali. Corect? :)
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde ghionoiul » Mar Dec 05, 2006 3:38 pm

Vezi că normele europene ne interzic să ne purtăm urat sau să discriminăm minorităţile - homosexuali, ţigani, adventişti sau cacofonişti. Aşa că mă abţin de la răspuns. :D
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 3:43 pm

[quote="ghionoiul"]Vezi că]
Apoi, vorba carciumarului Palivec din "Peripetiile bravului soldat Svejk": "N-o sa-mi pun eu lacat la gura din pricina vreunei vaci incaltate"... fie ea si de la Bruxelles :D
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Mar Dec 05, 2006 4:30 pm

bre da asta-i o concepţie greşită, pot să fac muzică tonală de cea mai naşpa calitate, şi la ora actuală se face - maneaua e tonală, ştraus wălţarul tot tonal e, ca să nu mai pun cohorta de belini şi belcantişti.
adică, tonalitatea nu implică muzică beton şi atonalitatea nu implică cacofonii.
compozitorul ştie el bine ce face.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Mar Dec 05, 2006 5:03 pm

colegule, intr-adevăr, nu toată muzica tonală e bună, dar toată muzica atonală e naşpa.
Sau: 1. mulţimea lucrărilor atonale e inclusă in mulţimea lucrărilor naşpa. 2. mulţimea lucrărilor bune e inclusă in mulţimea lucrărilor tonale :D
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mar Dec 05, 2006 5:15 pm

[quote="ghionoiul"]colegule, intr-adevă]
De acord, cu observatia ca ne referim la lucrari pur atonale. Exista si compozitii zise atonale care sunt ascultabile, dar dupa cum am mai spus, asta se datoreaza concesiilor facute tonalitatii. Atonalismul pur si dur e o labareala (pardon, masturbare, ca sa vorbim pe europeneza :D )
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Mar Dec 05, 2006 8:21 pm

serialismul este atonalitatea aia dură, adică dacă dominanta e acu do, nu mai poate fi do decat după ce-am trecut mai intai prin tot spectrul. sau ceva de genul(din cate pricep eu chestia asta)
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Filarmonica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron