Rigoleti vs. Nibelungi

cea mai culta dintre ele, asa numita muzica clasica

Moderator: ghionoiul

Mesajde colegu » Mie Sep 30, 2009 5:56 pm

Ciuhandru scrie:Din diverse motive pe care le putem discuta, daca vrei, dar dintre care niciunul nu i se poate imputa lui Enescu personal.

Iar interesul fata de Mahler e crescut poate in raport cu cel care exista in anii '20 ai secolului trecut, pentru ca altfel nu cred ca din 1990 pana astazi cota lui Mahler a crescut semnificativ.


logic că nu i se poate imputa lui enescu că mahler a fost mai cu moţ. insuccesul lui enescu i se datorează tocmai influenţelor bramsiene pe care le-a adoptat. de fapt se poate ierta şi acest fapt. vremea naţionalismului muzical trecuse, grieg şi sibelius deja-şi spuseseră cuvantul, enescu nu mai putea veni cu şcoala naţională cand asta deja se fumase dămult. şi, ca să nu-i bată obrazu cum că veni şi reformatoru lu peşte din cuca măcăii cu ideile lui proprii, a inceput, diplomatic vorbind, să nu se pună rău nici cu retrograzii bramsieni, dar nici cu progresiştii wagnerişti . ş-a ieşit o struţocămilă desigur.
adică s-avem pardon, simfonia a 2-a e o lăbăreală interminabilă, care accentuează totuşi saltul valoric făcut in simf 3. şi care iese din canoanele şubertianismului de tip bramsian.
din păcate, enescu s-a intins in prea multe direcţii, dacă rămanea ca mahler, axat pe lied şi simfonie putea să facă o figură mult mai frumoasă aşa. pentru că amandoi au stat destul de prost la inspiraţie. nu că n-au avut, dar au avut-o intensă şi de scurtă durată.
lucru care nu se poate compara cu muzica la kil semnată moţart sau brams. desigur, şi ştrauss a mai semnat asemenea realizări, şi nici şostakovici nu s-a lăsat mai prejos, stau mărturie garla de suite jazzistice, baletistice şi filmistice. unele dintre ele chiar foarte faine totuşi.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 8:11 pm

Ce se mai poate spune in fata unei asemenea avalanse de aberatii, una mai penibila decat celalalta?

Colegule, ai o reputatie bine stabilita de scoica de prasila, generatoare de perle de colectie intr-un numar fata de care KV-urile mozartiene sunt ca degetele unei singure maini fata de firele de nisip de pe toate plajele Pacificului luate impreuna --- dar zau ca prea abuzezi de dreptul acesta!
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Mie Sep 30, 2009 9:44 pm

Ciuhandru scrie:Ce se mai poate spune in fata unei asemenea avalanse de aberatii, una mai penibila decat celalalta?

Colegule, ai o reputatie bine stabilita de scoica de prasila, generatoare de perle de colectie intr-un numar fata de care KV-urile mozartiene sunt ca degetele unei singure maini fata de firele de nisip de pe toate plajele Pacificului luate impreuna --- dar zau ca prea abuzezi de dreptul acesta!


in faţa unor asemenea argumente de 3 lei posă spun că tre să mai cobor niţel discursu ca să mă inţeleagă şi preopinenţii.
acu na ciuhandrule, io-nţeleg că vă plac moţartismele cu ka ve mai mic de şaptejnoo, da asta nu inseamnă că logica unor fraze mai alambicate nu există dacă voi n-o vedeţi.
aş putea la fel de bine să fi spus că <brams|şubert>=0.(9), numa că ar fi fost cam sec, deşi adevărat :D

aberaţia şi penibilul, intr-adevăr sunt concluzii subiective, insă substratul de-l reprezintă poate fi infirmat cu argumente mai dă doamne-ajută decat astea doo.
eu posă-mi alambichez frazele şi in acelaşi timp să păstrez logica lor, după cat mă ţine şi pe mine gramatica, da asta nu inseamnă că tre s-abuzezi de explicaţiile ca la grădi, in ceea ce-mi priveşte inputul d-acilişa.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde irina8082 » Mie Sep 30, 2009 9:44 pm

Humbert scrie:Aoleo bre, da' rau mai stati cu butonatu' :P . Pana si eu m-am prins din prima de metoda Elianei. :a:


da io poate ca nu vreau. :D

creca o sa ma ia ghio de ciuf, pana la urma. :))
Avatar utilizator
irina8082
Junior Member
 
Mesaje: 356
Membru din: Joi Feb 08, 2007 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 8:30 am

colegu scrie:asta nu inseamnă că logica unor fraze mai alambicate nu există dacă voi n-o vedeţi.


Daca vreau fraze alambicate, dar cu logica, apelez la domnii Marcel Proust, Th. Mann, William Faulkner sau Mateiu Caragiale, care au dublul avantaj de a fi si niste stilisti redutabili. Nu te amagi ca bolboroselile tale au vreo noima, pentru ca la tot pasul lipsa de informare, sau informatia prost asimilata, sau spiritul tau de gicacontreala (amuzant pana la un punct dar de o monotonie infioratoare dincolo de el), sau pur si simplu toate la un loc, isi dau mana si concura la comiterea unor gogomanii patentate, precum acelea din penultimul tau post, care este de la inceput pana la sfarsit un galimatias de ineptii. Crede-ma, tu insuti, daca ai avea minime cunostinte de istoria muzicii, te-ai amuza copios de ce-ai putut debita.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 11:43 am

Ciuhandru scrie:Daca vreau fraze alambicate, dar cu logica, apelez la domnii Marcel Proust, Th. Mann, William Faulkner sau Mateiu Caragiale, care au dublul avantaj de a fi si niste stilisti redutabili. Nu te amagi ca bolboroselile tale au vreo noima, pentru ca la tot pasul lipsa de informare, sau informatia prost asimilata, sau spiritul tau de gicacontreala (amuzant pana la un punct dar de o monotonie infioratoare dincolo de el), sau pur si simplu toate la un loc, isi dau mana si concura la comiterea unor gogomanii patentate, precum acelea din penultimul tau post, care este de la inceput pana la sfarsit un galimatias de ineptii. Crede-ma, tu insuti, daca ai avea minime cunostinte de istoria muzicii, te-ai amuza copios de ce-ai putut debita.


repet ciuhandrule, dacă nu găseşti dumneata logica nu inseamnă că nu există. dar eşti liber să crezi ce vrei şi să primeşti pe nemestecate informaţiile ce vin de pă gugăl sau din te-miri-cine-ştie ce carte d-asta de istorie a muzicii :))
eşti ca ăia care deşi habar n-au fizică sau mate, fac trimiteri la istoria fizicii or matematicii ca să-şi susţină imbecilităţile de tipu "einştein plagiatoru lu peşte" sau "galois, geniu lu peşte" :)))
muzica se ascultă cu urechea, se simte subiectiv de către fiecare dintre noi. nu e nimic obiectiv in analiza unei bucăţi muzicale, dincolo de găselniţe de tipul analizei spectrului de frecvenţe & şit, oricat v-aţi strofoca voi in sensul ăsta. d-aia arta şi ştiinţa sunt două trebi fundamental diferite.
formal, sunt "forme" care s-a văzut că plac urechii, de tipu, dacă avem tema cutare şi aplicăm cutare operator se petrece o treabă faină, in genu variaţiunilor pe-o temă dată. sau, dacă aplicăm metode dodecacofonice o să iasă nişte rahaturi sinistre, acceptate numai de către ăia elitişti care vor să epateze.

oricată şcoală şi tehnică ai băga intr-un individ lipsit de idei, ceea ce-are să iasă o să fie doar un rahat formal şi sec. şi nu e vorba de transpunerea pe portativ a gandurilor muzicale din mintea omului, pentru că, odată stăpanit limbajul treaba devine foarte simplă. nici n-ar fi peste mană realizarea unui soft care să implementeze o serie de tehnici de dezvoltare a unei teme date, care, să accepte la input o frantură de treij de note, şi, variaţional - intr-un cu totul alt sens decat aflarea minimelor - să iasă la capătul ălălalt ditai mişcarea de 9-10 minute, numa bună de parte intai a nuş cărei simfonii.

istoria muzicii mă lasă rece, prefer să ascult muzica aşa cum e ea.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 11:53 am

colegu scrie:istoria muzicii mă lasă rece


Asta e cat se poate de evident. Eu vroiam doar sa subliniez faptul ca o minima familiarizare cu ea te-ar scuti de a te mai expune ridicolului in halul in care o faci.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 1:17 pm

Ciuhandru scrie:Asta e cat se poate de evident. Eu vroiam doar sa subliniez faptul ca o minima familiarizare cu ea te-ar scuti de a te mai expune ridicolului in halul in care o faci.


dacă nu-ţi dai osteneala să inţelegi logica frazelor pe care n-o vezi nu văd cum anume poţi realiza penibilul expunerilor mele.
cu alte cuvinte inţelegi ce spun, numai că nu eşti de acord - d-acord, doar subiectivismul rulz, şi e ok să fie aşa - numa că de la asta pană la penibil e cale lungă.
de fapt, coroborand cu intransigenţa şi vehemenţa in ceea ce priveşte problematica evreiască, ţin să cred că de fapt e vorba de o incapacitate de-a accepta opinii divergente, decat un penibil intrinsec preopinenţilor.

istoria muzicală n-ar fi reuşit să mă familiarizeze cu ceea ce e important in esenţă - muzica componiştilor. d-aia, decat să citesc cărţi despre munca altora, prefer să ascult singur de la prima sursă. dar unii preferă rezumate in măsura in care sunt privaţi de-o opinie personală in ceea ce priveşte cutare or cutare compoziţie, uatevă.
aşa cum nici istoria fizicii nu mă ajută să invăţ fizica, nici istoria muzicii n-are să mă facă s-o indrăgesc şi să decid ce-mi place şi ce nu, şi să emit judecăţi de valoare prin comparaţia lui x cu y.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 1:27 pm

colegu scrie:intransigenţa şi vehemenţa in ceea ce priveşte problematica evreiască


"Problematica evreiasca" exista doar in imaginatia ta. Eu am adus in discutie un aspect de "problematica" morala, in care, intamplator sau nu, anumiti evrei joaca un rol de prim-plan.

In ceea ce priveste logica, hai sa lucram pe text. Esti dragut sa ne explici logica din aceste fraze?

colegu scrie:logic că nu i se poate imputa lui enescu că mahler a fost mai cu moţ. insuccesul lui enescu i se datorează tocmai influenţelor bramsiene pe care le-a adoptat. de fapt se poate ierta şi acest fapt. vremea naţionalismului muzical trecuse, grieg şi sibelius deja-şi spuseseră cuvantul, enescu nu mai putea veni cu şcoala naţională cand asta deja se fumase dămult. şi, ca să nu-i bată obrazu cum că veni şi reformatoru lu peşte din cuca măcăii cu ideile lui proprii, a inceput, diplomatic vorbind, să nu se pună rău nici cu retrograzii bramsieni, dar nici cu progresiştii wagnerişti . ş-a ieşit o struţocămilă desigur.
adică s-avem pardon, simfonia a 2-a e o lăbăreală interminabilă, care accentuează totuşi saltul valoric făcut in simf 3. şi care iese din canoanele şubertianismului de tip bramsian.
din păcate, enescu s-a intins in prea multe direcţii, dacă rămanea ca mahler, axat pe lied şi simfonie putea să facă o figură mult mai frumoasă aşa. pentru că amandoi au stat destul de prost la inspiraţie. nu că n-au avut, dar au avut-o intensă şi de scurtă durată.
lucru care nu se poate compara cu muzica la kil semnată moţart sau brams. desigur, şi ştrauss a mai semnat asemenea realizări, şi nici şostakovici nu s-a lăsat mai prejos, stau mărturie garla de suite jazzistice, baletistice şi filmistice. unele dintre ele chiar foarte faine totuşi.


Aici totusi ai nimerit-o, avem un exemplu printre noi:

colegu scrie:unii preferă rezumate in măsura in care sunt privaţi de-o opinie personală in ceea ce priveşte cutare or cutare compoziţie, .
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde irina8082 » Joi Oct 01, 2009 1:35 pm

ciuh: nici atitudinea ta rautacioasa in mod gratuit , remarc, nu scuteste pe nimeni. nu stiu ce-ai.
Avatar utilizator
irina8082
Junior Member
 
Mesaje: 356
Membru din: Joi Feb 08, 2007 12:00 am

Mesajde irina8082 » Joi Oct 01, 2009 1:36 pm

Ciuhandru scrie:Asta e cat se poate de evident. Eu vroiam doar sa subliniez faptul ca o minima familiarizare cu ea te-ar scuti de a te mai expune ridicolului in halul in care o faci.


nici atitudinea ta rautacioasa in mod gratuit , remarc, nu scuteste pe nimeni. nu stiu ce-ai.
Avatar utilizator
irina8082
Junior Member
 
Mesaje: 356
Membru din: Joi Feb 08, 2007 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 1:38 pm

N-am nimic, doar ca-mi place voleiul...
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 1:44 pm

Ciuhandru scrie:"Problematica evreiasca" exista doar in imaginatia ta. Eu am adus in discutie un aspect de "problematica" morala, in care, intamplator sau nu, anumiti evrei joaca un rol de prim-plan.

dacă se adună un grup de ţ oameni care să promoveze şi să trambiţeze succesurile (că-i la modă) electrodinamicii cuantice se cheamă că adepţii teoriei relativităţii generale tre să se simtă eclipsaţi automat?
de parcă i-ar ţine cineva de la promovat şi trambiţat ~a

asta ca să nu mai amintesc de rolul de prim-plan pe care l-au jucat evreii burgheji, cot la cot cu romanii la canal şi-n parnăile comuniste.

In ceea ce priveste logica, hai sa lucram pe text. Esti dragut sa ne explici logica din aceste fraze?

ce n-ai inţeles din prima propoziţie? nu i se poate imputa lui enescu că mahler a fost mai breaz, după cum nu i se pot imputa lu klein realizările lui dirac sau lu asafa pauăl rezultatele lui bolt.


Aici totusi ai nimerit-o, avem un exemplu printre noi:

tre să-ţi reamintesc că in vremea cand saitu lu peşte mergea, saint-saens a fost destul de prezent la promoţii, cu un număr destul de considerabil de opusuri, dar desigur, insignifiant in comparaţie cu realizările la kil semnate haydn sau moţart :D

irina8082 scrie:nici atitudinea ta rautacioasa in mod gratuit , remarc, nu scuteste pe nimeni. nu stiu ce-ai.


ei asta-i bună. ne place să ne dăm la gioale . ce-are? :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 1:53 pm

colegu scrie:asta ca să nu mai amintesc de rolul de prim-plan pe care l-au jucat evreii burgheji, cot la cot cu romanii la canal şi-n parnăile comuniste.


Rol pe care, chiar daca e departe de a fi fost "de prim plan", nu-mi amintesc sa-l fi negat sau minimalizat.

colegu scrie:ce n-ai inţeles din prima propoziţie? nu i se poate imputa lui enescu că mahler a fost mai breaz, după cum nu i se pot imputa lu klein realizările lui dirac sau lu asafa pauăl rezultatele lui bolt.


Ce scump esti! Delicios, de-a dreptul! Acolo nu-i vorba de prima propozitie, ci de toate. Uite, le boldesc pe cele care le consider ilogice si astept sa mi le explici, ok?

colegu scrie:logic că nu i se poate imputa lui enescu că mahler a fost mai cu moţ. insuccesul lui enescu i se datorează tocmai influenţelor bramsiene pe care le-a adoptat. de fapt se poate ierta şi acest fapt. vremea naţionalismului muzical trecuse, grieg şi sibelius deja-şi spuseseră cuvantul, enescu nu mai putea veni cu şcoala naţională cand asta deja se fumase dămult. şi, ca să nu-i bată obrazu cum că veni şi reformatoru lu peşte din cuca măcăii cu ideile lui proprii, a inceput, diplomatic vorbind, să nu se pună rău nici cu retrograzii bramsieni, dar nici cu progresiştii wagnerişti . ş-a ieşit o struţocămilă desigur.
adică s-avem pardon, simfonia a 2-a e o lăbăreală interminabilă, care accentuează totuşi saltul valoric făcut in simf 3. şi care iese din canoanele şubertianismului de tip bramsian.
din păcate, enescu s-a intins in prea multe direcţii, dacă rămanea ca mahler, axat pe lied şi simfonie putea să facă o figură mult mai frumoasă aşa. pentru că amandoi au stat destul de prost la inspiraţie. nu că n-au avut, dar au avut-o intensă şi de scurtă durată.
lucru care nu se poate compara cu muzica la kil semnată moţart sau brams. desigur, şi ştrauss a mai semnat asemenea realizări, şi nici şostakovici nu s-a lăsat mai prejos, stau mărturie garla de suite jazzistice, baletistice şi filmistice. unele dintre ele chiar foarte faine totuşi.



colegu scrie:tre să-ţi reamintesc că in vremea cand saitu lu peşte mergea, saint-saens a fost destul de prezent la promoţii, cu un număr destul de considerabil de opusuri, dar desigur, insignifiant in comparaţie cu realizările la kil semnate haydn sau moţart :D


Nu era vorba de tine, bre! :)
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 2:13 pm

Ciuhandru scrie:Rol pe care, chiar daca e departe de a fi fost "de prim plan", nu-mi amintesc sa-l fi negat sau minimalizat.



Ce scump esti! Delicios, de-a dreptul! Acolo nu-i vorba de prima propozitie, ci de toate. Uite, le boldesc pe cele care le consider ilogice si astept sa mi le explici, ok?

păi ce faci bre, acu imi bolduieşti tot textu ş-apoi zici că prima frază e superfluă :D hai c-o să-ţi fac hataru ş-am să explic. mai incolea niţel.





Nu era vorba de tine, bre! :)


era de irina bre, ce naiba, şi dacă descărcă muzica pp că a şi ascultat-o. că doar n-a luat-o ca să cetească de pă gugăl părerile unor terţi
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 2:16 pm

colegu scrie:hai c-o să-ţi fac hataru ş-am să explic. mai incolea niţel.


Take your time, ca astept rabdator.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 2:36 pm

logic că nu i se poate imputa lui enescu că mahler a fost mai cu moţ.

am explicat-o mai sus


insuccesul lui enescu i se datorează tocmai influenţelor bramsiene pe care le-a adoptat.

asta-i părerea mea, că enescu n-a avut suficiente oo cat să vină cu ceva nou. a mizat pe faptu că dacă dă citate din trecut o să fie mai degrabă luat in seamă. n-a fost cazu, a doua simfonie e oribilă şi nici prima nu-i prea grozavă. la a 3-a deja era prea taziu :D


de fapt se poate ierta şi acest fapt.

e de inţeles de ce-a adoptat enescu şi poziţii retrograde. voia şi el o făramă de faimă măcar



vremea naţionalismului muzical trecuse, grieg şi sibelius deja-şi spuseseră cuvantul, enescu nu mai putea veni cu şcoala naţională cand asta deja se fumase dămult.

deşi a incercat prin rapsodii, poemă, şamd, enescu nu se putea impune cu un defazaj de cateva decenii, tot pe aceeaşi placă a şcolii naţionale. deşi na, valul de componişti nordici la care romantismu a ajuns mai tarziu au reuşit să se facă auziţi cam cat enescu. asta e, muzica a cotit-o către zgomot, că de, trebuiau şi lacheţii să vină cu ceva nou. ş-au şi găsit cu ce să vină :D


şi, ca să nu-i bată obrazu cum că veni şi reformatoru lu peşte din cuca măcăii cu ideile lui proprii, a inceput, diplomatic vorbind, să nu se pună rău nici cu retrograzii bramsieni, dar nici cu progresiştii wagnerişti . ş-a ieşit o struţocămilă desigur.


aceeaşi idee, ca să nu fie repede trecut la capitolul rebuturi, enescu a inceput să citeze din brams, să-şi asigure o oareşcare poziţie, dar şi din wagner, să nu se pună rău cu ideile progresiste. şi cu sula-n dos şi cu sufletu-n rai. mai bine juca doar la un capăt :D

restu mai incolo
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 2:53 pm

colegu scrie:insuccesul lui enescu i se datorează tocmai influenţelor bramsiene pe care le-a adoptat.


Sa ne oprim putin aici.

Conform propriilor tale declaratii, publicul meloman, fie ca e la Bucuresti, la New-York sau la Viena este conservator la extrem, fapt ce explica programarea masiva a lui Brahms in respectivele centre muzicale.

Pe de alta parte, conform tot declaratiilor tale, Enescu este un fel de clona Brahms, sau cel putin citeaza din, si este influentat masiv de, acesta.

Din aceste doua premise --- care, repet, iti apartin --- se deduce logic ca Enescu ar trebui sa figureze la loc de cinste in repertoriul orchestrelor romanesti, americane sau austriece, mari amatoare de sound brahmsian.

Ori, simpla consultare a programelor de stagiune e suficienta pentru a ne convinge de contrariu, chiar si in cazul bucurestean.

Prin urmare, "insuccesul" lui Enescu are cu siguranta niste cauze, ca altfel n-ar fi --- dar asemanarea cu Brahms nu se numara printre ele.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 3:27 pm

Mai departe.

colegu scrie:deşi a incercat prin rapsodii, poemă, şamd, enescu nu se putea impune cu un defazaj de cateva decenii, tot pe aceeaşi placă a şcolii naţionale.


Vezi? Iata la ce e buna cunoasterea istoriei muzicii: te scuteste de a face afirmatii nefondate.

Poema romana: compusa in 1898.

Rapsodia romana nr. 1: compusa in 1901

Rapsodia romana nr. 2: compusa in 1902

Ia sa vedem noi, prin urmare, ce scoli nationale erau active in acea vreme?

Pai, in primul rand era Sibelius cu Finlandia (1899), Simfonia nr. 1 (1900) si Simfonia nr. 2 (1902).

Mai apoi il gasim pe Hugo Alfven cu Rapsodia suedeza nr. 1 (1903).

Trecem Baltica si-l vedem pe Rimsky-Korsakov, cu Povestea Tarului Saltan (1902), Kascei Nemuritorul (1902) si Legenda orasului invizibil Kitej si a fecioarei Fevronia (1904).

Si am putea continua, dar ne oprim.

Ba mai mult, constatam --- unii dintre noi, probabil cu stupoare --- ca lucrari "nationale" ale unor compozitori precum Granados (Goyescas, 1911), de Falla (Nopti in gradinile Spaniei, 1916), sau Respighi (Trilogia romana, 1916-1928) sunt posterioare, uneori cu mult, celor enesciene.

Asadar, "defazajul de cateva decenii" al lui Enescu in raport cu "scolile nationale" exista numai in imaginatia celor care isi inchipuie ca se pot pronunta cu aplomb despre lucruri pe care le ignora cu buna-stiinta, ba chiar si facandu-si din ignoranta lor un titlu de mandrie.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 4:07 pm

e o diferenţă mare intre a cita, a fi influenţat de, şi a clona. enescu, ca şi atterberg n-au reuşit performanţa remarcabilă de a-l clona pe şubert, adică pe brams, drept pentru care iacă-tă lămurită situaţiunea
enescu a crezut că, păstrand o făramă din spiritul clasicismului n-au să fie criticii şi publicul prea dur cu domnia sa. cel puţin aşa interpretez eu lucrurile.

haha, ce-mi place cum dă ciuh referinţe din spectrul nordic. bon, aştept acu şi outputul lui grieg, dvorak, smetana, ca să nu ne legăm de karelia sau kullervo-ul lu sibelius, precursoare celebrului hit finlandia :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde AlexN » Joi Oct 01, 2009 5:02 pm

Mda, de clasicist si retrograd ce e Enescu, nici azi nu-i prea pricepe lumea muzica (inclusiv eu) ~p
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 5:04 pm

colegu scrie:enescu a crezut că, păstrand o făramă din spiritul clasicismului n-au să fie criticii şi publicul prea dur cu domnia sa. cel puţin aşa interpretez eu lucrurile.


Ei, iata ca incepi sa devii mai rezonabil. E dreptul tau inalienabil sa interpretezi cum vrei.

colegu scrie:haha, ce-mi place cum dă ciuh referinţe din spectrul nordic.


Vrei mai la sud? Perfect, hai la sud.

Albeniz, Iberia: 1905-1909. Post-Enescu

de Falla, Tricornul (1919), Papusile maestrului Pedro(1923), Amorul vrajitor (1925). Post-Enescu, cu mult.

Etc, etc, etc.

Oricat te-ai cazni sa manipulezi istoria, pe care de altfel o cunosti vag sau deloc, este un fapt ca Enescu cel din prima lui perioada este perfect sincronizat cu tendintele "nationale" ale epocii. Ca si inaintea lui s-a compus astfel, este adevarat dar nu-ti sprijina cu nimic teza, atat timp cat muzica declarat "nationala" s-a scris, mai ales in Nordul atat de drag tie, pana hat catre anul 1950, cand mai avea putin si inchidea ochii definitiv.

Adevarul istoric este ca Enescu cel tanar apartine fazei de mijloc a scolilor nationale, iar defazajul de cateva decenii de care vorbesti exista, dar exact pe dos decat iti inchipui tu: el nu este in urma cu cateva decenii, ci inainte.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde Humbert » Joi Oct 01, 2009 5:12 pm

Ciuhandru scrie:E dreptul tau inalienabil sa interpretezi cum vrei.


Cred ca aste e exact premisa de la care a plecat.

irina8082 scrie:da io poate ca nu vreau. :D


Nici nu imi inchipuiam altfel.
Avatar utilizator
Humbert
Junior Member
 
Mesaje: 80
Membru din: Mar Aug 25, 2009 11:00 pm

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 7:13 pm

Humbert scrie:Cred ca aste e exact premisa de la care a plecat.

evrika! şi-s liber s-o fac după pofta inimiii :D
Ciuhandru scrie:

Oricat te-ai cazni sa manipulezi istoria, pe care de altfel o cunosti vag sau deloc, este un fapt ca Enescu cel din prima lui perioada este perfect sincronizat cu tendintele "nationale" ale epocii. Ca si inaintea lui s-a compus astfel, este adevarat dar nu-ti sprijina cu nimic teza, atat timp cat muzica declarat "nationala" s-a scris, mai ales in Nordul atat de drag tie, pana hat catre anul 1950, cand mai avea putin si inchidea ochii definitiv.

Adevarul istoric este ca Enescu cel tanar apartine fazei de mijloc a scolilor nationale, iar defazajul de cateva decenii de care vorbesti exista, dar exact pe dos decat iti inchipui tu: el nu este in urma cu cateva decenii, ci inainte.


şcoala naţională a fost dezvoltată in primu rand de cehi ş-apoi de grieg, care a fost intr-adevăr un pionier. restul au prins mai tarziu care-i şpilu şi i-au copiat pe ăia de mai sus. ba chiar şcoala naţională cehă a făcut one step further, prin janacek, care-a dat tonu modernismului.
enescu nu e de condamnat că la şaişpe ani sau cat o fi avut a compus poema şamd, a făcut-o chiar cu simţ de răspundere iar rezultatul e frumos, dar nu e nimic nou. oricum e peste rahaturile semnate moţart & şit. dar nu asta-i discuţia aici.
de fapt, această identitate trebuia oarecum expusă, la fel ca şi sibelius, ca să ştie parizienii de unde vin gigeii ăia doi.
ideea e că sibelius a reuşit datorită geniului său să devină "mondial" - nu ca bercea, pe cand enescu s-a pierdut. că mai e descoperit din cand in cand de cate un rojdestvenski sau aşkenazi mai e o treabă, numa că nu prea se inghesuie lumea să-l interpreteze. un alt componist de romanisme a fost şi bartok, care, datorită neoclasicismului consecvenţei şi stilului propriu a reuşit şi el performanţa lui sibelius.
or, dacă il ascultăm pe enescu in poemă, rapsodii, oedip, cvintet şi simfonia a 3-a parcă n-am vorbi de unul şi acelaşi componist. asta e şi bine şi rău, numa că per total e mai mult rău decat bine.
enescu rămane un noname, sau, o găselniţă precum nordicii mei sau ruşii gen şcedrin or artiomov or mai ştiu eu ce şnittke

tonul şcolii naţionale n-a incetat cum bine zici nici măcar in anii 50, cand, s-au prins şi restu că e o paine de mancat şi d-acolea. de la rodrigo pană la saygun. au luat şi ei pontu şi l-au dus mai departe
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Joi Oct 01, 2009 7:41 pm

Humbert scrie:Cred ca aste e exact premisa de la care a plecat.


Da, numai ca... tonul face muzica. Ori, tonul lui apodictic era cam disonant si ma bucur sa vad ca l-a mai moderat intre timp.

colegu scrie:evrika! şi-s liber s-o fac după pofta inimiii :D


Tu cu inima stai bine; ratiunea, in schimb, iti joaca feste...

colegu scrie:ideea e că sibelius a reuşit datorită geniului său să devină "mondial" - nu ca bercea, pe cand enescu s-a pierdut.


Sibelius a reusit --- iar Enescu nu --- datorita asezarii geografice. Geniul n-are nimic de-a face cu asta, pentru ca era egal distribuit.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde irina8082 » Joi Oct 01, 2009 9:37 pm

Humbert scrie:

Nici nu imi inchipuiam altfel.


deja ne tragem de sireturi, parca ne-am sti de-o viata. eee.. :D :P
Avatar utilizator
irina8082
Junior Member
 
Mesaje: 356
Membru din: Joi Feb 08, 2007 12:00 am

Mesajde colegu » Joi Oct 01, 2009 9:40 pm

Ciuhandru scrie:Da, numai ca... tonul face muzica. Ori, tonul lui apodictic era cam disonant si ma bucur sa vad ca l-a mai moderat intre timp.



Tu cu inima stai bine; ratiunea, in schimb, iti joaca feste...

io vă' că pan la urmă pricepuşi, nu-i bai, mai bine mai tarziu decat niciodată (referitor la aşa zisa problemă dă logică ). humbert să prinsă din prima orişicum (referitor la aia cu subiectivu, că doar stem d-atata vreme pă tredu dă clasice :D )



Sibelius a reusit --- iar Enescu nu --- datorita asezarii geografice. Geniul n-are nimic de-a face cu asta, pentru ca era egal distribuit.


asta era, deci dacă vii de la nord se cheamă că s-aliniază stelele intru succes şi preamărire (culmea, garla dă finlandezi dă la salonen pan la englund or rautavaara răman incă intr-o obscuritate fără număr)

ai făcut mneata o statistică să vezi distribuţia geniului pă regiuni geografice? da gradu de degenerare il aflaşi? :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Vin Oct 02, 2009 9:50 am

colegu scrie: enescu rămane un noname, sau, o găselniţă

Ei nu, că mina de aur a colegului e mai nesecată decat Alburnus Major-ul dacic...
Apropo de logica pe care ți-o clamezi mai insistent decat iși proomovează găina oul proaspăt ouat: Ciuhandru ți-a desființat deja in mod repetat „argumentațiaâ€Â
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde colegu » Vin Oct 02, 2009 12:48 pm

[quote="ghionoiul"]Ei nu, că mina de aur a colegului e mai nesecată decat Alburnus Major-ul dacic...
Apropo de logica pe care ți-o clamezi mai insistent decat iși proomovează găina oul proaspăt ouat: Ciuhandru ți-a desființat deja in mod repetat „argumentațiaâ€Â
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Vin Oct 02, 2009 12:56 pm

colegu scrie: de parcă ar fi treaba mea să-mi demonstrez logica vorbelor cand ciuh zice că e de negăsit in frazele mele.

Ai dreptate, dacă e de negăsit, n-ai ce demonstra.
colegu scrie: lipsa consecvenţei stilului muzical propriu al lui enescu

Enescu are unul din cele mai ușor detectabile stiluri personale din muzica secolului ics-ics.
colegu scrie: muzica lui enescu ... e foarte ascultabilă şi consonantă numai că-i absconsă, e ciudată, e altfel.

Chestia asta se poate spune la fel de bine despre o sumedenie de alți compozitori, dintre care aș aminti, pentru concizie, doar pe Beethoven, Liszt, Wagner, Mahler, Ravel și Bartok.
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Filarmonica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator