Cum alegi muzica clasica pe care o asculti/o iei. Recomandari de lucrari.
Moderator: ghionoiul
149 mesaje
• Pagina 2 din 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Bine, shepte vieti, uite o lista de lucrari de Enescu, aranjata in ordine crescatoare a dificultatii de intelegere:
1. Rapsodiile si Poema Romana
2. Suita nr. 1 pentru orchestra (cu celebrul Preludiu la Unison)
3. Simfonia nr. 1 (aia cu semnalul Festivalului Enescu)
4. Simfonia concertanta pentru violoncel si orchestra
5 Simfonia nr. 2
6 Suita nr. 2 pentru orchestra
7. Sonata pentru vioara si pian nr. 3 "in caracter popular romanesc"
8. Poemul "Vox Maris"
9. Simfonia nr. 3
10. "Oedipe"
Evident, celelalte lucrari ale lui Enescu se intercaleaza si ele pe undeva intre 1 si 10. Daca din lista asta ajungi macar pe la 4-5 (nu numai cu ascultatul, dar si cu intelesul si placutul), esti tare. In plus, te-ai asigurat de vesnica mea admiratie
1. Rapsodiile si Poema Romana
2. Suita nr. 1 pentru orchestra (cu celebrul Preludiu la Unison)
3. Simfonia nr. 1 (aia cu semnalul Festivalului Enescu)
4. Simfonia concertanta pentru violoncel si orchestra
5 Simfonia nr. 2
6 Suita nr. 2 pentru orchestra
7. Sonata pentru vioara si pian nr. 3 "in caracter popular romanesc"
8. Poemul "Vox Maris"
9. Simfonia nr. 3
10. "Oedipe"
Evident, celelalte lucrari ale lui Enescu se intercaleaza si ele pe undeva intre 1 si 10. Daca din lista asta ajungi macar pe la 4-5 (nu numai cu ascultatul, dar si cu intelesul si placutul), esti tare. In plus, te-ai asigurat de vesnica mea admiratie
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Ma bucur ca nu ai gasit Enescu sub forma de midi. Ma gandesc cu groaza cum ar fi sunat de exemplu "Preludiul la unison"... N-ai mai fi vrut sa auzi de Enescu for the rest of your life... Si mp3-uri cu Enescu is cam greu de gasit. Dar, daca te-ntere', pot sa-ti fac niste copii dupa CD-urile mele audio.
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Nu stiu daca exact acest subiect se potriveste cu ceea ce voiam eu sa spun, dar, rememorand niste mai vechi simfonii beethoveniene (eroica si egmont) am dat un search pe google si am dat de un site interesant care, poate mai foloseste si altora:
http://www.classicalarchives.com/beethovn.html
http://www.classicalarchives.com/beethovn.html
semnatura fara culori si nestridenta
- gaga
- Mesaje: 18663
- Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
- Localitate: La Matze Fripte
[quote]Ma bucur ca nu ai gasit Enescu sub forma de midi
...vroiam midi-uri pt.ca se descarca usor si ocupa ff.putin spatiu...dar ai mare dreptate cind spui ca unele lucrari suna prost in formatul asta...daca la lucrari pt.pian nu se sesizeaza diferente intre midi si mp3, in schimb la cele mai complexe (in special simfonii) se aude infect (midi-ul reda prost viorile,violoncelul sau instr.de suflat)...
-midi-ul are insa si avantajul de a fi compatibil cu programe de muzica mai simple -se transforma repede in partitura,se fragmenteaza usor,poate fi impartit pe instrumente etc.
...vroiam midi-uri pt.ca se descarca usor si ocupa ff.putin spatiu...dar ai mare dreptate cind spui ca unele lucrari suna prost in formatul asta...daca la lucrari pt.pian nu se sesizeaza diferente intre midi si mp3, in schimb la cele mai complexe (in special simfonii) se aude infect (midi-ul reda prost viorile,violoncelul sau instr.de suflat)...
-midi-ul are insa si avantajul de a fi compatibil cu programe de muzica mai simple -se transforma repede in partitura,se fragmenteaza usor,poate fi impartit pe instrumente etc.
-
7vies - Junior Member
- Mesaje: 559
- Membru din: Lun Mar 08, 2004 12:00 am
danone scrie:Nu stiu daca exact acest subiect se potriveste cu ceea ce voiam eu sa spun, dar, rememorand niste mai vechi simfonii beethoveniene (eroica si egmont)
Ioi, ioi, ioi, Danoneeeee, te prinsei in ofsaid ! ;D Pai Egmont nu e simfonie, e uvertura ! ;B
Beethoven a scris mai multe astfel de "uverturi", care nu sunt ale unor opere, ci... ale unor piese de teatru ! Intr-adevar, era la moda in vremea aceea ca piesele de teatru sa aiba "muzica de scena". Beethoven a scris "coloana sonora" a unor piese de teatru precum "Egmont", "Ruinele Atenei", "Inaugurarea casei" sau "Regele Stefan". Din aceste soundtrackuri, cum s-ar zice azi, s-au consacrat doar uverturile.
A, si inca o chestie... Nu numai Eroica si Egmont sunt vechi, toate simfoniile si lucrarile lui Beethoven sunt vechi, ca deh, omu' o trait amu vreo 200 de ani ;-)
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Nu am ascultat Clementi, asa ca as avea nevoie de ceva lamuriri suplimentare: ce inseamna in cazul asta "curat" ? "Simplu" inteleg ce vrea sa spuna. Dar "curat"?! Adica Brahms, de exemplu, care in mod cert nu e tot atat de "simplu" ca Clementi, e "murdar" ?
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Salutare!
Piesele mele preferate sunt:
Prokofiev - Romeo and Juliet, Op.64, Montagus and Capulets
Beethoven - La Pathetique - Adagio Cantabile
Rachmaninov - Rapsody on a theme of Paganini (in special a 18-a variatiune)
+ multe altele...
Piesele mele preferate sunt:
Prokofiev - Romeo and Juliet, Op.64, Montagus and Capulets
Beethoven - La Pathetique - Adagio Cantabile
Rachmaninov - Rapsody on a theme of Paganini (in special a 18-a variatiune)
+ multe altele...
You never finish an artwork.. You just decide when to give up...
-
Lucas - Junior Member
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum Mar 28, 2004 11:00 pm
Am uitat sa adaug si ...
Offenbach - Barcarole (from The tales of Hofman)
Chopin - Ballade en Sol Majeur, Tristesse (Etude No. 3 en E), The Revolutionary Etude, Nocturnes (aproape toate)
Schumann - Traumerai
Liszt - Liebestraume
Eric Satie - Gymnopedie 3
etc... etc...
Offenbach - Barcarole (from The tales of Hofman)
Chopin - Ballade en Sol Majeur, Tristesse (Etude No. 3 en E), The Revolutionary Etude, Nocturnes (aproape toate)
Schumann - Traumerai
Liszt - Liebestraume
Eric Satie - Gymnopedie 3
etc... etc...
You never finish an artwork.. You just decide when to give up...
-
Lucas - Junior Member
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum Mar 28, 2004 11:00 pm
E minunat ca fiecaruia ii place cate ceva din muzica clasica, cate un shlagarash, o nocturnitza, o arietta... Dar ultimele cateva posturi imi fac impresia unui grup de copii care se lauda fiecare cu ce jucarii are pe acasa. Pe nimeni nu intereseaza sa auda ce are celalalt, important e sa zica EL ce are...
De aceea, propun un mod mai constructiv de discutie. De exemplu, sa ne spunem fiecare parerea despre o anumita lucrare, dupa care trecem la alta, si tot asa...
Daca n-aveti nimic impotriva, o sa incep eu. Si chiar daca aveti, tot o sa incep, hihihi...
Simfonia a 3-a de Brahms, ca tot zicea cineva de Brahms. Toata lumea cunoaste partea a 3-a, care este tema principala in filmul "Va place Brahms ?". Dar, pornind de la acest "shlagar", e bine de ascultat intreaga simfonie. E probabil cea mai intensa din cele 4 simfonii ale lui Brahms, cea mai "zbuciumata", desi ultimele masuri pot induce in eroare, caci simfonia se termina intr-un piano senin. Integrata in context, partea a 3-a nu mai este un shlagar, ci o particica dintr-o constructie impresionanta.
Astept pareri. Astept propuneri pentru alte comentarii. Ca titluri de piese stie oricine sa citeasca de pe un CD.
De aceea, propun un mod mai constructiv de discutie. De exemplu, sa ne spunem fiecare parerea despre o anumita lucrare, dupa care trecem la alta, si tot asa...
Daca n-aveti nimic impotriva, o sa incep eu. Si chiar daca aveti, tot o sa incep, hihihi...
Simfonia a 3-a de Brahms, ca tot zicea cineva de Brahms. Toata lumea cunoaste partea a 3-a, care este tema principala in filmul "Va place Brahms ?". Dar, pornind de la acest "shlagar", e bine de ascultat intreaga simfonie. E probabil cea mai intensa din cele 4 simfonii ale lui Brahms, cea mai "zbuciumata", desi ultimele masuri pot induce in eroare, caci simfonia se termina intr-un piano senin. Integrata in context, partea a 3-a nu mai este un shlagar, ci o particica dintr-o constructie impresionanta.
Astept pareri. Astept propuneri pentru alte comentarii. Ca titluri de piese stie oricine sa citeasca de pe un CD.
- virrag
-salut! aici unul din,,grupul de copii care se lauda si ei cu ce jucarii au pe acasa ,,...
asta e....m-ai prins!!!! sunt un impostor!!!!....am scos niste cd-uri de sub pat si am notat si eu titlurile...sa zica lumea ca sunt si eu cunoscator...de acum insa vad ca nu imi mai merge cu minciuna....n-am ascultat nici macar acele ,,shlagarase,,sau ,,nocturnitze,, de care ziceai
offff!! e greu cind vine un cunoscator adevarat...
asta e....m-ai prins!!!! sunt un impostor!!!!....am scos niste cd-uri de sub pat si am notat si eu titlurile...sa zica lumea ca sunt si eu cunoscator...de acum insa vad ca nu imi mai merge cu minciuna....n-am ascultat nici macar acele ,,shlagarase,,sau ,,nocturnitze,, de care ziceai
offff!! e greu cind vine un cunoscator adevarat...
-
7vies - Junior Member
- Mesaje: 559
- Membru din: Lun Mar 08, 2004 12:00 am
Salut !
Ma folosesc de "dreptul la replica" pentru ca ma simt vizat de ultimul post al lui virrag. Nu vad de ce am gresit atragand atentia asupra unor piese ca cele pe care le-am scris (cu atat mai mult cu cat in titlul forumului scrie si "Recomandari de lucrari"), pentru ca asta poate constitui o baza de la care se poate porni pentru a cunoaste un artist. Ca se te apuci sa asculti un artist, nu incepi cu cele mai pretentioase piese ci cu cele mai cunoscute. Totusi recunosc ca dupa "tonul" pe care le-am scris, s-ar parea ca le-am citit de pe un CD . Dar eu am scris niste piese pe care nu doar le am, ci ma impresioneaza si inseamna mult pentru mine (si recunosti ca nu sunt niste slagarashe ci sunt piese de valoare).
Si in plus faptul ca tu ai spus despre Brahms m-a intrigat si m-a facut sa-l caut (nu l-am gasit decat in format midi, din pacate) dar chiar vreau sa-l ascult.
A, si propunerea ta mi se pare buna, chiar sunt curios ce emotii sau ce stari le provoaca anumite lucrari celor care le asculta, dar nu cred ca trebuie judecate piesele, despicate si analizate asa cum nici autorul n-ar face-o.
Astept sa vad daca se va vorbi despre autorii pe care i-am scris eu, ca despre Simfonia lui Brahms inca nu am ce scrie (sorry .
Astept si io pareri si propuneri de piese care sa ne mai largeasca orizontu'
Ma folosesc de "dreptul la replica" pentru ca ma simt vizat de ultimul post al lui virrag. Nu vad de ce am gresit atragand atentia asupra unor piese ca cele pe care le-am scris (cu atat mai mult cu cat in titlul forumului scrie si "Recomandari de lucrari"), pentru ca asta poate constitui o baza de la care se poate porni pentru a cunoaste un artist. Ca se te apuci sa asculti un artist, nu incepi cu cele mai pretentioase piese ci cu cele mai cunoscute. Totusi recunosc ca dupa "tonul" pe care le-am scris, s-ar parea ca le-am citit de pe un CD . Dar eu am scris niste piese pe care nu doar le am, ci ma impresioneaza si inseamna mult pentru mine (si recunosti ca nu sunt niste slagarashe ci sunt piese de valoare).
Si in plus faptul ca tu ai spus despre Brahms m-a intrigat si m-a facut sa-l caut (nu l-am gasit decat in format midi, din pacate) dar chiar vreau sa-l ascult.
A, si propunerea ta mi se pare buna, chiar sunt curios ce emotii sau ce stari le provoaca anumite lucrari celor care le asculta, dar nu cred ca trebuie judecate piesele, despicate si analizate asa cum nici autorul n-ar face-o.
Astept sa vad daca se va vorbi despre autorii pe care i-am scris eu, ca despre Simfonia lui Brahms inca nu am ce scrie (sorry .
Astept si io pareri si propuneri de piese care sa ne mai largeasca orizontu'
You never finish an artwork.. You just decide when to give up...
-
Lucas - Junior Member
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum Mar 28, 2004 11:00 pm
Cred ca am folosit un ton putin mai intepator decat era cazul, de fapt nu aveam de gand sa polemizez cu nimeni. Oricum, Lucas, daca citesti mai atent postul meu, el se constituie chiar intr-o recomandare de lucrare ce zic eu ca merita a fi ascultata. Mai mult, am incercat sa recomand ceva care sa porneasca de la o melodie accesibila si cunoscuta, pentru ca, asta-i adevarul, ca sa inveti a intelege muzica trebuie sa incepi cu lucrurile mai usoare si mai accesibile.
Si pentru ca vrei pareri si despre lucrarile propuse de tine, iata opiniile mele personale si de acasa:
Offenbach - Barcarole: o melodioara draguta si cam atat. Opera in ansamblu spune mai multe decat acest simplu cantecel.
Chopin: cam greu de luat fiecare in parte, la Chopin mai toate seamana intre ele :lol: dar trebuie spus ca Chopin isi merita pe deplin titlul de "poet al pianului" Totusi, Studiul "revolutionar" este usor de desprins de celelalte, e colosal !
Schumann - Traumerei - inca un shlagar. Aduce a Chopin. Placut, nimic de zis, dar Schumann are si chestii mai reusite.
Liszt - Liebestraume - idem mai sus (recomand, in ordine, rapsodiile maghiare, poemele simfonice - de ex. "Preludiile", Sonata in si minor)
Eric Satie- nu am ascultat
...etc...etc... vorba lu' ghionoiul: beton !!! Mai ales partea a 2-a, unde intra corul ! :lol:
Si pentru ca vrei pareri si despre lucrarile propuse de tine, iata opiniile mele personale si de acasa:
Offenbach - Barcarole: o melodioara draguta si cam atat. Opera in ansamblu spune mai multe decat acest simplu cantecel.
Chopin: cam greu de luat fiecare in parte, la Chopin mai toate seamana intre ele :lol: dar trebuie spus ca Chopin isi merita pe deplin titlul de "poet al pianului" Totusi, Studiul "revolutionar" este usor de desprins de celelalte, e colosal !
Schumann - Traumerei - inca un shlagar. Aduce a Chopin. Placut, nimic de zis, dar Schumann are si chestii mai reusite.
Liszt - Liebestraume - idem mai sus (recomand, in ordine, rapsodiile maghiare, poemele simfonice - de ex. "Preludiile", Sonata in si minor)
Eric Satie- nu am ascultat
...etc...etc... vorba lu' ghionoiul: beton !!! Mai ales partea a 2-a, unde intra corul ! :lol:
- virrag
Preiau din zbor planat ideea lui virrag cu Liszt - "preludiile" si o dezvolt, pentru ca imi place.
Am ascultat prima oara Preludiile cand aveam vreo 4-5 anisori, si mi-a placut ! Curios, pentru ca Liszt e cam greu de digerat la varsta aia ! Sigur, abia mult mai tarziu am si inteles mesajul, dar la 5 ani deja imi placea, deci cred ca poate fi recomandat ca o lucrare accesibila, fara a fi facila. Multa vreme m-am intrebat: de ce i-o fi zicand "Preludiile" ? La un moment dat, ascultand poemul a tz-shpea oara, am avut o revelatie: trebuie sa fie preludiile la ceva maretz si etern ! Ulterior, cu totul intamplator am citit undeva ca motto-ul acestui poem, ideea care l-a inspirat pe Liszt, este o cugetare a lui Lamartine (citez din memorie): oare ce este viata, daca nu o serie de preludii la acel maret cantec a carui prima nota solemna o intoneaza moartea ?
Am ascultat prima oara Preludiile cand aveam vreo 4-5 anisori, si mi-a placut ! Curios, pentru ca Liszt e cam greu de digerat la varsta aia ! Sigur, abia mult mai tarziu am si inteles mesajul, dar la 5 ani deja imi placea, deci cred ca poate fi recomandat ca o lucrare accesibila, fara a fi facila. Multa vreme m-am intrebat: de ce i-o fi zicand "Preludiile" ? La un moment dat, ascultand poemul a tz-shpea oara, am avut o revelatie: trebuie sa fie preludiile la ceva maretz si etern ! Ulterior, cu totul intamplator am citit undeva ca motto-ul acestui poem, ideea care l-a inspirat pe Liszt, este o cugetare a lui Lamartine (citez din memorie): oare ce este viata, daca nu o serie de preludii la acel maret cantec a carui prima nota solemna o intoneaza moartea ?
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Salut :sal: !
Nu stiu daca ai observat, virrag, dar majoritatea pieselor pe care le-am scris sunt pentru pian (instrumentul meu preferat). Exceptie fac Offenbach - Barcarole, Prokofiev - Romeo si Julieta, si etc...etc... (apropo, sa vezi finalul ce glorios e - si sa vezi de acelasi autor "s.a.m.d." si piesa de debut "s.a." ;-) ). Rapsodia lui Rahmaninov nu e destinata doar pianului, dar acesta e instrumentul central. Stiu sa si cant la pian (cine mai stie ca sunt curios), deci nu e de mirare ca imi plac putin mai mult piesele pt. pian.
<offtopic: imi place f. mult si jazzul: Gershwin, Dave Brubeck, dar nu numai. Poate ar trebui discutat si subiectul asta ca e interesant. Si daca mai zic ca imi plac si anumite piese de Clayderman... Despre asta nu va intreb ca parere aveti ca-mi imaginez ca nu prea e agreat, desi a avut o oarecare contributie la popularizarea muzicii clasice in randul maselor neamatoare, cantandu-le intr-un stil mai usor de digerat.>
Vreau sa va intreb daca va place "Cantecul lui Solvejg" al lui Edvard Grieg sau a treia parte (Presto agitato) a Sonatei Lunii de Beethoven (care are acelasi ritm cu Revolutionarul lui Chopin, desi nu ramane la aceeasi intensitate tot timpul) ?
V-as propune o piesa foarte frumoasa de Johannes Brahms - Vals Nr. 15 in La bemol Op. 39, si Mendelssohn - Air de Printemps (daca tot e sezonu' )
Erata: Balada nr. 1 a lui Chopin a fost scrisa in sol minor, nu major :yD - si s-o ascultati sa vedeti cat de expresiva si romantica (nici nu-i de mirare, nu? ) e...
Bye!
Nu stiu daca ai observat, virrag, dar majoritatea pieselor pe care le-am scris sunt pentru pian (instrumentul meu preferat). Exceptie fac Offenbach - Barcarole, Prokofiev - Romeo si Julieta, si etc...etc... (apropo, sa vezi finalul ce glorios e - si sa vezi de acelasi autor "s.a.m.d." si piesa de debut "s.a." ;-) ). Rapsodia lui Rahmaninov nu e destinata doar pianului, dar acesta e instrumentul central. Stiu sa si cant la pian (cine mai stie ca sunt curios), deci nu e de mirare ca imi plac putin mai mult piesele pt. pian.
<offtopic: imi place f. mult si jazzul: Gershwin, Dave Brubeck, dar nu numai. Poate ar trebui discutat si subiectul asta ca e interesant. Si daca mai zic ca imi plac si anumite piese de Clayderman... Despre asta nu va intreb ca parere aveti ca-mi imaginez ca nu prea e agreat, desi a avut o oarecare contributie la popularizarea muzicii clasice in randul maselor neamatoare, cantandu-le intr-un stil mai usor de digerat.>
Vreau sa va intreb daca va place "Cantecul lui Solvejg" al lui Edvard Grieg sau a treia parte (Presto agitato) a Sonatei Lunii de Beethoven (care are acelasi ritm cu Revolutionarul lui Chopin, desi nu ramane la aceeasi intensitate tot timpul) ?
V-as propune o piesa foarte frumoasa de Johannes Brahms - Vals Nr. 15 in La bemol Op. 39, si Mendelssohn - Air de Printemps (daca tot e sezonu' )
Erata: Balada nr. 1 a lui Chopin a fost scrisa in sol minor, nu major :yD - si s-o ascultati sa vedeti cat de expresiva si romantica (nici nu-i de mirare, nu? ) e...
Bye!
You never finish an artwork.. You just decide when to give up...
-
Lucas - Junior Member
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum Mar 28, 2004 11:00 pm
virrag, scumpule, eu nu faceam filozofie, doar dadeam niste citate, ceea ce e mult mai prozaic :yD La filozofie recunosc ca sunt un antitalent total. Daca m-as pricepe cat de cat, ai fi surprins cata filozofie se poate face pe seama Concertului pentru clanaret de Mozart, ca si pe seama celorlalte lucrari scrise de Mozart cu putin inaintea mortii pe care o cam anticipa (vezi si Concertul 27 pt. pian, si bineinteles Recviemul).
Pentru Lucas: pe bune ca stii sa canti la pian ? Cat de bine ? Si eu cant la vioara ! N-am mai cantat de mult, dar m-as apuca imediat de studiu daca as sti ca am cu cine face un duo ! Cel mai mult imi doresc sa cant cu cineva una din sonatele pentru vioara si pian de Brahms. Ce zici, te bagi ? ;D Un pianist de meserie mi-a spus ca astea is mai grele la partea de pian decat la aia de vioara :j
Pentru Lucas: pe bune ca stii sa canti la pian ? Cat de bine ? Si eu cant la vioara ! N-am mai cantat de mult, dar m-as apuca imediat de studiu daca as sti ca am cu cine face un duo ! Cel mai mult imi doresc sa cant cu cineva una din sonatele pentru vioara si pian de Brahms. Ce zici, te bagi ? ;D Un pianist de meserie mi-a spus ca astea is mai grele la partea de pian decat la aia de vioara :j
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
desi sunt unpic offtopic vreau sa-i spun lui ghionoiul sa se reapuce neaparat de vioara ,ca am mai avut eu un coleg in liceu care a studiat toata copilaria (ajunsese la rezultate f.bune) ca mai apoi sa se lase...acum vioara lui zace plina de praf, neatinsa de vreo 6 ani...
-
7vies - Junior Member
- Mesaje: 559
- Membru din: Lun Mar 08, 2004 12:00 am
Salut!
Am citit post-urile de pe ultima pagina si as vrea sa raspund putin provocarii cu Brahms. Da, simfonia a III-a... Este magnifica, intr-adevar!... Mie imi place enorm ultima parte. Din cate mi-aduc aminte, dirijorul Hans von Buelow (pentru cine nu stie, von Buelow il idolatriza pe Wagner si era dirijorul lui fidel. Ghinionul lui von Buelow a fost insa ca sotia lui (fiica lui Liszt), Cosima, si Wagner s-au indragostit nebuneste. Prin urmare von Buelow a fost parasit si, umilit, a trecut in tabara adversa, tabara Brahms), a dirijat aceasta simfonie de doua ori consecutiv intr-un concert. Motivul: publicului trebuie sa ii ramana intiparita in memorie aceasta lucrare! Alti dirijori au cuplat Simfonia a III-a cu cea de-a IV-a. S-ar parea ca acel piano senin de care amintea virrag este de fapt o intrebare (interesant, nu? O intrebare pusa simfonic!) la care se raspunde in Simfonia a IV-a!
Il salut pe Ghionoi! Mi-ai raspuns la o dilema mai veche: semnificatia titlului poemului simfonic “Preludiileâ€Â
Am citit post-urile de pe ultima pagina si as vrea sa raspund putin provocarii cu Brahms. Da, simfonia a III-a... Este magnifica, intr-adevar!... Mie imi place enorm ultima parte. Din cate mi-aduc aminte, dirijorul Hans von Buelow (pentru cine nu stie, von Buelow il idolatriza pe Wagner si era dirijorul lui fidel. Ghinionul lui von Buelow a fost insa ca sotia lui (fiica lui Liszt), Cosima, si Wagner s-au indragostit nebuneste. Prin urmare von Buelow a fost parasit si, umilit, a trecut in tabara adversa, tabara Brahms), a dirijat aceasta simfonie de doua ori consecutiv intr-un concert. Motivul: publicului trebuie sa ii ramana intiparita in memorie aceasta lucrare! Alti dirijori au cuplat Simfonia a III-a cu cea de-a IV-a. S-ar parea ca acel piano senin de care amintea virrag este de fapt o intrebare (interesant, nu? O intrebare pusa simfonic!) la care se raspunde in Simfonia a IV-a!
Il salut pe Ghionoi! Mi-ai raspuns la o dilema mai veche: semnificatia titlului poemului simfonic “Preludiileâ€Â
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Nu ma pretind a fi un cunoscator de muzica clasica, ci doar un ascultator de ocazie.
Vreau sa scriu despre o piesa pe care probabil toata lumea o cunoaste, dar pe mine ma fascineaza in mod deosebit in aceste zile si nu ma mai satur ascultand-o.
Este creatia compozitorului italian Tomaso Giovanni Albinoni, nascut in anul 1671. Piesa se numeste Adagio. O tristete sfasaietoare razbate din aceasta piesa. Dar o tristetze divina, daca imi permiteti. Monumentala piesa.
Cat cap au avut oamenii astia.Sa scrie nota cu nota asa ceva.
Vreau sa scriu despre o piesa pe care probabil toata lumea o cunoaste, dar pe mine ma fascineaza in mod deosebit in aceste zile si nu ma mai satur ascultand-o.
Este creatia compozitorului italian Tomaso Giovanni Albinoni, nascut in anul 1671. Piesa se numeste Adagio. O tristete sfasaietoare razbate din aceasta piesa. Dar o tristetze divina, daca imi permiteti. Monumentala piesa.
Cat cap au avut oamenii astia.Sa scrie nota cu nota asa ceva.
IEZECHIIL 25.17: Voi săvârşi asupra lor cumplită răzbunare prin pedepse grozave şi vor cunoaşte ca eu sunt Domnul, când voi săvârşi asupra lor răzbunarea mea.
-
Oribilul Mosh - Junior Member
- Mesaje: 20687
- Membru din: Lun Oct 08, 2001 11:00 pm
Mai Moshule, au avut asemenea cap deoarece marii compozitori (marii artisti de fapt) nu erau tocmai oameni... Aveau ceva, erau insufletiti de ceea ce, in mod simplist, se numeste "inspiratie divina". Acest lucru ii facea un fel de supra-oameni. Eu am senzatia asta de cate ori ii ascult... Ca vin de pe alta lume...
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
149 mesaje
• Pagina 2 din 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori