Pentru Chitaristi

ce-a fost pe Muzici o data

Pentru Chitaristi

Mesajde Chitaristadi » Mar Dec 12, 2006 6:25 pm

Salut, sunt nou pe site, de doua minute m-am inregistrat si deja am o idee de topic: Eu cant la chitara de 6 ani, am invatat cu taica-meu, care stie si el la chitara de 30 de ani, am invatat nu pe clasic, cum se invata cu profu, am invatat ceea ce trebuie sa inveti la chitara nu porcarii pe sollo, stiu si sollo, si bass, si armonie, stiu si teorie muzicala si am o intrebare asa ca intre chitaristi: am fost recent la o petrecere si am vazut la cineva ca lua pe chitara dintr-un minor in major, adica ca si cum ai cant la minor, reminor, sol minor, do minor, dupa aia trecerea aia in mi minor apoi iara la minor, pana aicea suna agrabil, acorduri simple dar dupa aia sa iei din la minor...in la major, la minor apoi la major , mi se pare o mare porcarie !!! CUM SA IEI DIN MINOR IN MAJOR, DO minor, do major nu merge, nustiu...poate doar in Jazz, ca-i o mare porcarie, sa-mi ziceti si voi parerea voastra.
Chitaristadi
Junior Member
 
Mesaje: 1
Membru din: Mar Dec 12, 2006 6:10 pm
Localitate: Bucuresti

Mesajde Geon Uein » Sâm Dec 30, 2006 9:46 pm

omg! dincolo de problema cutremuratoare pusa, ideea threadului nu e rea. adica subiecte pentru chitaristi, basisti sau mai stiu eu ce alti instrumentisti de pe forum (in caz ca nu exista deja, la search n-am gasit nimic) in care sa se poate discuta chestii de genul asta, tehnica, idei de solo, nelamuriri...

in rest adi ce sa-ti zic? de cintat la chitara cinti cum ai invatat si cum simti, important sa te feresti la timp de reactia publicului!
poti baga majore si minore, si augmentate si alterate si cum vrei tu, cita vreme le combini inspirat. de unde-ncepe jazzul ramine sa stabilesti singur, la unii compozitori incepe deja cu primu' acord nediatonic, la unii chitaristi cind ies din pentatonica.
hai succes in ramura, poate-or mai scrie si altii aici.
Avatar utilizator
Geon Uein
Junior Member
 
Mesaje: 19
Membru din: Dum Iun 04, 2006 11:00 pm

Mesajde Myhaiu » Dum Dec 31, 2006 8:58 am

Geon Uein scrie:omg! dincolo de problema cutremuratoare pusa, ideea threadului nu e rea. adica subiecte pentru chitaristi, basisti sau mai stiu eu ce alti instrumentisti de pe forum (in caz ca nu exista deja, la search n-am gasit nimic) in care sa se poate discuta chestii de genul asta, tehnica, idei de solo, nelamuriri...

in rest adi ce sa-ti zic? de cintat la chitara cinti cum ai invatat si cum simti, important sa te feresti la timp de reactia publicului!
poti baga majore si minore, si augmentate si alterate si cum vrei tu, cita vreme le combini inspirat. de unde-ncepe jazzul ramine sa stabilesti singur, la unii compozitori incepe deja cu primu' acord nediatonic, la unii chitaristi cind ies din pentatonica.
hai succes in ramura, poate-or mai scrie si altii aici.


Tonalitatile omonime sunt si ele inrudite...poate nu ca cele relative dar asta nu inseamna ca nu se pot face treceri interesante intre diferite acorduri. Ele imbogatesc posibilitatile de exprimare si nu ar trebui ignorate.
Geon Uein totusi nu am auzit de acord diatonic sau nediatonic ...poate ai vrut sa te referi la trecerile cromatice.
Avatar utilizator
Myhaiu
Junior Member
 
Mesaje: 24
Membru din: Lun Oct 31, 2005 12:00 am

Mesajde Geon Uein » Lun Ian 01, 2007 5:22 pm

acorduri diatonice = acele acorduri care nu contin note straine de gama unui anumit ton (de pilda in gama do major acordurile diatonice sint Cmaj7, Dmin7, Emin7, Fmaj7, G7, Amin7, Bmin7b5; orice alteratii ale acestor acorduri implicind note care nu se afla in gama do major sint acorduri nediatonice).
un acord nediatonic ar putea fi, de exemplu, o dominanta secundara (un acord minor transformat in dominant 7 de dragul expresiei muzicale, ca sa se rezolve de pilda mai interesant in acordul aflat cu o cvarta mai sus), sau un acord diminuat care sa lege un anumit acord din gama cu cel aflat pe o treapta mai sus (ceva gen trecere cromatica de care-ai pomenit tu, dar mult mai fina si expresiva, evitind acordurile paralele care suna atit de scolareste), sau o asa-numita "tritonus-substitution" (in care un acord dominant e inlocuit printr-un acord de acelasi fel aflat la o cvarta marita distanta), sau o modulatie temporara (schimbare de tonalitate), sau... lista poate continua la nesfirsit.

pe scurt, un acord nediatonic e un acord strain gamei in care cinti.

trecerile cromatice pot fi interpretate si ele intr-o anumita masura ca nediatonice pentru ca pina la urma sint tot iesiri din gama care conduc la note din gama, atentie insa cind le cinti pe timpii neaccentuati... uneori scuza ca esti un mare artist care interpreteaza jazz nu e suficienta... :zambet:

scuze daca am devenit prea tehnic. pina la urma ideea e sa participam cu totii la discutia asta si sa ne simtim bine.
Avatar utilizator
Geon Uein
Junior Member
 
Mesaje: 19
Membru din: Dum Iun 04, 2006 11:00 pm

Mesajde Myhaiu » Vin Oct 19, 2007 1:28 pm

[quote="Geon Uein"]acorduri diatonice = acele acorduri care nu contin note straine de gama unui anumit ton (de pilda in gama do major acordurile diatonice sint Cmaj7, Dmin7, Emin7, Fmaj7, G7, Amin7, Bmin7b5]

Nah, ca am facut scoala degeaba ==D si n-am auzit in viata mea o asa expunere, demna mai degraba de un scriitor de proza, decat de un cunoscator in ale teoriei.
Avatar utilizator
Myhaiu
Junior Member
 
Mesaje: 24
Membru din: Lun Oct 31, 2005 12:00 am

Mesajde 120dB » Vin Noi 16, 2007 6:30 am

sa-ti fie rusine ca ai spus ca Jazz-ul este o porcarie!
man made beer.
god made weed.
who do you trust?
Avatar utilizator
120dB
Junior Member
 
Mesaje: 67
Membru din: Sâm Aug 23, 2003 11:00 pm


Înapoi la De pe muzica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 7 vizitatori