Pagina 3 din 3

MesajScris: Mar Iun 22, 2004 10:58 am
de oaspetele
In 1994, in momentul accidentului lui Senna, Michael Schumacher conducea campionatul cu 20 de puncte, iar Senna avea zero.
in 1994 Schumi a castigat cu motor Ford, care nu era chiar asa de tare. dovada faptul ca la constructori locul l a fost ocupat de Williams. iar coechipierii lui Schumi n-au facut mare branza. in 1995 se schimba oarecum situatia, dar masinile au fost echilibrate.

rezultatele vorbesc : Senna are un procentaj de 25% de curse castigate, iar Schumi 38%, si cred ca acest procent va creste.
Senna a plecat de 65 de ori din pole, dar a castigat doar 41 de curse. Schumi a plecat doar de 59 de ori din pole, dar a castigat 75 de curse.

ca sa nu mai vorbim de fastest lap........

cat despre puncte, Senna a adunat 614 din 162 de curse, deci 3.8 pct/cursa, iar Schumi 1088 din 200, adica 5.5 pct/cursa.

sint convins ca daca Senna mai traia, statistica se modifica usor, dar nu intr-atat incat sa modifice ierarhia.

o fi Schumi norocos, parsiv, ajutat de comjunctura si de FIA, dar cand cifrele evidenteaza un decalaj atat de mare, ar trebui sa cadem de acord ca Schumi este UNUL dintre piloti. primul ?? al doilea ?
poate nu conteaza atat de mult, si este practic imposibil "sa decantam". dar cel care va ridica intrebari vizavi de calitatile de pilot ale neamtului, sa ma evite in viitoarele "confruntari" de pe forum.

MesajScris: Mie Iun 30, 2004 5:22 pm
de Eurofighter
salut fani ai lui Schumi
uite care e faza: o fi el mare si tare, dar si-a luat-o foarte frumos de la un Eurofighter
e cel din avatarul meu
a fost o reeditare a unor curse incepute in anii '30 si continuate prin '70 care punea fata in fata masinile de curse cu aparatele de vanatoare
cursa se face pe 3 lungimi: 600, 900 si 1200 de metri
pe prima distanta masina este clar favorita
pe ultima distanta avionul
pe cea medie nu se prea stie, dar masina are avantajul
atat in '30 cat si in '70 masinile au castigat toate cursele
acum insa, cu Schumi la volan, Eurofighterul a castigat atat pe distanta mare, cat si pe cea medie
uitati timpii scosi:
Challenge 1 600m
Eurofighter Typhoon IPA2 9.6 secs
Ferrari F1 F2003-GA 9.4 secs
Challenge 2 1200m
Eurofighter Typhoon IPA2 14.2 secs
Ferrari F1 F2003-GA 16.7 secs
Challenge 3 900m
Eurofighter Typhoon IPA2 13.0 secs
Ferrari F1 F2003-GA 13.2 secs

ce parere aveti?
se pare ca Eurofighterul ii da mucul lui Schumi

MesajScris: Dum Apr 10, 2005 12:39 pm
de schummy002
Dat fiind ca sunt pasionat de fizica, am analizat curbele de acceleratie ale eurofighterului asa cum sunt redate pe un site german si ale unei masini de formula 1 din 2002, asa cum este redata in jocul F1 2002(EA Sports) si in graficele de la f1technical.net si vreau sa-ti spun k diferenta in favoarea avionului la 900 m este absolut justificata. Pe de alta parte mi-a placut la nebunie intrecerea dintre MS si Eurofighter deoarece:
1.a avut si Schumacher un adversar adevarat, ceea ce i-a cam lipsit in ultima vreme. Acum nu mai poate sa zica k s-a batut numai cu recordurile. S-a batut si cu un avion.
2.m-a facut sa ma gandesc la o eventuala intrecere a celor doi pe aceeasi pista, nu pe piste paralele. Oare MS l-ar fi obstructionat pe adversar? Oare l-ar fi strans spre zid?
3.Am avut o perspectiva mai buna despre acceleratia masinii de F1. Cred k o masina de F1, setata pt un circuit lent gen Monaco atinge recordul absolut al acceleratiei 0-100 (nu imi dau seama exact ce valoare ar avea aceasta acceleratie).
4.Mi-am amintit de cursa de la Le Mans din 1999 cand Prototipul Mercedes a decolat. Masinile de Formula 1, daca ar renunta la toate aripile generatoare de apasare la sol, ar decola si ele. Nu ar plana in zbor, din lipsa de aripi de portanta sau flapsuri orientate, dar oricum s-ar ridica de la sol.
Si in ultimul rand, aceasta a fost o comparatie pur tehnica. Orice alt pilot ar fi obtinut acelasi rezultat. Sau poate, cine stie, ar fi pierdut si cursa de 600 metri.
Apropo, stii acea reclama superba de la BMW M5? aia cu recordul mondial de viteza?
Dak n-ai de unde sa faci rost de ea, call me...

MesajScris: Dum Apr 10, 2005 6:21 pm
de Eurofighter
e cumva cea in care e un BMW cu o camera montata pe ea si filmeaza o masina de-aia americana de doborat recorduri?
e supertare spotul ala
imi place ca te-ai documentat si nu ai sarit cu afirmatii aiurea
stii ca Schumi e primul care pierde cursa impotriva avionului?
si in '30 si in '70 avioanele au pierdut la diferente semnificative

era sa uit: ce intelegi prin flaps orientat?

MesajScris: Dum Apr 10, 2005 7:17 pm
de schummy002
Da...ala e spotul...ma bucur ca vorbim aceeasi limba:))
Nu stiam ca Schumi e primul, dar intuiam acest fapt, daca spui ca ultima cursa de acest gen a avut loc in anii 70. De atunci, masinile de Formula 1 au progresat cu cca 15 sec. pe un tur de cca.5 km ceea ce inseamna ca pe 600 m au castigat cam 1,6-1,7 sec. pe 900 m au castigat 2,8-2,9 sec iar pe 1200 m cam 3,6 sec. Avioanele au progresat mult mai rapid. Desi nu detin date, sunt sigur de asta din cauza ca nr.motoarelor si puterea acestora nu au fost restrictionate in constructia aparatelor de zbor. Sincer, mi se pare si firesc acest rezultat. Chiar ma gandeam la urmatoarea situatie:
Daca avioanele ar avea aceeasi suprafata de contact cu solul ca o masina de F1 si daca ar dispune de diferential si de "launch control", oare ar mai castiga masina pe 600m?
Iar la faza cu flapsul, greseala mea: am vrut sa zic ORIENTABILE, adica isi modifica unghiul de atac la decolare si aterizare...

MesajScris: Dum Apr 10, 2005 7:22 pm
de Eurofighter
sunt mai multe variabile:
diametrele rotilor si masele muuuult diferite
si rezzistenta la inaintare mai mare decat normala in cazul avionului care nu avea voie sa decoleze, deci trebuia sa-l orienteze cumva spre sol

ps: flapsul se foloseste si in alte regimuri de zbor nu numai la decolare si aterizare
si nu isi modifica unghiul de atac si mareste curbura sau suprafata aripii sau amandoua
faptul ca se modifica unghiul de atac al aripii e o consecinta a coborarii flapsului, deoarece coboara unghiul de fuga, deci se inclina coarda aripii

MesajScris: Dum Apr 10, 2005 8:45 pm
de schummy002
Desi suntem cam off-topic, ma bucur ca am cu cine vorbi despre asha ceva. De fapt, multe inventii din Formula 1 isi au originile in industria aeronautica. Subiect ce merita dezbatut mai pe larg,nu?

MesajScris: Dum Apr 10, 2005 11:38 pm
de Eurofighter
forta de portanta? respectiv deportanta?
micsorarea vartejurilor?
ce altceva?

MesajScris: Lun Apr 11, 2005 12:10 am
de Eurofighter
schummy002 scrie: daca spui ca ultima cursa de acest gen a avut loc in anii 70. De atunci, masinile de Formula 1 au progresat cu cca 15 sec. pe un tur de cca.5 km ceea ce inseamna ca pe 600 m au castigat cam 1,6-1,7 sec. pe 900 m au castigat 2,8-2,9 sec iar pe 1200 m cam 3,6 sec. Avioanele au progresat mult mai rapid. Desi nu detin date, sunt sigur de asta din cauza ca nr.motoarelor si puterea acestora nu au fost restrictionate in constructia aparatelor de zbor. Sincer, mi se pare si firesc acest rezultat. Chiar ma gandeam la urmatoarea situatie:
...

in '70:
F104 Starfighter: motor de 15600 pounds of thrust la o masa de 13990 de pounds
Eurofighter: 2 motoare de 90 KN la 10995 kg

cei 15600 vin cam 69 420 N la o masa de 6359,1 Kg
faptul ca sunt 2 motoare nu inseamna ca poti aduna puterile

MesajScris: Lun Apr 11, 2005 4:45 pm
de schummy002
Nu se aduna...in nici un caz, da oricum reprezinta un castig.
Vroiam sa te intreb daca ai deschis cumva vreodata...pe undeva pe aici... vreun thread ref la avioane...pt ca mai am eu niste curiozitati si tu, care esti oricum mai in tema decat mine la faza asta. Eurofighter Typhoon are cumva posibilitate de aterizare verticala?

MesajScris: Lun Apr 11, 2005 4:59 pm
de Ayrton

MesajScris: Lun Apr 11, 2005 11:50 pm
de Eurofighter

MesajScris: Dum Sep 10, 2006 4:05 pm
de baixinho©
la finele acestui sezon, Michael Schumacher se va retrage din activitate. mai multe detalii puteti citi aici.

MesajScris: Lun Sep 11, 2006 8:07 am
de Ayrton
Pentru tot cat a reusit sa faca in prestigioasa sa cariera, desi nu l-am agreat niciodata, am totusi un singur cuvant din partea mea pentru Michael Schumacher: RESPECT!

MesajScris: Sâm Sep 16, 2006 5:57 pm
de mihaib777
Se retrage cu multe recorduri care nu vor fi batute asa usor. A demonstrat ca e Nr. 1 , ce mai.

MesajScris: Mie Oct 04, 2006 3:52 pm
de V@lentino Rossi
:( in ziua cand am citit ca se retrage... am plans.... si acum imi vine sa plang... sincer :( ... am tinut cu el de cand a intrat in formula 1 deji eram un .... copil.... care nu intelegea prea multe.... offf cum trece timpul :( ... SCHMACHER .... = CEL MAI MARE PILOT AL TUTUROR TIMPURILOR! (de F1)