Pagina 1 din 2

Formula 1 - Sezonul 2004

MesajScris: Mar Feb 10, 2004 9:14 am
de Ayrton
Iata ca sezonul 2004 bate la usa, si cum un sponsor generos se ofera sa dea niste premii pentru cei mai inspirati forumisti, iata cateva informatii despre noul sezon:

Calendar curse:

07/03/2004 AUSTRALIA MELBOURNE
21/03/2004 MALAYSIA SEPANG
04/04/2004 BAHRAIN SAKHIR
25/04/2004 SAN-MARINO IMOLA
09/05/2004 SPAIN BARCELONA
23/05/2004 MONACO MONACO
30/05/2004 EUROPE NURBUGRING
13/06/2004 CANADA MONTREAL
20/06/2004 USA INDIANAPOLIS
04/07/2004 FRANCE MAGNY-COURS
11/07/2004 GREAT-BRITAIN SILVERSTONE
25/07/2004 GERMANY HOCKENHEIM
15/08/2004 HUNGARY HUNGARORING
29/08/2004 BELGIUM SPA-FRANCORCHAMPS
12/09/2004 ITALY MONZA
26/09/2004 CHINA SHANGHAI
10/10/2004 JAPAN SUZUKA
24/10/2004 BRAZIL INTERLAGOS

Lista piloti:

FERRARI Michael Schumacher / Rubens Barrichello
WILLIAMS BMW Juan-Pablo Montoya / Ralf Schumacher
MCLAREN MERCEDES David Coulthard / Kimi Raikkonen
RENAULT Jarno Trulli / Fernando Alonso
SAUBER PETRONAS Giancarlo Fisichella / Felipe Massa
JORDAN FORD Nick Heidfeld / Giorgio Pantano
JAGUAR Mark Webber / Christian Klien
BAR HONDA Jenson Button / Takuma Sato
MINARDI COSWORTH Gianmaria Bruni / Zsolt Baumgartner
TOYOTA Olivier Panis / Cristiano Da Matta

Despre modificarile de regulamente, in cateva zile noi informatii.

MesajScris: Mar Feb 10, 2004 9:20 am
de Necko
ayrton, bine faci ca bagi datele astea aici... chiar mi-era greu sa le caut, din lipsa de timp. Astept cu mult interes noi informatii.

MesajScris: Mar Feb 10, 2004 9:32 am
de Ayrton
Despre Pole-Position, se pare ca sesiunea de calificare va fi formata din doua parti separate de un interval de doua minute.

Prima parte va fi similară celei de vineri din acest an, cu pilotii avand dreptul la un tur, ruland singuri pe pistă in ordinea in care au terminat ultima cursă. Prima sesiune a sezonului 2004, cea din martie de la MP al Australiei, va fi alergata in ordinea clasamentului din 2003.

Masinile care nu termina prima parte a sesiunii de calificari nu au dreptul sa participe la a doua. Timpii primei sesiuni vor determina ordinea de start din cea de-a doua. Echipele nu vor avea dreptul sa schimbe caracteristicile masinii sau sa schimbe nivelul de combustibil.

Ziua de vineri va fi dedicata unei sesiuni de doua ore de antrenamente, iar echipele clasate pe ultimele sase locuri ale clasamentului vor avea dreptul sa scoata pe traseu sase masini.

FIA a anuntat si alte schimbari. Fiecare echipa va avea dreptul la un motor pentru o masina in weekendurile de cursa, ceea ce a stranit frica pentru ca unele echipe vor opta sa nu iasa la antrenamentele de vineri pentru a-si pastra motoarele.

De asemenea, viteza pe linia boxelor a fost marita 100km/h.

MesajScris: Lun Mar 01, 2004 11:12 am
de wwritza
LONDON - The Governor of Chukotka and Chelsea football team owner Roman Abramovich is ready to spend 150 million GBP for purchase of "Giordan" team of Formula-1 race, Izvestia reports. According to British media, the deal is practically finished.

Despite buying a football team, Abramovich is a huge Formula-1 lover. As soon as he becomes an owner of "Giordan", he will bring best personnel and best pilots to our team, a source in "Giordan" believes. A spokesman of the oligarh has claimed that in case the deal is a success, the Chelsea owner is ready to offer 'any money' to Michael Schumacher to get him to the team.

Last December Abramovich had four business meetings with Eddie Giordan, the current owner of the team.

MesajScris: Sâm Mar 06, 2004 7:11 am
de Mr Hyde
Schumacher pe pole, Barichello pe 2, tiganu' pe 3, restul nu conteaza.

The beat goes on... :o

MesajScris: Sâm Mar 06, 2004 4:07 pm
de repyx
Parca nu s-a terminat campionatul 2003 ... iar castiga Ferrari [momentan doar pole pos]. Sa speram ca macar cursa sa difere [putzin, nu mult] de anul trecut.

Australia

MesajScris: Dum Mar 07, 2004 10:24 pm
de Yellow Pinkie
Cu parere de rau, ne-am intors la monotonie si plictiseala. Formula 1 nu-mi mai spune nimic daca iar fac Schumi si Ferrari legea. McLaren a pornit cu stingu' (las' ca anul trecut au pornit cu dreptul, si tot degeaba), iar altceva nou, spectaculos sau nemaiasteptat nu s-a petrecut. Nici o revelatie (e drept ca e cam devreme), dar si zero spectacol. Daca in 2006 cistiga iar Brazilia mondialele de fotbal, nu ma mai uit decit la canotaj!

MesajScris: Lun Mar 08, 2004 6:21 am
de Necko
Unde esti tu, Mika Hakki-nene ?!?

MesajScris: Lun Mar 08, 2004 7:14 am
de Oribilul Mosh
Mai bine ca nu m-am sculat la 5 dimienatza....sa-l vad iar pe Schumacher. Bine ca da TV Sport...campionatul de NASCAR. Acolo spectacol, ca F1 nu mai ofera nimic interesant se pare.

MesajScris: Lun Mar 08, 2004 7:22 am
de Red_Mustang
Scuze ca's offtopic dar Nascar cand si unde e difuzat ?

MesajScris: Lun Mar 08, 2004 7:31 am
de Oribilul Mosh
vezi pe TV Sport (specificasem deja unde). azi,8 martie...de la orele 17:00. (60 de minute de NASCAR)

macar acolo se vad depasiri si schimbari radicale de situatie de la o tura la alta.

MesajScris: Lun Mar 08, 2004 5:19 pm
de Ayrton
din pacate pentru mine eu am facut gresala sa ma trezesc la 5 dimineata sa vad cursa in direct... zero spectacol... zero emotii... zero adrenalina... robotelul rosu a castigat din nou...

MesajScris: Mie Mar 17, 2004 4:48 pm
de Daimon
nu cred ca o sa le fie asa de usor celor de la ferrari...adica sper, oricum ma intreb cand are de gand sa se opreasca nesatulu ala!!!!

MesajScris: Dum Apr 04, 2004 6:40 pm
de Oribilul Mosh
Schumacher 3 pole-uri si 3 victorii din 3 curse. Ce se intampla ? Schumacher e un fel de Michael Jordan ? Pana se retrage nu mai castiga nimeni campionatul ?
Macar Jordan facea spectacol in NBA. Momentan in F1 nu se vede nici un spectacol. Curse de la cap la coada conduse de acelasi om.
Depasiri mai vezi de la locurile 5 in jos.
Iar va fi un sezon in care voi sari peste F1...si imi pare rau. :(

discutie cu ciuc, in timpul cursei de azi :

oribilul_mosh (4:00:57 PM): gerhard berger a abandonat ? ca nu-l mai vad in cursa
ciuc (4:04:39 PM): da... dar ai vazut cum l-a depasit mansel pe prost??
oribilul_mosh (4:04:48 PM): extraordinar
ciuc (4:04:51 PM): ce manevra!!!
oribilul_mosh (4:04:56 PM): de manual
ciuc (4:04:56 PM): mare pilot

MesajScris: Lun Apr 05, 2004 10:29 pm
de MiG29
Io sunt curios cate curse consecutive in care o sa abandoneze cu motoru in flacari uo sa faca kimmi?Ca deja devine uo obisnuintza pentru el chestia asta.As vrea sa ma insel dar din cate am vazut pana acuma,asta s-a nascut talent shi uo sa moara speranta...

MesajScris: Joi Apr 08, 2004 10:36 am
de memetshot
mutli, ce vina are omu ala ca in loc de mertzan conduce dacie?

Urmatoarea victorie a lui Schumi...

MesajScris: Lun Mai 03, 2004 4:57 pm
de Alex_Damian
Catalunya

--------------------------------------------------------------------------------
Lungime circuit: 307,323 km
Lungime tur: 4,730 km
Nr. ture: 65
--------------------------------------------------------------------------------
"Circuit de Catalunya este unul tehnic, cu citeva viraje lente, dar si cu unele foarte rapide, care fac diferenta intre barbati si copii. Considerat unul dintre cele mai complexe trasee din Marele Circ, Catalunya incepe cu o linie dreapta, urmata pe urcare de sicana "Elf", unde ai o viteza medie de 150 km/h. Urmatorul viraj, "Renault", este unul lung, de dreapta, unde pilotii cu adevarat rapizi pot cistiga timp pretios. Dupa o serie de ace de par foarte lente, "Repsol" si "Seat", monoposturile se indreapta spre "Wurth", un viraj de treapta a treia. Urmeaza o noua urcare, iar apoi frinele intra in actiune pentru a pregati atacul rafinatului "Campsa". Virajele "La Caixa" si "Banc Sabadel" sunt destul de largi, pentru ca au luat locul unei sicane foarte strinse, modificata pentru siguranta pilotilor. Dupa cele doua curbe in care echilibrul masinii trebuie controlat foarte bine, intri in doua viraje de dreapta rapide, de treapta a patra si 225 km/h, care incheie un tur de Circuit de Catalunya. Pedro de la Rosa"

MesajScris: Sâm Iun 12, 2004 10:13 pm
de baixinho©
Grila pentru Marele Premiu al Canadei.
Linia 1: R. SCHUMACHER, J. BUTTON
Linia 2: J. TRULLI, J. P. MONTOYA
Linia 3: F. ALONSO, M. SCHUMACHER
Linia 4: R. BARRICHELLO, K. RAIKKONEN
Linia 5: D. COULTHARD, C. KLIEN
Linia 6: G. FISICHELLA, C. DA MATTA
Linia 7: O. PANIS, M. WEBBER
Linia 8: N. HEIDFELD, T. GLOCK (in locul lui Giorgio Pantano la Jordan)
Linia 9: T. SATO, Z. BAUMGARTNER
Linia 10: F. MASSA, G. BRUNI.

MesajScris: Lun Iun 14, 2004 9:00 am
de Oribilul Mosh
Al draq Glock asta...a luat puncte. Ce nationalitate e ?
Cine a vazut cursa sa spuna 2-3 cuvinte. Eu am preferat sa uramresc EURO 2004.

MesajScris: Lun Iun 14, 2004 9:07 am
de baixinho©
ferrari a apelat la aceeasi strategie ca si Barrichello la Marele Premiu al Europei: doua opriri la boxe. de aceea s-au clasat atat de slab in calificari, deoarece au avut multa benzina in rezervor. ceilalti piloti au avut cate trei opriri la boxe iar Raikkonen s-a dus la boxe de cinci ori daca nu ma insel. clasamentul final a fost Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Rubens Barrichello, Jenson Button, Juan Pablo Montoya, Giancarlo Fisichella, Kimi Raikkonen si Cristiano Da Matta, dar ulterior ofiterii de cursa au descoperit ca masinile celor de la Williams si Toyota nu au fost conforme cu regulamentul, motiv pentru care pilotii clasati in puncte au fost descalificati.

ps: la prima prezenta intr-un Mare Premiu, Timo Glock (nu Clock) a luat doua puncte. felicitari.

MesajScris: Lun Iun 14, 2004 9:13 am
de Oribilul Mosh
Tinand cont de prenumele sau as indrazni sa cred ca Glock e finlandez.

MesajScris: Dum Iun 20, 2004 12:02 pm
de Necko
desi nu va intereseaza, iata care-s datele problemei azi

US Indianapolis

no. of laps 73
circuit length 4.192 km
race distance 306.016 km

Pole-Position

P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps Laps
1. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'10"223 214.904 Km/h 3
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'10"400 + 0'00"177 3
3. 10 SATO BAR Honda M 1'10"601 + 0'00"378 3
4. 9 BUTTON BAR Honda M 1'10"820 + 0'00"597 3
5. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'11"062 + 0'00"839 3
6. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'11"106 + 0'00"883 3
7. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'11"137 + 0'00"914 3
8. 17 PANIS Toyota M 1'11"167 + 0'00"944 3
9. 8 ALONSO Renault M 1'11"185 + 0'00"962 3
10. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'11"286 + 0'01"063 3
11. 16 DA MATTA Toyota M 1'11"691 + 0'01"468 3
12. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'12"026 + 0'01"803 3
13. 15 KLIEN Jaguar Cosworth M 1'12"170 + 0'01"947 3
14. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1'12"470 + 0'02"247 3
15. 12 MASSA Sauber Petronas B 1'12"721 + 0'02"498 3
16. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 1'13"147 + 0'02"924 3
17. 19 PANTANO Jordan Ford B 1'13"375 + 0'03"152 3
18. 20 BRUNI Minardi Cosworth B 1'14"010 + 0'03"787 3
19. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosworth B 1'14"812 + 0'04"589 3

despre usa, 2004.

MesajScris: Mar Iun 22, 2004 10:36 am
de oaspetele
extrem de slaba regia TV a evenimentului : reluari intarziate, unghiuri neconcludente, lipsa de intuitie a evenimentelor. mult mai slab ca transmisia de anul trecut.
-nu am prea reusit sa inteleg modificarile (sau nu) de pozitii din timpul rularii in spatele SC . cum a reusit Schumi sa intre tot primul pe pista dupa pit stop, Montoya sa ajunga la patrulea, etc etc
-cum l-a ajuns Barri pe Schumi, desi initial erau separati de 13 secunde.
-extrem de murdara pista. oricum, se pare ca Michelin au avut ceva probleme.
sau nu prea s-au prins cativa cum sa franeze la pituri.
-felicitari Sato, prima "infranare" a instinctelor, primul rezultat pozitiv
-bravo Zsoli, cu rabdarea treci marea
-un huo pentru comisarii de cursa care au analizat zeci de minute cazul Montoya, cand cei de la RTl au spus chiar la inceput ce se va intampla.
-Mercedes recupereaza pe tacute, BMW se afunda.
-brava Trulli, oare chiar va pleca ???
-de Schumi, nimic de zis. doar la final sa fii avut ceva probleme ?? ma rog.....
-la Ralf se pare ca nu a fost vorba de o eroare de pilotaj.


faza cu Montoya sta de fapt asa :

Sam Michael (Technical Director):

“Thankfully Ralf will be ok. He had a puncture, which caused him to crash.
The reason for Juan Pablo’s black flag is that when we tried to start the engine on the grid, the starter would not engage into the back of the car and we decided therefore that Juan Pablo should get into the T-car. However, according to the FIA’s article No.85 Juan Pablo would need to have left the grid within 15 seconds before the start of the formation lap and we were a few seconds too late. Obviously two disappointing results in a row is not good. However we are fighter and intend to come back strongly.â€Â

MesajScris: Mie Iun 30, 2004 4:03 pm
de Ayrton
Cateva stiri proaspete:

"Ralf Schumacher va fi indisponibil cel putin trei luni, după ce medicii de la clinica din oraşul german Bad Nauheim au descoperit ca pilotul echipei Williams-BMW are două vertebre fisurate in urma accidentului suferit in timpul Marelui Premiu de Formula 1 al SUA de la Indianapolis.
Diagnostic socant după accidentul lui Ralf Schumacher: Ralf a suferit doua fracturi la coloana vertebrala si a scapat ca prin minune de scaun cu rotile.
Medicii spun că Ralf are nevoie de cel putin 8-12 saptamini de pauza."

"Patronul Formulei 1, Bernie Ecclestone, a anuntat că proiectul unui nou format al calificarilor a fost respins de Comitetul Director al Federatiei Internationale de Automobilism (FIA).
Ecclestone, care consideră că actualul format al calificarilor este neinteresant, a propus o formula cu două sedinte de calificari a cite 25 de minute fiecare, in care pilotii urmau sa parcurga 12 tururi.
Responsabilii FIA au respins, luni, la Heathrow, aceasta propunere, care urma sa intre in vigoare incepind cu Marele Premiu al Marii Britanii de la Silverstone, programat pe 11 iulie. FIA si-a motivat decizia prin faptul că noul format ar diminua interesele mediatice ale echipelor mici. "

MesajScris: Sâm Iul 03, 2004 4:58 pm
de Necko
French GP - Circuitul Nevers Magny

No. of laps - 70
Circuit length - 4.411 km
Race distance - 308.580 km

Calificari

P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps Laps

1. 8 ALONSO Renault M 1'13"698 215.469 Km/h 3
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'13"971 + 0'00"273 3
3. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'13"987 + 0'00"289 3
4. 9 BUTTON BAR Honda M 1'13"995 + 0'00"297 3
5. 7 TRULLI Renault M 1'14"070 + 0'00"372 3
6. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'14"172 + 0'00"474 3
7. 10 SATO BAR Honda M 1'14"240 + 0'00"542 3
8. 04 GENE Williams BMW M 1'14"275 + 0'00"577 3
9. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'14"346 + 0'00"648 3
10. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'14"478 + 0'00"780 3
11. 16 DA MATTA Toyota M 1'14"553 + 0'00"855 3
12. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'14"798 + 0'01"100 3
13. 15 KLIEN Jaguar Cosworth M 1'15"065 + 0'01"367 3
14. 17 PANIS Toyota M 1'15"130 + 0'01"432 3
15. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1'16"177 + 0'02"479 3
16. 12 MASSA Sauber Petronas B 1'16"200 + 0'02"502 3
17. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 1'16"807 + 0'03"109 3
18. 19 PANTANO Jordan Ford B 1'17"462 + 0'03"764 3
19. 20 BRUNI Minardi Cosworth B 1'17"913 + 0'04"215 3
20. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosworth B 1'18"247 + 0'04"549 3

MesajScris: Dum Iul 04, 2004 5:01 pm
de baixinho©
Rezultatele Marelui Premiu al Frantei de la Magny Cours
1. Michael Schumacher (Germania/Ferrari) 1h30:18.133 (viteza medie: 205,035 km/h)
2. Fernando Alonso (Spania/Renault) la 8.329
3. Rubens Barrichello (Brazilia/Ferrari) la 31.622
4. Jarno Trulli (Italia/Renault) la 32.082
5. Jenson Button (Marea Britanie/BAR-Honda) la 32.484
6. David Coulthard (Marea Britanie /McLaren-Mercedes) la 35.520
7. Kimi Raikkonen (Finlanda/McLaren-Mercedes) la 36.230
8. Juan Pablo Montoya (Columbia/Williams-BMW) la 43.419
9. Mark Webber (Australia/Jaguar-Cosworth) la 52.394
10. Marc Gene (Spania/Williams-BMW) la 58.166
11. Christian Klien (Austria/Jaguar-Cosworth) la un tur
12. Giancarlo Fisichella (Italia/Sauber-Petronas) la un tur
13. Felipe Massa (Brazilia / Sauber-Petronas) la un tur
14. Cristiano Da Matta (Brazilia/Toyota) la un tur
15. Olivier Panis (Franta/Toyota) la doua tururi
16. Nick Heidfeld (Germania/Jordan-Ford) la doua tururi
17. Giorgio Pantano (Italia/Jordan-Ford) la trei tururi
18. Gianmaria Bruni (Italia/Minardi-Cosworth) la patru tururi.
Clasamentul pilotilor:
1. Michael Schumacher 90 p
2. Rubens Barrichello 68p
3. Jenson Button 48p
4. Jarno Trulli 46p
5. Fernando Alonso 33p
6. Juan Pablo Montoya 25p
7. Takuma Sato 14p
8. Ralf Schumacher (Germania/Williams-BMW), David Coulthard 12p
10. Giancarlo Fisichella, Kimi Raikkonen 10p
12. Felipe Massa, Olivier Panis 5p
14. Cristiano Da Matta, Mark Webber, Nick Heidfeld 3p
17. Timo Glock 2p
18. Zsolt Baumgartner 1p
Nu au punctat Gianmaria Bruni, Marc Gene si Giorgio Pantano.
Clasamentul constructorilor:
1. Ferrari 158 p
2. Renault 79p
3. BAR-Honda 62p
4. Williams-BMW 37p
5. McLaren-Mercedes 22p
6. Sauber-Petronas 15p
7. Toyota 8p
8. Jordan-Ford 5p
9. Jaguar-Cosworth 3p
10. Minardi-Cosworth 1p.

MesajScris: Joi Iul 29, 2004 9:15 am
de Ayrton
trei transferuri pt sezonul 2005:
Trulli la Toyota
Fisichella la Renault in locul lui Trulli
Webber la Williams in locul lui Montoya, iar pt locul lui Ralf se pare ca favorit e Villeneuve

MesajScris: Joi Iul 29, 2004 9:29 am
de eyewitness
ayrtuane, daca jtii cumnva, trulli a plecat de buna voie sau renaultu a decis?

MesajScris: Joi Iul 29, 2004 10:24 am
de baixinho©
nici nici. a plecat pentru ca cerut o marire substantiala de salariu si nu i s-a oferit. orcum, decizia despartirii a luat-o el.

MesajScris: Mar Aug 03, 2004 11:55 am
de Ayrton
asa e, dar cred ca nici aia nu mai il vroiau, ca e deja batran... bine, nici fisi nu e tanar, dar asta e...
iar la Williams se pare ca va ajunge Nick Heidfeld, ca il sustine tare BMW.