e adevarat, incerc sa aduc vizitatori pe pagina mea, insa e o pagina personala si sper eu destul de la obiect, asa ca sa nu ma injurati prea tare...
prezentari in flash ale echipelor:
http://livelyf1.go.ro/echipe.htm
prezentari in flash ale pilotilor:
http://livelyf1.go.ro/cine-icine.htm
calendar 2005 personalizat F1:
http://livelyf1.go.ro/calendar2005.htm
si in final, ca sa nu ma luati la injuraturi, iata cateva din regulile noi in 2005. multumesc!
27 februarie
Noi reguli in 2005
Sezonul care sta sa inceapa pune capat unei lungi ere a Formulei 1 in sensul ca face tranzitia catre o noua fata a acestui sport, fiind din punctul de vedere al regulamentului nu atat de 'drastic' pe cat urmeaza sa fie cel din 2006, insa suficient.
Sumele enorme si vitezele 'ametitoare' la care s-a ajuns in Formula 1, dar si dominatia categorica a celor de la Ferrari in ultimii ani, au dus la schimbarea regulilor de joc si, se spera, la o alta fata a sportului. Cea mai mare schimbare fata de sezonul trecut este aceea ca motoarele vor trebui sa reziste doua week-end-uri de cursa; aceasta schimbare nu i-a adus nicidecum pe motoristi la pragul exasperarii, unii dintre ei reusind chiar sa mai adauge cativa cai putere desi durata de viata a motoarelor s-a dublat. Urmatoarea regula pe lista, si probabil cea care va avea cel mai mare impact asupra curselor si clasamentelor, este aceea a pneurilor care trebuie sa reziste pe durata calificarilor si intregii curse totodata. Manufacturierii de pneuri au facut tot posibilul sa produca niste pneuri cat mai rezistente, insa vom vedea, probabil, multi piloti care nu vor reusi sa-si menajeze pneurile suficient, cu mari fluctuatii de performanta spre sfarsitul curselor (afirmatie care poate fi luata ca citat al lui Pierre Dupasquier - Michelin).
Vom avea, de asemenea, doua sesiuni de calificari, 'a la' Japonia 2004 - una sambata si alta duminica. In sesiunea de sambata pilotii nu au restrictii la combustibil sau setari de orice fel. Duminica insa, ei vor face turul cronometrat in configuratie de cursa, dupa aceasta sesiune masinile intrand in parcul inchis, la fel cum se intampla si in sezonul trecut dupa calificari. FIA ne va pune si la adunari in acest sezon, caci asezarea pe grila va fi facuta in functie de insumarea timpilor realizati de fiecare pilot in cele doua sesiuni de calificari. Ramane de vazut daca Televiziunea Romana va gasi spatiu pentru a trasmite ambele sesiuni de calificari (pe cele din prima etapa se pare ca le-a strecurat si le vom putea vedea in direct).
Gata si cu schimbarile ultra-rapide de pneuri si realimentare de la pit stop. Pe durata unei curse realimentarea va fi interzisa daca in acelasi timp se schimba unul sau mai multe pneuri.
Iata cateva spicuiri din regulamentul dat publicitatii de catre FIA:
Tipuri de pneuri:
- fiecare producator nu poate pune la dispozitie fiecarei echipe, pe parcursul unui week-end, mai mult de doua specificatii de pneuri pentru pista uscata, si o singura specificatie pentru pista uda sau pneuri de vreme extrema.
Cantitatea si tipul pneurilor:
- pe durata fiecarui week-end un pilot nu poate folosi mai de 4 seturi de pneuri pentru pista uscata, patru seturi pentru pista uda si 3 seturi pentru vreme extrema;
- daca un pilot este schimbat pe parcursul week-end-ului atunci noul pilot nu va folosi decat pneurile alocate pilotului pe care l-a inlocuit;
- din cele patru seturi de pneuri pentru vreme uscata fiecarui pilot i se vor aloca pentru antrenamentele de vineri doua seturi de compozitie diferita;
- daca nu se impune folosirea unei specificatii de vreme extrema, unul dintre cele doua seturi pentru pista uscata ramas nefolosit trebuie folosit in ambele sesiuni de calificare si in cursa propriu-zisa. In timpul unei cursei este permisa o schimbare de pneuri numai preventiv pentru motive de siguranta clare si reale, in cazul unei pene sau in cazul deteriorarii unui pneu. In timpul schimbarii pneurilor nu este permisa realimentarea.
Motoare:
- fiecare pilot poate folosi nu mai mult de un singur motor pentru doua curse consecutive. Daca este necesar ca motorul sa fie schimbat atunci pilotul va fi retrogradat cu 10 pozitii la cursa respectiva si nu va putea folosi un alt motor pana la sfarsitul urmatoarei curse. Orice pilot ca nu a reusit sa termine prima cursa din cele doua poate folosi un nou motor in cea de-a doua cursa fara sa fie penalizat. Daca un motor este schimbat dupa prima prima sesiune de calificari si inainte de cursa, atunci pilotul va fi nevoit sa plece in cursa respectiva din coada grilei de start;
- dupa consultarea cu furnizorul de motoare FIA va pune sigilii pe fiecare motor pentru a se asigura ca nici o componenta nu poate fi reconstruita sau schimbata. Dupa prima cursa din cele doua vor fi puse si alte sigilii pentru a se asigura ca motorul nu poate fi pornit pana la urmatorul Mare Premiu;
- se considera schimbare a motorului chiar si o inlocuire a unei componente prin care oricare dintre sigiliile FIA este stricat sau scos de pe motorul original dupa ce a fost folosit pentru prima cursa.
Realimentarea:
- cu exceptia masinilor care sunt fortate sa renunte la turul cronometrat din cea de-a doua sesiune de calificari din cauza aparitiei steagului rosu (caz in care masinile pot fi realimentate pentru un nou tur cronomentrat), in perioda dintre inceputul celei de-a doua sesiuni de calificari si startul cursei nu poate fi adaugat sau scos combustibil in/din masina.
Calificari:
- sesiunile de calificari vor avea loc una in preziua cursei si una chiar in ziua cursei cu patru ore inaintea startului. In timpul ambelor sesiuni fiecare pilot va face cate un tur cronometrat. Ordinea de plecare in cea de-a doua sesiune va fi inversa celei stabilite in prima sesiune. Daca doi sau mai multi piloti stabilesc acelasi timp in sesiunea a doua atunci ordinea lor pe grila va fi in functie de timpul stabilit in prima sesiune.
Grila de start:
- la sfarsitul fiecarei sesiuni de calificari timpul stabilit de fiecare pilot va si facut public;
- grila de start va fi formata prin insumarea timpilor stabiliti in cele doua sesiuni de fiecare pilot. Daca doi sau mai multi piloti au acelasi timp dupa insumare, prioritar va fi cel care a stabilit primul timpul respectiv;
- daca unul sau mai multi piloti nu fac unul din tururile cronometrate din cele doua sesiuni, ei vor fi aranjati in coada grilei in ordinea timpilor stabiliti in cealalta sesiune;
- daca unul sau mai multi piloti nu fac nici unul din tururile cronometrate din cele doua sesiuni de calificare atunci ei vor fi aranjati in coada grilei in ordinea numerelor masinilor.
Cursa:
- ordinele de echipa care schimba rezultatul cursei sunt interzise (n.r. - chiar daca nu e e regula noua, e bine sa fie reamintita.