Mika Hakkinen

Forum dedicat sporturilor mecanice.

Mika Hakkinen

Mesajde schummy002 » Dum Apr 10, 2005 11:52 am

Dat fiind ca Mika a revenit in lumea buna a curselor auto, consider ca subiectul este din nou de actualitate.
Scurta biografie (sau... mai lunga... nu dati importanta chiar la toate detaliile astea...am scris si eu pe principiul mai bine sa fie prea mult decat sa nu ajunga...dar dak totusi cuiva nu-i ajunge, sa strige ca-i mai zic)
Nume: Mika Pauli Hakkinen
Nascut la: 28 septembrie 1968
Nationalitate: Finlandez
Locul nasterii: Vantaa (langa Helsinki)
Inaltime: 1,79m
Greutate: 70kg
Grupa de sange J A,Rh+
Resedinta: Monte Carlo, boulevard de Suisse nr. 19, etaj 9, din 1991
Casatorit cu Erja din mai 1998, are un fiu, Hugo
Animale de casa: o testoasa, Clarence
Muzica preferata: Frank Sinatra, Phil Collins
Hobby-uri: ski, scufundari, inot, tenis
Manager: Keke Rosberg (campion mondial 1982)
Conduce un Mercedes A-Klasse si are un avion personal Mitshubishi MU2B

Mika si-a inceput cariera ca si toti marii piloti actuali, in karting. A debutat in 1973, cand avea numai 5 ani si a cucerit primul titlu doi ani mai tarziu. A trecut la cursele de monoposturi in 1987, castigand Campionatul Nordic de Formula Ford 1600. in 1988 s-a impus in Formula Opel Euroseries si a facut pasul spre Formula 3 britanica. A castigat acest campionat in 1990, fiind remarcat de echipa de Formula 1 Lotus, aflata in criza.
Debutul lui Hakkinen in Formula 1 a avut loc in MP al SUA (Phoenix), cand a abandonat din cauza motorului, dupa o serie de greseli personale. A reusit sa termine sezonul pe locul 15, acumuland 2 puncte. Anul urmator, a acumulat 11 puncte, terminand sezonul pe locul 8, la volanul masinii Lotus. In 1993 a facut pasul spre echipa McLaren, obtinand doar 4 puncte si prima clasare pe podium, la Suzuka. Anul urmator, si-a dominat experimentatul coechipier (M.Brundle) pe parcursul intregului sezon, terminand pe locul 4 la general cu un total de 26 puncte si urcand pe podium de 6 ori (un loc 2 in Belgia si 5 locuri 3). In 1995 a incheiat sezonul pe locul 7 si marcand 17 puncte (doua locuri 2). In 1996, Hakkinen si-a depasit propriul record la puncte, contabilizand 31 si terminand sezonul pe locul 6. In 1997, pe fondul unui progres deosebit al monoposturilor McLaren Mercedes, Hakkinen obtine prima sa victorie, fiind lasat de Villeneuve sa castige MP al Europei de la Jerez. In ciuda acestei performante, Hakkinen se vede pentru prima oara surclasat la finalul sezonului de coechipierul sau, Coulthard obtinand 36 puncte fata de cele 27 ale lui Mika.
In 1998, deservit de cea mai puternica masina din pluton, obtine 8 victorii si isi adjudeca titlul mondial cu un total de 100 puncte. Anul urmator, titlul ajunge tot la Mika Hakkinen, in ciuda numeroaselor greseli personale. Lipsa unei opozitii dure face ca cele 76 puncte (5 victorii) acumulate sa fie suficiente pentru al doilea titlu. In 2000, se claseaza al doilea la general, fiind penalizat de strategiile defectuoase ale echipei. El castiga totusi 4 Grand Prix-uri si acumuleaza 89 puncte. Cel mai memorabil moment al anului are loc in turul 40 al MP al Belgiei, Hakkinen fiind autorul unei depasiri de antologie in fata lui M.Schumacher. Steaua lui Mika apune anul urmator, cand obtine doar doua victorii si este victima unor ghinioane teribile: abandoneaza din pozitia de lider in ultimul tur, ramane blocat pe grila de 3 ori. Termina totusi anul competitional pe locul 5 cu 37 puncte, fiind net devansat de Coulthard. La finalul lui 2001, Hakkinen isi anunta retragerea si lasa mostenire locul sau unui alt talent finlandez, Kimi Raikkonen.
In concluzie, Hakkinen a alergat 162 curse, obtinand 20 victorii, 420 puncte si 2 titluri mondiale, fiind astfel cel mai de succes pilot finlandez al tuturor timpurilor.
Dupa 3 ani de pauza, Mika Hakkinen isi anunta revenirea in curse, in campionatul german DTM, la volanul unui Mercedes AMG C-classe. In 2005, el va avea pe masina numarul 8, numarul care l-a purtat catre primul titlu mondial. Vom asista oare la a doua tinerete a finlandezului?
Campionatul german de turisme DTM incepe pe data de 17 aprilie, la Hockenheim, cursele fiind transmise si anul acesta de TV Sport.
Pentru cei interesati de detalii referitoare la acest campionat, nu ezitati sa ma intrebati. Poate voi deschide si un thread special pentru DTM.
Deci, ce sanse ii dati lui Mika?
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
schummy002
Junior Member
 
Mesaje: 22
Membru din: Dum Apr 03, 2005 6:25 pm
Localitate: iasi

Mesajde Ayrton » Lun Apr 11, 2005 8:23 am

Pasiunea pt sporturile auto a fost mai puternica pt Mika decat faptul ca si-a anuntat rettragerea tocmai pt a sta mai mult cu familia... Oricum, de ras nu o se se faca, va aduce mai multa popularizare curselor de DTM (deja TV Sport transmite cursele), insa campion anul asta mi-e greu sa cred ca va iesi... oricum are o companie selecta, si din cate stiu eu mai sunt vreo 3-4 fosti piloti de F1 angernati in acest sezon.
**********
***D I N A M O!!!***
**********
Avatar utilizator
Ayrton
 
Mesaje: 1790
Membru din: Lun Dec 16, 2002 12:00 am

Mesajde schummy002 » Lun Apr 11, 2005 4:59 pm

Pai...Jean Alesi de exemplu a debutat in DTM in 2002, a castigat a treia cursa la care a participat (Donington) si a terminat pe locul 5. In 2003, a castigat 2 curse si a terminat tot pe 5, iar anul trecxut a terminat pe 7, adunand doar 14 puncte. Sistemul de punctare din DTM este acelasi ca si in Formula 1. Si ai stiut bine, mai sunt trei fosti piloti de Formula 1: Alesi (Mercedes), Allan McNish (Audi) si Heinz-Harald Frentzen (Opel). Frentzen a debutat in 2004, deloc genial (14 la final). Dar eu sper ca va fi mai bine anul acesta. McNish si-a gasit locul in sfarsit. Hakkinen...nu ma pronunt.
Dar ca orice campionat serios, exista o elita interna care face legea. Bernd Schneider are 4 titluri..dar anul trecut n-a facut fata tripletei de soc Ekstrom (Audi) - Paffett - Albers (ambii Mercedes). Nu inteleg de ce a ajuns Albers in Formula 1. A dat vrabia din mana pe cioara de pe gard:)) Paffett e mult mai talentat si a fost aproape de a ajunge la Sauber...daca nu s-ar fi bagat Villeneuve pe fir.
Acum ma bucur de popularizarea DTM. Se naste intrebarea: DTM sau WTCC?
Care e mai spectaculos?
MI-e greu sa aleg. Masinile din DTM si formatul curselor din WTCC as raspunde.
schummy002
Junior Member
 
Mesaje: 22
Membru din: Dum Apr 03, 2005 6:25 pm
Localitate: iasi

Mesajde schummy002 » Dum Mai 01, 2005 11:21 pm

Iata ca pe 1 mai 2004, Hakkinen confirma si in cea de-a doua cursa in DTM obtine un loc pe podium. El termina cursa pe 3, la mica distanta de ocupantul pozitiei a doua, Tom Kristensen (Audi A4) si la 4 secunde de invingatorul Gary Paffett (AMG Mercedes C-Klasse). Cursa lui Mika a fost marcata de o problema care l-a intarziat la primul pit-stop, care l-a indepartat de batalia pentru victorie. Oricum Hakkinen progreseaza, dupa ce a obtinut primul punct in etapa inaugurala de la Hockenheim, acum ajunge pe podium. Astept cu interes cursa urmatoare de pe 15 mai, care va avea loc pe circuitul de la Spa-Francorchamps, unde in 2000 Hakki facea o magnifica demonstratie de arta a pilotajului. Se profileaza oare prima victorie a finlandezului in DTM? Let's just wait and see.
schummy002
Junior Member
 
Mesaje: 22
Membru din: Dum Apr 03, 2005 6:25 pm
Localitate: iasi

Mesajde Ayrton » Mar Mai 03, 2005 11:36 am

Problema de la pit-stop mi s-a parut cauzata chiar de Hakiinen care a oprit accidental motorul... pe traseu a parut in forma, probabil se dezobisnuise cu alimentarile de benzina si s-a gandit pt o secunda sa se duca sa plateasca carburantul :D ...
**********
***D I N A M O!!!***
**********
Avatar utilizator
Ayrton
 
Mesaje: 1790
Membru din: Lun Dec 16, 2002 12:00 am


Înapoi la Formula 1. Sporturi cu motor

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron