Mulholland Drive

sub lumina lanternei magice

Mulholland Drive

Mesajde Aliosha » Mie Aug 14, 2002 2:36 am

Ca de obicei inainte sa vad un film arunc o privire pe imdb sa vad in mare despre ce este vorba...

"Possibly the best David Lynch film to date..."

"You don't have to understand David Lynch to appreciate his movies, and you don't have to understand "Mulholland Drive" to appreciate it as a masterpiece of modern cinema. "

Si ma duc eu cu inima deschisa si plin de interes la film gata sa plec la sfarsit impresionat... Da' de unde ! Nici vorba !

Desi cu ceva timp in urma eram mare fan "Twin Peaks", vestita atmosfera pe care regizorul o imprima filmelor sale nu a reusit sa ma prinda de data asta.

Mai mult, dupa ce am vazusem (si imi placusera) atatea filme puzzle - intortocheate - solicitante- etc...ma simteam pregatit sa receptionez destul de bine unul similar.

M-am simtit doamnelor si domnilor exact ca acum ani buni cand am vazut ultimul episod din Twin Peaks. Tin minte ca am ramas cu un gust amar si am pus neintelegerea finalului pe seama varstei fragede.

De data asta aproape la fel. Poate o fi tot intelectul meu de vine... totusi....am inteles majoritatea filmului dar unele lucruri sunt prea impaturite pentru a iesi la iveala. Recunosc ca odata ajuns acasa am citit pe net explicatia unui critic si desi aveam un punct comun era totusi departe de ce am banuit eu.

Faceam o comparatie, asa ca pentru mine , cu "Eyes wide shut", film cu final lasat la interpretarea spectatorului, de asemenea bazat pe atmosfera... cu doua clase peste cel al domnului Lynch.
Kubrick era mare...

Prin urmare filmul mi-a placut dar nu in mod deosebit.
Astept sa il vedeti si voi, in caz ca aveti de gand, si sa discutam pe marginea lui.
"Against modern football."
Avatar utilizator
Aliosha
 
Mesaje: 5042
Membru din: Sâm Oct 20, 2001 11:00 pm

Mesajde angus » Mie Aug 14, 2002 5:41 pm

Mie mi-a placut filmul, din punctul meu de vedere s-a reusit efectul scontat: crearea atmosferei de suspans, de impletire a visului cu realitatea. Nu am fost fan Twin Peaks, asa ca Mulholland mi-a placut mult mai mult. Hai sa despaturim lucrurile care ti s-au parut tie prea impaturite pentru a iesi la iveala. Care sunt alea? Cred ca unele lucruri chiar nu au nici o explicatie logica, sunt puse anapoda tocmai pentru a crea atmosfera de mister. Poate ca la o a doua vizionare, mai atenta, as putea face o analiza mai concreta. Dar deocamdata nu simt nevoia de o reluare. Il mai las sa pritoceasca in subconstientu-mi...Sunt o gramada de filme bune la Mall acum, ce-ai mai vazut?
lucrurile nu sunt ce par a fi
angus
Junior Member
 
Mesaje: 1537
Membru din: Joi Mai 30, 2002 12:00 pm
Localitate: in za grin forest

Mesajde Aliosha » Joi Aug 15, 2002 10:04 am

Acum, la o zi dupa vizionare, filmul s-a mai asezat in mintea mea si am tendinta sa fiu mai putin vehement.

Si eu am crezut ca sunt lucruri puse anapoda dar citind o cronica pe net am aflat ca nu este asa. De pilda toate ciudateniile (si hiperbolizarile) din vis sunt de fapt o reflectie a sentimentului ei de frustrare din viatza reala. (Urmeaza acolo o explicatie amanuntita a fiecarui detaliu pe care nu am avut rabdarea sa o citesc pana la capat). (Oamenii precizau ca vazusera filmu de n ori si de fiecare data mai gaseau cate ceva. )
Pana sa imi dau seama ca gagica visa incercam non stop sa fac o legatura intre toate chestiile alea. De pilda treaba cu cubul albastru si cheitele. De ce era cubul tinut de aratarea aia etc...

Superba scena din teatru in care m-am prins si eu in cele din urma ca totul era un vis( in momentul in care blonda izbucneste in plans)
Daca ai fi vazut ultimele episoade din Twin peaks ai fi realizat cat de mult se aseamana unele chestii de acolo cu scene (ori tipuri de personaje) din filmul asta... (piticul, matusa si unchiul care fug din cubul albastru etc)

PS: care sunt filmele bune de la mall ? Am de gand sa mai vad Filantropica si atat. Imi recomanzi altceva ?
"Against modern football."
Avatar utilizator
Aliosha
 
Mesaje: 5042
Membru din: Sâm Oct 20, 2001 11:00 pm

Mesajde angus » Joi Aug 15, 2002 10:22 am

Profetiile omului molie, thriller SF cu Richard Gere (2002).
8 femei, Franta, cu Cetherine Deneuve si Isabelle Hupert
Trenul vietii, Minti diabolice. Daca vrei, itzi spun doua vorbe despre fiecare. Da' poate preferi sa nu shtii despre ce e vorba, si schimbam impresii dupe.

Unde citeshi tu cronici pe net? Eu la cinemagia. Acolo sunt date cele 10 indicii care te fac sa nu mai ai nici o indoiala cu privire la ce se intampla in film. Aiurea. Oricum sunt si niste pareri interesante p-acolo. E primul loc in care am vazut ca prima parte a filmului este considerata un vis. Deshteapta gaselnita, si bine realizata. Eu as fi spus doar ca planurile trecutului si prezentului se intrepatrund, ca sunt amintiri, si nu vise. Daca consideri ca este un vis, intr-adevar, totul devine mai limpede. Cu scena din teatru inca nu mi-a clar. In afara faptului de a contribui semnificativ la realizarea atmosferei twin pix, ii atribui vreo semnificatie logica? Si de ce pe Betty o apuca un tremurat isteric in timp ce se uita la spectacolul de teatru?
lucrurile nu sunt ce par a fi
angus
Junior Member
 
Mesaje: 1537
Membru din: Joi Mai 30, 2002 12:00 pm
Localitate: in za grin forest

Mesajde Aliosha » Joi Aug 15, 2002 10:40 am

Scena din teatru e o metafora.

Se repeta obsesiv ca ce se canta este pe banda si ca totul este regizat. Pe urma blonda(Betty parca) realizeaza ca totul este un vis si atunci incepe sa planga strangand-o tare pe bruneta ca si cum nu ar vrea sa o piarda.
Mai e si faza cu Silentio ...

Incearca sa citesti mai multe explicatii pentru ca o sa te luminezi.

Gasisem una completa si foarte misto la un search pe google "Mulholland drive explanation". Astazi nu am mai dat de ea... vezi si tu. Daca tot ai rabdare sa prinzi tot incearca sa citesti din mai multe pentru ca nu sunt complete si in cateva oamenii marturisesc clar ca nu au inteles tot. Pune-le si tu cap la cap.

Citesc cronici la majoritatea fimelor pe http://www.imdb.com.
insa acolo nu se gasesc explicatii si chichitze.
"Against modern football."
Avatar utilizator
Aliosha
 
Mesaje: 5042
Membru din: Sâm Oct 20, 2001 11:00 pm

Mesajde angus » Joi Aug 15, 2002 11:27 am

Nu am stare sa ma uit pe net. Cel putin acum. Prefer sa discut cu tine, daca tot ai deschis subiectul. Metafora, sa fie, da' ce vrea sa zica? Toata scena din teatru este in vis, asa ca Betty nu-si poate da seama ca totul este un vis (adica vrei sa zici ca vis in vis?). Sunt de acord cu descrierea ta a scenei cu teatrul. E fix asa cum zici. Dar de ce se intampla toate astea, adica ce semnificatie logica au, si repetatul lui "silentio" ce rost are, asta e interesant de speculat. Curios ca totusi nu ma deranjeaza faptul ca multe lucruri sunt aparent (si in fond, unele) ilogice. Adica nu ma enerveaza faptul ca nu inteleg ce rost are cubul. Rostul lui este tocmai acela de a contribui la crearea iluziei de brambureala si mister. Da, mi-a placut filmul.
Si mi-am propus ca in viitorul apropiat sa vad Vidocq, cu Gerard Depardieu. Tot la Hollywood Multiplex, cinematograful meu preferat.
lucrurile nu sunt ce par a fi
angus
Junior Member
 
Mesaje: 1537
Membru din: Joi Mai 30, 2002 12:00 pm
Localitate: in za grin forest

Mesajde Aliosha » Joi Aug 15, 2002 11:40 am

Nu e vis in vis. E ca atunci cand visezi si constientizezi ca visezi. Nu ti s-a intamplat niciodata ?

Pe mine ma roade ca nu inteleg fiecare mic detaliu si poate asta este motivul pentru care m-am luat de film.
Chestiile care noua ni se par ilogice sau puse la misto sunt de fapt de o precizie extraordinara si probabil ca daca stai sa cauti cu lumanarea nu poti gasi vreo greseala sau neconcordanta.
Bineinteles ca este bun, chiar foarte bun, dar nu este "cinstit" precum Memento spre exemplu. Acolo daca esti atent tot filmul esti recompensat printr-o intelegere deplina in ultimul moment.
"Against modern football."
Avatar utilizator
Aliosha
 
Mesaje: 5042
Membru din: Sâm Oct 20, 2001 11:00 pm

Mesajde angus » Joi Aug 15, 2002 12:29 pm

Nu mi s-a intamplat. Cand visez sunt prea preocupat sa visez ca sa constientizez ca visez. O sa ma gandesc la asta.

Daca te roade faptul ca nu intelegi unele chestii, asta e un lucru bun. Pai atunci hai sa despicam firul in patru si sa vedem ce e cu cubul si cu cheia. Ca nu mai tin bine minte. Am citit pe net o parere despre culoarea albastra, care ar delimita in timp visul de realitate. Ideea nu e dezvoltata, si porneste de la culoarea albastra a cheii. Nu prea sunt de acord. Cine da cheia cui? Ce descuie cheia? Numai cubul? De unde si pana unde ideea unei chei care descuie un cub in care nu e nimic? Unde e aici precizia extraordinara pe care o presupui, ca mie mi se pare varaza toata gaselnita cu cheia si cubul. Adu-mi, te rog aminte, ca sunt in ceata. Poate ca o sa revad filmul, sa fiu mai atent la firul logic decat la atmosfera fabuloasa si misterioasa.

ia d-acilea:
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?topic=296&forum=34&9
lucrurile nu sunt ce par a fi
angus
Junior Member
 
Mesaje: 1537
Membru din: Joi Mai 30, 2002 12:00 pm
Localitate: in za grin forest

Am adunat cateva explicatii si le-am pus cap la cap

Mesajde Aliosha » Vin Aug 16, 2002 11:27 am

Real:

Betty = Diane Shellwyn , in viatza reala. Traieste in Canada si vine in LA mostenind o avere de 50 000 de la matusa ei.
O intalneste pe Camilla Rhodes cu care incepe o aventura pe platourile de filmare. Camilla nu pare prea interesata de Betty. O invita la petrecerea din casa regizorului unde totodata anunta logodna cu acesta. In aceeasi casa intalnim personajele: COCO, cowboyul, si inca 2-3 ce o sa apara in visul ei.

Disperata, Diane(Betty) pleaca de la petrecere si angajeaza ucigasul cu banii mosteniti de la matusa sa. Acesta ii spune ca odata ce o va omora o cheie albastra ii va aparea in casa.
Diane pleaca acasa si se culca. Aici incepe visul, marea parte a filmului.

Visul:

Camilla se afla in limuzina pe bancheta din spate cand este pe cale de a fi impuscata. Urmeaza accidentul care practic ii salveaza viatza. Explicatia data este ca regretul lui Betty se manifesta in vis unde "o salveaza" pe Camilla.
Aceasta, amneziaca, ajunge in casa matusii lui Betty dar complet schimbata, perfecta, asa cum si-ar fi dorit-o Betty in viazta reala.

De ce regizorul (Adam K) are nevoie de o alta fata pentru rolul principal ?
Pentru ca odata aflata in somn Betty stie ca bruneta este (va fi) moarta si atunci se duce la auditia pentru rolul principal unde joaca perfect si este apreciata de toata lumea, exact invers decat in realiate.
De la ura fata de Adam (doar ii furase iubita) apar si acele intamplari ciudate, fara sens practic. Pana la urma ceata de gangsteri care o impun pe Camilla pt rolul principal este tot o scornire hiperbolica a visului ei.

Alta scena "grea" este si cea in care cele 2 fete intra in casa lui Dianne si gasesc o fata moarta in pat. Aici tot sentimentul de vina ar fi de vina pentru ca datorita lui Betty se sinucide in vis... ceva de genul asta.

Alta scena aflata in antiteza totala cu realitatea este cea in care ucigasul da dovada de incompetenta si nu este capabil sa il "faca " cum trebuie pe omul din birou.

Club Silentio: odata cu convulsiile Betty realizeaza ca viseaza si ii dau lacrimile(visul ei era prea frumos). Faptul ca Rebeca (?) moare in timp ce canta anunta de fapt sfarsitul relatiei lor din vis.

Imdeiat dupa scena din club:

Real:

Betty dispare, Rita (Camilla) deschide cubul si atunci o avem pe Diane care se trezeste. Prietena (iubita) ei bruneta care se mutase de la ea in urma cu ceva zile bate la usa pentru a-si mai lua niste lucruri. (o scrumiera)
Pe masa se afla cheitza albastra = Camilla moarta.

Restul scenelor sunt amintiri/prezent dar reale.


----------------------------------------------------------------------

PS: scuzati eventualele greseli dar mi-e lene sa citesc ce am scris.
"Against modern football."
Avatar utilizator
Aliosha
 
Mesaje: 5042
Membru din: Sâm Oct 20, 2001 11:00 pm

Mesajde manelesux » Sâm Aug 31, 2002 9:34 pm

Initial trimis de Aliosha
[b]Real:

Betty = Diane Shellwyn , in viatza reala. Traieste in Canada si vine in LA mostenind o avere de 50 000 de la matusa ei.
O intalneste pe Camilla Rhodes cu care incepe o aventura pe platourile de filmare. Camilla nu pare prea interesata de Betty. O invita la petrecerea din casa regizorului unde totodata anunta logodna cu acesta. In aceeasi casa intalnim personajele: COCO, cowboyul, si inca 2-3 ce o sa apara in visul ei.

Disperata, Diane(Betty) pleaca de la petrecere si angajeaza ucigasul cu banii mosteniti de la matusa sa. Acesta ii spune ca odata ce o va omora o cheie albastra ii va aparea in casa.
Diane pleaca acasa si se culca. Aici incepe visul, marea parte a filmului.

Visul:

Camilla se afla in limuzina pe bancheta din spate cand este pe cale de a fi impuscata. Urmeaza accidentul care practic ii salveaza viatza. Explicatia data este ca regretul lui Betty se manifesta in vis unde "o salveaza" pe Camilla.
Aceasta, amneziaca, ajunge in casa matusii lui Betty dar complet schimbata, perfecta, asa cum si-ar fi dorit-o Betty in viazta reala.

De ce regizorul (Adam K) are nevoie de o alta fata pentru rolul principal ?
Pentru ca odata aflata in somn Betty stie ca bruneta este (va fi) moarta si atunci se duce la auditia pentru rolul principal unde joaca perfect si este apreciata de toata lumea, exact invers decat in realiate.
De la ura fata de Adam (doar ii furase iubita) apar si acele intamplari ciudate, fara sens practic. Pana la urma ceata de gangsteri care o impun pe Camilla pt rolul principal este tot o scornire hiperbolica a visului ei.

Alta scena "grea" este si cea in care cele 2 fete intra in casa lui Dianne si gasesc o fata moarta in pat. Aici tot sentimentul de vina ar fi de vina pentru ca datorita lui Betty se sinucide in vis... ceva de genul asta.

Alta scena aflata in antiteza totala cu realitatea este cea in care ucigasul da dovada de incompetenta si nu este capabil sa il "faca " cum trebuie pe omul din birou.

Club Silentio: odata cu convulsiile Betty realizeaza ca viseaza si ii dau lacrimile(visul ei era prea frumos). Faptul ca Rebeca (?) moare in timp ce canta anunta de fapt sfarsitul relatiei lor din vis.

Imdeiat dupa scena din club:

Real:

Betty dispare, Rita (Camilla) deschide cubul si atunci o avem pe Diane care se trezeste. Prietena (iubita) ei bruneta care se mutase de la ea in urma cu ceva zile bate la usa pentru a-si mai lua niste lucruri. (o scrumiera)
Pe masa se afla cheitza albastra = Camilla moarta.

Restul scenelor sunt amintiri/prezent dar reale.


----------------------------------------------------------------------

PS: scuzati eventualele greseli dar mi-e lene sa citesc ce am scris. [/B]



socotelile mele e ca este un film despre identitate. in ce masura suntem persoane shi in ce masura suntem simboluri(nume, porecle, imagini, roluri, voci).

dovezi:
1. un moment dat, blonda se imbraca shi se tunde ca mariyn monroe, iar rita ii spune in treacat: "de ce mi se pare ca aratzi a altcineva?"
2.la teatru, tipa de pe scena moare, insa vocea ei continua. Acel "silentio" este semnul care omoara shi vocea, sfarshitul existentzei, atat a existentzei persoanei fizice cat shi a identitatzii sale simbolice. Pe parcursul filmului se arata ca oamenii incep sa munceasca mai mult pentru construirea acelei "identitatzi simbolice", printr-o agregare de simboluri, in lipsa capacitatzii de a se afirma ca indivizi.
3.peste toate astea se adauga un oarecare determinism. Dumnezeu pare sa fie piticul, care ishi baga coada masluind anumite destine(obligandu-l pe "regizor"(cel care are impresia ca ishi conduce propriul destin) sa primeasca o anumita actritza in rolul de "nevasta"). Diavolul pare a fi cowboyul. Mi-a cam scapat discursul lui shi ash mai vedea odata filmul ca sa vad exact ce e cu cowboyul ala.
4.haosul total cand e vorba de asocierea nume-persoane. in vis, fatza de realitate, ele se skimba, uneori numele se pierd, numele Rita este tot un simbol imprumutat(Rita Hayworth).


asta ar fi un strat de idei...stratul superior, detaliat coerent de Aliosha, despre frustrarile blondei manifestate in vis, sunt doar un cadru al ideii propriu-zise a filmului. Nu intrepatrunderea vis-realitate este ideea filmului, ci e doar tehnica clasica deja la Lynch.anyway,il consider pe lynch genial.suficient de nonconformist, dar shi suficient de "de bun simtz"(ma scot din sarite noile curente din cinematograful european(dar shi cel japonez, care vine tare din urma), un nonconformism in care regizorul se straduie in draci sa shokeze cu filme de prost-gust, care de fapt nu au nici o substantza...de trista amintire imi este inca festivalul de film aproape pornografic de la cluj).
manelesux since 1918
manelesux
Junior Member
 
Mesaje: 466
Membru din: Mie Aug 01, 2001 10:02 am
Localitate: Ubiquitous

Mesajde aphextwinz » Lun Sep 09, 2002 12:04 pm

ca substrat cred ca este doar un film despre lumea filmului shi in particular o parodie a hollywood-ului: argmentele lui manelos sprijina prima parte a teoriei mele iar pentru a doua parte: replici clisheu (nu le mai shtiu , mi-au sarit in ochi in timpul vizionarii), personaje clisheu (fata din provincie care vine sa faca cariera, fata eroina, fata detectiv, gangsterii), parodii (scena cu ucigashul neindemanatic mi s-a parut ca parodiaza pulp fictionu'), shi scena cu probele actritzelor shi toata tevatura aia mi s-a parut o ironizare a modului in care se angajeaza actritzele la hollywood.
aphextwinz
Junior Member
 
Mesaje: 2126
Membru din: Lun Iul 30, 2001 11:00 am
Localitate: La Matze Fripte

Mesajde vali » Vin Oct 18, 2002 10:37 pm

mda, am mai vazut filme proaste, imbecile, cretine, sau cum vreti voi, dar asta chiar ca le intrece pe toate.

da, am inteles ca lynch e mai excentric, dar in afara de fetisul lui cu pitici si de lesbienele alea 2, filmul e o varza gen twin peaks, care are nevoie de cel putin 100 de episoade ca sa il intelegi.

ctrl+shift+del
some people deserve to die
Avatar utilizator
vali
 
Mesaje: 5729
Membru din: Mar Iul 03, 2001 11:00 pm

Mesajde Lord Barty » Sâm Noi 16, 2002 11:32 pm

Dupa indelungi incercari, am ajuns sa vad si eu filmul asta. Se poate spune ca subiectul, in mare, nu e mare filozofie. Nu mai intru in amanunte legat de asta. Modul de realizare si felul cum intamplarile se leaga, reprezinta problema cea mare. La fel si simbolistica cubului albastru, a cheii, a monstrului, s.a.m.d.
Din ce am gasit pe net, link-ul urmator pare sa fie cel mai detaliat si mai aproape de adevar, desi nu explica totul iar in unele chestiuni cred ca greseste.

http://dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis/index.html

Respekt!
Avatar utilizator
Lord Barty
Junior Member
 
Mesaje: 148
Membru din: Lun Iul 22, 2002 11:00 pm

Mesajde Cristy » Lun Iun 27, 2005 11:03 pm

Tind sa cred ca totul a fost un vis, partea reala fiind doar cand Betty/Diane a ajuns la petrecere si a luat-o spre scurtatura cu Rita/Camille, petrecerea si sinuciderea ei, restul fiind fantezie. Deja incepusem sa ma gandesc la totul ca fiind aiurea, cand am stat sa analizez discutia de la aeroport dintre Betty si moshul si baba aia. O explicatie fixa nu cred ca exista, doar fiecare isi creeaza o idee despre film. In mare parte sunt de acord cu cele spuse de Aliosha, dar tin sa mentionez ca Adam a fost inselat si parasit de sotie pt curatatorul de piscine in realitate, acest lucru fiind precizat de el la petrecere.
Moved away.
Cristy
 
Mesaje: 888
Membru din: Joi Iul 08, 2004 11:00 pm

Mesajde Cristy » Mar Iun 28, 2005 8:32 am

In mare parte sunt de acord cu cele spuse de Aliosha, dar tin sa mentionez ca Adam a fost inselat si parasit de sotie pt curatatorul de piscine in realitate, acest lucru fiind precizat de el la petrecere.
Moved away.
Cristy
 
Mesaje: 888
Membru din: Joi Iul 08, 2004 11:00 pm

Mesajde Redial » Mar Iun 28, 2005 11:28 am

exemplu de metafora.... :):):D
cine era stapanul cubului albastru ??... personajul cel urat ....cine era el .... domna cu coasa.... cine a ies din cub la sfarsit de film si o fac sa se omoare.... parintzii ei mortii.... care de ce o fac sa se omoare.... ptr ca eu au crescut-o si au educat-o ..... ... ideia ca toata lumea ajunge in cub ..... e frumoasa... numai ca as prefera sa nu se invarta nici o cheie in ce ma priveste
si ca asta .... mai sunt .... faine
Redial
Junior Member
 
Mesaje: 4
Membru din: Mie Mai 11, 2005 7:17 am
Localitate: pe tastatura

Mesajde Draco Ignis » Vin Sep 30, 2005 6:16 pm

[quote="Aliosha"]Ca de obicei inainte sa vad un film arunc o privire pe imdb sa vad in mare despre ce este vorba...

"Possibly the best David Lynch film to date...



DA.....ASA E...
Draco Ignis
Junior Member
 
Mesaje: 6
Membru din: Lun Sep 26, 2005 11:59 am
Localitate: Rock And Roll Hell

Mesajde Draco Ignis » Vin Sep 30, 2005 6:19 pm

"Possibly the best David Lynch film to date..."



Evident...............asta nu inseamna ca unul ca tine va pricepe ceva,vreodata....End of Fuckin Story!



(6)
Draco Ignis
Junior Member
 
Mesaje: 6
Membru din: Lun Sep 26, 2005 11:59 am
Localitate: Rock And Roll Hell

Mesajde Draco Ignis » Vin Sep 30, 2005 6:29 pm

Mulholland Dr. is a Rubik's Cube for the mind, and you will be trying to line up the "colors" long after you experience it ("watch" isn't a strong enough word to describe how involving this film is).
Draco Ignis
Junior Member
 
Mesaje: 6
Membru din: Lun Sep 26, 2005 11:59 am
Localitate: Rock And Roll Hell

Mesajde Shaki » Mar Apr 01, 2008 10:44 am

tocma am revazut md pentru a nushtiucata oara (a treia, a patra?...)
ideea e ca am observat nishte chestii care mi-au dat de gandit
cheia aia albastra pe care trebuie s-o dea ucigashu in partea a doua a filmului, ca semn ca si-a indeplinit misiunea, nu e deloc aceeashi cu aia din prima parte. cheia din prima parte e o cheie de plastic alabastra, in forma triunghiulara. cheia din a doua parte e o cheie obisnuita de metal vopsit in albastru
doi... cubu albastru... e la matusha ruth!! cand se intorc fetele din silencio si rita cauta cheia in palarie si o striga pe blonda care disparuse, se intercaleaza o scena in care matusha ruth se intoarce in apartament si cade cubu albastru pe jos
cred ca tocmai mi-am dezvoltat o alta interpretare, nu mai sunt deloc de acord ca prima parte e vis si a doua realitate. cred ca cheia e la matusha ruth. shi cubu la fel :D
aliatzi, right? :D

A little girl went out to play, lost in the marketplace as if half-born...
Avatar utilizator
Shaki
 
Mesaje: 7089
Membru din: Lun Mar 10, 2003 12:00 am

Mesajde Cristy » Mar Apr 01, 2008 12:21 pm

Posibil, ca Lynch n-a comentat asupra simbolismului. O explicatie de pe wikipedia:
A widely cited interpretation has the first two-thirds of the film as a dream of the real Diane Selwyn (Watts), who has cast her dream-self as the innocent and hopeful "Betty Elms", reconstructing her history and persona into something like an old Hollywood movie. In her assumed life, Diane is successful, charming, and lives the fantasy life of a soon-to-be-famous actress. The last third of the film presents Diane's bleak real life, in which she has failed both personally and professionally. This film structure closely resembles that of Alain Resnais's Providence (1977).
Moved away.
Cristy
 
Mesaje: 888
Membru din: Joi Iul 08, 2004 11:00 pm

Mesajde Shaki » Mar Apr 01, 2008 3:35 pm

stiam asta, dar aseara m-am gandit ca e tocma invers :D
daca prima parte e realitatea si a doua parte e o fantezie?
daca filmul este de fapt despre o actritza care si-a folosit sexualitatea ca sa aibe succes la hollywood (vezi scena in care bruneta o conduce pe blonda de la mulholland drive spre ea acasa... 'stiu o scurtatura'), si in a doua parte ea simte nevoia sa se autopedepseasca pentru asta si isi imagineaza un scenariu in care e ratata, saraca etc? :)
aliatzi, right? :D

A little girl went out to play, lost in the marketplace as if half-born...
Avatar utilizator
Shaki
 
Mesaje: 7089
Membru din: Lun Mar 10, 2003 12:00 am

Mesajde Cristy » Mar Apr 01, 2008 7:55 pm

Extrem de improbabil. Si daca ar fi asa, desi extrem de straniu, care-ar fi explicatia pentru 'silencio'?
Moved away.
Cristy
 
Mesaje: 888
Membru din: Joi Iul 08, 2004 11:00 pm

Mesajde Inuyasha » Mar Apr 01, 2008 9:02 pm

Azi l-am vazut si eu, dupa ce v-am citit impresiile. Nu stiu ce sa zic, mi s-a parut cam incarcata povestea. Per total un film destul de bunicel, da' mult sub nivelul lui twin peaks. Faza cu cheia si matusa Ruth, hm, tin minte ca in momentul in care a intrat ea in camera, cutia nu mai era, s-a evaporat. O sa verific totusi. Am observat si partea cu regizorul si nevasta'sa. Daca prima jumatate din film era vis, atunci de ce partea a doua aminteste de faptu' ca a fost inselat cu ..tipu' ala? Mi-a mai atras ceva atentia, nu cred ca-i ceva esential, da' totusi, de ce la inceputul filmului banii si cheia apartineau brunetei, iar la sfarsitul filmului banii si cheia erau la blonda? O mica asemanare gasim si-n secventa cu masina, exact aceleasi replici, numai ca bruneta urma sa fie omorata, iar blonda invitata la petrecerea respectiva. Nu stiu, eu ma gandesc ca-n prima parte ea s-a vazut ca fiind cealalta. In fine, is multe lucruri ce nu le inteleg, da' probabil asta-i si ideea filmului. Oricum, destul de dragut.
Grow me a garden of roses, paint me the colors of sky and rain, teach me to speak with their voices, show me the way and i'll try again.
Avatar utilizator
Inuyasha
Junior Member
 
Mesaje: 160
Membru din: Mie Feb 14, 2007 12:00 am

Mesajde Shaki » Mie Apr 02, 2008 6:46 am

Cristy scrie:Extrem de improbabil. Si daca ar fi asa, desi extrem de straniu, care-ar fi explicatia pentru 'silencio'?
nu stiu. uite la ce m-am gandit eu cand am vazut scena aia a doua oara: m-am gandit la destin. adica... cantaretii aia dispareau de pe scena sau cadeau sau nushtiuce, si muzica continua, si asta mi s-a parut oarecum un simbol al faptului ca actiunile noastre sunt determinate dinainte, or smth.
recunosc ca nu am adancit foarte mult teoria asta si nu stiu daca se potriveste cu toate elementele alea de detaliu, chei, lampi, etc, era doar un gand...
a - am mai citit candva o idee interesanta pe un forum: regizorul ala cu crosa ar semana oarecum cu o varianta a lui lynch mai tanara, si probabil lynch a vrut oarecum sa se parodieze, pe sine shi hollywoodu, gen 'in hollywood suntem mereu tineri, frumosi'... :)
bine, eu m-am gandit la multe lucruri legate de film dupa fiecare vizionare da nu am stat sa le scriu :)
aliatzi, right? :D

A little girl went out to play, lost in the marketplace as if half-born...
Avatar utilizator
Shaki
 
Mesaje: 7089
Membru din: Lun Mar 10, 2003 12:00 am

Re: Mulholland Drive

Mesajde Brianna » Lun Iun 03, 2013 11:32 pm

Un film care şi pe mine m-a fascinat,încă-mi pun întrebări.Ca să-l înţelegi pe Lynch trebuie să ai cunoştinţe profunde în metafizică iar filmul e plin de simboluri şi alegorii.Cred că a încercat să arate faţa grotească,imorală,acea parte nevăzută a Hollywood-ului şi a mutat acţiunea în lumea eterică.Filmul trebuie să aibă o explicaţie logică dar ne depăşeşte pe noi, am mai citit şi eu diverse păreri dar toţi bat apa-n piuă.Suprarealismul lui Lynch se pare că nu-l dezlegată nimeni... :square încă.
Avatar utilizator
Brianna
Junior Member
 
Mesaje: 12
Membru din: Sâm Iun 01, 2013 10:14 pm


Înapoi la Film

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron