Richard Wagner
Moderator: ghionoiul
As sa va intreb daca merita Tristanul lui Carlos Kleiber cu Staatskappelle.
Music is not related to anything. It is a spontaneous process of creation. The performer creates. What has the composer done? Shown you the way: "Look, if you go over those stages, those conflicts, you might come to this point."
-
bruno - Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mar Feb 15, 2005 12:00 am
la tristan exista 3 variante de referinta - 1. bí¶hm, 2. karajan, 3 furtwí¤ngler(desi e o inregistrare antica,sunetul e excelent).
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
De Furtwangler am auzit. Din ce-mi zici tu sa inteleg ca nu merita sau n-ai avut ocazia sa o asculti si deci nu te pronunti?
Eu unul sunt novice in opera si Wagner si de aia va mai intreb de o interpretare sau alta.
Eu unul sunt novice in opera si Wagner si de aia va mai intreb de o interpretare sau alta.
Music is not related to anything. It is a spontaneous process of creation. The performer creates. What has the composer done? Shown you the way: "Look, if you go over those stages, those conflicts, you might come to this point."
-
bruno - Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mar Feb 15, 2005 12:00 am
nu n-am ascultat cu kleiber,cine-o sti,poate ca-i peste bí¶hm sau karajan,dar eu unul ma indoiesc.
eu unul sunt vrajit da alea 3 versiuni.fiecare are un stil oarecum diferit.
am mai ascultat in plus inca vreo 4 versiuni da nu m-au "marcat".
daca vrei sa iei una si buna mergi pe mana lui bí¶hm!
basca-i laiv
eu unul sunt vrajit da alea 3 versiuni.fiecare are un stil oarecum diferit.
am mai ascultat in plus inca vreo 4 versiuni da nu m-au "marcat".
daca vrei sa iei una si buna mergi pe mana lui bí¶hm!
basca-i laiv
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
zilele astea m-am uitat la inelul cu boulez.doar primele 3 parti,raingoldu valchiria si zigfrid..
impresia generala e proasta spre foarte proasta desi orchestra este super.
nu pot sa suport actingul si zbieretele brunhildei si-ale lui zigfrid..
opera asta nu e buna decat dac-o asculti,daca te mai si uiti la ea deja devine enervanta.
noroc ca mai salveaza alberich si wotan din impresia generala.
zigfrid e un prost crescut,ii rupe toiagul bunicului(wotan) se da grosolan la matusi-sa
(brunhilda),si-si bate joc de tutorele sau(mime).
pe langa acestea,wagner ne-a "fericit" cu o partitura crunta pt cei doi supersolisti - personaje principale - valchirie plus zigfird - finalul din zigfrid este crunt,amandoi tipa de parca is dusi la abator.
iar zigfrid cand descopera ca matusi-sa are tate,(das ist cain man) urla de parca l-a vazut pe baubau.
in duetul cu pasarea din padure,face o mutra de retardat,se invarte de colo colo parca-i apucat de streche.
si eu care credeam ca daca ma si uit pe deasupra o sa-mi place si mai tare opera.
la cantareti asa a fost,pana n-am vazut-o mi s-a parut ceva mediocru.dar inelul este a total disapointment.
nici nu vreau sa ma gandesc daca in locul lui donald mcintyre era rahatul de hans hotter...
pana acum nu am vazut decat 2 variante de raingold care mi-au placut - levine si karajan,desi interpretarile in materie de "singing" + orechestra is mai slabe.
una peste alta,aveam pretentii de la boulez.
colac peste pupaza,acum ascult das libasferbot.o opera crunta daca e sa ma intrebati.
astept cu nerabdare amurgu zeilor sa vad ce-i de capul lui.
dar avand in vedere ca wotan nu mai apare cred ca o sa fie o prostie si asta.
wagner asta cred ca era destul de high cand vorbea de gezamtkunstverc.intreg la minte sigur n-a fost.
edit:d-abia astept sa crape siegfried..pe brunhilda tre sa o suport pana la final..e crunt sa-i vezi pe scena cum se lamenteaza..cand ii vezi ai senzatia ca nici nu mai canta,ci ca vor cu orice prilej sa te zgarie pe creier..iar orchestra care mai salva ceva ,nici n-o mai auzi..
de obicei nu-s masochist,da mi-a luat ceva timp sa descarc rahatul asta de opera.
impresia generala e proasta spre foarte proasta desi orchestra este super.
nu pot sa suport actingul si zbieretele brunhildei si-ale lui zigfrid..
opera asta nu e buna decat dac-o asculti,daca te mai si uiti la ea deja devine enervanta.
noroc ca mai salveaza alberich si wotan din impresia generala.
zigfrid e un prost crescut,ii rupe toiagul bunicului(wotan) se da grosolan la matusi-sa
(brunhilda),si-si bate joc de tutorele sau(mime).
pe langa acestea,wagner ne-a "fericit" cu o partitura crunta pt cei doi supersolisti - personaje principale - valchirie plus zigfird - finalul din zigfrid este crunt,amandoi tipa de parca is dusi la abator.
iar zigfrid cand descopera ca matusi-sa are tate,(das ist cain man) urla de parca l-a vazut pe baubau.
in duetul cu pasarea din padure,face o mutra de retardat,se invarte de colo colo parca-i apucat de streche.
si eu care credeam ca daca ma si uit pe deasupra o sa-mi place si mai tare opera.
la cantareti asa a fost,pana n-am vazut-o mi s-a parut ceva mediocru.dar inelul este a total disapointment.
nici nu vreau sa ma gandesc daca in locul lui donald mcintyre era rahatul de hans hotter...
pana acum nu am vazut decat 2 variante de raingold care mi-au placut - levine si karajan,desi interpretarile in materie de "singing" + orechestra is mai slabe.
una peste alta,aveam pretentii de la boulez.
colac peste pupaza,acum ascult das libasferbot.o opera crunta daca e sa ma intrebati.
astept cu nerabdare amurgu zeilor sa vad ce-i de capul lui.
dar avand in vedere ca wotan nu mai apare cred ca o sa fie o prostie si asta.
wagner asta cred ca era destul de high cand vorbea de gezamtkunstverc.intreg la minte sigur n-a fost.
edit:d-abia astept sa crape siegfried..pe brunhilda tre sa o suport pana la final..e crunt sa-i vezi pe scena cum se lamenteaza..cand ii vezi ai senzatia ca nici nu mai canta,ci ca vor cu orice prilej sa te zgarie pe creier..iar orchestra care mai salva ceva ,nici n-o mai auzi..
de obicei nu-s masochist,da mi-a luat ceva timp sa descarc rahatul asta de opera.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
eu,si inca mai fac...pe masura ce opera curge devine frumoasa,insa se pare ca azi am fost total prost dispus din cauza vizionarii varianteti video a celebrului inel.
din fericire actul 1 din amurg a fost salvat de hagen si gunter,care nu se preteaza la sclifoseli la talente si ifose..
cand ii vad p-aia care se agita si canta cu o mecla schimonosita imi vine rau.
iar la soprane grimasele parca-s intrinseci...
exista si exceptii,ortrun wenkel in rolul lui ortrud - bine,mai apeleaza ea la strambete dar nu devine patetica precum cheryl studer.
eu chiar nu pricep ce le apuca pe sopranele si pe tenorii astia sa gesticuleze in asa hal..cand stau doi oameni de vorba pe strada nu se-arunca pe jos,nu-s pun mainile-n cap,nu se imbratiseaza ca apoi sa se impinga..ma rog.doar asa ca sa umple spatiul,chiar nu pricep..
e ciudat pt ca hagen are momente in care efectiv sta pe scaun si-si spune acolo ce-are de spus...spre deosebire de mime care daca nu se catara-n copaci,nu fierbe oua sau nu se face ghemotoc ca un arici n-a facut nimic.
baremi pe kundry o inteleg sa se tavaleasca pe jos,doar e posedata,da brunhilda ce-a patit.s-a indragostit de nepot,ma rog....
in actu I din valchirie,siegmund joaca excelent,e insetat si nu se sfieste sa bea apa dintr-o baltoaca..da brunhilda dupa ce ca a dormit cam cati ani are siegfried(pp ca peste 15,dar la cata minte are-n cap,macar 10 ani) in loc sa dea fuga sa se spele pe ochi sau mai stiu eu ce,o apuca vocalizele - si urla fratele meu de te baga-n boala.
nu-i de mirare ca zigfrid se sperie si se ingramadeste-n colt.
auzi la brunhilda - hail dir zone hail dir liht.....ete fas,pp ca avea urdori de 4 kile la ochi si ea mai distingea si lumina te pomenesti.basca fumul ala ingrozitor de la folul lui tatuca loge.
daca tot are chef sa "over acting" macar sa faca ceva plauzibil..
nu de alta,dar faza cu gimnastica de inviorare nu tine..se face si asta cu cap nu asa de aiurea.
eu cred ca se poate canta o partitura de brunhilda si fara sa tremuri din cap ca un epileptic...
n-as vrea in ruptul capului sa vad vreun video cu libesferbotul sau feen-urile
nu mai pun rienzi..
nu de alta,dar nu credeam ca cea mai faina opera wagneriana(imho) poate sa fie stalcita in asa hal.
variantele discomplete nu mi-au produs o impresie atat de proasta..dar celebra realizare "highly praised" cu bulez si bairoitul e de toata jena..
uff....
din fericire actul 1 din amurg a fost salvat de hagen si gunter,care nu se preteaza la sclifoseli la talente si ifose..
cand ii vad p-aia care se agita si canta cu o mecla schimonosita imi vine rau.
iar la soprane grimasele parca-s intrinseci...
exista si exceptii,ortrun wenkel in rolul lui ortrud - bine,mai apeleaza ea la strambete dar nu devine patetica precum cheryl studer.
eu chiar nu pricep ce le apuca pe sopranele si pe tenorii astia sa gesticuleze in asa hal..cand stau doi oameni de vorba pe strada nu se-arunca pe jos,nu-s pun mainile-n cap,nu se imbratiseaza ca apoi sa se impinga..ma rog.doar asa ca sa umple spatiul,chiar nu pricep..
e ciudat pt ca hagen are momente in care efectiv sta pe scaun si-si spune acolo ce-are de spus...spre deosebire de mime care daca nu se catara-n copaci,nu fierbe oua sau nu se face ghemotoc ca un arici n-a facut nimic.
baremi pe kundry o inteleg sa se tavaleasca pe jos,doar e posedata,da brunhilda ce-a patit.s-a indragostit de nepot,ma rog....
in actu I din valchirie,siegmund joaca excelent,e insetat si nu se sfieste sa bea apa dintr-o baltoaca..da brunhilda dupa ce ca a dormit cam cati ani are siegfried(pp ca peste 15,dar la cata minte are-n cap,macar 10 ani) in loc sa dea fuga sa se spele pe ochi sau mai stiu eu ce,o apuca vocalizele - si urla fratele meu de te baga-n boala.
nu-i de mirare ca zigfrid se sperie si se ingramadeste-n colt.
auzi la brunhilda - hail dir zone hail dir liht.....ete fas,pp ca avea urdori de 4 kile la ochi si ea mai distingea si lumina te pomenesti.basca fumul ala ingrozitor de la folul lui tatuca loge.
daca tot are chef sa "over acting" macar sa faca ceva plauzibil..
nu de alta,dar faza cu gimnastica de inviorare nu tine..se face si asta cu cap nu asa de aiurea.
eu cred ca se poate canta o partitura de brunhilda si fara sa tremuri din cap ca un epileptic...
n-as vrea in ruptul capului sa vad vreun video cu libesferbotul sau feen-urile
nu mai pun rienzi..
nu de alta,dar nu credeam ca cea mai faina opera wagneriana(imho) poate sa fie stalcita in asa hal.
variantele discomplete nu mi-au produs o impresie atat de proasta..dar celebra realizare "highly praised" cu bulez si bairoitul e de toata jena..
uff....
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
nu regizoru-i de vina,ci interpretul si wagner
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
mai vin acum alte dovezi cu privire la brunhilda
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
din moment ce a trecut la pagina noua le postez si p-alea de mai devreme ca s-asa nu se uita nimeni :d
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
si ultima serie,uitat-va la mecla ei.si asta nu e decat ce-am capturat din actul 2 din amurg.
trio-ul din finalul actului e stricat crunt de brunhilda..pt ca wagner a fericit-o cu un tipete total aiurea.
e din ce in ce mai limpede ca wagner nu prea s-a priceput sa compuna pt soprane si tenori - de unde si inventia heldtenor(tenor spre bariton)
partitura lui siegfried n-are nici o arie importanta,e un rol de uzura,la fel cum e gurnemanz in parsifal,iar bunhilda are cateva aparitii de esenta - in valchirie cand il avertizeaza pe zigmund,si finalul cand isi curma zilele.
mai sunt cateva bucati frumoase(blitzend gefolc - actu 1 din amurg pe final,ianite sa vina zigfrid deghizat)da cam atat
in schimb hagen este un rol superb,pe care de abia acum il descopar la adevarata lui valoare,si asta si pt ca interpretul joaca bine,fara exces de zel.
chiar si gutrune cu ale ei 3 replici jumate este un rol decent.
ce sa mai,pozele vorbesc de la sine.inchipuiti-va ca tre sa suporti asemenea grimase 3 sau 4 ore..e crunt..si cand te gandesti ca in ceea ce canta brunhilda 60 % sunt numai tipete - nu distingi nici macar un cuvant spune multe..
prefer lacrimozitatile lui pucini sau care-o fi el.
aici wagner ne-a aratat ca poate sa cloneze la perfectiune zbieretele din traviata.
sincer sa fiu mi se pare jenant,mai ales ca toti gigeii se uita la brunhilda si zigfrid cand studiaza castingul.
ce-i asa fain,duetul cand se trezeste valchiria?da,e frumos,da unu canta una alta canta alta,iese un amalgam.la fel ca balaria din lohengrin cand s-apuca sa cante telramund si lohengrin peste cor(de iese o varza)
oriunde canta hagen e frumos,alberich e un personaj de vis,donner are 3 linii dar ce linii - he daul ala este de 500000 de ori mai fain ca frectia haiaha haiaha cantata(sa-mi fie scuzat termenul ,mai degraba tipata,pt ca in nici un caz nu e vorba de muzica) de valchirii(si sunt 8 - crunt)
iar cand hagen baga onomatopeele hoiho..hoiho-ho-ho..
parca se deschide-o cripta de 500 de ani si napustesc afara o droaie de spirite malefice.
nu mai pun de cum il primeste pe siegfried - acordurile blestemului lui alberich!frumos de tot.
de wotan nu mai pun,e un personaj absolut reusit,care apare sub forma de laitmotiv si-n amurg..
si-n plus de asta,personajul se schimba pe tot parcursul operei - din siguranta din preludiu catre frustrarea sau detasarea din zigfrid,sau catre framantarile si zbuciumul din valchirie.e un personaj cat se poate de complex
spre deosebire de zigfrid care-i un prost pe toata durata operei.
nici nu-i de mirare ca wagner il sacrifica..
cum sa nu-l pui la zid pe flecarul care canta de te doare mintea in fierarie.
celebrele arii extrem de rasuflate - "smaide main hamer ain starke svert"(s-ul aici este de fap sh sau sch - mi-e lene sa scriu cu diacritice)
sau "ho ho hoho hohai,notung notung,eu sunt cel mai tare"
imbecilismul rolului este evident.
si apoi,cum de stie brunhilda cum il cheama pe zigfrid?
dar ce sa ma mai chinui cu chestiilea acestea,e evident ca wagner e departe de geniul pe care-l credeam...sunt prea multe scapari pentru o minte cre se voia atat de mare..
macar libesferbotul e lipsit de pretentii,da e culmea cum brunhilda si zigfrid sa fie platiti cei mai bine....triplu huoooo!!
trio-ul din finalul actului e stricat crunt de brunhilda..pt ca wagner a fericit-o cu un tipete total aiurea.
e din ce in ce mai limpede ca wagner nu prea s-a priceput sa compuna pt soprane si tenori - de unde si inventia heldtenor(tenor spre bariton)
partitura lui siegfried n-are nici o arie importanta,e un rol de uzura,la fel cum e gurnemanz in parsifal,iar bunhilda are cateva aparitii de esenta - in valchirie cand il avertizeaza pe zigmund,si finalul cand isi curma zilele.
mai sunt cateva bucati frumoase(blitzend gefolc - actu 1 din amurg pe final,ianite sa vina zigfrid deghizat)da cam atat
in schimb hagen este un rol superb,pe care de abia acum il descopar la adevarata lui valoare,si asta si pt ca interpretul joaca bine,fara exces de zel.
chiar si gutrune cu ale ei 3 replici jumate este un rol decent.
ce sa mai,pozele vorbesc de la sine.inchipuiti-va ca tre sa suporti asemenea grimase 3 sau 4 ore..e crunt..si cand te gandesti ca in ceea ce canta brunhilda 60 % sunt numai tipete - nu distingi nici macar un cuvant spune multe..
prefer lacrimozitatile lui pucini sau care-o fi el.
aici wagner ne-a aratat ca poate sa cloneze la perfectiune zbieretele din traviata.
sincer sa fiu mi se pare jenant,mai ales ca toti gigeii se uita la brunhilda si zigfrid cand studiaza castingul.
ce-i asa fain,duetul cand se trezeste valchiria?da,e frumos,da unu canta una alta canta alta,iese un amalgam.la fel ca balaria din lohengrin cand s-apuca sa cante telramund si lohengrin peste cor(de iese o varza)
oriunde canta hagen e frumos,alberich e un personaj de vis,donner are 3 linii dar ce linii - he daul ala este de 500000 de ori mai fain ca frectia haiaha haiaha cantata(sa-mi fie scuzat termenul ,mai degraba tipata,pt ca in nici un caz nu e vorba de muzica) de valchirii(si sunt 8 - crunt)
iar cand hagen baga onomatopeele hoiho..hoiho-ho-ho..
parca se deschide-o cripta de 500 de ani si napustesc afara o droaie de spirite malefice.
nu mai pun de cum il primeste pe siegfried - acordurile blestemului lui alberich!frumos de tot.
de wotan nu mai pun,e un personaj absolut reusit,care apare sub forma de laitmotiv si-n amurg..
si-n plus de asta,personajul se schimba pe tot parcursul operei - din siguranta din preludiu catre frustrarea sau detasarea din zigfrid,sau catre framantarile si zbuciumul din valchirie.e un personaj cat se poate de complex
spre deosebire de zigfrid care-i un prost pe toata durata operei.
nici nu-i de mirare ca wagner il sacrifica..
cum sa nu-l pui la zid pe flecarul care canta de te doare mintea in fierarie.
celebrele arii extrem de rasuflate - "smaide main hamer ain starke svert"(s-ul aici este de fap sh sau sch - mi-e lene sa scriu cu diacritice)
sau "ho ho hoho hohai,notung notung,eu sunt cel mai tare"
imbecilismul rolului este evident.
si apoi,cum de stie brunhilda cum il cheama pe zigfrid?
dar ce sa ma mai chinui cu chestiilea acestea,e evident ca wagner e departe de geniul pe care-l credeam...sunt prea multe scapari pentru o minte cre se voia atat de mare..
macar libesferbotul e lipsit de pretentii,da e culmea cum brunhilda si zigfrid sa fie platiti cei mai bine....triplu huoooo!!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
E din ce in ce mai limpede că s-o gătat sesiunea şi colegu are prea mult timp libercolegu scrie: e din ce in ce mai limpede ca wagner nu prea s-a priceput sa compuna pt soprane si tenori - de unde si inventia heldtenor(tenor spre bariton)
Pozele sunt bestiale, poţi să sperii cu ele copiii care nu mănancă tot din farfurie. Totuşi cred că mai important e cum cantă cucoana, iar aici nu mă pot pronunţa, pen'că n-am ascultat-o pe Gwyneth Jones.
Avantajul net al muzicii simfonice e că poate fi ascultată la căşti fără să-ţi faci probleme că n-ai fost in sală să-l vezi pe dirijor cum "trăieşte" muzica. Har Domnului, is destui şi baghetiştii care se dau in spectacol mai ceva ca arbitrul Medina-Cantalejo.
Din acest pdv, sigur că opera ne oferă destule ocazii de caterincă, după cum s-a mai spus pe aici. Evident că şi Wagner are contribuţii personale şi originale la galeria de caterinci - hojotoho e una dintre ele, aici Birgit Nilsson e singura pe care am auzit-o cantand cat de cat decent acest pasaj infernal (şi inutil) de greu.
Ca de obicei insă, colegu veghează (ceea ce nu e rău) cu verva sa demolatoare caracteristică (cam deplasată) ca nu care cumva să se aştearnă peste acest forum toropeala armoniei depline de opinii (ceea ce ar fi cam penibil)
Dacă ar fi să comentez ceva la producţii gen asta cu boulez ar fi referitor la montările astea aşa-zis moderne, care de fapt par a fi mai degrabă nişte low-costuri, nu montări la renumitul şi potentul Bayreuther Festspielhaus. Două scanduri şi un spot de lumină cică imaginează muntele pe care Brunhilda e inchisă in zidul de foc, iar costumele parcă-s pijamale luate de la angroul Europa. Aşa mai bine făceau opera in concert, mi se pare mult mai onest şi mai puţin batjocoritor la adresa celor care-şi fac datoria faţă de partitura lui Wagner (de ex. orchestra). A, că unii nu se ridică la pretenţiile partiturii, e altceva, se mai intamplă oriunde (şi din ce in ce mai des la Bayreuth in ultima vreme, din păcate). Nu cred că e vina lui Wagner că oferta de Brunhilde de pe piaţă e mult mai slabă ca oferta de Toşti şi Traviete.
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Colegule, eu am tot stat, am citit, m-am uitat la o singura poza ca vreau sa dorm la noapte totusi... dar tot n-am priceput. Daca eram nou aici as intelege ca e pentru prima data cand vezi o inregistrare video cu Tetralogia. Dar nu e asa, nu?
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Pe vremuri făcuse Zefirelli (parcă...) un film, Aida, jucat de actori şi dublat de cantăreţi. Sophia Loren era o Aidă frumoasă şi naturală, făcand playback pe vocea Renatei Scotto, dacă nu mă-nşeală memoria (edit: mă-nşeală, e Renata Tebaldi).
Cred că asta ar fi o soluţie pentru carcotaşi ca colegu - Uma Thurman şi Keanu Reeves in "Deşteaptă-te, Brunhildo", başca Rutger Hauer in Hagen - toţi relaxaţi şi fără grimase, toţi dublaţi de cele mai adevărate voci wagneriene, intr-o montare cu balauri 3D cat se poate de credibili şi ziduri de foc virtuale cat Empire State Building şi in regia lui Spielberg, evident.
Problema e că audienţa potenţială unui astfel de film ar pune pe fugă orice producător care ar dori eventual să-şi diversifice experienţele cinematografice dincolo de Taitenic sau Baştanul Ghiulurilor.
Cred că asta ar fi o soluţie pentru carcotaşi ca colegu - Uma Thurman şi Keanu Reeves in "Deşteaptă-te, Brunhildo", başca Rutger Hauer in Hagen - toţi relaxaţi şi fără grimase, toţi dublaţi de cele mai adevărate voci wagneriene, intr-o montare cu balauri 3D cat se poate de credibili şi ziduri de foc virtuale cat Empire State Building şi in regia lui Spielberg, evident.
Problema e că audienţa potenţială unui astfel de film ar pune pe fugă orice producător care ar dori eventual să-şi diversifice experienţele cinematografice dincolo de Taitenic sau Baştanul Ghiulurilor.
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
corect,aici ai dreptate...
din fericire,dupa ce brunhilda s-a facut scrum in flacari am putut sa remarc superba orchestra sub bagheta lui boulez - un final excelent interpretat remarcabil - poate cel mai frumos pe care l-am ascultat..
nici rasol dar nici schleppend.
de fapt tempourile alese de boulez sunt super,deseori rapide,si de aici apar si gafele brunhildei sau ale lui zigfrid care efectiv nu-s in stare.
din pacate aceasta madam jones e cea mai nasparlie brunhilda,comparabila doar cu hildegard behrens,care in inelul lui sawallisch are o prestatie extrem de patetica.
la capitolul montaj,muntele e okei,ce nu-s okei sunt costumele..
pur si simplu nu se pupa..ce cauta ditai sulitoiul asortat la costum cu cravata.
cred ca nuca-n perete sade mai bine.
daca tot ne bagam picioarele in indicatiile lui wagner macar sa o facem total..
as prefera un inel in care hagen si gunter sunt gangsteri,in costum armani si cu mitraliere d-alea clasice cu incarcator cilindric.
daca pe fetitele rinului le trimit in hidrocentrala macar sa le costumez ca atare,cu costum de scafandru sau mai stiu eu cum.
raingoldu nu-i asa pretentios,nibelungii sunt okei in costume de mineri.
cred ca mult mai bine ar iesi opera in costumele initiale,e vorba de mitologie nordica,nu de revolutia industriala,de epoca clonarii sau mai stiu eu ce..
de parca n-ar exista si opere moderne.
insa e foarte clar ca exista unii care vor sa iasa in evidenta cu ceva.din punctul meu daca orchestra si solistii isi fac treaba pot trece peste micile imperfectiuni,dar cand brunhilda nu se lasa pana nu ne arata ca e jalnica,iar zigfrid tantalau ,ei bine atunci avem o probelma.
montajul asta cu patris shero e okei,fata de tristanul cu levine,unde pur si simplu nu exista decor(dupa ce ca si opera e saraca in actiune)...de fapt exista dar e absolut banal..
iar tot intr-un tristan,de data asta cu mehta,actiunea se petrece pe un vapor de croaziera,cu sucuri si scaune pliante..si sa vezi acolo nuca-n perete cand apare tristan cu spuma de ras pe obraz si cu ditai pieptaru de zale
discrodantele astea nu conduc decat la un rezultat - regizorul/producatoru sau uateva e prost cu acte-n regula.
in parsifalul cu barenboim ai impresia ca esti in razboiul stelelor,iar in inelul cu el parca esti in matrix...
baremi acolo se pupa ochelari de soare cu geaca de piele si sulitoi de sticla.
da ditai fracu,cu mansetute,si gulere indoite si albite,papion si pantofi cristian dior + ditai sulitoiul: asta arata teribil.
low cost - corect,intra mai multi bani in buzunarele interpretilor..
chiar asa,saracele fecioare ale rinului mai joaca si dezbracate (vezi covent garden).da e okei,avand in vedere ca arata decent spre frumos.
din fericire madam jones nu-si permite luxul asta(nu de alta da cre ca atucni chiar iese toata lumea afara) si pe langa asta e mult mai bine platita.
apropo de inelul de la covent garden cu pappano la pupitru,acolo pur si simplu decorurile parca-s luate dintr-o pictura de kandinski - n-au absolut nici o treaba cu opera.
a ca iar mi-a traznit o idee,ce cata un copac in ditai viloiu(actu I din valchirie),n-avea oare hagen destui bani ca sa plateasca un gigel sa-l scoata..
si unde mai pui ca in aceeasi sufragerie mai e si o baltoaca cu vreo 3-4 buruieni pe langa...
ei bine,chestiile astea chiar ca-s penibile.
bafta maxima.
din fericire,dupa ce brunhilda s-a facut scrum in flacari am putut sa remarc superba orchestra sub bagheta lui boulez - un final excelent interpretat remarcabil - poate cel mai frumos pe care l-am ascultat..
nici rasol dar nici schleppend.
de fapt tempourile alese de boulez sunt super,deseori rapide,si de aici apar si gafele brunhildei sau ale lui zigfrid care efectiv nu-s in stare.
din pacate aceasta madam jones e cea mai nasparlie brunhilda,comparabila doar cu hildegard behrens,care in inelul lui sawallisch are o prestatie extrem de patetica.
la capitolul montaj,muntele e okei,ce nu-s okei sunt costumele..
pur si simplu nu se pupa..ce cauta ditai sulitoiul asortat la costum cu cravata.
cred ca nuca-n perete sade mai bine.
daca tot ne bagam picioarele in indicatiile lui wagner macar sa o facem total..
as prefera un inel in care hagen si gunter sunt gangsteri,in costum armani si cu mitraliere d-alea clasice cu incarcator cilindric.
daca pe fetitele rinului le trimit in hidrocentrala macar sa le costumez ca atare,cu costum de scafandru sau mai stiu eu cum.
raingoldu nu-i asa pretentios,nibelungii sunt okei in costume de mineri.
cred ca mult mai bine ar iesi opera in costumele initiale,e vorba de mitologie nordica,nu de revolutia industriala,de epoca clonarii sau mai stiu eu ce..
de parca n-ar exista si opere moderne.
insa e foarte clar ca exista unii care vor sa iasa in evidenta cu ceva.din punctul meu daca orchestra si solistii isi fac treaba pot trece peste micile imperfectiuni,dar cand brunhilda nu se lasa pana nu ne arata ca e jalnica,iar zigfrid tantalau ,ei bine atunci avem o probelma.
montajul asta cu patris shero e okei,fata de tristanul cu levine,unde pur si simplu nu exista decor(dupa ce ca si opera e saraca in actiune)...de fapt exista dar e absolut banal..
iar tot intr-un tristan,de data asta cu mehta,actiunea se petrece pe un vapor de croaziera,cu sucuri si scaune pliante..si sa vezi acolo nuca-n perete cand apare tristan cu spuma de ras pe obraz si cu ditai pieptaru de zale
discrodantele astea nu conduc decat la un rezultat - regizorul/producatoru sau uateva e prost cu acte-n regula.
in parsifalul cu barenboim ai impresia ca esti in razboiul stelelor,iar in inelul cu el parca esti in matrix...
baremi acolo se pupa ochelari de soare cu geaca de piele si sulitoi de sticla.
da ditai fracu,cu mansetute,si gulere indoite si albite,papion si pantofi cristian dior + ditai sulitoiul: asta arata teribil.
low cost - corect,intra mai multi bani in buzunarele interpretilor..
chiar asa,saracele fecioare ale rinului mai joaca si dezbracate (vezi covent garden).da e okei,avand in vedere ca arata decent spre frumos.
din fericire madam jones nu-si permite luxul asta(nu de alta da cre ca atucni chiar iese toata lumea afara) si pe langa asta e mult mai bine platita.
apropo de inelul de la covent garden cu pappano la pupitru,acolo pur si simplu decorurile parca-s luate dintr-o pictura de kandinski - n-au absolut nici o treaba cu opera.
a ca iar mi-a traznit o idee,ce cata un copac in ditai viloiu(actu I din valchirie),n-avea oare hagen destui bani ca sa plateasca un gigel sa-l scoata..
si unde mai pui ca in aceeasi sufragerie mai e si o baltoaca cu vreo 3-4 buruieni pe langa...
ei bine,chestiile astea chiar ca-s penibile.
bafta maxima.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
colegu scrie:a ca iar mi-a traznit o idee,ce cata un copac in ditai viloiu(actu I din valchirie),n-avea oare hagen destui bani ca sa plateasca un gigel sa-l scoata..
Mai omule, tu ai citit in viata ta libretul? Stii despre ce e vorba in Tetralogie, sau doar te omori cu 'jdemii de interpretari audio pe care le aduni cu ravna?
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
Nu zic c-aş]colegu scrie: insa e foarte clar ca exista unii care vor sa iasa in evidenta cu ceva.din punctul meu daca orchestra si solistii isi fac treaba pot trece peste micile imperfectiuni,dar cand brunhilda nu se lasa pana nu ne arata ca e jalnica,iar zigfrid tantalau ,ei bine atunci avem o probelma.
iar tot intr-un tristan,de data asta cu mehta,actiunea se petrece pe un vapor de croaziera,cu sucuri si scaune pliante..si sa vezi acolo nuca-n perete cand apare tristan cu spuma de ras pe obraz si cu ditai pieptaru de zale [/QUOTE]Haha, da, faza asta am văzut-o şi eu pe Mezzo, e penală cu spume (la propriu...)
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Uite de-aia nu ma omor eu dupa opera... sunt mult prea multe elemente extra-muzicale care pot face praf si pulbere sandramaua:
- librete trase de par si absolut neverosimile, de la Haendel la Strauss, trecand (cu brio) prin Wagner.
- interpretari hazlii, cu Siegfriezi trecuti bine de varsta pensionarii sau Aide supraponderale.
- viziuni regizorale grotesti (la exemplele voastre as adauga un Barbier - tot pe Mezzo, cred ca sunt campioni in domeniu - in care Figaro avea pe cap un fel de pagoda impodobita cu tot felul de briz-briz-uri si purta ochelari de soare galbeni, iar celelalte personaje erau costumate intr-un stil arabo-evreiesc de sa te tavalesti de ras).
- decoruri aberante, fie prin exces, fie prin lipsa.
Si, oricum, dupa grecii antici, Shakespeare, Cehov si Ibsen, ce se mai putea spune nou in materie de teatru, fie el si liric? Mai nimic, remake-uri mai mult sau mai putin reusite. Asa ca eu personal accept opera care-si propune sa fie un divertisment agreabil, fara pretentii de originalitate si profunzime, dar resping ca fiind un hibrid nereusit si prost plasat din start orice incercare de filozofare muzicala.
Nu cred ca e intamplator faptul ca Bach, Mahler, Brahms sau Bruckner n-au scris nici o opera.
- librete trase de par si absolut neverosimile, de la Haendel la Strauss, trecand (cu brio) prin Wagner.
- interpretari hazlii, cu Siegfriezi trecuti bine de varsta pensionarii sau Aide supraponderale.
- viziuni regizorale grotesti (la exemplele voastre as adauga un Barbier - tot pe Mezzo, cred ca sunt campioni in domeniu - in care Figaro avea pe cap un fel de pagoda impodobita cu tot felul de briz-briz-uri si purta ochelari de soare galbeni, iar celelalte personaje erau costumate intr-un stil arabo-evreiesc de sa te tavalesti de ras).
- decoruri aberante, fie prin exces, fie prin lipsa.
Si, oricum, dupa grecii antici, Shakespeare, Cehov si Ibsen, ce se mai putea spune nou in materie de teatru, fie el si liric? Mai nimic, remake-uri mai mult sau mai putin reusite. Asa ca eu personal accept opera care-si propune sa fie un divertisment agreabil, fara pretentii de originalitate si profunzime, dar resping ca fiind un hibrid nereusit si prost plasat din start orice incercare de filozofare muzicala.
Nu cred ca e intamplator faptul ca Bach, Mahler, Brahms sau Bruckner n-au scris nici o opera.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
-
Ciuhandru - Burghez monarhist
- Mesaje: 1394
- Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
- Custom user title: Burghez monarhist
Mai omule, tu ai citit in viata ta libretul? Stii despre ce e vorba in Tetralogie, sau doar te omori cu 'jdemii de interpretari audio pe care le aduni cu ravna?
da mai vasilica,stiu eu prea bine ce-i cu ditai pomul,eu spuneam ca nu se pupa cu montajul modernist..sau eventual se pupa nitel mai bine ca nuca-n perete..
te prinsesi acum?
putea sa implante sabioul ala in vreun termopan ceva(la covent garden + pappano nu exista nici un pom,exista in schimb o spirala metalica ce coboara din ventilator)
adica daca e sa mergem pe montaje futuriste nu putem sa nu merem pana-n capat.pt ca de altfel se pupa belea de tot.
brahms n-a scris nici o opera pt ca n-a mai apucat,i-a fost tarsa sa nu iasa fiasco ..
si oricum,nu inseamna nimic ca aia de mai sus n-au scris opere.
apropos de vestimentatia evreiasca - apare un astfel de individ,in corul din actul 2 din amurg(la boulez) - ii mai lipsesc perciunii carliontati
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Mai costica, te enervasi dupa ce vazusi nu stiu ce Inel (bucura-te ca n-ai dat banii ca sa fii in sala, desi sunt convins ca daca ai fi ascultat live ai fi avut un alt sentiment) si incepusi sa scrii verzi si uscate, lucruri uneori fara logica, incoerente si asa mai departe. In final, apoteoza aberatiei, dai vina tot pe taica Wagner ca el cica n-ar fi compus asa cum trebuie!... Nu zice nimeni ca el n-are multe balarii in dramele muzicale, dar tu dai ca exemplu de prostie muzicala tocmai una dintre cele mai sublime pagini scrise vreodata in istoria muzicii, mai precis trezirea Brunnhildei! Argumente de genul "ca in loc sa se spele pe fatza, incepe sa cante" usw, sunt absurde.
Sunt insa de acord ca duetul Siegfried-Brunnhilde din finalul lui "Siegfried" este destul de slab si rece (s-au dus anii fierbinti din timpul compunerii lui Tristan).
@Ciuhandru: n-are rost sa raspund, ca discutam de pomana Depinde mult de firea fiecaruia: eu caut ca muzica sa-mi insufle sentimente grandioase, iar Wagner reuseste asta cel mai bine. 80% din libretele si actiunea dramatica a lui mi se par exceptionale si e asa cum trebuie sa fie. Faptul ca simbolurile wagneriene dureaza peste secole si se preteaza la rastalmaciri (desi nu sunt de acord cu toate) mi se pare ceva remarcabil. Nu ma intereseaza teatrul (tocmai pentru ca e lipsit de muzica in general) si nu ma intereseaza subiectele banale. Eu vreau sa "vad" si sa "ascult" mitologie, iar cand vine vorba de asa ceva, nu trebuie luat totul ad-literam. Wagner a reusit, intr-adevar, un Gesamtkunstwerk, iar in zilele noastre continuatorul de drept este cinematografia (dupa parerea mea, asa cum am mai spus-o).
Sunt insa de acord ca duetul Siegfried-Brunnhilde din finalul lui "Siegfried" este destul de slab si rece (s-au dus anii fierbinti din timpul compunerii lui Tristan).
@Ciuhandru: n-are rost sa raspund, ca discutam de pomana Depinde mult de firea fiecaruia: eu caut ca muzica sa-mi insufle sentimente grandioase, iar Wagner reuseste asta cel mai bine. 80% din libretele si actiunea dramatica a lui mi se par exceptionale si e asa cum trebuie sa fie. Faptul ca simbolurile wagneriene dureaza peste secole si se preteaza la rastalmaciri (desi nu sunt de acord cu toate) mi se pare ceva remarcabil. Nu ma intereseaza teatrul (tocmai pentru ca e lipsit de muzica in general) si nu ma intereseaza subiectele banale. Eu vreau sa "vad" si sa "ascult" mitologie, iar cand vine vorba de asa ceva, nu trebuie luat totul ad-literam. Wagner a reusit, intr-adevar, un Gesamtkunstwerk, iar in zilele noastre continuatorul de drept este cinematografia (dupa parerea mea, asa cum am mai spus-o).
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
@Alex
N-are rost sa raspunzi, dar o faci totusi, in 11 randuri Ma bucur ca modestele mele opinii te stimuleaza la scris
Eu nu caut in muzica nimic altceva in afara muzicii insesi.
N-are rost sa raspunzi, dar o faci totusi, in 11 randuri Ma bucur ca modestele mele opinii te stimuleaza la scris
Eu nu caut in muzica nimic altceva in afara muzicii insesi.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
-
Ciuhandru - Burghez monarhist
- Mesaje: 1394
- Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
- Custom user title: Burghez monarhist
eu in muzica caut acelasi lucru ca si ciuhandru,tocmai de aia remarca cum ca pasajul cu trezirea adormitei de pe stanca(de fapt e frumoasa din padurea adormita,nu padurea e adormita ci frumoasa,care frumoasa e o sopranela pe la 50 -60 de ani,eventual trecuta si de menopauza dar revenind)este sublimul sublimului in materie de slagare compuse in istoria muzicii.
de ce n-am fost in sala,pai sa ma gandesc.ma uit si io in cartea de identitate si vad ca codu numeric nu corespunde cu data la care a avut loc reprezentatia.hmmm.ciudat rau,m-a taxat ghionoiul ca o iau razna si traiesc in viitor(acel 12 iulie)
avand in vedere ca zigfrid canta cu juma de sulita infipta-n spate ma face sa cred ca logoreea brunhildei ulterioare trezirii este fireasca
luate separat pasajele sunt frumoase,dar cantate in acelasi timp apar o gramada de momente penibile,pt ca oricat de sincronizat ai fi perfect nu exista..
hai sa suprapunem monologul olandezului peste monologul lui wotan din finalul valchiriei..asta am vrut sa spun..
la aceste suprapuneri wagner nu sta prea bine cand e vorba de tenor + soprana(in tristan sunt exceptii)
aceste suprapuneri sunt super in raingold de exemplu,cand s-apuca wotan sa cante in acelasi timp cu loge dupa ce taica alberich s-a transormat in ditai balauru.
si nu,nu ma enervai,pt ca n-am de ce..sa-mi fie scuzate eventualele incoerente.nu-s neamt si ma bucur ca nu-s,si nici computator nu sunt si de asemenea ma bucur ca nu-s
nuami bine!
de ce n-am fost in sala,pai sa ma gandesc.ma uit si io in cartea de identitate si vad ca codu numeric nu corespunde cu data la care a avut loc reprezentatia.hmmm.ciudat rau,m-a taxat ghionoiul ca o iau razna si traiesc in viitor(acel 12 iulie)
avand in vedere ca zigfrid canta cu juma de sulita infipta-n spate ma face sa cred ca logoreea brunhildei ulterioare trezirii este fireasca
luate separat pasajele sunt frumoase,dar cantate in acelasi timp apar o gramada de momente penibile,pt ca oricat de sincronizat ai fi perfect nu exista..
hai sa suprapunem monologul olandezului peste monologul lui wotan din finalul valchiriei..asta am vrut sa spun..
la aceste suprapuneri wagner nu sta prea bine cand e vorba de tenor + soprana(in tristan sunt exceptii)
aceste suprapuneri sunt super in raingold de exemplu,cand s-apuca wotan sa cante in acelasi timp cu loge dupa ce taica alberich s-a transormat in ditai balauru.
si nu,nu ma enervai,pt ca n-am de ce..sa-mi fie scuzate eventualele incoerente.nu-s neamt si ma bucur ca nu-s,si nici computator nu sunt si de asemenea ma bucur ca nu-s
nuami bine!
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
iarí£Ã‚ºi wagner...
de data asta altí£ interpretare(ca sí£-l racai nií¾el ºi pe alex .da se poate spune cí£ fac colecí¾ie) ºi anume parsifal cu boulez ºi orchestra din bayreuth din anii 70,cu james king ºi franí¾ crass..
bineiní¾eles cí£ la inceput am ascultat ºi eu selecí¾iile care-mi plac,neavand timp sí£ asculta operoiul de la cap la coadí£..
prima impresie a fost cí£ boulez se grí£beºte sí£ ajungí£ undeva,faí¾í£ de tempoul tí£rí£gí£nat al lui kna boulez parcí£ dí£ rasol.un soi de celibidache pe invers.
cu alte cuvinte ,dupí£ aceste selecí¾ii n-aº fi recomandat versiunea aceasta decat dací£ ascultí£torul are numai 3 ore 40 la dispozií¾ie(cu juma de orí£ mai puí¾in decat kna 62, cu 40 de minute mai puí¾in ca solti).
ºi ieri ascultai intreaga operí£,care se leagí£ absolut superb,nici nu-í¾i mai dai seama cí£ tempoul e exagerat de rapid,dí£ o altí£ dimensiune operei,o dinamizeazí£...
la un moment dat se aude ºi kundry,un í¾ipí£t absolut superb,sigur este madam jones - parcí£ e un rol fí£cut pentru ea.
poate cí£ singura dezamí£gire a fost taman james king,dar cum nu prea dau 2 parale pe parsifal se trece cu vederea,mai aels cí£ in actul 2 e mai mult decat decent.
una peste alta, o versiune superbí£ dar numai ascultatí£ de la inceput la sfarºit.
nu ví£ duceí¾i direct la nur aine wafí£ taugt ºi la corul de dupí£ pt cí£ la ce vitezí£ se bagí£ p-acolo n-o sí£ ví£ plací£
ºi cum ieri a fost ziua wagner am mai ascultat ºi cantí£reí¾ii cu jochum.
domnul sixstus are o prestaí¾ie vocalí£ peste monsiu sax,ºi aici e o problemí£..
maestrul fiºer diskau are o voce ezitantí£,dar despre asta,in episodul urmí£tor
de data asta altí£ interpretare(ca sí£-l racai nií¾el ºi pe alex .da se poate spune cí£ fac colecí¾ie) ºi anume parsifal cu boulez ºi orchestra din bayreuth din anii 70,cu james king ºi franí¾ crass..
bineiní¾eles cí£ la inceput am ascultat ºi eu selecí¾iile care-mi plac,neavand timp sí£ asculta operoiul de la cap la coadí£..
prima impresie a fost cí£ boulez se grí£beºte sí£ ajungí£ undeva,faí¾í£ de tempoul tí£rí£gí£nat al lui kna boulez parcí£ dí£ rasol.un soi de celibidache pe invers.
cu alte cuvinte ,dupí£ aceste selecí¾ii n-aº fi recomandat versiunea aceasta decat dací£ ascultí£torul are numai 3 ore 40 la dispozií¾ie(cu juma de orí£ mai puí¾in decat kna 62, cu 40 de minute mai puí¾in ca solti).
ºi ieri ascultai intreaga operí£,care se leagí£ absolut superb,nici nu-í¾i mai dai seama cí£ tempoul e exagerat de rapid,dí£ o altí£ dimensiune operei,o dinamizeazí£...
la un moment dat se aude ºi kundry,un í¾ipí£t absolut superb,sigur este madam jones - parcí£ e un rol fí£cut pentru ea.
poate cí£ singura dezamí£gire a fost taman james king,dar cum nu prea dau 2 parale pe parsifal se trece cu vederea,mai aels cí£ in actul 2 e mai mult decat decent.
una peste alta, o versiune superbí£ dar numai ascultatí£ de la inceput la sfarºit.
nu ví£ duceí¾i direct la nur aine wafí£ taugt ºi la corul de dupí£ pt cí£ la ce vitezí£ se bagí£ p-acolo n-o sí£ ví£ plací£
ºi cum ieri a fost ziua wagner am mai ascultat ºi cantí£reí¾ii cu jochum.
domnul sixstus are o prestaí¾ie vocalí£ peste monsiu sax,ºi aici e o problemí£..
maestrul fiºer diskau are o voce ezitantí£,dar despre asta,in episodul urmí£tor
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
-
colegu - Junior Member
- Mesaje: 1021
- Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
- Localitate: dhaka
Da, Boulez are problema asta cu graba. Cum zicea un vizitator (live) al Bayreuth-ului si care era foarte revoltat de reprezentatiile parsifaliene-bouleziene, el se grabeste probabil sa termine mai repede si sa mearga la Biergarten
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
-
AlexN - Junior Member
- Mesaje: 632
- Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm
N-am ascultat varianta din 70, dar cel puţin ceea ce a cantat Boulez anul trecut e ok, chiar dacă e, intr-adevăr, ceva mai rapid decat la alţii. Vorba lui colegu, dacă asculţi aţă cap-coadă, are mai mult sens decat să asculţi fragmente.
De altfel Parsifalul cu Boulez a fost cam singurul spectacol decent de anul trecut. Cel puţin dpdv muzical, pentru că dacă e să considerăm şi montarea, putem să ne declarăm fericiţi că la radio nu se vede nimic
De altfel Parsifalul cu Boulez a fost cam singurul spectacol decent de anul trecut. Cel puţin dpdv muzical, pentru că dacă e să considerăm şi montarea, putem să ne declarăm fericiţi că la radio nu se vede nimic
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
De astăzi - Wagner around the clock ! Cu miturile lui răsuflate cu tot. In seara asta, Olandezul. Incepe la 7, ţine vreo 5 ore şi se termină la 7 jumate Cei care, din motive obiective sau subiective, nu se pot dezlipi de net, au opţiunea Radio Bartok (http://www.radio.hu). Nu vă speriaţi, textul e doar subtitrat, nu dublat in ungureşte, aşa că se aude coloana sonoră originală
Picus canus
-
ghionoiul - Mesaje: 1359
- Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori