Campionatul National de Raliuri si VTM

Forum dedicat sporturilor mecanice.

Campionatul National de Raliuri si VTM

Mesajde Rolf » Lun Mar 11, 2002 12:54 pm

Aici se va urmari evolutia celor 2 campionate nationale mai populare (si chiar si karting si promo-rally daca gasim stiri).
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Siteuri

Mesajde Rolf » Lun Mar 11, 2002 12:55 pm

Pentru Campionatul National avem un site bun, http://www.motorscope.com , desi e neactualizat de la sfirsitul Campionatului, adica de prin noiembrie. Dar cum incepe asta nou avem ce vedea si pe siteul asta.

Altul, acutalizat mai des, si despre Mondial: http://www.motorsportmagazin.ro/
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Calendare competitionale interne

Mesajde Rolf » Lun Mar 11, 2002 1:05 pm

Ca sa va planificati vikendurile. Includ si motociclismu...

Automobilism


Calendar competitional - 2002 - Raliuri

22-24 martie Raliul Zapezii - Brasov (asfalt)
24-26 aprilie - Raliul Siromex - Baia Mare (asfalt)
7-9 Iunie - Raliul Banatului - Timisoara (asfalt)
28-30 iunie - Raliul Hunedoara - Deva (asfalt)
19-21 iulie Raliul Romaniei - Brasov (asfalt)
23-25 august Raliul Cibinium - Sibiu (macadam)
6-8 septembrie - Raliul Argesului - Pitesti (asfalt)
27-29 septembrie - Raliul Avram Iancu - Cluj (macadam)
11-13 octombrie - Raliul Manastirilor - Piatra Neamt (macadam)
25-27 octombrie - Raliul Harghita - Odorheiu Secuiesc (macadam)


Calendar competitional - 2002 - VTM

19-21 aprilie - Brasov
24-26 mai - Balvanyos
14-16 iunie - Brasov
5-7 iulie - Ranca
16-18 august - Abrud
30august -1 septembrie - Resita
13-15 septembrie - Borsec
4-6 octombrie - Brasov


Calendar competitional 2002 - Karting

26 - 28 aprilie - Etapa 1-a
31 mai - 2 iunie - Etapa a 2- a
21 - 23 iunie - Etapa a 3 -a
12 - 14 iulie - Etapa a 4-a
2 - 4 august - Etapa a 5-a
30 august - 1 septembrie - Etapa a 6-a
20 - 22 septembrie - Cupa FRAK
Cursele se vor desfasura pe pista de la Tg Secuiesc.


Autocros - inca nu s-a stabilit nimic


Motociclism


Motocros

16 - 17 martie - Buzau - Cupa Romaniei
23 - 24 martie - Campina
6 - 7 aprilie - Odorhei
27 - 28 aprilie - Sfantu Gheorghe
11 - 12 mai - Bistrita Nasaud
18 - 19 mai - Campina
31 mai - 2 iunie - Zarnesti (etapa de campionat european)
15 - 16 iunie - Ciolpani
28 - 30 iunie - Ciolpani (etapa de campionat balcanic)
27 - 28 iulie - Zarnesti
31 august - 1 septembrie - Buzau
14 - 15 septembrie - Timisoara
28 - 29 septembrie - Odorhei


Motociclism

25 - 26 mai - Arad
8 - 9 iunie - Arad
5 - 7 iulie - Arad
20 - 21 iulie - Targu Mures
7 - 8 septembrie - Targu Mures
21 - 22 septembrie - Targu Mures
5 - 6 octombrie - Arad


Enduro

20 - 21 aprilie - Baia Mare
10 - 11 mai - Cluj
25 - 26 mai - Buzau
31 mai - 1 iunie - Craiova
21 - 22 iunie - Mamaia
20 - 21 iulie - Bistrita Nasaud
7 - 8 septembrie - Brasov
20 - 21 septembrie - Bacau
11 - 12 octombrie - Brasov


Dirt-Track

13 - 14 aprilie - Cupa Romaniei - Sibiu
11 - 12 mai - Bucuresti
8 - 9 iunie - Sibiu
22 - 23 septembrie - Bucuresti
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Mesajde Rolf » Vin Mar 15, 2002 2:18 pm

Continuare la postu de pe Campionatu Mondial Raliuri. Consideratiuni teoretice.

In CNR (si VTM) sunt urmatoarele grupe: A, N, H. A si N sunt la fel ca la Mondial, numa ca sunt impartite in vreo 7 clase. H sunt masini neomologate sau cu omologari expirate. Exemple: Aro-urile n-au omologare FIA pentru raliu, deci puncteaza la H. Mercedes SLK, pe care a alergat fo 2 ani Mojilian in 99 si 2000, are omologare FIA pentru circuite sau alte probe, da nu pentru raliuri, rezulta grupa H. Mai vezi pe cite unu cu un Oltcit sau un Tico => H. SuperNovele de acu 3 ani => H. Un tip pe un VW Golf 1: masina a avut in trecut omologare de raliu, acu a expirat => H. La A sunt Aur – Seat Cordoba WRC, Grigorescu – Renault Maxi Megane, Leu – Hyundai Accent WRC, Pitigoi (coechipieru lu Leu de anu asta): Hyundai Coupe KitCar (voila KitCaru’!). La N au fo anu trecut: Marisca – Mitsubishi Lancer Evo 6, Ungur – la fel, Gartofan – Subaru Impreza. Anu trecut fo 2-3 au facut niste magarii, au scos niste kestii de pe masini omologate, ca sa zica ca nu mai sunt omologate si sa participe la H (ca sa iasa si ei primii undeva). De anu asta nu mai e voie: masinile omologate nu au voie in H, adica daca un model are omologare nu e primit in H, indiferent ce limitatoare sau altceva scoti de pe el. La H ar putea concura, teoretic, si unu care isi pune motor de avion pe Trabant.

Cum se puncteaza: ca la WRC, numa ca se fac mai multe clasamente: general (unde se considera numa A si N, H puncta in general pina acu 3 ani), A, N, H, echipe, F2 (pina anu trecut erau masini de <2 l, grupa A sau N, fara turbina, tractiune fata – cu alte cuvinte era un clasament separat pentru astia cu tractiune fata, pe linga grupele lor; de anu asta se va numi A 2,0, si e posibil sa nu accepte in clasari decit grupa A, in aceleasi conditii – tractiune fata etc...), pe fiecare clasa in parte (asta numai pentru clasele la care participa minim 5 piloti; daca nu, aia care participa iau puncte pentru general pe tot anu la clasa lor, dar punctele din coada – adica daca sunt 2 iau 1 si 2 pcte. – dar nu se face podium la raliul respectiv), pe cupe de marca (cum e la noi cupa Ka si cupa Nova). Cupele de marca au regulamentul stabilit de organizatoru lor: de ex Cupa Ka e organizata de Ford si se alearga pe Ka-uri puse la dispozitie de Ford, pilotii platesc doar reparatiile, masinile sunt identice. Echipe se pot constitui si ad-hoc, inaintea unui raliu: hai sa punctam ca echipa! si te inscri si ca echipa (da tre sa fie mai mult de 2 masini). Din cauza asta pot aparea echipe care au participat numa la un raliu tot anu. Revin cu precizarea ca nu conteaza la cite raliuri (sau etape de VTM) participi, punctele ti se aduna pentru finalu pe an oricum. Observi ca poti lua mai multe premii la un raliu: iei la N, da iei si la N3, si la F2, si la echipe, si la cupa Ka (daca ai fost pe un Ka).
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Mesajde Rolf » Vin Mar 29, 2002 11:51 am

Iata ca avu loc prima etapa in CNR, Raliul Zapezii, Brasov. In primul rind de remarcat revenirea la viata a siteului motorscope, mult mai bine realizat decit motorsportmagazin. Ca urmare uitati aici http://www.motorscope.com/cnr_et1.html pentru timpii pe fiecare proba. Ultimele 3 probe au fost anulate, din pricina intirzierilor, ca si a vremii din ce in ce mai hibernala. Ca urmare n-am reusit sa vad decit o proba. Dupa care asteptam cele 2 treceri de final pe Poiana, la un gratar si o bere rece, in ninsoare. Grataru s-a terminat, berea la fel, aia nu mai veneau. Dupa 3 ore de stat in frig a trecut in sfirsit o masina care ne-a anuntat ca am stat degeaba, sa plecam acasa. #@%!#$@^!

Dupa ce dimineata se vehicula zvonul cum ca 90% se anuleaza raliul (pe proba Poiana-Rasnov deja era gheata), pina la urma s-a pornit, cu intirziere de 30 minute. Aur era singurul pregatit, restu aveau caucioace de uscat, pe motiv ca vremea se stricase in ziua aia. De unde s-a nascut si scandalul "raliul a fost pt. Aur". Desi trebuia anulat raliul, s-a dat totusi startu, iar cind s-au alergat procentul de kilometri obligatorii pentru omologarea rezultatelor, s-au anulat restul probelor, si s-a omologat Aur cistigator.

Uite rezultatele (pentru prezentare mai buna http://www.motorscope.com/cnr_et1.html sau http://www.motorsportmagazin.ro/categories.php?op=newindex&catid=5 ):

1 Aur C-tin/Moraru Silviu - Seat Cordoba WRC
2 Grigorescu G./Dumitriu R.- Renault Megane
3 Morar Dan/Cimpean L. - Mitsubishi EVO VI
4 Toma Dodo/Hard Valentin - Mitsubishi EVO 6
5 Runcan Marius/Hangu F. - Mitsubishi Lancer
6 Leu Mihai/Solomon C. - Hyundai Accent WRC
7 Mihalache M./Manitiu C.- Renault Clio
8 Margineanu A./Pena Cornel - Mitsubishi EVO
9 Soos Istvan/Soos Ianos - Renault Clio
10 Dumitru A./Arsenescu T. - Subaru Impreza
11 Girtofan Dan/Lazarescu M.- Mitsubishi EVO
12 Banciu Val./Silvasan A. - Mitsubishi Lancer
13 Canu M./Risnoveanu M. - Citroen Saxo
14 Iliescu Sorin/Georgescu S - Mitsubishi EVO VI
15 Puskas Zoltan/Molnar G. - Ford Escort RS
16 Radu-Arhire M./Temes A. - Renault Megane
17 Bocovan F./Popilea Radu - Mitsubishi EVO V
18 Petrusca C./Padureanu M. - Subaru Impreza
19 Ivan Viorel/Popa Razvan - Dacia NOVA
20 Baldescu Victor/Banca D. - Ford WRC
21 Piros Val./Voicu V. - Subaru Impreza
22 Staici F./Scripcariu S. - Ford Escort 2000
23 Samoila Bogdan/Ilies M. - Dacia NOVA
24 Cladoveanu A./Dascalu I. - Ford Cosworth
25 Turbatu C./Stefanescu S. - Dacia NOVA
26 Terzi Dan/Petre Cristian - Dacia NOVA
27 Berghea Carmen/De Reu G. - Ford KA
28 Tiura G./Sandulescu R. - Ford KA
29 Damian A./Paunescu M. - Dacia NOVA
30 Unguru Ion/Cseh V.Imre - Dacia NOVA
31 Florea Marian/Florea V. - Skoda Felicia
32 Graef Gunther/Iancu B. - Citroen Saxo
33 Ilina Emanuel/Cimpean F. Mitsubishi EVO VI
34 Vilceanu Mircea/Iurea C.- Ford KA

Abandonuri: Tatu Jean /Cantor S. - Dacia NOVA , Marisca Bogdan/Itu S. - Mitsubishi EVO VI , PapageorgiuA./Bernstein O - Ford Escort, Pitigoi A./Terzi Vlad - Hyundai Coupe, Savu Manuel/Nicolaescu V.- Ford Cosworth, Tamas Laszlo/Tamas Peter - Ford KA , Rotaru S./Cataneanu M. - Ford KA , Cismaru C./Comerzan R. - Renault Clio
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Mesajde Rolf » Lun Apr 15, 2002 12:42 pm

Dupa divortul de Petrom, Titi Aur a semnat cu OMV. Uite stirea (pentru mai multe intrati la http://www.motorsportmagazin.ro/article.php?sid=1222&mode=thread&order=0 ):

Titi Aur a gasit un sponsor nou Joi, 11 aprilie, multiplul campion national de raliuri a semnat cu OMV Romania Mineraloel SRL un contract pentru sezonul 2002 de raliuri. La numai o sí£ptí£maní£ de la despí£rtirea de fostul sí£u colaborator in domeniul carburantului si al lubrifiantilor, Titi Aur obtine sustinerea OMV Romania Mineraloel SRL, companie cunoscutí£ pentru implicarea importantí£ din ultimii ani in sporturile cu motor.

Si, la subsolul paginii, un comentariu pertinent, semnat anonim (dar sigur scris de cineva 'dinauntru'): Poate ni se vor prezenta si motivele pentru care a avut loc divortul dintre Titi si Petrom. Nu de alta, dar "marele" campion se pare ca a cam uitat anul trecut sa le multumeasca celor de la Petrom. Desi acestia l-au sprijinit cel putin la acelasi nivel daca nu mai bine decat Monte Carlo si Porsche. Iar despre profesionalism, este graitor faptul ca la Brasov, pe masina de curse a campionului a scris Winchester, iar pe cea de asistenta Monte Carlo. Da poate ca asa este profesionist!
Si nu credem ca trebuia strigat in sapte zari ca Titi este un pilot care a dat intotdeauna dovada de fair-play si caracter. De obicei cei care striga acest lucru in gura mare sunt tocmai cei care se simt cu musca pe caciula!


E bine ca se mai spune si lucrurilor pe nume!

Materiale preluate de pe http://www.motorsportmagazin.ro
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Mesajde Rolf » Joi Apr 18, 2002 11:35 am

Stire: Etapele de VTM ('Memorial Ludovic Balint') care urmau sa aiba loc weekendul asta la Brasov s-au aminat, la rugamintea Primariei Brasov, pentru 10-12 mai, pentru a coincide cu Zilele Brasovului.

Asa ca nu mai plecati la Brasov in vikend ca nu mai e nimic! Stiu ca multi isi facusera planuri sa asiste la coasta simbata asta :D
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Siromex, 17-18 mai 2002

Mesajde Rolf » Mar Mai 28, 2002 4:28 pm

Hai ca aveam restante... in sfirsit s-au indesit si etapele din CNR, Baia Mare saptamina trecuta, Timisoara saptamina viitoare... iata citeva date si clasamentul final in urma etapei 2, desfasurata week-end-ul trecut in Maramures. Copyright http://www.motorscope.com


Start si sosire: Baia Mare
Suprafata: asfalt 100%
Lungime totala: 200,30km
Probe Speciale: 8 totalizand 109,57km
Echipaje la start: 51 (19 la Grupa A, 17 la Grupa N, 10 la Grupa H, 5 la debutanti).
Echipaje clasate: 34 (12 la Grupa A, 13 la Grupa N, 6 la Grupa H, 3 la debutanti).
Victorii PS: C.Aur 5, B.Marisca 3.
Lideri succesivi: PS 1-8 Aur.

Clasament general FIA

1. Constantin Aur / Silviu Moraru Seat Cordoba WRC A 1h05m29,2s
2. Bogdan Marisca / Sebastian Itu Mitsubishi Lancer Evo A + 20,9s
3. Dan Girtofan / Mihai Lazarescu Mitsubishi Lancer Evo N + 2m19,5s
4. George Grigorescu / Radu Dumitriu Renault Maxi Megane A + 3m08,2s
5. Dorin Toma / Valentin Hard Mitsubishi Lancer Evo A + 3m42,4s
6. Romulus Preda / Florin Hangu Mitsubishi Lancer Evo N + 3m45,5s
7. Sorin Badea / Sorin Itu Mitsubishi Lancer Evo N + 6m00,3s
8. Calin Petrusca / Mircea Padureanu Subaru Impreza WRX N + 6m00,9s
9. Aurel Cladoveanu / S.Dascalu Ford Escort RS Cosworth N + 7m58,5s
10. Mugurel Canu / Mugurel Parscoveanu Citroen Saxo A + 8m46,4s
11. Alexis Papageorgiu / Sorin Ivanschi Ford Escort RS Cosworth A + 9m18,7s
12. Nistor Duval / Gheorghe Nemes Citroen Saxo A + 9m25,9s
13. Valentin Piros / Viorel Voicu Subaru Impreza N + 10m27,5s
14. Ducu Mosu / Adrian Berghea Mitsubishi Lancer Evo N + 11m02,8s
15. Victor Baldescu / Dacian Banca Ford Escort WRC A + 12m18,7s
16. Cristian Turbatu / Sorin Stefanescu Dacia Nova N + 13m07,6s
17. Gunther Graef / Bogdan Iancu Citroen Saxo N + 13m09,1s
18. Viorel Ivan / Razvan Popa Dacia Nova N + 13m16,1s
19. Alexandru Borlovan / Oana Taranu Peugeot 206 N + 13m31,6s
20. Ion Unguru / Imre Cseh Dacia Nova N + 15m42,6s
21. Laszlo Tamas / Peter Tamas Ford Ka A + 17m04,1s
22. Catalin Berari / Botond Csomortani Renault Clio A + 17m49,5s
23. Carmen Berghea / Gabriela De Reu Ford Ka A + 17m53,7s
24. Mircea Valceanu / Catalin Iurea Ford Ka A + 21m58,0s
25. Victor Ghergheles / Claudiu Albut Dacia Nova N + 23m11,7s


Clasament general Grupa H

1. Catalin Nicolaescu / Iulian Nicolaescu Aro 10 Super Rally H 1h16m39,1s
2. Gheorghe Radu / Dan Margescu Aro 10 Super Rally H + 41,9s
3. Gabriel Ursache / Ioan Gaucan Opel Astra H + 2m56,3s
4. Claudiu David / M.Melinescu Renault 5GT H + 7m45,7s
5. Florin Nuta / G.Blasianu Volkswagen Golf H + 10m14,8s
6. I.Fazakas / R.Ortelecan Audi 80 H + 10m29,9s

Timpii pe probe la http://www.motorscope.com/cnr_et2.html Interesul pentru CNR scade din cite observ, http://www.motorsportmagazin.ro nemaifiind actualizat de nu stiu cind, iar http://www.onlinesport.ro nu mai vorbeste decit de WRC.
Rolf
Junior Member
 
Mesaje: 1517
Membru din: Vin Sep 28, 2001 12:00 pm
Localitate: Bucuresci (Tineretului)

Mesajde dumars » Dum Oct 26, 2003 9:47 am

Din pacate si sezonul asta s-a terminat. Poate la anul va fi mai activ.
Avatar utilizator
dumars
Junior Member
 
Mesaje: 165
Membru din: Mie Feb 05, 2003 12:00 am

Mesajde Peste » Joi Feb 26, 2004 8:07 pm

Din pacate nu sunt in Romania,dar urmaresc raliul international!!!!
Ce masini va plac din RALLY international???
Peste
Junior Member
 
Mesaje: 2
Membru din: Joi Feb 26, 2004 7:50 pm
Localitate: Cypru


Înapoi la Formula 1. Sporturi cu motor

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron