Rigoleti vs. Nibelungi

cea mai culta dintre ele, asa numita muzica clasica

Moderator: ghionoiul

Mesajde ghionoiul » Mie Sep 30, 2009 9:02 am

Ciuhandru scrie:Sau poate crezi ca el dicta si papa Leopold scria?

Nu mi se pare total deplasat să luăm in calcul atare ipoteză vorbind de un copil de 4 ani, fie el și hiper-geniu.

irina8082 scrie:cunostinte avea, cap avea, unde-i baiul?

Eu nu văd să fie nici un bai cu conul Camille.
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 9:03 am

irina8082 scrie:ciuh, era vorba de IDEI, bre, IDEI, si INSPIRATIE.


Ai luat-o pe urmele Colegului in a te lupta cu cai verzi pe pereti si a mai si trage pe langa ei.

Reiau: ca sa poti transcrie pe partitura ceea ce ai in cap, adica ideile si inspiratia, e musai --- intelegi matale, MJSAI --- sa cunosti notele muzicale si relatiile dintre ele, sa ai habar de ce-i aia tempo si tonalitate si sa stii o gramada de alte chestii care impreuna formeaza teoria muzicala --- asta daca vrei ca intr-adevar ceea ce scrie pe hartie sa fie ceea ce auzi tu "in capul si sufletul" tau.

Exact asa cum un scriitor trebuie sa stie ortografie si gramatica.

Capisci adesso?
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde eliana » Mie Sep 30, 2009 9:06 am

recunosc, muzele au rolul lor in componistica. :)

pe de alta parte, cunostintele de teorie muzicala sunt necesare nu numai pentru a compune, ci si pentru a canta.


si mai exista cazurile in care perceptiile matematice necesare componisticii sunt naturale, innascute. dar, da. sunt exceptii.
ghionoiul: sunt câteva domenii în care românul este în mod caracteristic atașat de tradiție - ritul bisericesc, raporturile cu familia și aspectul paginilor web

Imagine
Avatar utilizator
eliana
Administrator
 
Mesaje: 1939
Membru din: Dum Iun 14, 2009 11:00 pm
Custom user title: αλαξανδρα

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 9:08 am

ghionoiul scrie:Nu mi se pare total deplasat să luăm in calcul atare ipoteză vorbind de un copil de 4 ani, fie el și hiper-geniu.


Daca ma intrebi pe mine, Papa Leopold nici n-astepta dictarea lui Wolfferl, cel mult il punea sa semneze.

Baiul cu Saint-Saens este ca Irina nu prea l-a ascultat.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde irina8082 » Mie Sep 30, 2009 9:42 am

da de unde stii tu ce am ascultat si ce nu? iti dai si tu cu presupusul, ca-i trendy, aidoma alexului.
cu detalii despre francez, mai incolo, ca azi chiar n-am timp.
in rest, unii dau de inteles cu tot dinadinsul ca nu vor a pricepe. et je m'en fiche.
Avatar utilizator
irina8082
Junior Member
 
Mesaje: 356
Membru din: Joi Feb 08, 2007 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 9:50 am

irina8082 scrie:cu detalii despre francez, mai incolo, ca azi chiar n-am timp.


Sigur ca n-ai, muzica lui Saint-Saens nu se gaseste pe Google.


irina8082 scrie:unii dau de inteles cu tot dinadinsul ca nu vor a pricepe.


Cred ca oglinda radea copios cand i-ai adus la cunostinta acest fapt, la care dealtfel subscriu.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde colegu » Mie Sep 30, 2009 10:41 am

Ciuhandru scrie:Exact. Hai ca parca-parca incepi sa pricepi cate ceva. Teoria muzicala asigura forma si nimeni n-a pretins niciodata altceva. Bine, in afara de tine, dar tu o faci doar ca sa te lupti cu caii verzi de pe pereti.

Enescu nu ca n-a avut idei , dar a avut unele care tie iti sunt necunoscute sau inaccesibile.

sigur că da, enescu era plin de idei, transpuse intr-un număr impresionant de opusuri. bine, nici chiar simfonii compuse la kil, da nici 3 lulele şi surcele ca enescu.
un alt exemplu ar mai fi webern, numa că in ceea ce-l priveşte serialismul il priva de la exprimări mai artistice, şi cum nu dispunea austriacul de geniul lui arnold, a dat-o cu serialismul de gard - nu că şí¶nberg n-ar fi dat-o, numa că a mai lăsat in urmă şi alte chestii mai ascultabile.

bon, teoria muzicală asigură forma, nu ideea. numai că ideea e cea care răzbate, şi iar am să-l dau exemplu pe mussorgski, care avea idei, chiar dacă orchestraţia o făceau alţii, pornind de la acele franturi de melodii, temele principale, tehnica pe care o stăpaneau şosta ravel sau rimski făcea ca geniul votcarului să devină şi mai vizibil.

pe cat de fain ar suna saint-saens, nu iese cu nimic in evidenţă, precum debussy să spunem, care impinge romantismul un pas nainte, chiar dacă formal, naiba ştie ce tehnici foloseşte. ii vorba de filingul unei lucrări, nu de aşezarea-n pagină a notelor
Humbert scrie:ar trebui sa gaseasca niste explicatii concrete pentru care, pentru el, lucrarea cu pricina are rezonante clasice/romantice, altfel topicul ala cu "clasic sau romantic" s-ar putea extinde la infinit.

păi ce naiba facem, analizăm o lucrare artistică după criterii ştiinţifice? facem statistica frecvenţelor joase şi inalte ş-apoi calculăm gradul de degenerare or şit?
aşa cum nu putem dezbate artistic teoria relativităţii generale aşa nu putem să ne pronunţăm nici obiectiv pe marginea eroicii lui beethoven, sau am putea, insă omitem esenţa.
arta nu se haleşte obiectiv, ci te interpretată altfel.
Daïmon scrie:totusi.. nu vi se pare un pic fortata (si irelevanta la un moment dat) orice incercare de generalizare plecand de la cazuri de exceptie cum a fost si mozart ?

da ce excepţie a fost moţart ăsta? că eu tot n-am inţeles. ok, a compus muzică de 2 lei de la 3 ani. so? aa, că a fost un pion important in dezvoltarea muzicii, d-acord. dar ca el au fost o grămadă. din pedeveul meu nu se poate compara contribuţia lui moţart cu cea a lui mahler.
deşi, să fim serioşi, chiar la vremea lui moţart a fost oareşcum progresist :D
Ciuhandru scrie:
Dar daca Irina sau Colegul cred ca nu este necesar sa cunosti teorie muzicala pentru a compune, ii invit sa compuna ei insisi, pentru ca indeplinesc cu asupra de masura conditia de straini de ea. Sunt convins ca si ceilalti colegi de forum sunt nerabdatori sa asculte op. 1 al Irinei.


tu omiţi esenţialul.
nu neg abilităţile cu jonglatul cu formele teoriei muzicale. pentru că astea impopoţonează o temă şi-o fac să curgă şamd. de fapt, un motiv de 3 parale, DSCH - e transformat prin găselniţe formale intr-o chestie marfă. insă nu asta-i ideea. teoria e necesară in măsura in care pentru un scriitor nu e necesară gramatica, cat stăpanirea limbii in care scrie, iar pentru un fizician nu limbajul formal al matematicii cat esenţa fizică a lucrurilor şi intuiţia limbajului natural. pentru un componist forma dă gradul de cizelare al lucrării, o face să nu sune a compoziţie scrisă la 3 ani. insă degeaba forma e stufoasă dacă melodiile tematice sunt doar mici gangureli naive de plod - vezi moţart pe la treij de ani.
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 10:48 am

colegu scrie:pentru un scriitor nu e necesară gramatica, cat stăpanirea limbii in care scrie


Ghionoiule, ia noteaz-o si pe-asta in Cartea de Aur, dar incearca sa-i faci loc mai in fata, ca e de top.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde ghionoiul » Mie Sep 30, 2009 10:52 am

colegu scrie:bine, nici chiar simfonii compuse la kil, da nici 3 lulele şi surcele ca enescu.

Căutand teritorii virgine in care mendrele intelectuale ale colegului n-au pus incă piciorul, distinsul ortac-muzicolog se ridică pe noi și noi culmi ale penibilului. Prevăd că o să-mi replice că el vorbea strict dpdv cantitativ, nu calitativ (de parcă ar exista o normă obligatorie pentru a intra in istoria muzicii), dar atunci ce ne facem cu afirmația:
colegu scrie: din pedeveul meu nu se poate compara contribuţia lui moţart cu cea a lui mahler.

Dacă stai să le numeri, opusurile lui Mahler sunt chiar și mai puține decat cele 33 ale lui Enescu, deci nu văd de ce Enescu e „3 lulele 3 surcele”, iar Mahler e cu contribuția inestimabilă. Dar cine știe, poate ne explică tot colegu, cu concizia și claritatea-i caracteristice.

@Ciuhandru: m-am mai gandit la Cartea de Aur, cred că pană la urmă o fac din piele sintetică. N-ai nici tu nici impăratu atata aur cat să cuprindă operele complete ale Colegului.
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Humbert » Mie Sep 30, 2009 10:53 am

irina8082 scrie:ciuh, era vorba de IDEI, bre, IDEI, si INSPIRATIE.


Idei am si eu, dar mi-e imposibil sa le pun in practica. La asta e buna teoria: canalizeaza ideile si inspiratia si le da o forma consecventa ca sa intelegem si noi, astia care asculta. Si ca sa vezi ce inseamna inconsistenta formala asculta ricercarile lui Frescobaldi pt clavecin.

Si hai bre, mai lasati-o balta cu Mozart la 4 ani :). Oricat de geniu precoce o fi fost piesulicile alea se adreseaza strict melomanului de gradinita deci nu stiu daca e cazul sa ne minunam atat. Nu vad eu niciun prichindel din asta compunand recviemuri in carucior.

Si Irina nu vad care e pbma cu Saint-Saens. Eu te sfatuiesc sa-i asculti concertele pt pian (cu Gregory Sokolov neaparat, restul interpretarilor sunt foarte slabe) si apoi ne mai auzim :n:
Avatar utilizator
Humbert
Junior Member
 
Mesaje: 80
Membru din: Mar Aug 25, 2009 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mie Sep 30, 2009 10:59 am

Humbert scrie:Eu te sfatuiesc sa-i asculti concertele pt pian (cu Gregory Sokolov neaparat, restul interpretarilor sunt foarte slabe) si apoi ne mai auzim :n:

Chiar, oare ce-o mai face vechiul nostru prieten Eliz ?...
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Humbert » Mie Sep 30, 2009 11:11 am

colegu scrie:pe cat de fain ar suna saint-saens, nu iese cu nimic in evidenţă, precum debussy să spunem, care impinge romantismul un pas nainte, chiar dacă formal, naiba ştie ce tehnici foloseşte. ii vorba de filingul unei lucrări, nu de aşezarea-n pagină a notelor


Da, uite asta cu Debussy e un argument foarte bun. ==D
Intr-adevar, acolo retetele formale sunt foarte bine ascunse in spatele continutului. Exista o carte pe tema asta, se numeste "Debussy in proportion" in care autorul demonstreaza ca maestrul s-a folosit de sectiunea de aur si seria Fibonacci. Dupa ce o citesc o sa va spun concluziile :D

@Ghionoiu: Nu vad legatura cu postul meu :/
Avatar utilizator
Humbert
Junior Member
 
Mesaje: 80
Membru din: Mar Aug 25, 2009 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 1:28 pm

colegu scrie:sigur că da, enescu era plin de idei, transpuse intr-un număr impresionant de opusuri. bine, nici chiar simfonii compuse la kil, da nici 3 lulele şi surcele ca enescu.


Acum, sigur ca nu toti putem fi ca tine, care emiti idei (si inca de calibru greu) la foc continuu si intr-o forma care, daca nu exceleaza prin perfectiunea gramaticala, in schimb denota o foarte buna stapanire (asa ca in "stapanul chinuie si maltrateaza, ca de-aia-i stapan!") a limbii romane.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde eliana » Mie Sep 30, 2009 1:34 pm

Humbert scrie:
@Ghionoiu: Nu vad legatura cu postul meu :/


Eliz e un vechi preopinent ale carui tematici preferate de discutie erau in contradictie cu majoritatea postatorilor de pe atunci. :)



in alta ordine de idei, d-ra Irina, va rog cereti-i Colegului sa va explice cum e treaba cu multiquote. Poate el se descurca mai bine :D:
ghionoiul: sunt câteva domenii în care românul este în mod caracteristic atașat de tradiție - ritul bisericesc, raporturile cu familia și aspectul paginilor web

Imagine
Avatar utilizator
eliana
Administrator
 
Mesaje: 1939
Membru din: Dum Iun 14, 2009 11:00 pm
Custom user title: αλαξανδρα

Mesajde ghionoiul » Mie Sep 30, 2009 1:49 pm

eliana scrie:Eliz e un vechi preopinent ale carui tematici preferate de discutie erau in contradictie cu majoritatea postatorilor de pe atunci. :)

Totuși postarea lui Humbert nu de aceste trăsături - corect zugrăvite - mi-a adus aminte...
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde AlexN » Mie Sep 30, 2009 2:04 pm

colegu scrie:da ce excepţ]

Hm, in afara ca unii ca Wagner si Mahler erau fani Mozart si-l considerau ca fiind un mare-mare-mare compozitor, chiar, ce treaba o fi avand istoria muzicii cu Mozart asta? :cow:

Humbert scrie:Si hai bre, mai lasati-o balta cu Mozart la 4 ani . Oricat de geniu precoce o fi fost piesulicile alea se adreseaza strict melomanului de gradinita deci nu stiu daca e cazul sa ne minunam atat. Nu vad eu niciun prichindel din asta compunand recviemuri in carucior.


A zis cineva ca Mozart compunea recviemuri la 4 ani? Sau n-am inteles eu bine ce ai vrut sa spui...
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 2:06 pm

Ah, Eliz... fascinant personaj. Analizele sale despre diferentele de interpretare a Concertului pentru pian si orchestra de Schubert, din care reiesea preferinta sa pentru Richter in dauna lui Pollini, sunt de-acum clasice.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde irina8082 » Mie Sep 30, 2009 3:17 pm

eliana scrie:

in alta ordine de idei, d-ra Irina, va rog cereti-i Colegului sa va explice cum e treaba cu multiquote. Poate el se descurca mai bine :D:

dar de ce colegului si nu lui ghio, tot ii mod? si de unde atata pretiozitate edulcoranta? oricum, nu se compara cu "sluga domniilor voastre", "dumneavoastra", "daca nu e cu suparare", "umilissim servitor" etc. :D
sper sa va lecuiti de-astea in viitorul apropiat, ca-mi taiati tot cheful de diverse.

si nu, ciuhandru, nu am reusit sa culeg informatiile respective , ca mi-am carat materialele respective si tot nu am suficient timp la dispozitie zilele astea. bauiesc ca a le lua de pe google (or mai bine , wiki, tu stii) era mai lesne. :D
Avatar utilizator
irina8082
Junior Member
 
Mesaje: 356
Membru din: Joi Feb 08, 2007 12:00 am

Mesajde Humbert » Mie Sep 30, 2009 3:17 pm

AlexN scrie:A zis cineva ca Mozart compunea recviemuri la 4 ani? Sau n-am inteles eu bine ce ai vrut sa spui...


Irina zice ca, uite, Mozart la 4 ani compunea bine-mersi fara sa fi studiat armonie si contrapunct. Deci da, Mozart, pe cand avea juma' de metru, sifdand canoanele teoriei muzicale crea mirobolantul "twinkle, twinkle, little star", ce atinge profunzimi nebanuite, continuand si astazi sa fascineze si sa contrarieze lumea muzicii.

AlexN scrie:Hm, in afara ca unii ca Wagner si Mahler erau fani Mozart si-l considerau ca fiind un mare-mare-mare compozitor, chiar, ce treaba o fi avand istoria muzicii cu Mozart asta? :cow:


Mie imi pare rau de voi, astia care nu il placeti pe simpaticul Amadeus pentru ca va privati de niste portii bune de ras.
Avatar utilizator
Humbert
Junior Member
 
Mesaje: 80
Membru din: Mar Aug 25, 2009 11:00 pm

Mesajde AlexN » Mie Sep 30, 2009 3:25 pm

Humbert scrie:Mie imi pare rau de voi, astia care nu il placeti pe simpaticul Amadeus pentru ca va privati de niste portii bune de ras.


Era o ironie, Humbert, o ironie....
Schmiede, mein Hammer, ein hartes Schwert!
Avatar utilizator
AlexN
Junior Member
 
Mesaje: 632
Membru din: Mar Apr 27, 2004 11:00 pm

Mesajde Humbert » Mie Sep 30, 2009 3:31 pm

Iertare, trebuia sa aleg alt citat :P
Avatar utilizator
Humbert
Junior Member
 
Mesaje: 80
Membru din: Mar Aug 25, 2009 11:00 pm

Mesajde ghionoiul » Mie Sep 30, 2009 3:32 pm

irina8082 scrie:dar de ce colegului si nu lui ghio, tot ii mod?

Pentru că dacă ți-aș explica eu am priva onorata comunitate de un regal pedagogic și stilistic.

Humbert scrie: Mie imi pare rau de voi, astia care nu il placeti pe simpaticul Amadeus pentru ca va privati de niste portii bune de ras.

Apăi nu-i bai, prilejuri de umor ni se oferă pe aici la tot pasul, ba mai nou de unde nu te aștepți.
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde eliana » Mie Sep 30, 2009 3:38 pm

irina8082 scrie:dar de ce colegului si nu lui ghio




pentru ca colegu e relativ mai la indemana. :n:
ghionoiul: sunt câteva domenii în care românul este în mod caracteristic atașat de tradiție - ritul bisericesc, raporturile cu familia și aspectul paginilor web

Imagine
Avatar utilizator
eliana
Administrator
 
Mesaje: 1939
Membru din: Dum Iun 14, 2009 11:00 pm
Custom user title: αλαξανδρα

Mesajde colegu » Mie Sep 30, 2009 3:54 pm

ghionoiul scrie:

Dacă stai să le numeri, opusurile lui Mahler sunt chiar și mai puține decat cele 33 ale lui Enescu, deci nu văd de ce Enescu e „3 lulele 3 surcele”, iar Mahler e cu contribuția inestimabilă. Dar cine știe, poate ne explică tot colegu, cu concizia și claritatea-i caracteristice.

exact, făceam referire la cantitate şi nu la altceva, şi, pe langă asta am mai considerat ceea ce se numeşte in limbaj ştiinţific factor de impact. cu alte cuvinte, deşi nici enescu nici mahler n-au fost nişte moţarţi ai timpurilor lor, ş-au compus mai degrabă puţin şi bine decat mult şi prost, intre mahler şi enescu e o diferenţă uriaşă - mahler a trezit o revoluţie, garla de postromantici dă lă şostakovici la pettersson şi nu numai, in schimb, enescu a produs ceva mai bine de-o furtună intr-un pahar cu apă. interpretări răzleţe pe ici şi colo, un pi ar de 3 lei, şi cam atat. nu neg valoarea, dar nu văd "citările" so to speak ~a
Humbert scrie:Si Irina nu vad care e pbma cu Saint-Saens. Eu te sfatuiesc sa-i asculti concertele pt pian (cu Gregory Sokolov neaparat, restul interpretarilor sunt foarte slabe) si apoi ne mai auzim :n:


ei asta da, dar interpretările cu filip entremont ce-au? adică să inţeleg că e pianu defect şi orchestra caş? aaaa, sunt slabe, e, da cate tone tre să cantărească şi cat ţesut adipos tre să cuprindă ? :D
ghionoiul scrie:Chiar, oare ce-o mai face vechiul nostru prieten Eliz ?...

am lipsit eu din localitate ş-aţi dat-o şi-n alkani-butani,propani şamd?
Humbert scrie:Da, uite asta cu Debussy e un argument foarte bun. ==D
Intr-adevar, acolo retetele formale sunt foarte bine ascunse in spatele continutului. Exista o carte pe tema asta, se numeste "Debussy in proportion" in care autorul demonstreaza ca maestrul s-a folosit de sectiunea de aur si seria Fibonacci. Dupa ce o citesc o sa va spun concluziile :D

cand am pomenit de debussy mi-era cat se poate de indiferentă forma. dar filingul şi unicitatea muzicii lui claude sunt evidente. ii numeri pe deşte pe ăia de-au imprimat un stil propriu muzicii lor (de fapt is mai mulţi) iar această originalitate eu unul o apreciez.
mai puţin originalitatea forţată cu elicoptere şi baloane sparte & şit. alea-s căcaturi
Ciuhandru scrie:Acum, sigur ca nu toti putem fi ca tine, care emiti idei (si inca de calibru greu) la foc continuu si intr-o forma care, daca nu exceleaza prin perfectiunea gramaticala, in schimb denota o foarte buna stapanire (asa ca in "stapanul chinuie si maltrateaza, ca de-aia-i stapan!") a limbii romane.


ei ei, n-oi fi eu gramaticist dar nici nu dau la gioale-n gramatica limbii, başca, o fi exprimarea mai incalcită insă logica şi consecvenţa nu lipsesc, doar că-s mai absconse :D
eliana scrie:in alta ordine de idei, d-ra Irina, va rog cereti-i Colegului sa va explice cum e treaba cu multiquote. Poate el se descurca mai bine :D:


dom'le deci eu apăs quote pană deschid jde taburi apoi scri riplaiuri acolea după care cu sfantul copy/paste unesc totu intr-un megapost. ie bine?
Humbert scrie:


Mie imi pare rau de voi, astia care nu il placeti pe simpaticul Amadeus pentru ca va privati de niste portii bune de ras.


adevăru cam aşa e, cand vezi caţi gigei s-adapă cu ala ţurca mai că te-apucă rasu şi devine evident şi de unde marea pasiune pentru guţă, că doar nu-i decat o aruncătură de băţ de colo colo.
păcat că nu s-au scris versuri pe muzică de moţart, gen "cine-i jupanu număru unu, plătină şi aur şi argint, că nu e nevoie casă mă prezint"
citat din memorie din cultura populară ...
săracu enescu şi bartok, prin ce-au trebuit să treacă cand la cules de folclor. bine că nu inflorea maneaua atunci, că cine ştie ce rapsodie cu iz de guţă şi ce dansuri populare romaneşti cu aromă de vali tornadă aveam acu. ~a

AlexN scrie:Era o ironie, Humbert, o ironie....

alexule ce păţişi coane, te-ai sustras de la seriozitatea şi dramatismul nemţesc ş-ai cotit-o cu ironii dă damboviţa? uelcom tu ză clab :D maine poimaine poate te lepezi de wagner :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde ghionoiul » Mie Sep 30, 2009 4:12 pm

colegu scrie: intre mahler şi enescu e o diferenţă uriaşă - mahler a trezit o revoluţie, garla de postromantici dă lă şostakovici la pettersson şi nu numai, in schimb, enescu a produs ceva mai bine de-o furtună intr-un pahar cu apă. interpretări răzleţe pe ici şi colo, un pi ar de 3 lei, şi cam atat.

Trecand peste nuanța umoristico-muzicologică „Șostakovici - postromanticâ€Â
Picus canus
Avatar utilizator
ghionoiul
 
Mesaje: 1359
Membru din: Vin Mar 12, 2004 12:00 am

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 4:26 pm

irina8082 scrie:si nu, ciuhandru, nu am reusit sa culeg informatiile respective , ca mi-am carat materialele respective si tot nu am suficient timp la dispozitie zilele astea. bauiesc ca a le lua de pe google (or mai bine , wiki, tu stii) era mai lesne. :D


Ilustrissima si doctissima signora, rogu-va a ierta slugii voastre prea-supuse daca va face precizarea ca, in aprecierea muzicii lui Saint-Saens, dictionarele, tratatele sau eseurile sunt de tot atat folos cat ii este unui picior de lemn crapat o frectie zdravana cu alcool metilic.

Pe mine nu ma intereseaza ce a scris cutare profesor sau erudit despre muzica lui, ci muzica in sine. Ori despre asta iti faci din carti o idee similara cu cea pe care ti-ai face-o mirosind o floare cu masca de gaze pe fata.

colegu scrie:exact, făceam referire la cantitate şi nu la altceva,


Colegule, esti numai bun de prim-balerin la "Fantasio": ai un talent nativ al piruetelor, iar volte-face-urile sunt pentru tine jucarii. Ca sa nu mai spun de mersul pe poante, in care detii o suprematie de necontestat.

colegu scrie: intre mahler şi enescu e o diferenţă uriaşă - mahler a trezit o revoluţie, garla de postromantici dă lă şostakovici la pettersson şi nu numai, in schimb, enescu a produs ceva mai bine de-o furtună intr-un pahar cu apă. interpretări răzleţe pe ici şi colo, un pi ar de 3 lei, şi cam atat. nu neg valoarea, dar nu văd "citările" so to speak ~a


Iata! Cand posezi un discurs impecabil din punct de vedere stilistic si stringent din punct de vedere logic, inevitabil produci capodopere de sagacitate si eruditie, demne de a figura la loc de cinste in orice antologie mai rasarita a ridicolului universal.

colegu scrie:ii numeri pe deşte pe ăia de-au imprimat un stil propriu muzicii lor (de fapt is mai mulţi)


Asa ma gandeam si eu, ca-s mai multi.

colegu scrie: o fi exprimarea mai incalcită insă logica şi consecvenţa nu lipsesc, doar că-s mai absconse :D


Logica nu lipseste, e numai plecata putin; si nici consecventa nu-i absenta, doar ca s-a razgandit si nu mai vine


Na, c-o facui si p-asta! (multiple quotes, adica)... :)
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

Mesajde eliana » Mie Sep 30, 2009 5:00 pm

==D ==D ==D ==D


ciuhandrului!

:dir: STIMATI LOCUITORI SI TOVARASI!



in cele ce urmeaza va explic cum anume ;w se face un multiquote.

1. deschideti atasamentu'

2. observati inimioara rosie desenata de mine cu delicatete:inimioara

3. reveniti la tred

4. apasati la FIECARE post la care vresi sa raspundeti pe iconita incercuita de inimioara de la pct.2.

5. apasati pe butonu " post reply"

6. va apare carnatul lung de postari in citat la care trebuie sa raspundeti

7. dati la gioalele preopinentului.



multe "succesuri".



clar irina?
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
ghionoiul: sunt câteva domenii în care românul este în mod caracteristic atașat de tradiție - ritul bisericesc, raporturile cu familia și aspectul paginilor web

Imagine
Avatar utilizator
eliana
Administrator
 
Mesaje: 1939
Membru din: Dum Iun 14, 2009 11:00 pm
Custom user title: αλαξανδρα

Mesajde Humbert » Mie Sep 30, 2009 5:14 pm

Aoleo bre, da' rau mai stati cu butonatu' :P . Pana si eu m-am prins din prima de metoda Elianei. :a:
Avatar utilizator
Humbert
Junior Member
 
Mesaje: 80
Membru din: Mar Aug 25, 2009 11:00 pm

Mesajde colegu » Mie Sep 30, 2009 5:15 pm

@ghio, eu sunt curios cum anume defineşti dumneata valoarea intrinsecă. nu de alta da sună a la guţă :D
@ciuh, acu să nu crezi că o dau pe după vişin cu enescu, am zis şi mai demult cum că-mi plac compoziţiile dumisale, şi nici n-am cotit-o cu gusturile pe altă tarla. deci menţin ce-am afirmat. asta nu inseamnă că nu pot fi critic la adresa lui. or a lui mahler.
dar, de ce e interesul crescut pentru mahler şi pentru enescu nu? intreb şi eu :D
adică nu că nu e, dar nu in aceeaşi măsură, adică
@eliana, vezbre că se scrie de la dreapta la stanga, semnătura ~a
@ciuhandru, dacă logica crezcă-i plecată niţel poate că n-o sesizezi dumneata, că doar d-aia-ţi scapă. asta nu inseamnă că nu există.
@humbert, există mai multe moduri de-a construi un pod. deci merge şi alfel. bine, in lend of cioisu lu udrea e mai greu :D
http://colegu.no-ip.org/muzica/ - de la rautavaara la nørgård....
un computator fără windoze e ca o prăjitură cu ciocolată fără muştar
Avatar utilizator
colegu
Junior Member
 
Mesaje: 1021
Membru din: Lun Mai 09, 2005 11:00 pm
Localitate: dhaka

Mesajde Ciuhandru » Mie Sep 30, 2009 5:28 pm

colegu scrie:de ce e interesul crescut pentru mahler şi pentru enescu nu? intreb şi eu :D
adică nu că nu e, dar nu in aceeaşi măsură, adică


Din diverse motive pe care le putem discuta, daca vrei, dar dintre care niciunul nu i se poate imputa lui Enescu personal.

Iar interesul fata de Mahler e crescut poate in raport cu cel care exista in anii '20 ai secolului trecut, pentru ca altfel nu cred ca din 1990 pana astazi cota lui Mahler a crescut semnificativ.
Regele si Patria! Nihil sine Deo!
Avatar utilizator
Ciuhandru
Burghez monarhist
 
Mesaje: 1394
Membru din: Joi Ian 26, 2006 12:00 am
Custom user title: Burghez monarhist

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Filarmonica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori