Ce stim despre reclamele difuzate la radio ?
17 mesaje
• Pagina 1 din 1
Ce stim despre reclamele difuzate la radio ?
"Facem muzica" !!! :B Pe calculatorul din dormitor ori intr-un studio mai mult sau mai putin dotat, avand studii de specialitate sau neavand, din pasiune :kiss: ori pentru bani :z si celebritate..... si invatam, discutam despre mixaj, masterizare etc.
Propun spre atentia dvs. subiectul spoturilor audio, reclamele ce ne amuza, streseaza uneori sau pur si simplu ne ofera o pauza intre piesele difuzate pe la radio.
Ce stim despre ele, cum se realizeaza, ce reguli exista ????
Propun spre atentia dvs. subiectul spoturilor audio, reclamele ce ne amuza, streseaza uneori sau pur si simplu ne ofera o pauza intre piesele difuzate pe la radio.
Ce stim despre ele, cum se realizeaza, ce reguli exista ????
-
Endo_ro - Junior Member
- Mesaje: 63
- Membru din: Vin Iun 11, 2004 11:00 pm
Aici esti pe teritoriul meu cu reclamele de la radio.Nu stiu ce vrei sa zici cand spui cum se realizeaza dar regulile sunt relativ simple importanta e ideea pt. reclama,subiectul care il alegi ca sa faci o persoana sa aleaga produsul promovat prin reclama,sti tu,publicitatea dauneaza grav concurentei.Oricum un spot nu este bun daca faci un mixaj bun intre fundal si voce sau adaugi un efect mai smecher.In primul rand ideea este cea care conteaza de aceea exista atatea agentii de advertiseing.Oricm constructia reclamei este relativ simpla:o melodie de fundal,vreo doua CDuri cu SFXuri si vocea).
Dupa idee vocea e cel mai important lucru,unde dictie nu e nimic nu e,in majoritatea reclamelor de la radio interlocutorii sunt "accentuati" adica ori sunt doi tarani,ori doi moldoveni tigani,etc deci dictia trebuie sa fie impecabila si vocea inbunatatita,prelucrata dar astea conteaza intr-o mica masura importanta este IDEEA si... degeaba e buna daca e fumata .Chiar acum trebuie sa ma gandesc la un subiect pt. o reclama si am ceva ideei bune pacat ca sunt luate si nu vreau sa ma acuze lumea de copiat si oricum nu m-as simti eu bine sa fur ideeeeei.
Dupa idee vocea e cel mai important lucru,unde dictie nu e nimic nu e,in majoritatea reclamelor de la radio interlocutorii sunt "accentuati" adica ori sunt doi tarani,ori doi moldoveni tigani,etc deci dictia trebuie sa fie impecabila si vocea inbunatatita,prelucrata dar astea conteaza intr-o mica masura importanta este IDEEA si... degeaba e buna daca e fumata .Chiar acum trebuie sa ma gandesc la un subiect pt. o reclama si am ceva ideei bune pacat ca sunt luate si nu vreau sa ma acuze lumea de copiat si oricum nu m-as simti eu bine sa fur ideeeeei.
- retxed
- Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am
Ma tenteaza...
As incerca si eu sa-mi pun mintea la contibutie pe latura asta :con:
Da-mi o tema la care lucrezi si incerc sa fac un spot. Daca-ti place ideea si realizarea, ai drepturile de autor gratis. Mmm ?
Si CD-urile cu efecte si alte chestii care ar fi... ??
Da-mi o tema la care lucrezi si incerc sa fac un spot. Daca-ti place ideea si realizarea, ai drepturile de autor gratis. Mmm ?
Si CD-urile cu efecte si alte chestii care ar fi... ??
-
Endo_ro - Junior Member
- Mesaje: 63
- Membru din: Vin Iun 11, 2004 11:00 pm
CDuri cu efecte de sunet,ceva sa para mai interesanta reclama,de exemplu in loc de un fundal muzical un sunet care sa exprime focul sau un cutremur,sau un fulger in timpul unui spot dar toate aste trebuie folosite unde le este locul,sa nu deranjeze ci sa faca reclama impresionanta.
- retxed
- Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am
Daca ai vreo idee da un mail la cipi_net@yahoo.com.este o firma de arhitectura,face proiecte de case,etc.Nu pot sa iti zic numele firmei zi si tu X.Daca ai vreo idee noua,originala fara vreo idee folosita pana acum sau cu personaje deja fumate.
- retxed
- Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am
Detalii
Inteleg ca reclama este pentru radio, deci nu ne gandim la scenariul video.
Firma este X, ok, dar nu are un slogan, ceva? :-? De genul " Noi va facem casele mai frumoase!" etc ?
Daca are, baga-l la Endo_ro@yahoo.com
Eu o sa-ti spun ce idei as avea si tu alegi daca ai ce. Eu nu sunt inca implicat in realizarea reclamelor si deci nu prea stiu ce e fumat sau nu.
Si daca vrei incerc sa realizez si eu o varianta :silly: , dar nu prea am efecte ;g .
Esti dispus sa facem un schimb de samples ?
Firma este X, ok, dar nu are un slogan, ceva? :-? De genul " Noi va facem casele mai frumoase!" etc ?
Daca are, baga-l la Endo_ro@yahoo.com
Eu o sa-ti spun ce idei as avea si tu alegi daca ai ce. Eu nu sunt inca implicat in realizarea reclamelor si deci nu prea stiu ce e fumat sau nu.
Si daca vrei incerc sa realizez si eu o varianta :silly: , dar nu prea am efecte ;g .
Esti dispus sa facem un schimb de samples ?
-
Endo_ro - Junior Member
- Mesaje: 63
- Membru din: Vin Iun 11, 2004 11:00 pm
Eu nu am multe efecte,am vreo 4,5 Cduri cu efecte,samplesuri(exceptie cu vreo 3 Cduri care le-am primit odata cu placa) nu am deloc pt ca sunt impotriva lor,dar ma rog la reclame merg.Daca vrei iti pot trimite ce am eu,tu sa imi dai banii doar pe blank.Efecte mai gasesti in FM7 de ex ai calupuri de efecte de sunet(FM7 e un VSTi cu care poti sa lucrezi in Cubase spre exemplu)si efecte gasesti usor pe net pt FM7.
P.S.Firma nu are nici un slogan,dar lasa nu te mai chinui cu reclama asta ca vreau sa-i dau peste nas cuiva cu ea,in fine daca ai vreo idee buna poti sa o trimiti si nu trebuie sa creezi reclame ca sa sti care e fumata si care nu,astea le auzi in fiecare zi.
P.S.Firma nu are nici un slogan,dar lasa nu te mai chinui cu reclama asta ca vreau sa-i dau peste nas cuiva cu ea,in fine daca ai vreo idee buna poti sa o trimiti si nu trebuie sa creezi reclame ca sa sti care e fumata si care nu,astea le auzi in fiecare zi.
- retxed
- Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am
...
Cateva lucruri despre spotul radio:
1). In primul rand "radioul este vizual" ("acesta este un vechi si obosit cliseu", dupa cum bine obseva si LUKE SULLIVAN).
Gandeste-te ca, desi toata lumea considera ca spoturile radio sunt cel mai greu de realizat, in realitate in radio poti face lucruri pe care nu le poti face in alt mediu.
Poti crea iluzii fara sa fie nevoie de mari efecte, figuri cunoscute, regizori, editori, etc...
Ii poti face pe ascultatori sa fie pt 30 de sec regizori si sa isi imag singuri o poveste bazata pe ceea ce se aude in spotul tau...
Imag ca poate vizual nu poti reda chiar cu usurinta "imposibila imagine" a lui Bigfoot imbracat in tutu la un concert de rock, dar ii poti lasa pe oameni sa isi imagineze singuri aceasta scena...
2). nu incerca sa fii amuzant. nu exista nici o lege care sa spuna ca spoturile radio trebuie sa fie amuzante. ("Bert Berdis a spus la un mom dat: "Am facut 20.000 de posturi radio si toate au fost amuzante. Am incercat sa fac unul serios, o data. Oamenii au ras").
3). * cred ca cel mai important este ca spotul tau radio sa poata fi descris intr-o sg prop. gandeste-te. daca pt un spot radio de 60 de sec, tu ai nevoie de 40 de sec doar ca sa il rezumi atunci cu siguranta ai o problema.
* gandeste-te ca cel care urmeaza sa iti asculte spotul la radio, este un ascultator iritat pt ca tocmai i-ai intrerupt muzica, prin urmare spotul tau TREBUIE sa il prinda in primele 5 secunde.
4). Gaseste-ti vocea sau efectul de sunet potrivit. Acesta cred eu ca este cel mai important pas dupa ce ai ideea spotului. Imagineaza-ti ca vocea ta este un personaj care in 60/30 sec trebuie sa dem ca este: blond/a, brunet/a, gras/a, slab/a, sexy, inteligent/a, nostalgic, sarcastic, cinic, ingrijorat etc...Insa nu e obligatoriu ca vocea sa "sune" cumva, ci sa poata sa exprime ceva, sa nuanteze materialul, sa il faca convingator...
Cat despre efectul de sunet... sa stii ca exista zeci de spoturi radio pornite de la un efect de sunet sau cladite doar pe sfx-uri. (dar nu exagera cu ele - spre ex, incheiatul la camasa face un anumit sunet, dar nu este singurul mod de a sugera ca cineva se imbraca...).
Ma opresc aici, deocamdata.
Cateva lucruri despre spotul radio:
1). In primul rand "radioul este vizual" ("acesta este un vechi si obosit cliseu", dupa cum bine obseva si LUKE SULLIVAN).
Gandeste-te ca, desi toata lumea considera ca spoturile radio sunt cel mai greu de realizat, in realitate in radio poti face lucruri pe care nu le poti face in alt mediu.
Poti crea iluzii fara sa fie nevoie de mari efecte, figuri cunoscute, regizori, editori, etc...
Ii poti face pe ascultatori sa fie pt 30 de sec regizori si sa isi imag singuri o poveste bazata pe ceea ce se aude in spotul tau...
Imag ca poate vizual nu poti reda chiar cu usurinta "imposibila imagine" a lui Bigfoot imbracat in tutu la un concert de rock, dar ii poti lasa pe oameni sa isi imagineze singuri aceasta scena...
2). nu incerca sa fii amuzant. nu exista nici o lege care sa spuna ca spoturile radio trebuie sa fie amuzante. ("Bert Berdis a spus la un mom dat: "Am facut 20.000 de posturi radio si toate au fost amuzante. Am incercat sa fac unul serios, o data. Oamenii au ras").
3). * cred ca cel mai important este ca spotul tau radio sa poata fi descris intr-o sg prop. gandeste-te. daca pt un spot radio de 60 de sec, tu ai nevoie de 40 de sec doar ca sa il rezumi atunci cu siguranta ai o problema.
* gandeste-te ca cel care urmeaza sa iti asculte spotul la radio, este un ascultator iritat pt ca tocmai i-ai intrerupt muzica, prin urmare spotul tau TREBUIE sa il prinda in primele 5 secunde.
4). Gaseste-ti vocea sau efectul de sunet potrivit. Acesta cred eu ca este cel mai important pas dupa ce ai ideea spotului. Imagineaza-ti ca vocea ta este un personaj care in 60/30 sec trebuie sa dem ca este: blond/a, brunet/a, gras/a, slab/a, sexy, inteligent/a, nostalgic, sarcastic, cinic, ingrijorat etc...Insa nu e obligatoriu ca vocea sa "sune" cumva, ci sa poata sa exprime ceva, sa nuanteze materialul, sa il faca convingator...
Cat despre efectul de sunet... sa stii ca exista zeci de spoturi radio pornite de la un efect de sunet sau cladite doar pe sfx-uri. (dar nu exagera cu ele - spre ex, incheiatul la camasa face un anumit sunet, dar nu este singurul mod de a sugera ca cineva se imbraca...).
Ma opresc aici, deocamdata.
Sunt ura falselor feline, surprinse-n perne adormite...
Oderint dum metuant.
Oderint dum metuant.
-
Amaterasu - Mesaje: 1287
- Membru din: Lun Aug 26, 2002 11:00 pm
Romanilor le place mult sa copieze(mai sunt si exceptii),chiar daca copiaza de afara sau se copiaza intre ei,asta este unul din motivele care fac melodiile romanesti stea,sa nu sune ca cele de afara.Asta e un lucru des intalnit si in spoturile de pe radio,aud o reclama la un radio din constanta si ma duc si o fac aproape la fel intr-un orasel din sibiu de exemplu,originalitate...
- retxed
- Junior Member
- Mesaje: 87
- Membru din: Mie Dec 24, 2003 12:00 am
Ok !
Ai dreptate RETXED, FM7-le are o gramada de FX-uri, :con: la fel si celelalte VST-uri.
Eu :rolleyes: in schimb as fi vrut ceva de genul: tunet, ploaie, motor turat, usa trantita, scartaita si alte asemenea sample-uri, pe care daca nu le ai inregistrate, n-ai cum sa le imiti pe synth, pt. ca iese prost sau te chinui prea mult.
La multi ani tuturor indragostitilor ! ;r ....... de muzica ;-)
Eu :rolleyes: in schimb as fi vrut ceva de genul: tunet, ploaie, motor turat, usa trantita, scartaita si alte asemenea sample-uri, pe care daca nu le ai inregistrate, n-ai cum sa le imiti pe synth, pt. ca iese prost sau te chinui prea mult.
La multi ani tuturor indragostitilor ! ;r ....... de muzica ;-)
-
Endo_ro - Junior Member
- Mesaje: 63
- Membru din: Vin Iun 11, 2004 11:00 pm
Am promis ca voi continua.
Revenind la SFX-uri. In realizarea unui spot radio este vital sa tii minte urmatoarele lucruri (vizavi de SFX-uri):
- nu pierde timpul explicand lucruri evidente (repet, daca folosesti un SFX bun, clar - spre ex un ciocanit in usa - nu este necesar ca imediat dupa resp sunet sa vina si explicatia - "E cineva la usa?".) Ideea este sa-ti obligi ascultatorul sa fie receptiv si sa nu-l obosesti. Oamenii sunt inteligenti. Vor umple ei spatiile libere daca le dai tu structura.
- Nu stiu daca exista o regula scrisa referitoare la faptul ca nu este voie ca in spotul radio sa existe sunete de sirene sau claxoane, insa trebuie sa stii ca este de evitat. Banuiesc ca realizezi si singur de ce. (eu am auzit de spoturi radio respinse din cauza unor astfel de SFX-uri).
- Evita cacofoniile. Inclusiv urletele, chiar si pe cele comice. Parerea mea (si nu numai) este ca il zgarie pe ascultator la urechi, mai ales dupa ce trece de a doua auditie... (daca totusi, tii neaparat sa folosesti astfel de sunete, inainte sa le introduci in spotul tau, asculta-le cu castile pe urechi si da volumul cat mai mare. Daca te zgarie pe tine din prima, pe ascultator il va deranja la fel dupa a treia auditie).
::::::::::::::::::::::::
- Nu alege pt vocea din off o voce cunoscuta. In general, acea voce este deja asociata cu un alt produs sau serviciu.
- Nu iti pune "vocea" sa vorbeasca intr-un anumit fel (sa puna accent pe anumite cuvinte sau sa para ca zambeste). Las-o sa citeasca spotul cum il simte. Chiar de mai multe ori. Las-o sa vorbeasca asa cum vorbesti si tu - fara modulatii inutile si cuvinte accentuate asa cum apar ele cu bold probabil in text. Cred ca daca ii explici ce vrei tu sa exprimi prin acel text, va intelege.
::::::::::::::::::::::::::
Evita formula: "prostioare - vanzari - prostioare". Acestea sunt in general spoturile care incep cu ceva care nu are tangente (sau are, dar foarte vagi) cu beneficiul produsului, apoi in interiorul spotului apare o voce rigida care spune mecanic cate ceva despre produs, dupa care se revine brutal la... prostioare. In general, este de preferat ca spotul sa isi mentina pe tot parcursul acelasi ton (evident, in afara cazului in care intentia este sa sochezi publicul - cazul unor reclame dintr-o campanie impotriva condusului in stare de ebrietate, in care la inceput este o scena cu niste tineri in masina, pe sosea, distrandu-se cu muzica la maxim, toate bune dupa care imediat se aude sirena unui tir, iar cateva secunde mai incolo ii arata pe tinerii respectivi striviti sub rotile unui tir...- reclama de origine englezeasca, din cate imi aduc eu aminte).
Am sa revin.
Revenind la SFX-uri. In realizarea unui spot radio este vital sa tii minte urmatoarele lucruri (vizavi de SFX-uri):
- nu pierde timpul explicand lucruri evidente (repet, daca folosesti un SFX bun, clar - spre ex un ciocanit in usa - nu este necesar ca imediat dupa resp sunet sa vina si explicatia - "E cineva la usa?".) Ideea este sa-ti obligi ascultatorul sa fie receptiv si sa nu-l obosesti. Oamenii sunt inteligenti. Vor umple ei spatiile libere daca le dai tu structura.
- Nu stiu daca exista o regula scrisa referitoare la faptul ca nu este voie ca in spotul radio sa existe sunete de sirene sau claxoane, insa trebuie sa stii ca este de evitat. Banuiesc ca realizezi si singur de ce. (eu am auzit de spoturi radio respinse din cauza unor astfel de SFX-uri).
- Evita cacofoniile. Inclusiv urletele, chiar si pe cele comice. Parerea mea (si nu numai) este ca il zgarie pe ascultator la urechi, mai ales dupa ce trece de a doua auditie... (daca totusi, tii neaparat sa folosesti astfel de sunete, inainte sa le introduci in spotul tau, asculta-le cu castile pe urechi si da volumul cat mai mare. Daca te zgarie pe tine din prima, pe ascultator il va deranja la fel dupa a treia auditie).
::::::::::::::::::::::::
- Nu alege pt vocea din off o voce cunoscuta. In general, acea voce este deja asociata cu un alt produs sau serviciu.
- Nu iti pune "vocea" sa vorbeasca intr-un anumit fel (sa puna accent pe anumite cuvinte sau sa para ca zambeste). Las-o sa citeasca spotul cum il simte. Chiar de mai multe ori. Las-o sa vorbeasca asa cum vorbesti si tu - fara modulatii inutile si cuvinte accentuate asa cum apar ele cu bold probabil in text. Cred ca daca ii explici ce vrei tu sa exprimi prin acel text, va intelege.
::::::::::::::::::::::::::
Evita formula: "prostioare - vanzari - prostioare". Acestea sunt in general spoturile care incep cu ceva care nu are tangente (sau are, dar foarte vagi) cu beneficiul produsului, apoi in interiorul spotului apare o voce rigida care spune mecanic cate ceva despre produs, dupa care se revine brutal la... prostioare. In general, este de preferat ca spotul sa isi mentina pe tot parcursul acelasi ton (evident, in afara cazului in care intentia este sa sochezi publicul - cazul unor reclame dintr-o campanie impotriva condusului in stare de ebrietate, in care la inceput este o scena cu niste tineri in masina, pe sosea, distrandu-se cu muzica la maxim, toate bune dupa care imediat se aude sirena unui tir, iar cateva secunde mai incolo ii arata pe tinerii respectivi striviti sub rotile unui tir...- reclama de origine englezeasca, din cate imi aduc eu aminte).
Am sa revin.
Sunt ura falselor feline, surprinse-n perne adormite...
Oderint dum metuant.
Oderint dum metuant.
-
Amaterasu - Mesaje: 1287
- Membru din: Lun Aug 26, 2002 11:00 pm
precis lucrezi in domeniu
cate spoturi radio ai facut?
- anpt
- Junior Member
- Mesaje: 7
- Membru din: Dum Noi 06, 2005 3:50 pm
- Localitate: Buc
Hm
Taica, eu nu stiu cui se adreseaza 'ntrebarea, da' personal n-am facut nimik pentru ca n-am intrare "pe peata". Am furnizat cate ceva idei unui pretin care este pe felie. cum ar fi niste fonduri muzicale. Am mai tras neste voci pt. reclame. Am mai procesat putin vocile. ...D-astea...
E cam greu sa te faci cunoscut, pen' ca spoturile se fac mai usor si mai repede decat o piesa parerea mea . E de munca si la astea, dar unul care e pe val le face pe toate si nu mai "ramane" si la altii
Da' nu strica sa ne perfectionam si noi astialaltii
E cam greu sa te faci cunoscut, pen' ca spoturile se fac mai usor si mai repede decat o piesa parerea mea . E de munca si la astea, dar unul care e pe val le face pe toate si nu mai "ramane" si la altii
Da' nu strica sa ne perfectionam si noi astialaltii
-
Endo_ro - Junior Member
- Mesaje: 63
- Membru din: Vin Iun 11, 2004 11:00 pm
17 mesaje
• Pagina 1 din 1
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator