aviatie

slujba mintilor iscoditoare: nu crede, cerceteaza!

aviatie

Mesajde Eurofighter » Mar Apr 12, 2005 12:01 am

asta se vrea continuarea unei discutii inceputa pe la sporturi cu motor care a degenerat in aerodinamica si puteri ale motoarelor

Eurofighterul nu are capabilitati de aterizare/decolare pe verticala
singurele sunt Harrier, JSF, Yak36 si Yak38
ce te-ar mai interesa?
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Mar Apr 12, 2005 10:59 am

Deci Yak 36 e de fapt prototipu pentru Yak 38 iar JSF-u(de fapt mai bine zis F-35-u) nu sunt convins ca poa sa decoleze vertical ci doar scurt ,putand sa aterizeze vertical dar asta numai la unele versiuni(cele ptr USMC si Royal Navy).Si ai uitat sa amintesti de Yak141 Freestyle.
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde schummy002 » Mar Apr 12, 2005 1:27 pm

Ok. ai gasit un loc mai bun decat cel propus de ayrton. Uite, aici mai dau de un expert:) si asta ma bucura. Ma mai interesa o comparatie a costurilor unui asemenea aparat. Pentru a continua paralela cu Formula 1, evalueaza te rog pretul aparatului si scade daca poti pretul echipamentelor militare. Si inca o intrebare, mai personala. Dat diind ca te pricepi asa bine la aerodinamica si aparate de zbor, la ce facultate esti? Sau...poate ai terminat deja...nush.
schummy002
Junior Member
 
Mesaje: 22
Membru din: Dum Apr 03, 2005 6:25 pm
Localitate: iasi

Mesajde Eurofighter » Mar Apr 12, 2005 2:26 pm

MiG, ai dreptate cu F35-ul ala, dar sunt sigur ca va urma aceesi cale ca si Harrier-ul:
la inceput nu putea decola pe verticala plin cu combustibil si armament, dar odata cu evolutia Pegassus-ului a reusit
dar totusi, F35 a fost proiectat sa decoleze pe verticala

scummy, un Eurofighter ajunge cu totul la 70 mil $
acum nu stiu cat reprezinta echipamentele militare
si raspunsul la intrebarea personala:
sunt student la Fac. de Inginerie Aerospatiala si pilot planorist

ps: Yakul chiar l-am uitat
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Mar Apr 12, 2005 3:27 pm

pretul unui avion militar e foarte greu de stabilit,in primul rand ca e negociabil in functie de numaru de bucati achizitionate,de echipare,de diferite interese economice sau militare(de ex ca a vandut SUA in Taiwan sau URSS-ul statelor arabe).
De ex un MiG29 "clasic" variaza intre 20-25 mil $ iar un SMT sau MRCA in jur de 35-40 mil $,in timp cu un Su27 versiunea basic"vanilla" e cam 35 iar un Su35 deja bate de 50.
Iar echipamentul de pe ele...pai cam ala face toti banii.De ex un radar modern aperture-grill LD/SD e peste 2mil de $ plus restu de display-uri ,comenzi,etc,etc.
Un lucru e cert nu exista un pret standard,ca de ex la masini.
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Mar Apr 12, 2005 8:20 pm

nu poti spune ca avionica face totul
e prea mult
deja vezi diferenta intre Su 27 si 35
apropo ce intelegi prin SMT si MRCA?
cred totusi ca cel mai bun raport calitate/pret il are Rafale
sariti pe mine daca ma insel
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde Love2Fly » Mar Apr 12, 2005 9:46 pm

Eurofighter scrie:sunt student la Fac. de Inginerie Aerospatiala si pilot planorist


A-) No shit? me 2 ~p / fost pilot planorist :D

Ati dat-o in economie in puii mei (tot spre ASE tragem) cu evaluarea costurilor unui aparat de zbor. Mai bine hai sa discutam despre stratul limita, de ce se desprinde, cum se desprinde si ce putem face sa "amanam" desprinderea lui? :D Glumesc!
Uite, ar fi totusi interesanta o paralela Boeing 787 vs. Airbus 380
http://www.boeing.com/commercial/7e7/photos.html
http://www.airbus.com/product/a380_backgrounder.asp
Sigur, primu' e in stagiu incipient insa cum vedeti un viitor al celor doua "rivale" in transportul civil. Preferintze/argumente si contra-argumente privind electronica/aerodinamica/sistem de propulsie/capabilitati si economie ( :D )
Hai incepeti voi ca vin si eu mai tarziu caci acum e rost de somn.... :p
Avatar utilizator
Love2Fly
Junior Member
 
Mesaje: 3608
Membru din: Joi Feb 14, 2002 12:00 am

Mesajde MiG29 » Mar Apr 12, 2005 11:17 pm

MiG29 SMT e o evoultie a lui SM(varianta cu capacitati extinse aer-sol,radar Topaz M made by Phazotron,course:p LD/SD),cu display-uri multifunctionale,HUD nou,HOTAS,avionica schimbata,radar ZHUK-M si cel mai important rezervoare de combustibil in coama dorsala care ii ofera o raza mai mare(asta fiind marele handicap al 29-lui "clasic").
MiG29 MRCA(Multi Role Combat Aircraft)-versiunea biloc,cu intrebuintari multiple,a aprut prima oara in 2001 la salonu aviatic de la Moscova,iarasi radar,avionica noi,armament est/vest,etc...
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Mie Apr 13, 2005 12:52 pm

eu sunt fan Airbus
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Mie Apr 13, 2005 1:07 pm

deocamdata A380 e o realitate...787-le inca e proiect.Si Airbus oricum are suportul politic si economic al UE...nu stiu daca guvernul SUA ajuta "oficial" Airbus-ul...nu cred ca se poate.
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde nbm » Mie Apr 13, 2005 1:19 pm

MiG29 scrie:nu stiu daca guvernul SUA ajuta "oficial" Airbus-ul...nu cred ca se poate.


io as zice ca sigur guvernul SUA nu ajuta Airbusul, poate voiai sa zici ca va ajuta Boeing ;-)
GOD must love STUPID PEOPLE. HE made SO MANY!!!
Avatar utilizator
nbm
 
Mesaje: 4958
Membru din: Dum Iul 25, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Mie Apr 13, 2005 1:27 pm

aia vroiam sa zic:D
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde nbm » Mie Apr 13, 2005 1:56 pm

cert e ca atit UE, cit si SUA isi subventioneaza principalii producatori de aeronave comerciale, adica Airbus, respectiv Boeing.
Anul trecut, si SUA si UE au inaintat plingeri catre Organizatia Mondiala a Comertului in privinta subventiilor pe care fiecare stat le acorda producatorilor aviatici autohtoni.
iar acum negociaza o intelegere, dar nu au ajuns inca la un acord
GOD must love STUPID PEOPLE. HE made SO MANY!!!
Avatar utilizator
nbm
 
Mesaje: 4958
Membru din: Dum Iul 25, 2004 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Mie Apr 13, 2005 3:26 pm

abia astept sa-l vad in aer
l-au denumit 787? ca pana acum era 7E7
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde nbm » Mie Apr 13, 2005 3:35 pm

da. l-au denumit 787 Dreamliner, mai precis
mai multe detalii aici
GOD must love STUPID PEOPLE. HE made SO MANY!!!
Avatar utilizator
nbm
 
Mesaje: 4958
Membru din: Dum Iul 25, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Mie Apr 13, 2005 10:36 pm

Cred ca va mai dura cel putin 5 daca nu chiar 10 ani pana la intrarea in productie a 787-lui.Si in timpu asta A380-u o sa fie cumparat de toate companiile mari...
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Mie Apr 13, 2005 10:36 pm

e dragut el asa, dar la cat de mult va intarzia...
si asta se voia concurent pt A380?
e doar bimotor...

tare faza asta cu postatul in acelasi timp
oare de ce nu ma mira faptul ca l-au numit 787? :P
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde nbm » Joi Apr 14, 2005 10:31 am

MiG29 scrie:Cred ca va mai dura cel putin 5 daca nu chiar 10 ani pana la intrarea in productie a 787-lui.Si in timpu asta A380-u o sa fie cumparat de toate companiile mari...


de acord, doar ca si Boeing a primit deja comenzi ferme pentru modelul asta de la neshte companii mari ca Japan Airlines - care va cumpara 30 de avioane, cu optiune pentru alte 20. de asemenea, China a comandat 60 de aeronave
si mai sunt si altii interesati, avind in vedere ca pretul de catalog e momentan in jurul valorii de 120 milioane de dolari - daca nu ma inseala memoria la jumatate fata de un airbus
GOD must love STUPID PEOPLE. HE made SO MANY!!!
Avatar utilizator
nbm
 
Mesaje: 4958
Membru din: Dum Iul 25, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Joi Apr 14, 2005 3:55 pm

mda,ie de doo ori mai eftin da cred ca si capacitatea si respectiv autonomia sunt sensibil mai reduse
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde nbm » Joi Apr 14, 2005 8:17 pm

da. insa trebuie sa te gindesti ca, de fapt, airbus e cu un pas in urma.
ca ei au lansat 380 ca un concurent direct al jumbo jet - vechi de vreo 40 de ani.
si da, A380 este in mod sigur mai modern si mai al dracu decit 747, dar boeing probabil mizeaza pe un alt segment de clienti cu 787, iar pina il va contracara airbus va mai trece ceva timp

eniuei, de doi ani airbus a luat fata lu boeing ca numar de aeronave vindute anual si probabil ca si in acest an situatia va fi similara
GOD must love STUPID PEOPLE. HE made SO MANY!!!
Avatar utilizator
nbm
 
Mesaje: 4958
Membru din: Dum Iul 25, 2004 11:00 pm

Mesajde Love2Fly » Joi Apr 14, 2005 8:27 pm

mda,ie de doo ori mai eftin da cred ca si capacitatea si respectiv autonomia sunt sensibil mai reduse


Pai A380 are o raza maxima de 15.000 km iar Boeing 787 (cica) 15.400 km.
Banuiesc ca nr. de pasageri transportati va depinde strict de configuratiile avionului si de nr. de pasageri de la clasa superioara :p

http://216.239.59.104/search?q=cache:HTyyUJZoOqgJ:www.airbus.com/product/a380_specifications.asp+airbus+a380+characteristics+&hl=en&client=firefox-a

http://216.239.59.104/search?q=cache:XGvUz7xJyjIJ:www.boeing.com/commercial/7e7/background.html+boeing+787+characteristics&hl=en&client=firefox-a

Din cate am inteles se mizeaza pe consumul eficient pe care il va avea B787 si...sa nu uitam ce au facut americanii cu F22-ul care la altitudini mari poate zbura supersonic fara postcombustie....deci da! probabil sunt foarte multi ingineri rushi stabiliti in Seattle :D

de doi ani airbus a luat fata lu boeing ca numar de aeronave vindute anual


Da, dar B767 ramane avionul preferat de majoritatea companiilor destinat zborurilor transoceanice pt. randamentul crescut :p
Cre'ca o sa pun si un sondaj aici... :)
Avatar utilizator
Love2Fly
Junior Member
 
Mesaje: 3608
Membru din: Joi Feb 14, 2002 12:00 am

Mesajde Eurofighter » Joi Apr 14, 2005 9:47 pm

pai si Typhoonul are capacitati de supercroaziera
apropo: ziceai ca zbori unde si cu ce?
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde nbm » Joi Apr 14, 2005 9:55 pm

Love2Fly scrie:Da, dar B767 ramane avionul preferat de majoritatea companiilor destinat zborurilor transoceanice pt. randamentul crescut :p

insa una prefera si alta cumpara :D

diferenta de vinzari se datoreaza partial si lui 11 septembrie.
companiile aviatice americane fiind mai afectate decit cele europene, Boeing a pierdut mai multe comenzi decit Airbus.
GOD must love STUPID PEOPLE. HE made SO MANY!!!
Avatar utilizator
nbm
 
Mesaje: 4958
Membru din: Dum Iul 25, 2004 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Joi Apr 14, 2005 11:09 pm

deja a inceput razboiul rece intre Bo si Airbus
americaniinu vor sa-si modernizeze aeroporturile pt A380, francezii nu vor pt 787
astept urmarea cu interes
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Joi Apr 14, 2005 11:50 pm

probabil ca sunt ceva ingineri rusi prin Seattle insa din cate stiu motoarele nu sunt fabricate de Boeing si oricum la capitolu asta nu cred ca e cineva mai bun ca Rolls-Royce:D... Engine Alliance(adica GE+ P&W) inca sunt in urma "englezilor".
Rusii niciodata n-au stralucit la motoare pentru avioane mari
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Vin Apr 15, 2005 11:15 am

am anuntat primul zbor pe 19 aprilie cu o rezerva pe 20 in caz de vreme nefavorabila
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde Love2Fly » Vin Apr 15, 2005 6:05 pm

MiG29 scrie:Rusii niciodata n-au stralucit la motoare pentru avioane mari

Ziceam de rushi in sensul aerodinamicii caci americanii nu au stralucit niciodata la aerodinamica. Faptul ca F22 e supersonic la altitudini mari fara postcombustie se datoreaza si aerodinamicii...
Cat despre motoare...era sloganul ala al celor de la Pratt & Whitney legat de cubul zburator.... (nici o aluzie la userul fanclubist)
apropo: ziceai ca zbori unde si cu ce?

Am zburat candva, in tineretzea mea, :p la Clinceni pe IS-28B2 (vreo 8 ore de zbor in vreo 2 ani). Intre timp, scoala si muncile m-au constrans sa renuntz....si nu numai...dar nu vreau sa ma gandesc acum la nepotisme, lene si marsavie... :)
Avatar utilizator
Love2Fly
Junior Member
 
Mesaje: 3608
Membru din: Joi Feb 14, 2002 12:00 am

Mesajde Eurofighter » Vin Apr 15, 2005 8:45 pm

eu am preferat sa ma inscriu la Strejnic
si acum ma oftic pt ca azi si maine nu pot zbura datorita unui partial obosit la mecanica
istoria asta se va repeta si sapt viitoare tot datorita partialelor
apoi vine Pastele
si o sa mai zbor si io cam peste o luna
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde Eurofighter » Mar Apr 19, 2005 3:21 pm

iar au amanat primul zbor al A380 pana pe la sfarsitul sapt asteia
vor anunta noua data cu 24 de ore inainte
Avatar utilizator
Eurofighter
Junior Member
 
Mesaje: 74
Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm

Mesajde MiG29 » Mar Apr 19, 2005 6:08 pm

se pare ca au ceva probleme cu structura compozita a bordului de fuga de la aripi,dar din cate zic ei nu e nimic grav si or sa isi respecte angajamentul de a livra primul avion in 2006.
The Earth is full.GO HOME!
Avatar utilizator
MiG29
 
Mesaje: 7104
Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm

Următorul

Înapoi la Stiinta

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori