si eu is pasionat de masini, is obsedat de fapt, dar ce conteaza.
frate
jayden masinile is
mai ascultatoare decat femeile. sa stii ca au si ele (masinile) capriciile lor.
in materie de masini am asa:
- cateva postere
- 15 machete scara 1/18 + cateva zeci de machete de alte dimensiuni
- cateva mii de poze cu masini pe calc
- un manual de cca. 200 de pagini scos de pe net si printat, unde sunt descrise aproape toate tehnologiile de fabricare, de la frane la sincronizarea supapelor
- una bucata hyundai getz gls 1.3, sohc 12v, 82 cp (pe benzina normal) care consuma nitel cam mult (vorba unui preten: 'zici ca-i oltcit'. evident pretenu are oltcit)
ca sa nu se creada ca-s obisnuit cu numai cu masinile straine sa stiti c-am avut si:
- dacie break terminata, ce prindea 60 intr-a 4a si se oprea motoru dupa vreme
- oltcit (oltena) club 12 trs, care in afara de faptu ca i se infunda carburatorul cand ti-era lumea mai draga, rupea asfaltu. i-am dat cam 130 in oras. ieseau si burnout-uri cu el pt. c-avea roti subtiri si lua cata benzina voia el, cam 12%. imi placea ca are usile alea mari si scaunele comode si joase. a, si volanu era mititel.
- tico sx (e drept nu-i romaneasca + ca era d-aia facuta in korea nu aici) masina pe care-am iubit-o cum nu cred c-o sa mai iubesc o masina vreodata. am umblat nitel la carburator si i-am pus pe admisie neshte furtunele ca sa ia mai mult aer. obtinusem o acceleratie de cca. 9 sec. pana la 100 (11-13sec. din fabrica, zic ei). totusi dupa 100 numai fortele divine mai ma tineau pe sosea. numa prostii am facut cu masina aia, de la intors cu frana de mana in mijlocu blvd-ului pana la 160 pe dn1, noroc ca nu venea vreun tir din sens opus

. eram un houdini al ambuteiajelor in oras urcand frecvent cu treapta 1 la 40. burnout-urile nu prea ieseau ca de... la 36 de cai...
tin minte ca m-am simtit tare nasol vreo 2 sapt. dupa ce-am dat-o, si inca-mi tresalta inima cand vad cate-un tico.
ca fapt divers in bucuresti am intrat o data in transa cand am vazut un tico alb parcat, care-avea niste jante foarte frumoase si late, nu avea alte imbunatatiri dar era foarte ingrijit si nici n-avea pachet cu servetele pe bord (cum la multe masini am vazut).
- dacia supernova o scurta perioada dupa care-am revenit la tico. era mai stabila ca tico dar cam atat. pur si simplu nu-mi placea cum merge plus ca era (mai) urata. cca. 135 in oras.
- renault megane 1.6 benzina binenteles (nu-i romaneasca dar francezii ne sunt prieteni), tot o scurta perioada dupa care-am revenit la tico, din motive obiective de data asta

. am mers cam 1 sapt. cu ea cat a stat ticoiu in service (nu n-o lovisem, indoisem doar neste chestii la directie, planetarele erau terminate de la acrobatii si oricum era revizia de 60k). sa revenim, cutia nu era prea bine etajata la asta si uneori nu nimeream treapta care trebuie. puteam in sfarsit sa fac liniute cu bmw seria 5. nu eram prea agil in trafic dar drifturile cu frana de mana te ungeau pe suflet. nu stiu in cat timp ajungea pana la suta si am ajuns pana la 150 si-un pic in oras.
ajungand in zilele noastre voi vorbi putin si de getz ca sa nu se simta prost.
la inceput nu parea dar e o masina foarte capricioasa. desi e din clasa mini, nu prea-i place in spatii mici (in orice caz nu merge bine daca n-o calc) ca urmare ma scoate din sarite uneori. la curse merge relativ bine. n-am verificat demarajul (11,5 zic ei) insa pana la 100 sunt head to head cu dacia supernova (condusa de un maniac! am mai zis dar daca e maniac!), dupa care se detaseaza destul de repede. i-am dat cam 140 in oras si 150 in afara (n-am testat-o inca la adevarata valoare pe dn

). suspensia e un pic cam moale, lucru ce-mi da senzatii adverse, eu mergand mai incet ca de-obicei pe 'traseele tehnice'. directia insa e precisa, lucru bun pentru evitarea gropilor. treapta a 2a e foarte prost calculata, fiind prea lunga pentru un demaraj in forta si prea scurta pentru aceleasi 'trasee tehnice'. in schimb are o repriza foarte buna de la 70 pana peste suta. ajunge pana la 50 in treapta 1 (cam 6.300 rpm cand taie benzina) si pana la 80 intr-a 2a (strica toata masina treapta a 2a). desi are diverse reglari la scaunu soferului, pozitia de condus e un pic incomoda la mersul relaxat si-mi da emotii in trafic datorita stapilor din fata destul de grosi. e buna la burnout si la acrobatii, cu conditia ca spatiul sa fie suficient (asta cred ca e din cauza mea, inca pare destul de imprevizibila). nu ma-nteleg inca bine cu ea dar astept sa asfalteze astia drumurile sa vad daca nu cumva-s eu prea stresat.
the end, in sfarsit

.