
Ca sa te convingi, ia la intamplare 10 oameni, vezi cati din ei au auzit de Schumann sau Brahms, apoi intreaba-i si de Bruch...
Moderator: ghionoiul
: Beethoven compusese op. 18 incă inainte ca Noriega ăla să se fi născut, deci faptul că nu-s cu nimic mai prejos (dacă e aşa) n-ar fi mare lucru. Aceeaşi poveste şi cu Kalinicenko, dacă-l compari cu un compozitor mai bătran practic cu o generaţie. Iar efuziunea lui Ceaikovski nu mă deranjează cu nimic. Lui ii accept astfel de "excese", altora nu 

De exemplu, ce mi-ar placea un compozitor stil Wagner chiar acum, in sec. 21... M-ar avea drept mare fan.
AlexN scrie:Sunt dispus sa accept un compozitor clonat, atata timp cat muzica lui imi suna mie bine in urechi. Desigur insa, laurii tot "originalului" ii voi da, atata doar ca un urmas de-al lui, care ii continua traditia intr-o alta generatie (de ce nu?!), nu m-ar putea face decat sa ma bucur si sa am parte de si mai multa muzica marca X.De exemplu, ce mi-ar placea un compozitor stil Wagner chiar acum, in sec. 21... M-ar avea drept mare fan.
Prin urmare, felicitari celor doi, Arriaga si Kalinnikov, indiferent pe cine au avut drept model. Chiar sunt curios sa ascult simfoniile lui Kalinnikov.
Dincolo de glumele pe care le mai facem uneori, clonă nu poate fi decat unul care işi propune din start să fie aşa ceva, şi care mai şi reuşeşte. Din pdv-ul meu, singurul exemplu la care mă pot gandi acum e concertul Adelaide "de Mozart" de care am mai vorbit. AIA zic eu că e clonă. E drept, că e o clonă după partea mai mediocră a lui Mozart, dar tot clonă e. 
ghionoiul scrie:Am povestit odată]http://www.fanclub.ro/showpost.php?p=495475&postcount=13[/url]
)Nu chiar toate. 5 ş]dar amandoi pleacă de la principiul(greşit după mine) gezamtkunstverkului.[/QUOTE]Să spui despre o lucrare oarecare că nu-ţi place e OK. E gustul tău şi nu-l comentează nimeni. Dar ca să combaţi un principiu trebuie să vii cu argumente teoretice raţionale şi solide. Tu insuţi recunoşti că stai prost cu teoria, deci nu te văd capabil să emiţi o astfel de judecată de valoare. Nici eu nu mă simt capabil, dar mă uit la rezultate: ceea ce a fost creat pe principiile ghezamtului (că e Wagner sau altcineva care poate nici nu recunoaşte acest termen) e in general de mult mai bună calitate decat alte producţii - şi aici cred că eşti de acord. Deci ghezamtul trebuie să fie o chestie bună, nu una greşită.Ciuhandru scrie:Merci, m-ai lamurit. Dar de cand sunt concertele pentru vioara ale lui Mozart "mediocre"?




Wagner cu pianul sau
Buddha scrie:A mai cantat prin Scotia, unde a fost invitat de Jane Stirling, o eleva de-a sa bogata, care l-a si cerut in casatorie. (cred ca stiti replica lui Chopin, e celebra)
Buddha scrie:Wagner, ca si Berlioz, au compus la pian.
Buddha scrie:Ciuhandrule, am vazut serialul Paganini. Cel putin acolo, el compunea la pian.
Buddha scrie:In ce-l priveste pe berlioz, poate ai dreptate dar s-au folosit si de pian cel putin la elaborarea orchestratiilor.
Cum s-ar fi putut folosi de un lucru pe care nu stia sa-l foloseasca? Repet: dupa propria sa marturie, Berlioz nu stia sa cante la pian.Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori