n anul 1913 profesorul I.S. Gheorghiu elaboreaza primul proiect de electrificare a caii ferate Sinaia - Pietrosita si de prelungire a electrificarii pe tronsonul Sinaia - Predeal.
Directia Generala a C.F.R. sustine ca imediata electrificarea liniei Bucuresti - Brasov, ca principala metoda de sporire a capacitatii de transport pe aceasta linie. La propunerea Guvernului Romaniei in anii 1929, 1934 si 1942 se voteaza legi pentru demararea acestui proiect.
Comisia condusa de prof. Karpen Vasilescu - Rectorul Institutului Politehnic din Bucuresti - infiintata in anul 1932, la initiativa Directiei Generale C.F.R., avizeaza favorabil proiectul de electrificare a caii ferate Bucuresti - Brasov.
La 12 septembrie 1942 in cadru Directiei Generale C.F.R. se infiinteaza "Directia Electrificarii", condusa de ing. Dimitrie Leonida, care pe baza legii nr. 612/1942 incepe electrificarea caii ferate Bucuresti - Brasov, proiect abandonat din cauza razboiului.
In anul 1959 se hotaraste inceperea lucrarilor de electrificare a liniei Bucuresti - Brasov.
La
9 decembrie 1965 s-a deschis sectia electrificata Brasov - Predeal - prima linie electrificata cu ecartament normal din Romania. in 20 aprilie 1966 s-a deschis circulatiei si linia electrificata Predeal - Campina.
edit: bah suntetz prea rapizi pt mine, nu aveti ni'ca ce nu e pe gugle?
