Prima problema,pe care o stim cu totii,ar fi rezolutia inca scazuta si implicit lipsa detaliului in fotografia digitala fata de cea cu film.Se estimeaza ca ar fi nevoie de cel putin 11 Megapixels pentru a egala acuratetea filmului de 35mm.Si oricum preturile unor astfel de aparate sunt inca prohibitive.Totusi pentru poze de vacanta sunt suficienti chiar si 1.2Mp (io am 3.2 Mp hihihi!).
A doua problema,pe care io o consider cea mai mare problema in fotografia digitala, este gama dinamica foarte limitata a senzorului.Se manifesta prin neputinta de a reda corect partile intunecate si/sau cele luminoase ale subiectului daca intre ele e o diferenta mare de lumina.
ex: Daca vrem sa fotografiem doi oameni,din care unul e la soare iar celalalt la umbra unul va iesi intunecat iar celalalt alb,si atunci va trebui sa-l sacrificam pe unul din ei pentru ca celalalt sa iasa bine.
Oricum cel mai tare se izbesc de aceasta problema amatorii de peisaje(in special cer-pamant).
Am atasat o poza facuta la bunici care se vrea un asfintit de soare.Cerul e supraexpus iar pamantul subexpus.
Astept sugestii si idei in aceasta problema.
P.S : ma mir ca nu exista inca un forum destinat fotografiei digitale
Probleme in fotografia digitala
10 mesaje
• Pagina 1 din 1
Probleme in FOTOGRAFIA DIGITALA
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
-
Izabela - Junior Member
- Mesaje: 342
- Membru din: Vin Mai 21, 2004 11:00 pm
N-am dezvoltat pt ca nu ma dau in vant dupa vorbitul in desert. Rezolutia este importanta prin raportarea la nevoile utilizatorului. Tie, de ex., la ce ti-ar folosi cei 11Mpix?
A doua problema,pe care io o consider cea mai mare problema in fotografia digitala, este gama dinamica foarte limitata a senzorului.Se manifesta prin neputinta de a reda corect partile intunecate si/sau cele luminoase ale subiectului daca intre ele e o diferenta mare de lumina. - fals, problema asta exista de cand poza pe placi de sticla si se datoreaza ... opticii. Exemplul atasat de tine este destul de graitor : peisajul vazut cu ochiul liber se vede bine pt ca ochiul - de fapt, creierul - "echilibreaza" lumina, se adapteaza rapid pt receptarea in conditii optime a informatiei, pe cand aparatul nu are de unde sa "stie" ce vrei tu sa iasa mai bine; daca reglajul este automat, trebuie sa orientezi aparatul spre zona mai intunecoasa si sa "pregatesti" poza, dupa care sa incadrezi cum iti place si sa declansezi. E adevarat, zonele luminoase se vor supraexpune, dar nu va fi la fel de suparator ca subexpunerea celor negre.
Daca vrem sa fotografiem doi oameni,din care unul e la soare iar celalalt la umbra unul va iesi intunecat iar celalalt alb,si atunci va trebui sa-l sacrificam pe unul din ei pentru ca celalalt sa iasa bine. - iarasi fals, majoritatea aparatelor sunt "pregatite" sa rezolve asta (activarea fortata a blitzului)
amatorii de peisaje - trebuie sa invete fotografie; ceva teorie nu poate strica nimanui, intelegerea fenomenelor care se produc nu poate decat sa foloseasca; de aici si indemanarea de a evita factorii care strica poza cat si micile trucuri tehnice fara de care nu ar iesi poze bune decat in conditii bune; abia apoi apar problemele specifice fotografiei digitale (as aminti in primul rand aberatiile de culoare pe care le dau captoarele slabe, lentilele proaste pe care le folosesc producatorii - lentile care dau si ele aberatii cromatice si de sfericitate/geometrie; abia mai pe urma numarul de pixeli)
A doua problema,pe care io o consider cea mai mare problema in fotografia digitala, este gama dinamica foarte limitata a senzorului.Se manifesta prin neputinta de a reda corect partile intunecate si/sau cele luminoase ale subiectului daca intre ele e o diferenta mare de lumina. - fals, problema asta exista de cand poza pe placi de sticla si se datoreaza ... opticii. Exemplul atasat de tine este destul de graitor : peisajul vazut cu ochiul liber se vede bine pt ca ochiul - de fapt, creierul - "echilibreaza" lumina, se adapteaza rapid pt receptarea in conditii optime a informatiei, pe cand aparatul nu are de unde sa "stie" ce vrei tu sa iasa mai bine; daca reglajul este automat, trebuie sa orientezi aparatul spre zona mai intunecoasa si sa "pregatesti" poza, dupa care sa incadrezi cum iti place si sa declansezi. E adevarat, zonele luminoase se vor supraexpune, dar nu va fi la fel de suparator ca subexpunerea celor negre.
Daca vrem sa fotografiem doi oameni,din care unul e la soare iar celalalt la umbra unul va iesi intunecat iar celalalt alb,si atunci va trebui sa-l sacrificam pe unul din ei pentru ca celalalt sa iasa bine. - iarasi fals, majoritatea aparatelor sunt "pregatite" sa rezolve asta (activarea fortata a blitzului)
amatorii de peisaje - trebuie sa invete fotografie; ceva teorie nu poate strica nimanui, intelegerea fenomenelor care se produc nu poate decat sa foloseasca; de aici si indemanarea de a evita factorii care strica poza cat si micile trucuri tehnice fara de care nu ar iesi poze bune decat in conditii bune; abia apoi apar problemele specifice fotografiei digitale (as aminti in primul rand aberatiile de culoare pe care le dau captoarele slabe, lentilele proaste pe care le folosesc producatorii - lentile care dau si ele aberatii cromatice si de sfericitate/geometrie; abia mai pe urma numarul de pixeli)
"... deasupra-i cer de stele" si legea morala din mine
- kant emir
- Mesaje: 9782
- Membru din: Joi Noi 18, 2004 12:00 am
Mersi kant emir, ai fost de un oarecare ajutor, de ex. aia cu blitzul ziua n-am stiut-o, dar oricum nu stiu cat de bine s-ar aplica la peisaje.
Am deschis acest subiect impreuna cu un prieten, mai bine zis el imi dicta iar eu scriam, asa ca nu inteleg prea bine unii termeni folositi, eu vreau doar sa fac cateva peisaje.
Pentru asta am schimbat o gramada de aparate (o groaza de bani) , de la Canon si Sony si toate sunt varza. Recent un prieten si-a luat un aparat care cica e foarte popular prin state, best seller, firma Canon a permis si prostimii sa-si achizitioneze un aparat performant scazand costurile de productie. Se numeste Rebel Digital si are obiectiv detasabil. L-am incercat dar se comporta la fel ca toate celelalte, adica rau.
In loc de un asfintit rosiatic mi l-a scos alb de parca era 12 la amiaza. Si te miri ca tipul daduse 1000 de dolari pe el.
Apoi veni cineva si spuse ca de fapt e doar un aparat semiprofesional. Cred ca o sa ma dau batuta in cele din urma.
Am deschis acest subiect impreuna cu un prieten, mai bine zis el imi dicta iar eu scriam, asa ca nu inteleg prea bine unii termeni folositi, eu vreau doar sa fac cateva peisaje.
Pentru asta am schimbat o gramada de aparate (o groaza de bani) , de la Canon si Sony si toate sunt varza. Recent un prieten si-a luat un aparat care cica e foarte popular prin state, best seller, firma Canon a permis si prostimii sa-si achizitioneze un aparat performant scazand costurile de productie. Se numeste Rebel Digital si are obiectiv detasabil. L-am incercat dar se comporta la fel ca toate celelalte, adica rau.
In loc de un asfintit rosiatic mi l-a scos alb de parca era 12 la amiaza. Si te miri ca tipul daduse 1000 de dolari pe el.
Apoi veni cineva si spuse ca de fapt e doar un aparat semiprofesional. Cred ca o sa ma dau batuta in cele din urma.
-
Izabela - Junior Member
- Mesaje: 342
- Membru din: Vin Mai 21, 2004 11:00 pm
Nu tin sa te necajesc, dar aparatele despre care vorbesti nu sunt deloc varza, desi au suficiente neajunsuri. Crede-ma, aceleasi probleme care te deranjeaza la aceste aparate te-ar chinui si la un aparat clasic, cu film. Peisajul, ca sa iasa bine, trebuie fotografiat in conditii prielnice, iar "contra-lumina" (asa se numeste procedeul, si se refera la situatiile cand principala - prin intensitate - sursa de lumina se afla in spatele subiectului) este o maniera destul de dificila si, in general... absurda. Un peisaj adevarat iese bine cand soarele sa afla in spatele aparatului, nu in fata sau in lateral, si asta din cauze multiple (principala fiind, evident, ca "subiectul" tau n-are ce reflecta ca sa impresioneze pelicula/captorul). Cazul particular - apusul de soare o sa-l discutam separat.
"... deasupra-i cer de stele" si legea morala din mine
- kant emir
- Mesaje: 9782
- Membru din: Joi Noi 18, 2004 12:00 am
Izabela scrie:Prima problema,pe care o stim cu totii,ar fi rezolutia inca scazuta si implicit lipsa detaliului in fotografia digitala fata de cea cu film.Se estimeaza ca ar fi nevoie de cel putin 11 Megapixels pentru a egala acuratetea filmului de 35mm.Si oricum preturile unor astfel de aparate sunt inca prohibitive.Totusi pentru poze de vacanta sunt suficienti chiar si 1.2Mp (io am 3.2 Mp hihihi!).
A doua problema,pe care io o consider cea mai mare problema in fotografia digitala, este gama dinamica foarte limitata a senzorului.Se manifesta prin neputinta de a reda corect partile intunecate si/sau cele luminoase ale subiectului daca intre ele e o diferenta mare de lumina.
ex: Daca vrem sa fotografiem doi oameni,din care unul e la soare iar celalalt la umbra unul va iesi intunecat iar celalalt alb,si atunci va trebui sa-l sacrificam pe unul din ei pentru ca celalalt sa iasa bine.
Oricum cel mai tare se izbesc de aceasta problema amatorii de peisaje(in special cer-pamant).
Am atasat o poza facuta la bunici care se vrea un asfintit de soare.Cerul e supraexpus iar pamantul subexpus.
Astept sugestii si idei in aceasta problema.
P.S : ma mir ca nu exista inca un forum destinat fotografiei digitale
telefonu meu face poze ca poza aia pe care ai facuto tu cu camera digitala si telu meu nu cred ca are 1,2 mexapixeli
thug life
-
Mihai bunu - Junior Member
- Mesaje: 43
- Membru din: Mie Mar 20, 2002 12:00 am
dupa ce inveti pe un aparat semi-profesionist sa faci poza.. adica cum sa reglezi.. toate tampeniile alea de acolo lumina.. viteza cronometrarea cu blizul,
deci dupa ce le stii pe toate si daca vrei sa investesti un ban.. si vrei sa faci poze profesioniste iti recomand un Nikon semnat Carl Zeiss care cred ca stii ca este cea mai buna firma de obiective lentile.. si Canon si Sony (unele dintre ele) au lentine Carl Zeiss dar iti spun un Nikon cu Carl Zeiss fac o echipa de milioane..
deci dupa ce le stii pe toate si daca vrei sa investesti un ban.. si vrei sa faci poze profesioniste iti recomand un Nikon semnat Carl Zeiss care cred ca stii ca este cea mai buna firma de obiective lentile.. si Canon si Sony (unele dintre ele) au lentine Carl Zeiss dar iti spun un Nikon cu Carl Zeiss fac o echipa de milioane..
thug life
-
Mihai bunu - Junior Member
- Mesaje: 43
- Membru din: Mie Mar 20, 2002 12:00 am
10 mesaje
• Pagina 1 din 1
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator