aviatie
73 mesaje
• Pagina 2 din 3 • 1, 2, 3
Aici e un filmuletz cu primul zbor...
A aparut si un articol in "Gandul" de azi:
http://www.gandul.info/2005-05-05/magazin/airbus_a380_o_aeronava_care_va_schimba_istoria
A aparut si un articol in "Gandul" de azi:
http://www.gandul.info/2005-05-05/magazin/airbus_a380_o_aeronava_care_va_schimba_istoria
-
Love2Fly - Junior Member
- Mesaje: 3608
- Membru din: Joi Feb 14, 2002 12:00 am
pt MiG29 sa nu mai incarcam aiurea threadul cu tancuri:
Avionul modernizat, denumit "Lancer" a fost realizat in trei configuratii:
· simpla comanda aer-sol sau Lancer A, al carei prototip (nr. 9809) a efectuat primul zbor pe 22 august 1995;
asta e de pe situl aerostar si te pot asigura ca negocierile au inceput prin '93
Avionul modernizat, denumit "Lancer" a fost realizat in trei configuratii:
· simpla comanda aer-sol sau Lancer A, al carei prototip (nr. 9809) a efectuat primul zbor pe 22 august 1995;
asta e de pe situl aerostar si te pot asigura ca negocierile au inceput prin '93
-
Eurofighter - Junior Member
- Mesaje: 74
- Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm
Primul avion a fost livrat Fortelor Aeriene la inceputu lu 97.Deci deja in perioada aia se puteau gandii sa faca 10-15 bucatzi si apoi sa treava la modernizarea 29-lui.Dar au dat banii pe Sniper au facut tam-tam cu mock-upuri prezentate la RoIAS si apoi au anuntzat ca retrag avionul deoarece e "depasit".MiG29 "clasic" e mult peste 21 fie el adus si la cele mai moderne standarde.Dar nu potzi sa te pui cu gandirea romanului care a preferat sa cumpere in perspectiva ceva F-16 la mana a doua ca "sunt superioare,tehnologie vest" si alte aberatzii de genu asta.
La prima editie Expomil,reprezentu IAR Ghimbav incerca sa ma convinga ca Cobra-ul e mult superior unui Ka-52 ca e american si "astia fac numa lucruri bune"~p
La prima editie Expomil,reprezentu IAR Ghimbav incerca sa ma convinga ca Cobra-ul e mult superior unui Ka-52 ca e american si "astia fac numa lucruri bune"~p
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
e adevarat ceea ce spui tu
insa in politica lucrurile nu merg chiar asa
daca a fost semnat un contract pt 110 lancere, va fi dus la capat pt ca este in interesul aerostar
MiG-ul 29 este depasit
acum nu spun ca e mai bun lancerul
dar pt un politician asta se transforma in costuri de utilizare nu in performante
tot ce nu vreau sa vad sunt aparate F16 la mana a doua luate din stocul USAF
dar din nou costul va fi decisiv
de ce am urma calea Cehiei, cand putem urma pe cea a Poloniei?
insa in politica lucrurile nu merg chiar asa
daca a fost semnat un contract pt 110 lancere, va fi dus la capat pt ca este in interesul aerostar
MiG-ul 29 este depasit
acum nu spun ca e mai bun lancerul
dar pt un politician asta se transforma in costuri de utilizare nu in performante
tot ce nu vreau sa vad sunt aparate F16 la mana a doua luate din stocul USAF
dar din nou costul va fi decisiv
de ce am urma calea Cehiei, cand putem urma pe cea a Poloniei?
-
Eurofighter - Junior Member
- Mesaje: 74
- Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm
electronica s-a cam dus
avea HMD-ul care nu mai e o noutate
in plus la cele pe care le avem noi s-a dus resursa
la capitolul manevrabilitate sunt sigur ca e depasit pana si de Gripen
si daca se faceau Snipere nu era tot interesul Elbit?
avea HMD-ul care nu mai e o noutate
in plus la cele pe care le avem noi s-a dus resursa
la capitolul manevrabilitate sunt sigur ca e depasit pana si de Gripen
si daca se faceau Snipere nu era tot interesul Elbit?
-
Eurofighter - Junior Member
- Mesaje: 74
- Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm
Mda sa zicem ca electronica s-a cam dus,dar se putea moderniza cu costuri minime(in comparatzie cu Lanceru),HMD-ul nu e o noutate acum,dar la nivelu nostru e un lucru deosebit ,resursa nu e dusa (gandeste-te la resursa de la 21) si la faptu ca 29-urile de la Luftwaffe sunt productie 87-88 si inca zboara.Si in plus uiti de 36-Sh,sistemu ala electro-optic cu IRST incorporat care e mare lucru.
Iar la manevrabilitate, cred ca glumesti.Avionu asta poa sa faca cobra,fara probleme, e deosebit de agil,lucru demonstrat de altfel la RoIAs,atat de Valer Muresean cat mai ales de Ukrainean Falcons.Singuru problema a lui 29 e raza scurta de actiune.
Sniperele se faceau de Elbit(care`s destul de dubiosi) dar si de DASA.
Iar la manevrabilitate, cred ca glumesti.Avionu asta poa sa faca cobra,fara probleme, e deosebit de agil,lucru demonstrat de altfel la RoIAs,atat de Valer Muresean cat mai ales de Ukrainean Falcons.Singuru problema a lui 29 e raza scurta de actiune.
Sniperele se faceau de Elbit(care`s destul de dubiosi) dar si de DASA.
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
resursa e dusa ca altfel ar mai fi zburat
cele germane (care acum sunt poloneze) or fi trecut prin revizii
sistemul ala de vizare in IR e inca bun, n-am ce zice
ce parere ai de o lupta directa la piloti egali intre un MiG 29 si un F15?
cele germane (care acum sunt poloneze) or fi trecut prin revizii
sistemul ala de vizare in IR e inca bun, n-am ce zice
ce parere ai de o lupta directa la piloti egali intre un MiG 29 si un F15?
-
Eurofighter - Junior Member
- Mesaje: 74
- Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm
29 nu se compara cu F-15.rivalul lui direct e F-16.F-15 se poate compara eventual cu Su-27.
si te asigur ca resursa nu e dusa la ele,am fost de cateva ori la Kogalniceanu la aplicatii si zboruri si am vorbit de multe ori cu pilotii.Mai au cel putin 2-3 ani.
si te asigur ca resursa nu e dusa la ele,am fost de cateva ori la Kogalniceanu la aplicatii si zboruri si am vorbit de multe ori cu pilotii.Mai au cel putin 2-3 ani.
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
aici iti dau dreptate
crezi ca Rafale este un oponent mai potrivit?
si daca nu Rafale, ce zici de Gripen?
crezi ca Rafale este un oponent mai potrivit?
si daca nu Rafale, ce zici de Gripen?
-
Eurofighter - Junior Member
- Mesaje: 74
- Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm
pai piloti egali sa nu se complice lucrurile prea mult
ramane de vazut ce poate face SMT-ul
eu parca as merge pe Rafale
ramane de vazut ce poate face SMT-ul
eu parca as merge pe Rafale
-
Eurofighter - Junior Member
- Mesaje: 74
- Membru din: Dum Mai 16, 2004 11:00 pm
sal mates:) hai ca sa mai condimentam putin pagina asta:d ce spuneti de iar-93?
eu unu sunt un mare fan al primului avion de lupta reactiv romanesc
am ceva date despre el si pot sa spun ca e un excelent avion CAS si ca ar putea fi foarte usor reintrodus dupa o modernizare a avionici,armamentului si a motoarelor
nu uitati ca avem 200 de astea in conservare iar in 1999 in timpului razboiului din serbia a fost singurul avion care nu a fost afectat de bruiajul american si singurul avion din lume care a distrus rachetele Tomohawk cu suces de aici si porecla data de nato de "TomohawkKiller"
asta asa ca de inceput:) dezvoltati voi
eu unu sunt un mare fan al primului avion de lupta reactiv romanesc
am ceva date despre el si pot sa spun ca e un excelent avion CAS si ca ar putea fi foarte usor reintrodus dupa o modernizare a avionici,armamentului si a motoarelor
nu uitati ca avem 200 de astea in conservare iar in 1999 in timpului razboiului din serbia a fost singurul avion care nu a fost afectat de bruiajul american si singurul avion din lume care a distrus rachetele Tomohawk cu suces de aici si porecla data de nato de "TomohawkKiller"
asta asa ca de inceput:) dezvoltati voi
- Plutonian
- Junior Member
- Mesaje: 14
- Membru din: Lun Mai 02, 2005 9:24 am
- Localitate: galati
Pai s-ar putea moderniza destul de usor, folosind elementele de baza de la iar-99, varinata modernizata.93-ul un avion destul de bun, dar nu sunt prea sigur ca exista bani ptr modernizare, si apoi nici nu cred ca se doreste acest lucru.
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
Imi amintesc de un batran pilot de la clinceni care ii povestea unui amic de-al meu ce munceste in oarece domeniu ca le poreclisera "Cosciuge zburatoare"
si ca erau mai deloc fiabile. Ce naiba sa ne miram ca a facut Craiova dintr-un monoloc in anii 80 o varaza cand a reusit sa faca prastie acu' matizurile
Acum daca ma gandesc ce numar de miguri douajnoo performante sunt pe bara (anul trecut doar trei mai erau capabile de zbor si unul singur de aplicatii cu armament efectiv) treaba cu aviatia militara e prea politica pentru a fi discutata la o shueta pe internet.
Cred ca nimeni de pe aici nu poate avea o parere pertinenta si avizata, e vorba de bani grei acolosha.
edit pt migurila uite un link mistoc
http://www.combataircraft.com/aircraft/fj22_r.gif


Acum daca ma gandesc ce numar de miguri douajnoo performante sunt pe bara (anul trecut doar trei mai erau capabile de zbor si unul singur de aplicatii cu armament efectiv) treaba cu aviatia militara e prea politica pentru a fi discutata la o shueta pe internet.
Cred ca nimeni de pe aici nu poate avea o parere pertinenta si avizata, e vorba de bani grei acolosha.
edit pt migurila uite un link mistoc

http://www.combataircraft.com/aircraft/fj22_r.gif
semnatura fara culori si nestridenta
- gaga
- Mesaje: 18663
- Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
- Localitate: La Matze Fripte
Bre dano,perfect de acord ca fabrica de la craiova n-a stralucit prin calitatea produselor, da totuj avionu era bine conceput.Prima versiune cu motor fara postcombustie a fost destul de slaba da incepand deja cu versiunea B, s-a bagat motoare Rolls-Royce Viper, scaun de catapultare Martin-Baker, sistem de stabilizare Marconi(adica cam tot ce iera inportant iera de origine straina).Finisarea in schinb lasa de dorit si mai ie o problema.Orice modernizare ar presupune instalarea unui radar, lucru destul de inposibil, fiinca fuselazu anterior nu prea permite acest lucru(ceia ce inseamna ca trebe reproiectat).Dar ma rog se puate face.Insa exact cum ai zis si tu, in conditiile in care au retras Migu29, ar fi stupid sa te apuci sa modernizezi nejte avioane uzate moral si chiar fizic si a caror utilitate e discutabila
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
Lasa ca vin ele alea 50 de F16 de la americani
Deja cartile tehnice si tot materialul tehnic auxiliar al migurilor a inceput sa intre in facultati pt. "studiu". Pacat ca sunt toate in rusa si nu intelegi mai nimic. In rest, stau sacii de cartzi aruncate prin diferite sali de curs

Deja cartile tehnice si tot materialul tehnic auxiliar al migurilor a inceput sa intre in facultati pt. "studiu". Pacat ca sunt toate in rusa si nu intelegi mai nimic. In rest, stau sacii de cartzi aruncate prin diferite sali de curs

-
Love2Fly - Junior Member
- Mesaje: 3608
- Membru din: Joi Feb 14, 2002 12:00 am
alea 50 de f-16-uri or sa fie de fapt viggen-uri sau chiar rafale, daca stai sa ascultzi fiecare ministru al apararii are propria varianta~p
Lasa ca mai apare o versiune modernizata de MiG21 si o sa fie suficient, vorba aia, cine ne ataca pe noi?:P
Lasa ca mai apare o versiune modernizata de MiG21 si o sa fie suficient, vorba aia, cine ne ataca pe noi?:P
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
Bre migule stiu detaliile tehnice buba e ca din cauza intretinerii sau abar n-am a auxiliarelor erau varza cu carne. Am avut planurile detaliate in colectia modelism si parca de la profilele unui 93 pe care le-am bestelit si care costau o caruta de bani ca erau de balsa m-a dat afara profu
Am gasit ceva interesant pe un site, nu stiu cine e userul care scrie treaba asta deci nu stiu cat este de adevarata, nu ma bag, dau doar copipaste.
[quote=" un gigel"]IAR 99 este un avion extraordinar - si va spun asta pentru ca si eu am o contributie (extrem de mica) la acest avion]

Am gasit ceva interesant pe un site, nu stiu cine e userul care scrie treaba asta deci nu stiu cat este de adevarata, nu ma bag, dau doar copipaste.
[quote=" un gigel"]IAR 99 este un avion extraordinar - si va spun asta pentru ca si eu am o contributie (extrem de mica) la acest avion]
semnatura fara culori si nestridenta
- gaga
- Mesaje: 18663
- Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
- Localitate: La Matze Fripte
bai eu unu as zice sa ne reapucam sa producem iar-80 si dupa aia cine stie poate in
vreo 100 de ani ii punem si noi de unu cu reactie cat de cat performant:((
iar de bani.....
astia sau putut scoate intotdeauna dar canditiva de la suma alocata in initial se ajungea pe la 50% doar erau comisioane de incasat si ce e mai dureros e ca asta se practica inca din perioada interbelica
vreo 100 de ani ii punem si noi de unu cu reactie cat de cat performant:((
iar de bani.....
astia sau putut scoate intotdeauna dar canditiva de la suma alocata in initial se ajungea pe la 50% doar erau comisioane de incasat si ce e mai dureros e ca asta se practica inca din perioada interbelica
- Plutonian
- Junior Member
- Mesaje: 14
- Membru din: Lun Mai 02, 2005 9:24 am
- Localitate: galati
da cam asa e nimic nu e perfect
dar sa stiti ca motorul ptr 95 a existat si e varianta civila a lui spey se cheama olympus
cu o tractiune de 6tf si era folosit pe celebrele rombac111 cred ca pana la urma a fost o chestie pur romaneasca de delasare
dar sa stiti ca motorul ptr 95 a existat si e varianta civila a lui spey se cheama olympus
cu o tractiune de 6tf si era folosit pe celebrele rombac111 cred ca pana la urma a fost o chestie pur romaneasca de delasare
- Plutonian
- Junior Member
- Mesaje: 14
- Membru din: Lun Mai 02, 2005 9:24 am
- Localitate: galati
hihi. culmea e ca la vremea lui IAR 80 era printre primele in lume ca viteza maxima atinsa de zbor desi motorul era pur romanesc, nu rolls (ca tot zicea migul).
era o carte despre istoria avionului dar nu am luat-o cand a trebuit si acum nu am mai vazut-o, scrisa de doi autori.
atunci chiar exista o industrie aeronautica la noi, faceam bricolaj pe avioane poloneze, 80-ul era si el tot un soi de hibrid nascut din graba (mai aveam si IAR 39 zis si mosh neatza
) plus ca era necesara o productie de serie in timpul razboiului, nu prea era de glumit romania fiind oarecum izolata de politica vremii (cica s-ar fi ajuns la productie de una bucata vanator pe zi).
din relatari in campaniile aeriene din 41 la raport nefavorabil de 2 la 1 i-am cam prajit pe rusi, desi in cativa ani au fost obosite in fata aliatilor care au venit cu tehnica beton si noi am ramas cu batranica noastra corcitura de IAR 80 ... corcitura da' buna
era o carte despre istoria avionului dar nu am luat-o cand a trebuit si acum nu am mai vazut-o, scrisa de doi autori.
atunci chiar exista o industrie aeronautica la noi, faceam bricolaj pe avioane poloneze, 80-ul era si el tot un soi de hibrid nascut din graba (mai aveam si IAR 39 zis si mosh neatza

din relatari in campaniile aeriene din 41 la raport nefavorabil de 2 la 1 i-am cam prajit pe rusi, desi in cativa ani au fost obosite in fata aliatilor care au venit cu tehnica beton si noi am ramas cu batranica noastra corcitura de IAR 80 ... corcitura da' buna

semnatura fara culori si nestridenta
- gaga
- Mesaje: 18663
- Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
- Localitate: La Matze Fripte
IAR80 a fost bun..pana prin 43.Au facut ai nojtri o varianta cu motor in linie(motoru de pe Bf109), fuarte reusita, da a ramas prototip.
Desi 93-ul nu pare totusi mare avion, sarbii l-au folosit cu destul succes ca Orao, si au avut mai multe razbuaie decat noi.Ma rog....de fapt toata chestia asta a fost o ambitie a lu nea nicu, sa facem noi, si avioane si tancuri si locomotive si elicoptere si nave si de tuate, in conditiile in care tari mult mai puternice dpdv industrial (Franta, Spania,Germania) au destule dificultati cant realizeaza asa ceva de capu lor.
IAR95 a fost o utopie, este extrem de costisitor sa proiectezi construiesti si produci in serie un avion modern de lupta care sa fie si de succes.Cu tuate astea ai nojtrii au fost destul de apruape, si cred ca se putea gasii un motor si ptr iel, macar de la rusi daca nu de la englezi.
Desi 93-ul nu pare totusi mare avion, sarbii l-au folosit cu destul succes ca Orao, si au avut mai multe razbuaie decat noi.Ma rog....de fapt toata chestia asta a fost o ambitie a lu nea nicu, sa facem noi, si avioane si tancuri si locomotive si elicoptere si nave si de tuate, in conditiile in care tari mult mai puternice dpdv industrial (Franta, Spania,Germania) au destule dificultati cant realizeaza asa ceva de capu lor.
IAR95 a fost o utopie, este extrem de costisitor sa proiectezi construiesti si produci in serie un avion modern de lupta care sa fie si de succes.Cu tuate astea ai nojtrii au fost destul de apruape, si cred ca se putea gasii un motor si ptr iel, macar de la rusi daca nu de la englezi.
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
se putea gasii
gasi bre, gasi cu un i

Pai ala de l-am pus eu in link, gif-ul ala animat e chiar ORAO

uite link complet
http://www.combataircraft.com/aircraft/fj22.aspx
Nu e vorba decat de ratiuni pur economic politice ca sa se aleaga o petarda sau alta, cum zice si nenea ala de sus pe care l-am citat. Astea nu au intotdeauna legatura (de fapt niciodata cred) cu ce este mai bun sau mai economic. Sunt de cele mai multe ori afaceri cum a fost si cu efurile a caror poveste mi-a spus-o cineva pana la "the end" da daca o zic aici trebuie sa te omor pe urma si sa dau foc la fanclub

uite-te si la istoria rombacului, bacuri defuncte asamblate aici ca acolo erau de casat. da' am avut noi primul jet de pasageri din romania rombac unu unshpe? am avut.
p'orma pe cine naiba intereseaza flota noastra din ceruri (in afara de aia care scot bani si bugete frumoase cu treaba asta)? ciuciu.
mie tot avioanele rusesti imi plac

semnatura fara culori si nestridenta
- gaga
- Mesaje: 18663
- Membru din: Sâm Aug 04, 2001 11:00 am
- Localitate: La Matze Fripte
si mie~p
culmea ie ca rombacu ie folosit sacuma, ca aeronava de protocol.Asta si un B707.Cre ca avem cea mai de kkt flota de transport oficialitati din lume.Chear ma mir ca pana acuma nu si-a aprobat nici-un prezident vriun B767 ceva:P
culmea ie ca rombacu ie folosit sacuma, ca aeronava de protocol.Asta si un B707.Cre ca avem cea mai de kkt flota de transport oficialitati din lume.Chear ma mir ca pana acuma nu si-a aprobat nici-un prezident vriun B767 ceva:P
The Earth is full.GO HOME!
-
MiG29 - Mesaje: 7104
- Membru din: Dum Apr 14, 2002 11:00 pm
73 mesaje
• Pagina 2 din 3 • 1, 2, 3
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator